جاباما
۳۱۶۸۴۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

«چهار فصل باغ ایرانی» رنگ موسیقی گرفت

سرپرست آنسامبل «ذاستا» ز همکاری با علیرضا قربانی در تور کنسرت های شهرستان و ضبط اولین آلبوم و برپایی کنسرت مستقل این مجموعه با عنوان «چهار فصل باغ ایرانی» خبر داد.

خبرگزاری مهر: سرپرست آنسامبل «ذاستا» ز همکاری با علیرضا قربانی در تور کنسرت های شهرستان و ضبط اولین آلبوم و برپایی کنسرت مستقل این مجموعه با عنوان «چهار فصل باغ ایرانی» خبر داد.

بهنام ابوالقاسم درباره تازه ترین فعالیت های آنسامبل «ذاستا» اینگونه توضیح داد: با توجه به برنامه ریزی های که انجام گرفته همراه با علیرضا قربانی در تور کنسرت های شهرستان این خواننده همکاری هایی داریم که این همکاری ها با برگزاری کنسرت در شهرکرد آغاز می شود و بعد از آن در تعدادی دیگر از شهرها ادامه می‌یابد. همچنین همزمان با بزرگداشت روز سعدی در مقبره این شاعر ارزشمند قطعاتی را اجرا می کنیم که تصور می کنم برای مخاطبان این برنامه کنسرت قابل توجهی خواهد بود.

«چهار فصل باغ ایرانی» رنگ موسیقی گرفت

وی ادامه داد: در این کنسرت ها قطعات ماندگار و پرطرفدار علیرضا قربانی با آهنگسازی فردین خلعتبری با تنظیم بنده و همراهی آنسامبل «ذاستا» اجرا می شود که از آن جمله می توان به شب دهم،‌ حریق خزان، پرده نشین، مدار صفر درجه، ارغوان اشاره کرد.

اجرای ملودی آثار سینمایی

سرپرست آنسامبل «ذاستا» به برگزاری اولین کنسرت این مجموعه موسیقایی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته اولین کنسرت مستقل بدون خواننده آنسامبل «ذاستا» با اجرای مجموعه ای از ملودی آثار سینمایی چون «سینما نیمکت» به کارگردانی محمد رحمانیان، «کفشهایم کو؟» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و پروژه «چهار فصل باغ ایرانی» به آهنگسازی فردین خلعتبری اردیبهشت ماه امسال طی دو شب در بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می شود.

ابوالقاسم درباره پروژه «چهار فصل باغ ایرانی» توضیح داد: این پروژه از جمله آثار فردین خلعتبری است که در آن تصویری از یک موزیسین ایرانی با توجه به فضای موجود موسیقی غربی با تکیه بر تفکر ایرانی با محوریت چهار فصل خلق شده و فکر می کنم با توجه به حساسیت هایی که فردین خلعتبری در نوشتن این پروژه داشته اثر قابل قبولی به مخاطبان ارائه خواهد شد. همچنین در نظر داریم این فضایی که همراه با آنسامبل «ذاستا» تجربه می‌کنیم در قالب آلبوم مستقلی در بازار موسیقی منتشر شود.

این نوازنده پیانو بیان کرد: تمام تلاش مجموعه «ذاستا» این است که با توجه به توانایی نوازندگان گروه هم آلبوم و هم کنسرت‌ها در بهترین کیفیت ممکن تهیه و تولید و به استانداردهای رایج در موسیقی دنیا نزدیک شود. ما حدود یک سال و نیم است که به طور مستمر در کنار هم مشغول به فعالیت هستیم و هیچ وقت تلاش نکردیم برای برگزاری کنسرت یا ضبط آلبوم عجله کنیم چرا که کیفیت برای ما بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.

طراح ایده پردازی آلبوم جدید همایون شجریان درباره وضعیت انتشار این اثر به آهنگسازی فردین خلعتبری نیز بیان کرد: این آلبوم به طور حتم در بهار امسال روانه بازار موسیقی خواهد شد و همانطور که قبلا هم اطلاع رسانی کرده بودم، پدرام فریوسفی ویولن اول، پانیذ فریوسفی ویولن دوم، پریسا پیرزاده آلتو، آتنا اشتیاقی ویولن سل، مهیار طریحی سنتور، کاوه صالحی ساز جدید «لوتار»، آیین مشکاتیان پرکاشن و بنده به عنوان طراح ایده پردازی به عنوان عوامل اجرایی در این آلبوم حضور داریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج