جاباما
۳۲۰۴۶۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۶۰ بنای تاریخی ایران در انتظار ثبت یونسكو

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هم اكنون ۱۹ بنای تاریخی كشور ثبت جهانی شده اند و ۶۰ بنای دیگر در صف انتظار برای پیوستن به لیست سازمان جهانی یونسكو قرار دارند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هم اكنون ۱۹ بنای تاریخی كشور ثبت جهانی شده اند و ۶۰ بنای دیگر در صف انتظار برای پیوستن به لیست سازمان جهانی یونسكو قرار دارند.

مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در گردهمایی مشترك فرمانداران و بخشداران هرمزگان در قشم بیان كرد: كشور ایران با داشتن تمدن ۱۱ هزار ساله و ۸۰۰ تا یك میلیون سایت و بنای تاریخی، تاكنون توانسته تنها ۱۰۰ هزار بنای تاریخی را شناسایی و ۳۲ هزار بنا را ثبت كند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: خمیرمایه اقتصاد مقاومتی استفاده از همه ظرفیت های اقتصادی كشور برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی و نوسات مختلف است تا كشور بدون نیاز به خارج بتواند حداكثر توان داخلی را جهت توسعه و رفاه هموطنان بكار گیرد.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینكه جمهوری اسلامی با دارا بودن دومین ذخیره گاه گاز و چهارمین ذخیره گاه نفت، به نخستین ذخایر هیدروكربن های جهان دسترسی دارد، افزود: با وجود معادن فراوان، كمتر از ۳۰ درصد از توان معدنی كشور استفاده می شود و با توجه به حجم اشتغالزایی حوزه گردشگری و بازگشت سرمایه سریعتر این حوزه، نیازمند توسعه زیرساخت های گردشگری هستیم.

وی دارابودن كشور از نعمت های كویر را بهترین فرصت برای جذب توریست های خارجی برشمرد و افزود: استفاده از سكوت كویر و شب هنگام زیبای این مناطق، خاطرات خوشی را برای هر توریست در فلات مركزی ایران فراهم می كند.

سلطانی فر ادامه داد: گردشگری در چهار بخش فرهنگی- تاریخی، گردشگری و اقلیم، مذهبی و زیارت و گردشگری سلامت تقسیم بندی شده و ما در هر چهار بخش دارای ظرفیت های فراوانی هستیم.

وی گفت: رشد ورود گردشگر در كشور ۱۲ درصد بود؛ در حالیكه این نرخ در میان كشورهای دیگر حدود چهار و شش دهم بوده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از جابجایی یك میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۴ به عنوان یكی از راه ها درآمد زایی در جهان نام برد و افزود: در همین سال هزار و ۴۷۶ میلیارد دلار نصیب كشورهای مختلف شده است.

وی بیان داشت: هر گردشگر یكهزار و ۲۰۰ دلار درآمد از ورود به یك كشور به همراه دارد و این در حالیست كه سهم ما از این بازار حدود نیم درصد جهان است كه باید به دو تا سه درصد افزایش یابد.

معاون رئیس جمهوری اظهار كرد: تا ۱۰ سال آینده باید سهم جمهوری اسلامی به ۲۰ میلیون گردشگر با ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار درآمد برسد كه این میزان هم اكنون هشت میلیارد دلار است.

سلطانی فر، بر ضرورت افزایش هتل های چهار و پنج ستاره تاكید و اضافه كرد: باید علاوه بر افزایش كمی، بهبود خدمات و كیفیت این هتل ها را در دستور كار قرار دهیم.

وی ، همچنین ایجاد تخفیفات ویژه برای تورهای مسافرتی و پخش شدن ترافیم دیدن از اماكن تاریخی در طول سال بجز نوروز و مردا و شهریورماه خواستار شد و بر ضرورت همكاری ادارات، ارگان ها و بخش خصوصی در این زمینه تاكید كرد.

وی اعلام آمادگی كرد برای اجرای كمپ پارك ها با بخش خصوصی قراردادهای B.OT بسته خواهد شد و بجز هتل های سه، چهار و پنج ستاره، اماكنی را برای اقشار مختلف مردم در نظر بگیریم.

قشم در جنوبی ترین نقطه كشور دارای ژئوسایت و جاذبه های مختلفی چون خلیج دلفین ها، لاكپشت های پوزه عقابی، تنگه چاهكوه، دره ستاره ها، دره تندیس ها، جزایر ناز، جنگل های حرا، غار نمكدان و هزاران جاذبه طبیعی و گردشگری سالانه دمیزبان میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج