۳۲۶۲۲
۵۴۹ نظر
۴۹۶۵۵
۵۴۹ نظر
۴۹۶۵۵
پ

دختر با این ویژگی‌ها مجرد می‌ماند

چه خصوصیاتی باعث می‌شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ موفقیت به شما می‌گوید! اگر نمی‌خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم‌هایی ازدواج کند.

مجله موفقیت: تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند ومحبوب همه هستند اما بعضی دیگر ... انگار کسی دوست ندارد حتی نزدیکشان بشود؟ خب، دسته اول مهره مار ندارند - شما که به این جور خرافات اعتقاد ندارید؟! - بلکه خصوصیاتی دارند که باعث محبوبیتشان می شود، یا بهتر بگوییم فاقد خصوصیاتی هستند که آدم ها را از آنها براند.

چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ موفقیت به شما می گوید! اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

1. دخترهایی که برای خودشان «مرد» شده اند!

شمار این جور دخترها در دنیای امروز روبه افزایش است، و جالب اینجاست که آنها اصلا از دافعه های خودشان خبر ندارند و به «مردانگی» خودشان کاملا افتخار می کنند. آنها زنان دیگر را ضعیف، ناتوان، ظریف و وابسته می دانند و اصلا حاضر نیستند به عنوان جنس زن به آنها نگاه شود.
دختر با این ویژگی‌ها مجرد می‌ماند

لباس های مردانه، کارهای مردانه، بازوهای قوی و برجسته و صدای کلفت و مردانه از چیزهای مورد علاقه آنهاست که با آن فخر می فروشند. اگر شما هم ظرافت های زنانه را باعث سرافکندگی خود می دانید، به مقاله «پسرهایی که مجرد» می مانند نگاهی بیندازید.

زنان مردنما همانقدر برای دیگران دافعه دارند که مردان زن نما حال شما را بد می کنند. زن، زن آفریده شده و مرد، مرد، و هر کدام از این دو جنس در قالب خصوصیات خودشان است که جذابیت دارد، قدرت دارد و می تواند کارهایش را راه بیندازد.

البته این جور دختران می توانند به خوبی جای پدر را برای بچه هایشان پر کنند اما متاسفانه مجرد می مانند، چون پدر بچه ها دنبال «همسر» خوبی برای خود می گردد!

۲. دخترهای خرافاتی

اگر اولین سوالی که در هنگام آشنایی با افراد می پرسید این است که متولد چه ماهی هستند، اگر پای دکه روزنامه فروشی می ایستید و فال این ماهتان را در تمام مجلات می خوانید، اگر در کتابخانه اتاقتان انواع گوناگون کتاب های تعبیر خواب، فال قهوه، طالع بینی هندی، چینی، رومی، فرانسوی و ... است، اگر به خودتان انواع سنگ های ضد چشم زخم، ازدیاد حافظه، مهره مار، سنگ ماه تولد، سنگ سیاره ژوپیتر و از این جور چیزها آویزان کرده اید و اگر پاتوق شما خانه معروف ترین فال قهوه گیر شهر است که برای رسیدن به آرزوها و خواسته های مختلفتان نسخه های عجیب و غریب می پیچد، باید بگوییم که سرگرمی خوبی دارید اما خیالتان را راحت کنم: متاسفانه در طالع شما هیچ ازدواج موفقی دیده نمی شود!
دختر با این ویژگی‌ها مجرد می‌ماند

می دانید چیست، متاسفانه مردها سر از اسرار ماوراءالطبیعه در نمی آورند و اصلا نمی توانند شما را درک کنند. آنها واقع بین هستند و اکثرا همه چیز را از دید عقل و تجربه میبینند، به خاطر همین ذاتا از این جور کارها دل خوشی ندارند. البته که مهم نیست آنها چه فکری در مورد شما می کنند، اما ... خواهش می کنم به خاطر خودتان هم که شده کمی منطقی باشید!

۳. دخترهای خانم معلم

من یکی از آنها را می شناسم. او مثل یک وجدان آگاه «اکسترنال» است که به من وصلش کرده باشند: مدام مسائل و باید و نبایدهای بهداشتی، روانشناختی، علمی، اجتماعی، سلامت، تغذیه و خلاصه هر چیز دیگری که راجع به آن مطالعه ای داشته را به من گوشزد می کند.
دختر با این ویژگی‌ها مجرد می‌ماند

او مرتب یادآوری می کند که موقع ظرف شستن بهتر است دستکش بپوشم، موقع رد شدن از خیابان خیلی احتیاط کنم، بزرگترها را نباید به اسم کوچک صدا کنم، کلم بروکلی برای سلامتی مان خیلی خوب است، چت کردن کار بدی است، موقع کار با کامپیوتر باید صاف نشست، و هیچ وقت نباید از چراغ قرمز رد شد! و خدا نکند که من بخواهم دست از پا خطا کنم و این دستورات را نادیده بگیرم، مثلا خدای ناکرده بروم سینما و پفک و چیپس با سس تند بخورم!

البته او خیلی دختر خوب و شایسته ای است، اما هیچ وقت نمی توانم از بودن با او لذت ببرم. (بیچاره همسرش!) بد نیست بدانید که همه ما آدم ها علاوه بر والد،بالغ و کودک درون، یک «معلم» درون هم داریم که اینها را به ما گوشزد می کند اما فرقش این است که گاهی می توانیم خاموشش کنیم و کمی از شیطنت هایمان لذت ببریم. معلم بازی به شدت دیگران را از شما فراری می دهد.

۴. دخترهای پول پرست

نیازی به توضیح نیست که اینها چه جور دخترهایی هستند. این دخترها نشانه هایی دارند که طرف مقابلشان خیلی زود آنها را می شناسد: آنها مدام در مورد مسائل مالی حرف می زنند، اولین سوالاتی که می پرسند در موردمیزان درآمد، مدل ماشین، محل زندگی، وضعی اقتصادی خانواده و این قبیل است و اگر در چشم انداز آینده یک رابطه احتمال بحران مالی یا احیانا اجبار به قناعت را ببینند بلافاصله محو می شوند!
دختر با این ویژگی‌ها مجرد می‌ماند
قضیه خیلی ساده است، دختری که دنبال جیب طرف مقابلش است در روزهای سخت به درد نمی خورد. رابطه عاطفی با چنین دخترانی بی نهایت شکننده و نامطمئن است وهمسرشان تحت استرس زیادی قرار دارد. اگر چنین دختری هستید متاسفانه طرفداری ندارید؛ پسرها هم می خواهند با کسی ازدواج کنند که آنها را به خاطر خودشان بخواهد، نه جیبشان (آنها هم دل دارند!)، همانطور که شما دوست دارید طرف مقابلتان شما را به خاطر خودتان بخواهد نه ظاهرتان.

5. دخترهای انحصارطلب

دخترهای انحصارطلب خیلی خوبند، فقط یک ایراد بزرگ دارند: آنها روزگار همسرشان را سیاه می کنند! آنها می خواهند تمام زندگی طرف مقابلشان شوند و این اصلا منطقی نیست. همه خانم ها دوست دارند در مرکز توجه مرد زندگی شان باشند اما این توجه حد و مرزی دارد که دخترهای انحصارطلب از آن بی خبرند.
دختر با این ویژگی‌ها مجرد می‌ماند

آنها تنها زمانی شادند که احساس کنند تمام توجه مرد زندگی شان به آنهاست، و اگر او کوچکترین توجهی به دیگران یا به مسائل و جنبه های دیگر زندگی اش بکند اوقاتشان تلخ می شود. حتی ممکن است تبدیل به افرادی کنترلگر شوند و مدام همسرشان را چک کنند و مثل سایه دنبالش باشند.

البته در ابتدای آشنایی خودبخود طرف مقابل ما تمام زندگی مان می شود اما اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند ما را از کار و زندگی می اندازد. هر فردی در کنار ازدواجش، که البته جنبه بسیار مهمی از زندگی اش است، لازم است به خانواده اش، کارش، تفریحات و دوستانش و علایق دیگرش هم به اندازه خودشان توجه کند؛ همچنین به فردیت خودشبه عنوان یک انسان مستقل. این دخترها جلوی رشد و پیشرفت همسرشان را می گیرند، وهیچ مردی هم این را نمی خواهد.

۶. دخترهای خودباخته

دخترهای خودباخته را حتما می شناسید: آنها به خاطر رابطه شان از همه چیزشان می گذرند و حاضرند تمام زندگی شان را برای طرف مقابلشان فدا کنند. آنها از خود گذشته هایی هستند که همیشه در دسترسند، هرگز ناراحت و دلخور نمی شوند، همیه دنبال راضی کردن طرف مقابلند، هیچ اولویتی برای خودشان قائل نیستند، از نیازهای خودشان می گذرند تا به نیازهای مرد زندگی شان برسند، به فکر رشد و پیشرفت شخصی نیستند و بالاخره همه زندگی شان در رابطه شان خلاصه می شود.
دختر با این ویژگی‌ها مجرد می‌ماند

این جور دخترها همه این کارها را به خاطر خشنود کردن طرف مقابل انجام می دهند، اما برعکس آنچه خودشان فکر می کنند به جای راضی کردن طرف مقابل او را از خود می رانند. آنها در نهایت به افرادی بی هویت و به شدت وابسته تبدیل می شوند که همه بار زندگی شان روی دوش همسرشان خواهد بود.

گاهی اینطور به نظر می رسد که دخترهای سر به زیر حرف گوش کن بیشتر مورد توجه هستند، اما آنها بعد از مدتی بی نهایت کسل کننده می شوند. در واقع دخترهایی که در حد خودشان استقلال و هویت دارند و به دنبال رشد شخصی خودشان هم هستند برای همه جذابترند.

۷. دخترهای غرغرو

این آخرین مورد است اما بیشتر از تمام مواردی که تا اینجا خواندید آدم ها را از شما فراری می دهد. واقعا چه کسی دلش می خواهد یک نفر مثل رادیوهای قدیمی مدام زیر گوش وزوز کند، آن هم از نوع غرغر؟!

از نزدیکترین مردی که دم دستتان است سوال کنید چه چیز بیشتر از همه روی مخش می رود و او به شما خواهد گفت که یک آدم غرغرو. غرغروها انرژی آدم را تحلیل می برند و واقعا روی اعصاب راه می روند و متاسفانه خودشان هم متوجه نمی شوند که چقدر این کارشان بیهوده است.
دختر با این ویژگی‌ها مجرد می‌ماند

وقتی مدام غرغر می کنید دیگر کسی به حرف های شما گوش نمی دهد و محتوای حرف هایتان را نمی فهمد؛ اگر هم تا به حال با غرغر توانسته اید به هدفتان دست پیدا کنید و کسی را مجبور به کاری بکنید فقط برای این بوده که از دستتان خلاص شوند و شما را از سر وا کنند، نه هیچ چیز دیگری.

البته که شما حق دارید خواسته هایتان را از دیگران بخواهید یا شکایت هایتان را مطرح کنید اما چطور است یک شیوه موثرتر و جذاب تر برای این منظور پیدا کنید؟ شاید هم خواسته هایتان نیاز به بازبینی داشته باشد. مطمئنم اصلا دوست ندارید کسی توی دلش به شما بد و بیراه بگوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آقا کی گفته مشخصات خواهر منو اینجا چاپ کنید؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخی چه با مزه

      • بدون نام

        وای این دخترها از چه نعمت بزرگی محروم شدند! دیگه از شوهرهای وقیح و پر توقع که به زن بچه چشم کنیز و کلفت نگاه می کنند خبری نیست و نمی تونن یک زندگی ملال آور و مزخرف رو در کنار شوهران درپیت سپری کنند

      • بدون نام

        اینکه تا این لحظه که من اینجا هستم صد و شانزده هزار نفر این مطلب رو خوندند که حتما اکثریتشون هم زن بودند نشون دهنده فرهنگ منحط این جامعه ست که هنوز در دوره قجر متوقف مونده . فرهنگی که هنوز زنانش برای شوهر کردن حاضرند به هر رنگ و شکلی که مردان می پسندند در بیایند و هویت و شخصیت خودشون رو خُرد کنند .فرهنگی که از کودکی شوهر کردن رو تنها پروژه زندگی زنان تعریف می کنه و زنان در راه موفقیت در این پروژه حاضرند از تمام خصلتهای خوب انسانی مثل اعتماد به نفس و قوی بودن عبور کنند!در این فرهنگ برای یک زن، داشتن شخصیت قوی به اندازه پول پرستی بده!!!

      • سعید

        اگر کسی عیوب خودش را بپذیرد اصلاح می شود.

      • سما

        چقددددد کامنت!!!!!

      • بدون نام

        خخخخخخخخخ شادمون کردی

      • رز سیاه

        خوش ب حالت برای داشتن چنین خواهری

      • saeedeh

        کاربر 21:03 در جواب شما باید عرض کنم همه این مقاله رو به نیت شوهر پیداکردن نمیخونن. خوده من به این قصد خوندم
        که رفتارهای بدی رو که ممکنه داشته باشم بشناسم

      • ari

        من واقعا بعضی از کامنت ها رو میخونم ک میگن زنها ازدواج براشون یه گزینست و یه هدف نیست و ...
        جدا از اینکه واقعا یه عده دلشون نمیخواد ازدواج کنن
        من ادمای زیادی مثل یه عده که میگن ازدواج گزینست و ...دیدم ک ادعاشون‌ توی این مورد به اسمون میره
        ولی وقتی ایم شوهر هم میاد دلشون میره برا شوهر
        من بنظرم خدا ادما رو جفت افریده
        لزومی نداره که همه ازدواج کنن
        ولی بنظرم یه موجی توی جامعه ایجاد شده که ازدواج بد ازدواج اه
        و یا اگر کسی ازدواج کنه ضعیف کش میشه
        ضعیفه میشه و ...
        هرچیزی به نسبت مناسبش خوبه
        بنظرم زن میتونه هم ازدواج کنه و هم ضعیف کش نشه
        یعنی هم استقلال برای خودش داشته باشه و هم بتونه یه زندگی خوب مشترک رو با همسرش تجربه کنه
        بنظرم یه عده فقط بلدن بیان بد و بیراه بگن که بگن ما روشنفکریم و ما خارق العاده ایم
        فقط شعار...

      • N.A.J.A

        اقا این حرفارو بیخیال ولی من عاشق اون دختر پول پرسته شدم

      • بدون نام

        حرفات همه درست ولی تو ک انقدر فمینیستی برای چی اینو میخونی؟؟

      • بدون نام

        مردی که ازداشتن زن قوی وخودساخته فراریه بایدعیب وضعف درونی خودش روبرطرف کنه. به جای توانمندکردن مردان سعی نکنیداززنان بخوایدخودشون روتبدیل به موجوداتی ضعیف کنند.

      • مری

        چه جالب از سال 91 دارن براش کامنت میذارن. بریم انشالله برسیم به 1400

      • بدون

        همه دخترانی که درر اطرافم این خصلتها رو داشن خیلی زود ازدواج کردن هیچ ربطی نداره اکثر دختران مشکل پسند وتوقع زیاد گاهی دیدم نتونستن ازدواج کنن و دخترانی که مزاحم داشتن که ازدواجشو به هم بزنه یا دختری که در اطررافش گزینه مناسبی وجود نداشت

      • بدون نام

        به جای این حرفها بهتر نیست کمی هم به مشکلات رفتاری آقایون پرداخته بشه که دلیل اصلی ازدواج نکردن خانومها به طور قطع عدم کفایت و صلاحیت مردای این دوره است که حتی ازعهده یه آشغال بیرون بردن هم بر نمیان چه برسه اداره خونه و زندگی

      • زهرا

        خطاب به بي نام
        معمولا كسايي كه ميگن پيف پيف شوهر از همه بيشتر دلشون شوهر ميخواد شما كه دوست نداري تو اين سايت نيا خانم شوهر گريز!!

      • مرضیه

        شما حق توهین به خواهر گرامی تون رو ندارید ایشون هم دست خودشون نیست اینجوری هستن

    • امیرح

      مورد 1 واقعن آزار دهندست.. دومی هم متاسفانه دور و بر خودم زیاده.
      .
      (گندم خانم) اگه زیاد از دستم ناراحت نشه؛مورد 5 منو یاد ایشون انداخت.
      مرسی مجله

      پاسخ ها

      • مامان لیلا

        امیر ح عزیزم پسرم گندم هم مشکلات خودش رو داره پسرم قضاوت نکنیم اگر نگاهمون رو عوض کنیم شاید بهتر باشد هممون دچار اشتباه میشیم مهم اینه که یتونیم اشتباهمون رو قبول کنیم و در صدد رفع این اشکال بر بیاییم.

      • اميرح

        به به. سلام به شما ليلا خانم محترم
        مرسي از گوشزدتون. مطلب من باره تحقيري نداشت.اگر داشت معذرت ميخوام. اما ناخداگاه بعدازخوندم اين مطلب پنجم ياد ايشون افتادم. ايشون هم جاي خواهر كوچيكتر من هستن.هدف تلنگر بود.
        ((براي بيدار شدن آناني كه خواهان هوشياري هستند؛يك تلنگر كافيست))

      • بدون نام

        بله مردان زنان قوی و مستقل رو دوست ندارند! مردان دوست دارند زن ضعیف باشه یا نمایش ضعف برگزار کنه تا احساس قدرت کنند!! مردان "ضعیفه" دوست دارند و عروسک بی احتیار . البته همین عروسکها هم به زودی دل این مردها رو می زنند و رو به عروسکهای دیگر می آورند با این حس قدرت که از دست زن ضعیفشون کاری بر نمیاد و در اندرونی به نگهداری فرزندانشون و انجام امور خانه می پردازه!

      • بدون نام

        اتفاقا مورد یک از همه قابل تحمل تر است به شرطی که شما واقعا مرد باشی نه اینکه در کنار یک ضعیفه آویزون بخواهی مردیت را ثابت کنی
        زنهایی که شخصیت مستقل و قوی دارند بسیار جذابند
        .ولی براحتی بدست نمیایند
        و وقتی هم که میایند در کنارت خواهند ماند

      • سایه

        کاملا با ari موافقم
        از نظر من با حفظ انسانیت و ارزش های والا و احترام متقابلی ک برای هردوجنسیت با وجود تفاوت های جنسی شون گرفته میشه،میشه ی زندگی دو نفره ی قشنگو تجربه کرد

      • مهسا

        اینا همش حرف دختر فقط باید زیبا باشه بعد هرعیب وایرادی هم ک داشته باشه مردا کور میشن ونمیبینن انگار ک زیبایی طلسمشون میکنه کورمیشن کر میشن لال میشن

    • هرکول

      و دختر های پر مدعا

      پاسخ ها

      • دهه سوخته

        اره پرمدعان ولوس

      • زهرا

        وای اره.گل گفتی

      • بدون نام

        همیشه برام سوال بود اینهایی که به خودشون میگن نسل سوخته یعنی چی لخه!؟امروز که کامنت این کاربر رو خوندم فهمیدم سوخته یعنی چی

    • در اینجا ناشناس

      دخترهای دروغگو را جا انداختید

      پاسخ ها

      • فاطمه

        دخترا فلانن بسارن فقط شما پسرا خویبن اره

      • بدون نام

        از شما دخترا بهتریم. پر مدعا ها

      • سمیرا

        وای خدا اگه دخترا پر مدعا هستن، پسرا چی هستن، پسرا که فکر کنم کلا کل وجودشون از دروغ و ادعای الکی تشکیل شده

      • :/ممد ممدیان

        برو باباااع همین گوشیتو که باهاش کامنت چرتو پرت میزاریو پسرا ساختن هی ترتر زیادی میکنید همتون ، فقط بگو این حجم
        از اعتماد به نفسو از کجا میاری دختر خوب نکشی مارو جون جدت

      • دختر

        یکجوری قمپز در میکنی که انگار خودت گوشیها رو ساختی..
        پسرها ظالمان بی فکری بیش نیستند

      • بدون نام

        اگه رهبری جهان میوفتاد دست ممد ممدیان ما هممون غارنشینایی بودیم که تنها فایدشون این بود که ایشون ادعا کنه و ما هم تر تر بهش بخندیم.طفلی دلقک متوهم روانشناس خوب نیاز داری

    • امیرح

      علاوه بر والد بالغ و کودک درون؛ یه خر درون هم هست.که هر ازگاهی جفتک میندازه به احساساتمون

      پاسخ ها

      • سمیرا

        گل گفتی

    • پیمان گرفتـــــــــــــــــــــار

      8-دختر بدون جهاز
      9-دختری که جهاز خواهر قبلیش از سر باز شده
      (بیایید همینجا از پدر زنهای سبز سرزمین گرممان بخواهیم تا مارا یاری کنندو جهاز هارا از سر باز نکنن تا همه از زندگی خوب و راحت لذت ببریم )

      پاسخ ها

      • اميرح

        +
        :-) شيطون

      • سميه

        شما خونه بخر كه دختر جهاز خوب بياره تو خونه ات!
        خونهء مستاجري 60-70 متري كه ارزش جهاز خوب نداره...

      • حبیب & هانیه !

        بابا ماشاءلله به شما سمیه خانوم
        من ازدواج کردم خونه ای که پیدا کردم باورت نمیشه 42 متر بود با پر از جهاز همسرم.
        ینی دیگه جا برای سوزن انداختن هم نبود.


        مــهـّــم تــ ـــ ــفــ ـــ ــا هـُ ـــ ـــمــ ـــ ـــهِ !!!

      • مرام

        ؟؟؟یعنی پسر جهاز رو اماده نمیکنه؟
        یعنی همه جهاز خونه رو دختر میاره؟؟ ماکه تو رسممون همچین چیزی نیست یعنی پسر همه چیزو و اماده میکنه و اصلا حقی بر گردن زنه نداره

      • ستی

        اونوقت مرام جان...امار ازدواج بین خونواده های شما چقدره؟؟؟

      • بدون نام

        زز ..زیادی نزن بابا تو یه عروسی گرفتن موندین هی ننه من غریب در میارید که وای ازدواج پر هزینه زشته بده بعد مثل کفتار نشستی بالا سر ودر زن که جهاز زنم فلان باشه
        تو که .. نداری خونه بخری و عروسی بگیری همینکه بهت زن دادن باید خوشحالی پس بیوفتی

      • :(

        شما ک میگی همه جهازو پسره میده تو فامیلتون،احتمالا داداشی پسر عمویی چیزی نداری قصد ازدواج داشته باشه

    • حدیث

      چ جالب من دقیقا همه بهم میگن ک اولی و سومی هستم پس خدارو هزار بار شکر ک مجرد می مونم...

      پاسخ ها

      • داش حسین

        خدا از دلت بشنوه...
        هه هه هه
        بخدا همینایی که میگن شکرخدا مجرد میمونم ، میمیرن واسه شوهر. بابا صادق باش.

      • KAMI

        اه اه چقدر کسل کننده هستی پس تو!!!! چند سالته؟داش حسین با هات کاملاً موافقم

      • بدون نام

        در فرهنگ مردسالار دختران طوری بار می آیند که شوهر کردن تنها هدف زندگیشون باشه و دخترانی رو که دارای هوش و اعتماد به نفس و قدرت شخصیت و همه ویژگیهای مثبت انسانی هستند رو می شکنند و خرد می کنند تا هم اندازه شوهرهای درپیتشون بشوند! اگر زنی هم به این معیارها تن نده و انسان باقی بمونه با تمسخر و تحقیر بهش یادآوری می کنند چه چیز فوق العاده ای رو از دست داده!! فرهنگ مردسالار رو بشناسید و انسان باقی بمانید!

      • سمیرا

        بدون نام، واقعا درد اصلی رو یادآوری کردی، دردی که معمولا صحبتی ازش نمیشه متاسفانه. ی

      • مهسا

        صحبتی ازش نمیشع چون دخترا همیشه سکوت کردن و از حقشون دفاع نکردن. چون این صحبتها رو باید دخترا بکنن معلومه که مردها این چیزا رو نمیگن. ولی جدیدا دخترا زبون درآوردن و دارن میگن شکر خدا

      • بدون نام

        بوي ترشيت مياد ترشيده

      • ستاد دلداری به ترشی های اتیغه

        دیروز رفتیم ترشی فروشی کنار مغازه یارو چنتا ظرف ترشی بود روشون زده بود فاطی سمیرا تناز الناز پشمام ریخته بود گفتم حاجی اینا چیه دیگ !! گفت ترشی که حتما نباس از میوهو اینا باشه

      • بدون نام

        ۱۷،۸ سوراخات کمه وگرنه نمکدون خوبی میشدی عقب افتاده

    • ارکیده

      من یه دخترم وهیچکدام ازاین خصوصیات را ندارم.بلک بسیازومحبوب وظریف وزنانه ام.اما خواستگارمناسب ندارم.ومجردم.چرا این دروغ هارو می نویسید.ممکنه این چیزا وجود داشته باشه اما نسبیه وقطعیت نداره.متاسفم برای نویسنده این مطلب.

      پاسخ ها

      • در اینجا ناشناس

        قلباً آرزومندم شما و عزیزانی همچون شما, هر چه زودتر به خانه بخت بروند, و مسولان باید پاسخگوی شما دخترها و پسرها باشند, پسرهای دکتر و مهندسی که برایشان کار در شان خودشان نباشد, چطور میتوانند به ازدواج فکر کنند؟
        پس اول مشکل آقایان را حل کنند آنها خودشان میتونن مشکل ازدواج را حل کنند

      • مهران

        البته همه موارد رو که اون بالا ذکر نکردند. در ضمن بعضی موقع ها شاید ما فکر کنیم خیلی بامزه و باحالایم ولی مهم اینه که دیگرون چی فکر می کنند و درنهایت یکم شانس هم لازمه. یادم رفت بگم بعضی وقتها هم پسرها فکر میکنند دختر خیلی خوبه امکان نداره بهشون جواب مثبت بده و جلو نمی رن و بعدا معلوم میشه دختره به یکی جواب مثبت داده که ...

      • ماهان

        شما دختر خوبي هستين كه اين اخلاق رو ندارين ولي متاسفانه بعضي از دختر خانومها واقعا اين اخلاقها رو دارن كه من خودم سرم اومد و هميشه رفتارش برام ازار دهنده بود كه بعد يه سال نامزدي مجبور به فاصله گرفتن ازشون شدم چون كل زندگيمو بهم ريخت

      • علی

        ما دنباله یه دختر خوب و اهل زندگی برای برادرم میگردیم اگه شما واقعا اینجوری نیستی این خیلی خوبه به اتفاق خانواده بیاییم خواستگاریتون

      • بدون نام

        باید ببینیم این زنهای ظریف و نازنازی که شوهر می کنند و کمی از ازدواجشون می گذره باز همین قدر محبوب باقی می مونند یا دل آقا اسباب بازی ظریف دیگه میخواد یا سنشون که بالا رفت باز ظریف بودنشون دلپسنده؟ یا شوهر که بمیره یا طلاقشون بده با این ظرافت جا افتاده می تونن گلیمشون رو از آب بیرون بکشند؟!!! ضعیف نگهداشتن زنها به اسم ظرافت زنانه بزرگ ترین ظلمیه که مردسالاری در حق زنها می کنه و اصلا ویژگی زنانه و البته انسانی ای نیست . وگرنه زنها در محیطهای روستایی یا عشایری یا طبقات کارگری اصلا زن محسوب نمی شدند!

      • بدون نام

        ارکیده جان
        همین که این مطلب رو دروغ دونستی و بعد هم برای نویسنده اش اظهار تاسف کردی! نشون میده که از نظر منطق دچار مشکل هستی و دنیات فقط در حیطه خودت و آدمای دور و برت میگنجه! پسرها از زنهای بی منطق که درکشون از مسائل پایین هست و درکی از جامعه و افراد ندارن هم فرارین!
        جالبه که حرفای این پست اتفاقا تو جامعه ما کاملا صدق میکنه ؛همونطور که خودت گفتی وقتی یه مطلب رو میخونیم باید این نکته ساده رو بدونیم که تا حد زیادی نسبیه و قطعیت نداره؛ کسی که اینطوری نگاه کنه فکر نمیکنه نویسنده چنین مطلب ساده ای دروغگوئه!



        میخوام بگم رو عقلانیتت کار کن اگه میخوای خواستگار مناسب پیدا کنی

      • بدون نام

        به خدا این یه پسر یا مرد هستش که با اسم ارکیده پیام داده ما تو دانشگاه از این وسر خای اراذل کم نداشتیم با این مدل شیرینکاری های چندش

      • بدون نام

        والا ما سه تا برادريم
        فوق ليسانس
        مهندس
        بازاري
        در به در دنبال مثل شما هستيم پيدا نميكنيم

      • راز

        شما چرا میگید ظریف؟ اتفاقا نباید به این دختران که در متن اومده بگیم شما برای همیشه مجرد می مانید. اگر تو این دوره زمونه زن نتونه مدیریت درستی داشته باشه که زندگی مشترک خراب میشه. اتفاقا صفت اول رو اگر نسبی داشته باشید و کاملا ظریف نباشید تو این جامعه که پسرا شرایط مناسب برای ازدواج را ندارند باید طوری رفتار کنیم که از پس خودمون بربیایم. اگر روزی ازدواج نکردیم بتونیم از خودمون مراقبت کنیم. زنی که مدیر باشه و بتونه از اگاهی خودش در زندگیش استفاده کنه به موقع ظرافت و زنانگی خودش رو هم برای همسرش نشون میده.

    • زهرا

      خیلی زیبا بود

      پاسخ ها

      • ارزو

        البته نه هر شوهری خوش قیافه وباشه وانسانیت داشته باشه

      • بدون نام

        جالبه هر نری اینجا خودشو در مقام شوهر فرض کرده کسی مه دوزار پول و شغل خونه نداره خودش محتاج شوهر کردنه
        وگرنه کسی که اینها رو نداره جنایته بهش زن بدن یه بسته صابون گلنار بدین برن پی کارشون

      • :/ممد ممدیان

        اره خیلی جالبه و فاااان یه ماده چیپ مث تو خودشو اینجا نابغه فرض کرده از پول حرف میزنه خدایی ما که میشناسیمت باباتم با زور یه کفش پنجاه تومنی برات میخره دخی همون جنایتم کردن که یه گلنار ندادن به دَ دیت بره غازشو بچرونه با این موجود ناشناخته بنیان گذاری کردنش خخخخ

      • بدون نام

        این ممد خودش حاصل باقیمونده های روی گلناره

    • بدون نام

      ممنون

    • خاله سوسکه

      اگر این طور باشه همه باید مجرد بمونن چون به هر صورت هر کدوم از ما یکی از این خصوصیات رو ذاریم واگز کسی بگه ندارم قطعاًدروغ گفته ....البته این نظر شخصی منه و قصد توهین به هیچ کسی رو ندارم

      پاسخ ها

      • سودا

        با نظرتون موافقم البته من ازدواج کردم ولی اون خصوصیت معلم بودن رو دارم بهر حال طرف مقابل منهم خصوصیات منفی داره بنابراین نسبیه

    • امیرح

      حالا تو هی بیا بگو
      زن باید سنگین و رنگین باشد...
      باید بیایند منت بکشند // من می گویم
      زن اگر زن باشد
      باید بشود روی عاشقیتش حساب کرد
      که باید عاشــــقی کردن بلد باشد
      که جــــا نزند
      جــــا نماند
      جــــا نگذارد
      هی فکر نکند به این چیزهایی که عمری در گوشش خوانده اند
      که زن ناز و مرد نیاز
      که بداند مرد هم آدم است، دیگر
      گاهی باید لوسش کرد
      گاهی باید نازش را کشید
      گاهی باید به پایش صبر کرد، حتی // من می گویم
      زن اگر زن باشد
      از دوستت دارم گفتن نمی ترسد
      تو می گویی
      خوش به حال زنی که عاشق مردی نباشد
      بگذار دنبالت بدوند
      و من نمی فهمم اینکه داری ازش حرف میزنی زندگی ست یا مسابقه اسب دوانی! // من نمی فهمم
      چرا هیچکس بر نمی دارد بنویسد از مردها
      از چشمها، شانه ها و دستهایشان
      از آغوششان
      از عطر تنشان
      از صدایشان
      پُررو می شوند ؟
      خوب بشوند
      مگر خود ما با هر دوستت دارمی تا آسمان نرفته ایم؟
      مگر ما به اتکا همین دستها
      همین نگاهها
      همین آغوشها
      در بزنگاههای زندگی، سر پا نمانده ایم؟ // من راز این دوست داشتنهای پنهانی را نمی فهمم
      من نمی فهمم زن بودن
      با سنگین، رنگین بودن
      با سکوت، چه ارتباطی دارد // من بلد نیستم در سایه دوست داشته باشم
      من میخواهم خواستنم گوش ِ فلک را کر کند
      من میخواهم، مَردم
      حتی اگر مرد ِ من هم نبود
      دلش غنج بزند از اینکه بداند
      زنی دوستش دارد // من میخواهم، زن باشم
      بگذار همه دنیا بداند
      مــــردی در این حوالی دارد
      دوستت دارم های مرا، با خود میبرد.
      نویسنده: یک خانم.

      پاسخ ها

      • حسن

        aaaaaaaaallllllllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii kash khanuma bdunan aqayun ham ehsas daran.

      • .....

        همین شما پسرا الان این حرفارو میزنید: زن اگر زن باشد
        از دوستت دارم گفتن نمی ترسد
        اگه ی خانم دوست دارمو بگه می گین سبکه ...هنوز پیش نیومده ک بگید.

      • shabnam gol

        چي بگم آقا امير؟
        نظر شما محترم،
        ولي واقعا نويسندش
        يك خانم بوده؟؟؟؟!!!!
        ((موفق باشي))

      • اميرح

        حسن مرسي
        ====
        شبنم؛ بله. يكي از اد ليست هاي خودمه و اسم اين خانم پيشم محفوظه. و خوده ايشون اين مطلب رو به اشتراك گذاشتن.
        ===
        خانمه ..... ؟! به قول شبنم خانم؛ چي بگم؟ نظر شما محترم.
        اما چيزي كه الان به ذهنم ميرسه اينكه،انسان ميوه نيست كه قسمت گنديده اون رو دور بندازيم و قسمت سالمش رو مصرف كنيم. يه همسر رو اگه انتخاب كرديم بايد خوبي ها و بدي هاش رو بپذيريم. حالا تلاش براي بهبود بدي ها خيلي خوبه،اماهمه ميدونيم هيچوقت صفر نميشه.
        شما بگرديد دنبال آقايي كه دوست داشته باشه اين خصوصيت شما رو.
        شاد باشيد

      • shabnam gol

        ممنونم آقا امير
        كاملا منطقيه نظرتون.گل بي عيب خداست.

        به قول شاعر:
        يادمان باشد اگر گل چيديم
        عطر و برگ و گل و خار،همه همسايه ديوار به ديوار همند.

        بهترينهارو براتون آرزو دارم ،آقا امير و داداش حسن جان ...

      • ش ا د ی ؟

        من اگه کسی رو دوست داشته باشم ختما اینو بهش میگم و از گفتنش نه خجالت میکشم و نه میترسم اممممما بدجوری چوب عاشق شدن وبیان این عاشقی رو خوردم انقد که بعد از سه سال هنوز زخم دلم خوب نشده
        بعضی از آقایون واقعا لایق شنیدنش نیستن و متاسفانه من اینو خیلی دیر فهمیدم

      • سمیرا

        والا ما که گفتیم، نازشو کشیدیم، تو کاراش کمکش کردیم، به پاشم نشستیم، هر روز هی بدتر و بدتر شد، تا جایی که دیگه کلا همه چی رو وظیفه من میدونست و انگار خودش هیچ وظیفه ای
        نداشت و هیچ قولی نداده بود، انگار دقیقا جامون با هم عوض
        شده بود. انگار نه انگار با چه شرایطی من قبول کرده بودم بمونم که ازدواج کنیم، آخرش من انگار بدهکار همه چی بودم. ه

      • بدون نام

        عالي بود ولي خوب نميفهمند

    • آمیتریس

      من خیلی غر میزنم سر نامزدم بعدش خودم میفهمم معذرت خواهی میکنم ولی اون میگه این غر زدن رو دوست دارم هیچوقت تغییر نکن!!

      پاسخ ها

      • مامان لیلا

        دختر عزیزم حالا نامزدت ی چیزی میگه بنده ی خدا تو دیگه این کاررو نکن غر زدن در شان یک عروس خانم نیست الهی که خوشبخت باشید.

      • بدون نام

        O:

      • بدون نام

        الان هيچي نميگه بعدا از چشمش مي افتي

    • 111 از شهری غریب

      ای کاش از زن هایی که خیلی اهل تلفن زدن هستند وساعت ها با صدای بلند حرف می زنند هم می گفتی که دایم روی اعصابند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اوه اوه زن احمق من اينقدر زنگ ميزد شركت و با من جر و بحث ميكرد كه اخرش اخراجم كردن

    • رنگارنگ

      واقعا مطلبتون خود واقعیت بود .ممنون از نویسنده

    • پرند

      به سراغ دل خود برو . که اگر در دل تو جا دارد شیرین شود همه تلخی های .

    • لیلا

      چرا همش می گین زن باید اله باشه و بله باشه مگه ای مردا کین کا این همه لیلی به لالاشون می ذارین از سر تا پا ایرادن و زن و زندگی هیچی نمی فهمن فقط این وسط زن بیچارست که باید به آنها بفهمنه که چطور باید رفتار کنه چون همشون یه دنده و بداخلاقن زنهای بیچاره باید همیشه مادری کنن حتی واسه شوهرهاشون بعد اخر کار مقصر هم هستن خوب شما مردا یاد نگرفتین درست باشین و زندگی کردن رو بلد نیستین زن چه گناهی داره واقعا واسه همتون متاسفم

      پاسخ ها

      • اميرح

        بعد از عرض سلام به شما خانم گرامي و دعوت به اندكي آرامش بيشتر؛ براي ايجاد حس همدردي بيشتر شما آبجي عزيز رو به خوندن مطلب ‍‌(پسر با اين ويژگ ها مجرد مي ماند) همين مجله دعوت ميكنم.
        موفق باشي

      • پیمان گرفتـــــــــــــــــــــار

        تاسف خوردن برا دیگران یه جور خود بزرگ بینیه

      • پیرمرد

        ما مردها سر تا پا ایرادیم ؟؟؟؟ جالبه دقیقا صفاتی که لایق خودتون هست را به ما نسبت میدهید . من قصد توهین ندارم ولی فکر میکنم شما مشکل خودتون رو فقط مطرح کردید و به حکم عقل سلیم و انصاف نباید این رو به بقییه مردها تعمیم داد که متاسفانه شما به دلیل فقدان این دو مورد این بازخورد غیرمنطقی را نوشتید . من برای شما متاسفم که از زن بودن خودتون ناراحتید و با این حرف ها قصد تخطئه اقایون ((مردها)) را دارید .شاید اقتضای سن وتحصیلاتتون موجب این ناپختگی شده باشد .البته حساب خانم های فهیم جدا است . زنانی که ارزش وجودی انها از چندین مرد هم بالاتر است .

      • بدون نام

        داشتن شخصیت قوی و اعتماد به نفس یک ویژگی بسیار خوب انسانیه که در همه کشورهای پیشرفته سعی می کنند دخترها رو اینطوری بار بیاورند و به اصطلاح زنان رو توانمند کنند ولی دراینجا این رو جزء خصلتهای بد زنان حساب می کنند!!یعنی اگه زنی میخواد شوهر داشته باشه باید تبدیل به اسباب بازی و "ضعیفه" بشه تا مورد پسند واقع بشه.خیلی وحشتناکه

      • بدون نام

        اگر مردا 10 تا ايراد دارن زنها 100 تا دارن

      • دختر

        خانمها ۱۰۰ تا ایراد دارند چون توقعات ازشون بالاس. زن مسئول کل خانه است.نظافت.آشپزی. رسیییییییییدگی به بچه های کوچیکه نفههههههههههههم..و در خستگی هم رسیدگی به خاسته های شوهری که بعد از ارضا شدن ،دنبال کار خودش میرود. و هزارجور فکر مادرانه برای بچه ها که اذیتش میکند. شما مردها رو در این مسئولیتها بگذارند بعد از یکماه خودکشی میکنید...حالا هی ور ور نکنید

    • فهیمه

      سلام خیلی جالب بود وجالب تر که من چند تا از این رو دارم ولی کسی بهم نگفته بدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگران نباش اينها خصلت تمام دختراي ايرانيه

    • فامی

      به نظر من هر مردی با هر اخلاقی رو میشه با محبت و ناز و نوازش غل و زنجیر کرد و مثل موم تو دست گرفت زنها اگه بدونن خدا چه چیزی رو در وجودشون گذاشته و اگه بلد بودن چطور از زنانگیشون برای همسراشون استفاده کنن دنیا رو فتح میکردن نمیدونم چرا خانم ها فقط بلدن جبهه بگیرن بابا خودتون از اول با مردا بد تا کردین و به اینجا رسوندینشون.ولا به خدا شوهر من از اول زندگیمون تا امروز از گل نازکتر به من نگفته ستاره هم از آسمون بخوام برام میاره یک روز هم نمیتونه ازم دور باشه راه به راه هم قربون صدقه هم میریم نه مغرور شده نه هیچ چی تازه وابسته تر هم شده خانمای عزیز بخدا از خود مردا ساده تر خودشونن فقط یکم سیاست میخواین که زندگیتون بهشت بشه .

      پاسخ ها

      • بیتا

        ((((اگه بلد بودن چطور از زنانگیشون برای همسراشون استفاده کنن دنیا رو فتح میکردن))))
        از این جمله متنفرممممم فانی عزیز!!!!
        متفرم که کسی منو به خاطر این بخواد و بخوام با زنانگیم کارمو جلو ببرم!!!!
        دوس دارم قبل از زن بودنم به چشم یک انسان نگاهم کنن و اگر کسی می خواد دوسم داشته باشه بابت وجودم باشه و نه هیییییچ چیزه دیگه.....
        مرسی که تجربیاتت رو نوشتی

      • KAMI

        من با نظر فامی موافقم... مگه چند بار قراره زندگی کنیم که اون رو هم به خاطر بعضی از عقایده بی فایدمون از بین ببریم؟!!! بیتا خانوم نظر شما متین ولی ما چه بخوایم چه نخوایم تو این دوران و زمونه داریم زندگی میکنیم و با این استدلالا که من رو به خاطر انسان بودنم بخوان یا زنها چه چیزیشون از مردا کمتره و به خاطره این افکارشون جبهه بگیرن فقط و فقط و فقط دارن زندگی خودشون رو نابود می کنن چون همیشه تو عذاب این افکارن چون هیچ وقت به ایده آلاشون نمی رسن.... ولی ببین فامی چه زندگی ریلکس و آرومی داره...

      • بدون نام

        من خیلی زنم به شوهرم زیاد محبت میکنم ولی آقا برگشته به من میگه من زنی دوست دار که جنگنده باشه شاغل باشه من شاغل بودم ولی به دلایلی شغلمو از دست دادم الانم دنبال کارم ولی پیدا نمیشه. ما نیاز مالی نداریم مشکل شوهرم اینه که داره منو با دخترایی که همکارشن مقایسه میکنه. این مردا راضی نمیشن زن بساز و مهربون و با محبت هم که باشی چشمشون دنبال یکی دیگه است

      • بدون نام

        این حرفها مربوط به دوره قلقل میرزا میشه که زن فقط با یافتن یک شوهر می تونست به همه چیز دست پیدا کنه .امروزه زن می تونه خودش درس بخونه و کار کنه و به موفقیت برسه .لازم نیست با زنجیر کردن یک مردِ درپیت که تنها ویژگیش جنسیت متفاوتش با زنه به موفقیت نائل بشه .باعث تاسفه که تحصیلات زنان در این جامعه اصلا باعث رشد فکریشون نشده و هنوز مثل مادربزرگهاشون فکر می کنند!

      • بدون نام

        یعنی اینکه زنی خودش رو انسان می دونه و لزومی نمی بینه برای داشتن شوهر که اکثرا هم مالی نیستند دست به هر حقارت و حماقتی بزنه ضرر می کنه؟ اتفاقا از نظر من زنی که انسان باقی می مونه و شخصیتش رو تحقیر نمی کنه و به آموزه های خاله خانباجی عمل نمی کنه بسیار فایده می بره و دو روز عمرش رو محترم زندگی می کنه.البته بستگی داره ارزشهای ما چی باشه؟

      • بدون نام

        در ضمن در این لیستی که برای زنان گذاشتند که چه کنند تا شوهر بیابند اصلا اشاره ای به این ترفندهای به اصطلاح زنانه نکردند! گفتند باید همه جوره ضعیف و بی دست و پا باشی و البته پول پرست و فلان هم نباشی پس دیگه چه چیز رو قراره فتح کنید؟!! یک شوهر درپیت رو ؟!!

      • بدون نام

        متاسفم برای طرز فکر تو و افراد مثل تو که فک میکنن شوهرشون برده یا حیوونه که از اصطلاح غل و زنجیر کردن استفاده میکنن!

      • سمیرا

        مشکل اینه که وقتی یکی رو با غل و زنجیر نگه میداری، یه زمانی که به هر دلیلی یه لحظه حواست بهش نباشه و غل و زنجیرش باز بشه رم میکنه عزیز، کسی خوبه که آزادش بزاری و بازم از روی اینکه اونم تو رو دوس داره خوب باشه و اونم به همون اندازه که شما برای نگه داشتنش تلاش میکنی، اونم برای نگه داشتن شما تلاش کنه

      • بدون نام

        افرين دقيقا مردها با 4 تا كلمه محبت اميز برده ميشن

      • بدون نام

        فامي خيلي عالي گفتي ولي متاسفانه زنها مثل شما نيستند

    • Elina

      به نظر من اکه آدم یه مردو دوست داشته باشه باید بدونه کی باید بهش اهمیت بده کی نده
      کی نگاش کنه کی نگاش نکنه
      کی بهش ابراز علاقه کنه کی نکنه حتی بعضی وقتا لازمه بذاری طرف انتظارتو بکشه حتی اگه دلت مثه سیرو سرکه براش بجوشه بعضی وقتا باید طوری تحویلش بگیری که احساس مهم بودن بهش دست بده و احساس تکیه گاه بودنم برا مردا خیلی مهمه
      ولی همهی اینا باید سنجیده باشه ینی تعادلش همیشه حفظ بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای ول بابا

    • بدون نام

      جسارت می خواهد

      نزدیک شدن به افکار دختری

      که روزها

      مردانه با زندگی می جنگد !

      اما شب ها

      بالشش از هق هق های دخترانه خیس است .

      پاسخ ها

      • shabnam gol

        ++++++++++++++++++++
        زيبا بود كاربر جان ،ممنون.

      • بدون نام

        الان چرا اکثر دخترا واس پول پسر. میره
        طرفش ؟؟ چرا کسیو بخاطر خودش نمیخان ؟ الان نگاه میکنی. اکثر دخترا دنبال پسری ان که پول داره. ماشین داره. واقعا چرا؟ اونا هم مادر زادی پول دار نشدن که. اون پسری هم ک ماشین نداره. نگو که فقیره و نمیدونم هزار حرف دیگه. اون پسر پولدار. کار نمیکنه. پولشو از جیب باباش خرج میکنه. ولی. اون یکی. کار میکنه. با پول خودش زندگی میکنه. میدونه پول دراوردن چیه. الان حرفم اینه که. چرا. فقط دنبال اونی هستین که. مایه داره؟؟ یعنی. خیلی دیدم. اون پسرا هم. فقط بخاطر عشقو حال.
        دخترو. مبخان. دیدم که میگم.همین میشه دیگ. میگن. شوهر پیدا نمیشه. ب فکر پول و مالش نباش. ب فکر زندگیه سالم باش. البته. به اکثر دخترا میگم. همه. یه جور نیستن

    • ستا

      دختری که 2 خواهر بزرگتر از خودش داره رو یادتون رفت بنویسید .بابا اخه اونم نمیتونه ازدواج کنه واگه خواهراش هیچ وقت نخوان ازدواج کنند همیشه مجرد میمونه_اخه باباش به ترتیب شوهرشون میده.

      پاسخ ها

      • shabnam gol

        عزيزمممممممممم
        به نظرم اون آبجي بزرگاخودشون بايد آستين واسه آبجي كوچيكه بالا بزنن.
        هرچند خيلي وقته يه همچين رسمي برداشته شده ستا جون!

        نگران نباش خدا بزرگه...

      • بیتا

        :)))))))))) چه دله پرررررری :)))))))))

      • ستا

        قربون مرامت shabnam gol که انقدر فهمیده ای

      • ناشناس

        ای بابا من ای خواهر داشتم بزرگتر از خودم فقط یکسال بزرگتر از خودم بود اینقدری که من خواستگار داشتم اون نداشت بعدشم خودش گفت تو ازدواج کن و کاری به من نداشته باش من می خوام درسم وادامه بدم خواستگار اومد برام وپای عقد رسیدیم و بهم خورد الان خواهرم ای بچه داره ومن هنوز مجردم البته بگم دختری هم نیستم که دنبال پول ومال باشه ن فقط یک نفر و می خوام که خودم وبخواد واخلاقی خوب باشه چون واقعا از تنهایی خسته شدم البته من 9تا خواهر وبرادران که همشون ازدواج کردن به جز من

    • امین

      به نام خدا
      سلام دوستان عزیز
      من یک دانشجوی دکترا هستم که با دست خالی و توکل به خدا رفتم زن گرفتم و دختری که گرفتم واقعا بی نظیره و خیلی هم گشتم که پیداش کردم و خیلی خیلی خوبه و تا حالا به خاطر همدیگه دعوا نمیکنیم. ولی مشکل اساسی خانواده من و اون هست که برامون مشکل درست میکنن. جهیزیه خیلی کم دادن و همچنین از همه مهممتر به دختر خودشون هم محبت لازمه نمیکنن و واقعا خیلی ماها رو توی این 2 سال کلافه کردن. خانواده من هم با عروسشون خوب برخورد نمیکنن.

      پاسخ ها

      • رز11

        چرا؟

      • ستا

        خیلی خوشحال میشم وقتی یک زوج انقدر با هم خوبند امیدتو از دست نده مهم شما 2 تا هستید وقتی تو زندگی صداقت وصمیمیت وجود داشته باشه کم کم همه چی درست میشه .نگذاریداطرافیان رو زندگی شما تاثیر بگذارند.

      • مامان لیلا

        امین عزیزم پسر گلم با اجازت اگه اجازه بدی بجای مادرت باهات صحبت کنم.
        آفرین به تو که با اینهمه مشکلات باز هم با همسرت مهربانی عزیزم مهم همینه که شما دوتا باهم خوب باشید خدارو شکر که همسرت هم مثل خودت خوب وفهمیده است عزیزم گذشت زمان بهترین داروی هر مشکلی است عیبی نداره که جهیزیه ی کمی داشته مهم اینه که دل بزرگی داره با تلاش و پشتکار لوازمی که ندارید باهم تهیه کنید لذتش بیشتره پسرم دل همسرت با توجه به اینکه مورد بی مهری پدر ومادش و پدر مادر شما قرار گرفته مثل شیشه شکستنی هست مواظبش باش که دلش نشکنه فقط یادتون نره از جانب شماها بی احترامی نبینن چون همین باعث مشکلات بعدی میشه مطمئن باش که با گذشت شماها همه چیز درست میشه عزیزم اندکی صبر سحر نزدیک است .
        روزهای خوب و شادی رو برای تو وهمسر مهربانت از خداوند مهربان آرزومندم الهی که روز به روز باهم صمیمی تر بشید همدیگررو دوست داشته باشید ومواظب همدیگه باشید ببخشید که زیاد صحبت کردم .

      • امیرح

        امین جان داداش؛ توکل بخدا بیشتر صبور باش و سنگ هایی که به سمت شیشه دل هردوتون میآد رو سعی کن کنترل کنی به مرور زمان درست میشه. همه پدرمادرها خوشی بچه هاشون رو میخوان. اونها (هردو خونواده) وقتی ببینم شما باهم خوبید به مرور زمان مشکل حل میشه. فقط کم تحمل و ناامید نشو. این روزهاست که بیشتر مَردِت میکنه داداش.
        برای هردو شما آرزوی روزهای آفتابی دارم

      • حالا

        سلام
        میشه مشخصات همسرتونو بگید لطفا؟ یعنی چی دختر خوبیه و نظیر نداره؟

      • دهه شصتی

        وقتی خانواده تشکیل دادی دیگه بقیه حق ندارن دخالت کنن
        چشم امید هم بهشون نداشته باش خودت تلاش حتما میتونی .مث ادمای ضعیف نباش که هی شکایت میکنن به نظرم از اینبهتر نمیشه که شما همدیگرو دوست دارید موفق باشید.

      • بدون نام

        سعي كنيد از خانوادتون دور بشيد

    • دنیا دیده

      دخترهای متین و مغرور( البته از نوع مثبت ) رو هم اضافه کنید . بابا به خدا همش حرف که می گن دختر باید متین باشه و اله باشه و بله باشه .پسرها دختری را می خواهند که ضعیف باشد( هم جسما و هم روحا) و براشون زبون بریزه و چاپلوسی بکنه و شیرین زبونی بکنه براشون. خودشو لوس بکنه . در جامعه ما دختران متین و مغرور که سرشون تو کار خودشون و کاراشون رو به جای اینکه با زبون بازی و عشوه و ناز و... این جور کارا به پسرا بسپرن ،خودشون انجام می دن و از هیچ پسری طلب کمک نمی کنن و مستقل هستند و با پسرها به خاطر متانتی که دارند نمی جوشند ، این جور دخترها از هیچ احترامی برخوردار نیستند . من اصلا منظورم به خاطر ازدواج نیست . فقط دارم ارزش اجتماعی دخترها رو از رو چیزهایی که گفته شده + چیزهایی که خودم گفتم مقایسه می کنم. تو جامعه ما دختر یا باید خیلی زیبا باشه که در این صورت خیلی ببخشید هر آشغالی هم که باشد .از احترام برخوردار خواهد بود .یا باید سر و زبون دار و چاپلوس و دو رو وخود شیرین باشه و باهاشون گپ بزنه ، تا از احترام برخوردار باشه .در غیر این صورت از هیچ احترامی در جامعه برخوردار نخواهد بود . فقط صورت و ظاهر دختر هست که مهمه نه سیرت و پاک بودنش. متاسفانه این یک واقعیت مهم و تلخ جامعه ماست. قضاوت پسرها و مردها در مورد دخترها ولقعا ناعادلانه هست . اگه یه خورده وجدان داشته باشید( هم دختر وهم پسر) می بینید که واقعا همین طوریه.

      پاسخ ها

      • یاسمن

        هزار تا مثبت

      • سحر

        حرف دلم رو زدید.

      • مهتا

        نه عزیزمم کامل درست نیست من خیلی دخترای زشت دیدم که با بهترین و خوش قیافه ترین مردا ازدواج کردن ...اتفاقا دخترای خوشگل تو ازدواجاشون مشکل میفته .

      • ....

        متاسفانهعین حقیقته و کاملا موافقم

      • بدون نام

        خب دیگه ادم باید بفهمه کار درست کدومه والا نفهمه

    • بابک

      حرف دل دختران:
      اول دبستان خواندیم آن مرد با اسب آمد، سالها گذشت، ما ترشیدیم و آن نامرد با خر هم نیامد، هنوز هم بابا نان می دهد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان مرد از اسب افتاد پاش شکست خرشو دزدین بارون نیومد زمینش خشکید مث اب بود ان روز اب چشمه شیرین درخیال مرد غمگین خری میخرد و ....

      • فاطمه

        اخه ان مرد خودش خر بود که نیامد

      • ارزو

        میاد خوبم میاد تاچشمتون دراد اشغالای عوضی

      • بابا نان دم

        خدای من خیلی بزرگ هستبابا نان دهد بهتر اینست که گیر یه جونور بیافتم

      • دی کاپریو

        خخخخخ قشنگ گفتی

      • بدون نام

        میگم شما پسرا انقدر بیکارین که میشینین جوک میسازین واسه همجنسای خواهر مادر خودتون؟اره خوب بیکارید دیگه،بیکاری زده به سرتون،خوش باشید.

    • ترنم

      من یه کمی غرغروام.(:

      پاسخ ها

      • سعید

        هیچوقت برای اصلاح شدن دیر نیست:)

    • sara

      اره حرفاتونو قبول دارم من تاحالا سربزيرومتين بودم نه اينكه الان نخوام باشم امابه نظرم خيلي چيزاوموقعيت ها رو از دست دادم از همه مهم تر عمرم ،عشقم بعضي وقتاازفرط نااميدي دوست دارم بميرم الان يه دوستي دارم ادم بدي نيست اماعاشقش نيستمم بدم هم نمياد احساس ميكنم جدي هست تو رابطه اش اما من اين رابطه صميميت رو دوست ندارم هميشه خداهم سراين مسئله بحث ودعوا داريم واقعابرام خسته كننده هست بحث وجدل رفتن هميشه سخته اما موندن اينجوري هم عذابم ميده واقعا نميدونم چكار كنم احساس ميكنم هرگزنمي تونم عاشق بشم خسته ونااميدم ازهمه چيز كمكم كنيد لطفا.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واه

    • سميه

      كامنت ها از خود مطلب باحال تر بود
      :))))))

    • aram

      من که هیچکدوم اینها نیستم چرا مجرد هستم .زشت هم نیستم . تحصیلکرده مودب اما هیچ خواستگاری ندارم

      پاسخ ها

      • سعید

        این برمیگرده به جامعه ما که بین سنت و مدرنیسم دست و پا میزنه.یا باید سنتی فکر کنین و تو آشنا و فامیل و جلسه های زتوته خواستگار پیدا کنین یا باید خودتون دست بکار بشین.تنها راه بینابین آشنایی دانشجوییه که فکر میکنم شما درستون تموم شده یاشه.دورانی که خواستگارها پاشنه در خونه ها رو میکندن و یه دختر 100 تا خواستگار داشت گذشت مگر ایتکه پدر دختر پورشه زیر پاش باشه!

      • بدون نام

        خواستگار داری ولی زمونه عوض شده شما باید دنبالش بگردی اگه شما دنبال درس نمرفتید دانشگاهها تعطیل میشد و ایاتید بیکار و مجبور میشدن دانشگاههایی بسازن که اینده داشته باشه نه یه سری دختر با غرور بیان بترشن یا با یه حد اقل حقوقی برن سر کار و بعدشم شوهر بخان نه دیگه زمونه عوض شده چون شما خواستید و سیاست مدارها هم گفتن خانما مقدمن

      • بدون نام

        ۱۴:۲۱
        میگم سطح تحصیلات و کار کردن زن ها بد جور رفته تو چشم بعضی ها
        شما هم اگه عرضه داشتی درستو میخوندی کار پیدا میکردی تا بتونی ازدواج کنی و انقدر دیگران رو به خاطر تلاششون مسخره نکنی

      • بدون نام

        شما بايد بيشتر تو جامعه خانواده و دوست اشنا
        و بچرخي

      • راز

        با حرف سعید موافقم. الان پسرا نمی دونم چرا دنبال دختر کارمند پولدار و کم سن و سال می گردن. این چیز خوبی برای یه مرد نیست شاید بعضی از خانم ها به خاطر یه سری مسایل حاضر بشن با شما ازدواج کنند ولی مردی که بتونه زندگی رو بچرخونه برای ما دخترها ملاکه. به احتمال زیاد بعدا به مشکل میخورید. زن از قدیم در جامعه ما ضعیف نگاه داشته شده هنوز خیلیا این نظرو دارن که یه ذره جایگاه برای زنها باز نیست به نظر من زن حق داره به تملک شوهرش فکر کنه نه اینکه به مرد به خاطر پولدار نبودنش جواب رد بده نه اینطور نیست. ولی اینکه اینقدر دنبال زن پولدار می گردید نشانه ضعف مرد هست نه قدرتش. از قدیم مردان به خاطر زحمتی که می کشیدن مورد تحسین اجتماع بودند. اما این به ضرر خود شماست.

    • سعید

      کلا مردها ساده تر از زنها هستن.یه زن اینقدر پیچیدگی داره که این لیست رو میتونین بجای 7 تا هفتصدتا بنویسین. یه قانون کلی وجود نداره.این هم مهمه که اون مرد چجوری باشه.بعضی از این موارد رو اتفاقا بعضی آقایون خیلی هم دوست دارن!!

    • آرسینه سرکیسیان

      با سلام به اون خانمی که میگه باید سیاست داشت .ببخشید ذات همسرتون خوبه و گرنه مگه با خانمها سیاست مداریم که سیاست داشته باشیم .درضمن لطف بفرمائید بگویید چکار میکنید که شوهرتون مثل موم توی دستتونه .ممنون میشویم ما خانمها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد زنبور عسله موم دستشه

    • امین

      به نام خدابا سلام مجدد
      من همون دانشجوی دکترا هستم که قبلا نظر داده بودم. از همه دوستانی که به هر نحو دلداری دادن و به هر صورت در حق بنده لطف کردن بسیار ممنونم. ولی اجازه بدید در جواب یکی از دوستان که از من پرسیده بود که چرا خانواده من و خانمم با ما بد هستن بگم که مشکل از 2 سال قبل از ازدواج من شروع میشد و اون اینکه من دختر متین می خواستم و خاص ولی مادر من میگفت باید خانواده مشهور داشته باشه یا اینکه دختر شاغل باشه یا اینکه با احترام به نظر دوستان دیگر اگر که جسارت نباشه بنده با آرایش همسر آیندم مخالف بودم ولی مادرم میگفت مهم نیست بعدا درست میشه و من محکم بر سر نظر خودم پافشاری کردم و آخر به همونی که می خواستم رسیدم و الان بچه هم دارم. و به نظر من یکی از مشکلاتی که نباید در خانواده ها باشه که متاسفانه هست اینه که پدرها در خانواده ها در بسیاری از موارد همه چیز رو میدن به دست مادرا. و مادر هم میتونه در بسیاری از موارد احساسی تصمیم بگیره. و در بسیاری دیگر حس مردانه به خودش میگیره. که این خیلی بده و حتی از روحیات زن به دور هست. و دوستان یک نکته دیگه رو هم جا داره بگم که توی هیچ نظری از دوستان ندیدم و اون اینکه در هنگام ازدواج شما هر چه کاردان و تیز بین باشید نمیتونید همه چیز رو ببینید. بنابر این اگر به خدا بسپارید خیلی بهتره. منظورم این نبود که چشمای خودتونو ببندید بیلکه معیاراتون خدایی باشه و ایمان و خداشناصی طرف مقابل را هم در نظر بگیرید.ممنونم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سالها از کامنتت می گذره. امیدوارم مشکلتون حل شده باشه. با این حال اگه نشده، شهرتو عوض کن تا راحت شی. دوری و دوستی.

    • دختر

      من دخترم با ی عالم خاستکار.خودم دلیلشو این میدونم.که هرروز دوتا نیاد یکی میاد.ارایش میکنم.تا حدی ک با دقت بشه فهمید کردم ولی هر چی میزنم ولی ن جلفو غلیظ.راه رفتنی تو خیابون سرمو یکم بالا میگیرم.با نگاهم کسیو دنبال نمیکنم بیشتر ازدو ثانیه چشم ته چش نمیشم.اصلا.بروی کسی نمیخندم،مغرور راه میرم.خندیدنو زوم کردن با عشوه حرف زدن بمونه واسه نامزدت.اگه پسری هست ک مخالفه حتما بگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو که راست میگی! با یه عالم خواستگار

      • بدون نام

        یه عالم خواستگارو
        دو چشم خمارو
        دو ثانیه نگاهو
        کی بره این همه راهو

      • بدون نام

        به نظرم خوب داري عمل ميكني پسرها عاشق دخترهاي قوي با اعتماد به نفس و تقريبا دست نيافتني شما خودت و داري اينجوري نشون ميدي و اين باعث جذابيتت شده با همين فرمون برو جلو ضمنا پسرها از دخترهاي راحت ساده خوششون مياد اونهاي كه هزار قلم ميمالن پسرا فقط براي لذت بردن ميخوان

    • امین

      به نام خدا
      با سلام
      من پسر امروزی نیستم و بلکه پسر دیروزیم. ولی می خوام بگم که بنده با آرایش مخالفم. چرا باید شما آرایش کنید. شما که خیلی از پارامترای خوب و خدا پسندانه دارید چرا این کارو که خدا نمیپسنده داری؟

    • نگین

      خیلی مطلب جالبی بود.
      خودم خصوصیت 6رو دارم. به قول مامانم جونمو واسه نامزدم میدم ولی خودمو نادیده میگیرم.
      امیدوارم بتونم خودمو اصلاح کنم:( همه بم میگن عسل هم بالاخره شیرینیش تو دل میزنه

    • بهنام18

      من بانظر اکثر شما موافقم من اولىن و اخرىن بارمه که مىام اىنجا ولى خواستم بگم که نظرمن اىنه که دختر اراىش کرده خوبه ولى اراىش تاحدش باشه نه به اندازه اى که ادم حالش بهم بخوره اخه امروز بسىارى از دخترا اىنجورىن ولى اگه کسى بخواد اخلاقش باهمسرش خوب باشه باىد اول قلغش رو پىدا کنه اگه کسى بتونه اون کار رو بکنه فک نکنم مشکلى داشته باشه چون من خودم تجربه کردم شاىدبازم بىام با اجازه باى

    • فری

      خیلی سخته. ادم از کسی که دوستش داشت با نزدیک ترین. دوستش. رابطه داشته باشه..

      پاسخ ها

      • فاطی

        آخی شکست عشقی خوردی فری؟ اشکال نداره بیخیال عشق اون اگه عشق بود با رفیقت نمی دوستید که ایشالا خدا کمکت کنه آدم باس تنش سالم باشه بی خی خیه این عشقای چ روزه

      • بدون نام

        فيلم تركيه

    • ندا

      بچه ها نظرتون چيه همديگرو بزنيم ( به نشانه اعتراض به اين وضعيت و ويژگيهامون) :)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مزن بر سر ناتوان دست زور
        و این افکار را از خودت دور کن
        خودت رو به ارامش مجبور کن

    • رویا

      من خیلی مذهبی نیست ولی اعتقاد دارم ادم توی این مورد باید با خدا معامله کنه.لازمه ی جاهایی از خیلی کارهایی که دوست داری انجام بدی ;بگذری تا خدا به موقع دستتو بگیره.عشوه و ناز و ارایش هم خوبه اما فقط واسه کسی که شوهرته....

    • leila

      سلام.بین این خصوصیات ،من فقط اولیو دارم و ب نظرم واقعا یک امتیازه ولی ب زن بودن خودم واقعا افتخار میکنم و اصلا تحت هیچ شرایطی دلم نمیخاست مرد باشم.من دختر خیلی قوی و مستقلی هستم از همه جهات و خیلی جدی و خودرای و باید بگم برخلاف اونچه ک نوشته شده ،کلی خاستگار دارم و در کل خیلی از پسرا کشته مردمن:-)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب اونا شخصا نمیشناسنت...
        یا دنبال پولتن
        و اگرم باهاشون ازدواج کنی
        زیاد دووم نمیارن....
        تازه ، زنای مرد نما تو دین ما ملعون شناخته شدن، باور نمیکنی، دنبال احادیث بگرد...

      • بدون نام

        عالم بی عمل به چه ماند به زنبور بی عسل اسم خواستگاراتو یادداشت کن تا رو شیشه ترشی بچسبونی

    • بدون نام

      دخترای بد اخلاق و مغرور و تهوع آور رو هم اضافه کنید که خیلی زیادن..
      یه دختری یه بار ازم یه سوال کرد، وقتی اومدم جواب بدم، (مثلا چون من نا محرم بودم) روشو چرخوند و حالت اخم گرفت... بعد تشکر هم نکرد.
      یه عده دیگه که جواب سلام رو نمیدن.
      یه عده هم که وقتی محترمانه باهاشون حرف می زنی، یه هو می بینی مثل سگ بدرفتارن ....
      کلا خاک تو سر هر چی این مدل دختره
      خدا رو شکر کسی به اینا جذب نمیشه.. همون ترشی بندازین از سرتون هم زیاده ، ما هم که هم پول داریم و هم زندگی میریم سراغ یه دختری که زن باشه، نه چندش....

      پاسخ ها

      • ....

        بهتره اینم شما بدونید فقط با پول و ... نمیشه زن گرفت وتربیت و اخلاق مهمتره.بهتره کامنتتونو یک بار بخونید و نحوه حرف زدنتونو ببینید.

      • ریحانه

        شما ک میگی مغرور و حال بهم زن بهتره بدونی اگ مغرور نباشه میشه دستمال کاغذی اینو بدونید آدم انقد پسرای مسخره رو دیده ک حق داره با صحبت کردنه ی نفر فکر کنه اونم مثل بقیه ست بهتون بر نخوره منظورم شما نیستین

      • بدون نام

        سوختیااااا :))))

    • hora

      سلام بددنیایی برامون بزرگترهاساختندازبالادستی هاگرفته تاخانوادهامون اون گفتندچادروحیا خانواده گفت بچه زیادپول ودانشگاه نه خلاصه شدکاروکاروحیا تاشدیم۴۰ساله....حالابگیم تقصیرکی است.

    • hora

      دنباله متن بالا.جالبتراینکه من رالایق هیچکس نمی دونند منم بایک دنیا پاکی دارم میرم خانه خودم.مجردی بسربرم حالابالا دستی وخانواده ام کلاهشون رابالاتربذارند

    • بدون نام

      به يک همسر آینده باشرايط زير نيازمندم:

      قد185 به بالا،
      وزن 75_85
      سن 24به بالا

      چشم و ابرو مششششکی(اخموی چشم درشت باشه!)
      مژه هاش ترجيحأ بلند

      ته ريش داشته باشه حتمأ حتمأ...

      بعد...
      بازو داشته باشه اين هوااااااااا o.O
      عاقا سيکس پک ^_^
      بغلت که ميکنه قشنگ له شی!

      تيپ مردونه بزنه بيشتر.. ﺳﻴﺎﻩ ﺳﻔﻴﺪ
      اﺩﻛﻠﻦ ﻫﺎﻱ ﺗﻠﺦ ﺑﺰﻧﻪ
      مهربون باشه،
      لوسم نباشه هی قهرکنه، من اعصاب منت کشی ندارم :/

      غيرتی باشه.. 3>
      مثلا شَتَرق! بزنه توگوشم بگه مگه نگفتم اون رژتو پاک کن؟؟؟ (منم قهر کنم، برم -_-)

      شکلات بخره، لواشک 2متری، بستنی وپاستيلم که همش بخره واسم ^____^

      ماشينش ميتونه پورشه باشه.. اگرم نداشت موردی نداره!
      مممممم،.. x_box داشته باشه بده من بازی کنم،

      اجازه بده موهاشو بهم بريزم، لپشو بکشم، دستمو بکنم تو چشمش ...


      ديگه من حضور ذهن ندارم، موردی هست يادآوری کنيد :))))))

      پاسخ ها

      • reza

        با این که از صداقتت خوشم اومد منفی دادم تا یابو برت نداره.ضمنا من 80درصد از ویژگی ها و خواسته هاتو دارم

      • علی

        من ۹۰درصد این ویژگی هارو دارم ولی اینو بدون منم الان دنبال یه دختر باویژگی های ظاهری واخلاقی خاص هستم که شما اینارو فکرنکنم داشته باشی

      • aazam

        من میگم یا ازدواج نمی کنی اگر کنی هم شکست می خوری.
        ظاهربینی اونم از نوع وحشتناک

      • بدون نام

        معلومه رمان زیاد میخونی

      • بدون نام

        من تجربه زندگي با امثال تو رو دارم تو بد جوري تخيل گرا هستي بعد از ازدواج زود خسته ميشي و كارت به دعوا و طلاق ميكشه كلا به در ازدواج نميخوري ولي براي دوستي خوبي

      • علي

        برو يه نگاه اول تو آينه به خودت بكن ببين چي داري بعد اين همه درخواست و توقع داشته باش 2 زاري

    • انیس

      من یکی قول میدم هیچکدوم از این ویژگی هارو نداشته باشم :) آیا کسی هست؟
      واقعا نظراتتون جالب بود. مرسی. خیلی خندیدم.

      پاسخ ها

      • محسن

        من هستم خدايي ولي خيلي ميگردم پيدا نميكنيم

    • ندا

      یکی بگه وقتی خواستگار نیست دخترا چه طور مجرد نمونن .من خیلیا رو میشناسم از فامیلامامون بالای سی سالن چون خواستگار ندارن نه اینکه خودشون بخوان مجرد باشن .اکثر پسرا بیکارن .پول نیست کار نیست تورمه گرونیه دیگه چی بگم اخر زمونه بخدا ......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب گفتي ما سه تا برادر مجرديم دوستم داريم زن بگيريم ماشين كارم داريم در حد نرمال مشكل اساسي مون خانه است كه اكثر دخترا خونه بغل خونه مامانشون ميخوان اين كار و سخت كرده

    • سوسن

      اهای پسری که میگی از دخترای مغرور بدت میاد. من خودمم مغرورم میدونی چرا چون پسرا اذیتم کردن برا همین بهشون رو نمیدم حالا فهمیدی ایششششششششششششششششششش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما احتمالا خيلي ساده خودت در اختيار پسرا قرار دادي اونا هم سو استفاده كردن حالا هم فكر ميكني مغرور باشي خوبه

    • هلیدا

      س.وایییییییییییییییییی من واقعا منتفقرم خیلی بدم میاد وقتی ازدواج میکند بعضی وقتها زود طلاق بگیرد چرا از اول عشق بوده بعد طلاق گرفت واقعا عقل نداره بهتر مجرد باشد چون راحتره بری گردش مسافرت هرچه ولی شوهر بدتره اجازه نمیده همش میگه ن ن با هم بریم

    • سوسن

      سلام. پسرا فقط دنبال خوشگلی هستند.همین و بس. هر چی خوشکل تر باشی شانستم بیشتره.
      کاشکی اینطوری نباشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شرط لازمه نه شرط کافی

      • بدون نام

        دقیقا. من دختری میشناسم به شدت پررو و از خود راضی بود اخلاق ولی چون خوشگله(البته بعد از عمل بینی خوشگل شده) هزار تا خواستگار خوب داشت. بعدم یه بار نامزدیشو به هم زد بعدم رفت با یکی عقد کرد و طلاق گرفت. حالا هم با یه کیس خیلی خوب ازدواج کرده. آنوقت من که عمل زیبایی نداشتن و به علت اعتقاداتم محجبه بودم و هر روز موهامو رنگ نمیکردم دلاک نمیزدم و آرایش نمیکردم خواستگارام خیلی کمتر بود. کیس های خوب هم تقریبا نداشتم

      • بدون نام

        من پسرم دنبال خوشگلي نرمال و در حد معقولم ولي بيشتر دنبال اخلاقم

    • راضیه

      چرا همش از دختر ایراد میگیرین مگه دخترا عروسک خیمه شب بازیه پسران؟؟؟ انگار اومدن مغازه دو کیلو گوجه خیار بخرن...والاااااااا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیب زمینی لطفا

    • فاطمه

      راضیه خانم موافقم چطور اخلاق های گند پسرا رو نمی گید بد دهن بی حیا بی غیرت بی مسئولیت بی پول بیکار بی عار دستش جلوی باباش همیشه درازه لوسن عاشق دخترهایی هستن که دستشون توی جیب خودشون باشه هیچی ازت نخوان غر نزنه هیچی نگی بری خونه ی مادر شوهر زندگی کنی خرج نکنن برات میشی زن خوب همون بهتر نیان خواستگاری حرص میدن ادمو.

    • دخترم

      سلام منم این ویژگیارو ندارم خیلیا بهم علاقمتد شدن ولی متاسفانه قربانی بی سلیقه شلخته بودن مادر مهربانم و اوضاع پوشش پدرو مادرن شدم هردوشون خیلی ماهن ولی هزار بارم که همه گفتن حیف این دختر که ...کاش مامان منم مث مامان خیلیا بود ،عب نداره هرچی خدا بخواد خوبیش اینه دلش پاکه و مث خانومای فامیل و همسایه ها خاله زنک نیس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما ابتکار عمل رو دست بگیر کمکشون کن تو لباس پوشیدن یه جوری که ناراحت نشن. مادر بزرگ منم اینجوری بود عمه هام میبردنش آرایشگاه واسش لباس میگرفتن جورشو میکشیدن و الانم شوهرای خوبی دارن

    • شقایق

      من ازجمله دخترهایی هستم که پول پرست ولی بیشترپسرها به من وابسته میشن اصلا اون طور نیست که درمشخصات ذکرشده است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زودم ازت زده ميشن

    • زهرا

      بدم ازت میاد

    • لیلا

      من هم دخترم خیلی دوس دارم مثل مردهاباشم امانمیتونم حتی ازشب هم میترسم دلم میخوادقوی باشم دراینده بتونم تنهازندگی کنم امانمیدونم چراازتاریکی وسوسک وهزارکوفت دیگه میترسم خوشبحال پسرها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تنهایی و نترسیدن از تاریکی چه ربطی به مرد بودن داره؟

      • بدون نام

        عزيزم قوي بودن نترسيدن از سوسك تاريكي نيست شما شغل خوب پيدا كن روي پاي خوت بايست قوي ميشي

    • سامیرا

      سلام 6 رو قبول دارم
      من پسرم 25 سالمه دختر خانمی 17 ساله که 4 سال باهاش رابطه داشتم.بعد یک سال جدایی باز اومده سراغم.نمیدونم با چکارش کنم.هر کاری کردم منصرف نمیشه؟بنظر شما چکار کنم هدفشم ازدواج نیست فقط میگه تنهام نزار...

      پاسخ ها

      • فاطمه

        هر کی خربزه می خوره پای لرزش هم میشینه

      • بدون نام

        بدبختي دخترا اينه كه تا باهاشون دوست ميشي انتظار دارن بري بگيريشون

    • ایما

      همیشه به دخترا گفتن سنگین باش و مجبور شدیم حسهای لطیف دخترونمونو زیر نگاه بی روح و سنگینمون به اسم حیا بپوشونیم .به ما اجازه ندادین زنانگی کنیم و حسش کنیم به این بهانه که مرد به گناه میفته.به نظرم دخترهای بامزه و پرانرژی و شیطون توی جامعه غمگین ما خیلی با ارزشند.تنها چیزی که باعث آرامش زندگی آدما تو تجتماع اینه که مردها مردانگی کنند نه هرزگی و دخترها هم لطافتشونو حفظ کنن....خیلی از زنهای ما از درون مُردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما می خوای لخت تو خیابون بگردی و اون وقت مردا، به جای هرزگی، مردانگی کنن؟ خدا شفات می ده. من مطمئنم.

    • دنیا

      این مطالب اصلا صحت نداره من خودم24 سالمه شخصا هم زیبایی دارم هم خانواده خوب دارم مهندس هستم یک خواستگار خوب نداشتم اونوقت دوستان من نه زیبایی دارن نه کار خوب بهترین ازدواجارو کردن فقط تو یک کلمه ختم میشه شانس من اوایل اعتقادنداشتم ولی الان ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکلت اینه که فوق العاده کمال طلبی و فکر میکنی چون ظاهرت از اطرافیانت بهرته شوهر بهتری هم باید بکنی. میدونی رمز موفقیت اون دوستات چیه؟ شرایط تو
        رو نداشتن و اولین کسی که او مده رو قبول کردن. عزیز دلم شانس هم نقش داره ولی گاهی باید از اسب غرور پایین اومد

      • بدون نام

        پر توقعي توقعاتت و بيار پايين

    • مریم

      و همچنین دخترهایی مثل من که به خاطر سرکوب طولانی مدت غریزه ج دچار عقده شدن و هم اکنون دیگر از هر چی پسر و خاستگاره تنفردارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راحت باش غريزت و براورده كن لذت ببر زندگي كن

    • فاطی

      من به این نتیجه رسیدم دخترداشتن سخته خودم اگر روزی مادربشم دوست ندارم خدا بهم دختر بده . بعد غصه ازدواج کردنش رو بخورم . پسر باشه خودم برم خواستکاریش . منم29سالمه همه میکن خوبم عاقلم ولی قسمت کسی نشدم نگاه های اطرافیان بهم سنگین شده . انگار براشون علامت سوال شدم چرا ازدواج نمیکنه؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین شما اولین کسی هستی که فهمیده هر انکه دندان دهد شوهر ندهد

      • مهسا

        من چی بگم که هیشکی غصه مجرد موندمو نمیخوره. مامان بابام اصلا عین خیالشونم نیست. خیلی دوسم دارن خیلی قربون صدقم میرن انگار بدشونم نمیاد مجرد بمونم تا اخر. حتی اطرافیانم هیچی به روم نمیارن. انگار قبح مجرد بودن دختر از بین رفته انگار خیلی عادیه

    • ابراهیم وند

      سلام خدمت دوستان عزیز چند ماه رفت خواستگاری که جواب منفی و مثبت بم ندادند میگن صبر کنید واس زن گرفتن شب خواب ندارم بایدچکار کنم با سلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صبر جایز نیست برید یه
        جا دیگه

    • بدون نام

      لیلا خانوم همون خانوم معلمه س خخخخخ

    • Ana

      دخیای مرد صفت بر خلاف پسرای زن صفت خیلی جذابند .برعکس دخترایی که رفتارهای بسیار زنونه دارن منفورن.من به عینه و به تجربه بهم ثابت شده.این مطالبتون صحت نداره.

    • سارا

      خب من با تمامی موارد ذکر شده موافقم ولی همشون نسبی هستند و اونی که گفته دخترای پسر نما مجرد میمونن باید بگم این دخترا پسر نما نیستن بلکه از کسایی که ویژگی های دخترانشونو به رخ جنس مذکر میکشن ویژگی های دخترانه بیشتری دارن فقط نمیخوان با اون ویژگی ها پسری به چشم بد بهشون نگاه کنه(متوجهید که چی میگم)مصلما آرایش ملیح و لباس های رنگی و موهای بلند و فر و صدای ملایم و ناز و عشوه های زنانه برای آقایون جذاب تر از لباس های تیره و اسپرت و آرایش هایی که اگ نباشن زیباتره کمتر به چشم آقایون میاد .این دخترا میخوان واسه شوهرشون آکبند بمونن برخلاف دخترایی که با پروتز و عمل جراحی میخوان باسن و سینه هاشونو در حد ترکیدن بزرگ کنن تا بساط عشقبازی های یه هفته ایشون جور بشه.
      پ.ن:میدونم دخترای پرحرف مث من هم مجرد میمونن ولی خب عشقم ظاهرا با این موضوع کنار اومده خخخ و من با افتخار از مجرد موندن فرار کردم با زبون درازم

      پاسخ ها

      • ریحانه

        عزیزدلم منظور از دختر های پسر نما از لحاظه شخصیتی و کاریه
        مطمئن باش هیچ مردی قبول نمیکنه یه زن بخاد قدرتشو ب رخ بکشه

    • انسان

      واقعیت اینه که ما ایرونی ها هیچکدام اون یکی قلبا قبول نداریم و هرکس منم منم میکنه و حرف مفت هم زیاد میزنیم دورهمی/هم زن بد داریم هم مرد بد/مرردای اشغال هرزه جامعه را به لجن کشیدن/ زنی که زیاد گیربده و تعادل نداشته باشه مرد زده بری میکنه/زن بی تفاوت هم بدرد نمیخوره/

    • یاسمن

      فقط مورد اول یکم تو وجودم هس چیکار کنم ؟خاهش میکنم راه حل بدین

    • دختر

      خواهرایی که مجردید ناامید نباشیدپایان شب سیه سپیده

    • مژگان

      سلام به همگی
      تا جایی که من می دونم هر انسانی باید دنبال تکمیل کننده ای برای خودش باشه
      بهتره در مورد همدیگه قضاوت نکنیم و دنبال نیمه ی گمشده خودمون باشیم ...
      شاید خیلی از افرادی که برای شما غیر قابل تحملن فردی تو زندگیشون باشه که اونارو دوست داره وبراشون احترام قائله...
      در نهایت اینک همه چیز در حد اعتدال پسندیدس و سعی کنیم قبل از قضاوت دیگران ..اونا و مشکلاتشون رو بشناسیم..باتشکر

    • سلنا

      سلام به نظر من فقط مونده به خوده پسر..
      پسرا متفاوتن...مثل پسري دوست داره با دختري ازدواج كنه كه عين مرداس...
      ويا پسري دوست داره با دختري ازدواج كنه كه اصلا خصوصيت مردانه نداره.
      من پسرايي رو ميشناسم كه ميگن هنوز دختر موردعلاقمونو پيدا نكرديم...دختري كه غر بزنه.گاهي دعوا كنه..اهل كتك زدن باشه ..خخخخ ميگن اينطوري ولي بعد ازدواج فكر كنم قبول نكنن ...
      فقط مونده به پسر ...دخترا هم كه حق انتخاب ندارن...
      من دخترايي رو هم ميشناسم پسرا خيلي بهترن در مقابلشون ....ولي همشون ازدواج كردن خوشبخت هم شدن بچه هم دارن.
      ودخترايي رو ميشناسم خوشگلن خوشتيپن كاملا مثل يك بانو هستن اما يك دونه خواستگار هم ندارن.

      پاسخ ها

      • icehell

        متاسفانه عقل همه ب چشمشونه...منم یه دختربیست سالم توسن کم بخاطر یسری دلایل مجبور ب ازدواج شدم علاقه ای هم نداشتم نکه مجبورم کنن نه خودم بچه بودم گفتم ازدواج کنم بااینکه نمیدونستم اصن ازدواج چیه ،اصلا ازمردم سردرنمیاوردم وبعدازبله گفتن واتفاقی ک واسم افتادفهمیدم وای چ اشتباهی کردم خلاصه جداشدیم ،هرچندنگاه بهت فرق میکنه ولی مهم اینه خودت میدونی پاکی انسانی ،خیلیام خواستن رابطه داشته باشن چ ازدواج چ دوستی ولی نخواستم ،ماها بخاطر شرم وحیا وسکوت هیلی اشتباهاتوکردیم الانم متاسف نیستم چون من گناهی نکردم نمیگم مذهبیم و..خداروقبول دارم شاید کسی جای من بود تا الان کفرگفته بود یا ب راه بدرفته بود ولی من خدارو همیشه حس کردم همیشه وواسه همین ایمان قلبیم براه بدنرفتم...من اینجا نیومدم واسه ازدواج و یادگرفتن ..ومیدونم هم تنها میمونم هرچند همه چیم متعادله و خوب خودمو کشیدم بالا از موقعیتی ک بودم ولی بخاطرهمین شرم وحیا واینکه نمیخوام ازجنس زن سواستفاده بشه همیشه دور میمونم دس خودمم نیس مسلما من نوجوونی نداشتم ولی سعی کردم حس دخترونمو بیدارکنم حس جوونی ...گاهی زندگی مجبورت میکنه مستقل باشی هرچند درونت پرازحسایی ک میخواد دختربودن درونتو زنده نگه داره وخیلی چیزای دیگه ..فقط میگم خوب بمونید و واسه هم احترام بذارین همین پول و قیافه وموقعیت مهم نیس بخدا فقط انسانیت مهمهدرسته اونا لازمه ولی وقتی اخلاق خوب باشه وقتی خود تونو شخصیتتونو ببرین بالاوخوب بمونین همه چی درست میشه شعارنیس وفکرم نکنید صدام ازجای گرم بلندمیشه ویاوضع مالیم خوبه ..خوب میفهمم مشکل چیه توش بزرگ شدم ولی با نگاه کردن ب جامعه ب عنوان ی جوون افسوس میخورم وازتون خواهش میکنم ک رو خوب موندنتون کارکنید و فراموش نکنید خدا تو قلبتونه

    • بدون نام

      پسرا اشغالن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و شما اشغال جمع کن

      • بدون نام

        و شما گربه های توی سطل زباله

    • شادی

      من از همون موقعی که رفتم دانشگاه از هر چی پسره بدم میاد واقعا براشون متاسفم که یه دختر ی به خوشگلی وخوش قیافه ای من احساسش نسبت به پسرا این طوری شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب بهت فهموندن که خشگلی ملاک نیست براشون موقر باش

    • بدون نام

      اين ها چيه بنويسيد چگونه دختر هايي مورد پسند مردان پير ثروتمند هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول ادم پیر رو جوون میکنه دیگه نمیدونستی
        خدا میگه گلا ان انسان لیطغی ان راه استغنی

    • فریحا

      وا

    • مهدی

      سلام
      من خیلی دوس دارم متاهل بشم ولی چون اوضاع مالیم که اون هم تقصیر خودمه بیشترش خوب نیست نمیتونم و اگر روزی اوضاع مالیم خوب بشه و بتونم یه خونه و ماشین بخرم حتما دوس دارم با یه دختری که حس زنانگی داره و خصوصیات زنانه ازش میباره و اجتماعی هم هست ازدواج کنم
      همه موفق باشیم تو رسیدن به هدفهامون
      آمین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرزندم تقصیر تو نیست جامعه بحران زده است و ما الان در شعب ابی طالب زندگی میکنیم

    • مرد

      من یه دخترم که سعی کردم همیشه مرد باشم چون توی دورو برم میبینم همیشه تمام آزادی ها به جنس مذکر داده شده...همیشه سعی کردم مرد باشم اما هیچ وقت نتونستم به واسطه روحیه و ذات ظریف وضعیفم..من از مرد ها متنفرم ولی سعی کردم مثلشون باشم چون از هیچ مردی تو دور و اطرافم خوبی ندیدم...خیلی خواستم خودمو قانع کنم ولی نتونستم چون با این تنفر بزرگ شدم...من ازضعیف و ظریف بودن از لود بودن از خواستنی بودن متنفرم چون همینا باعث شد که زندگیم تباه بشه هیچ کاری هم به بقیه ندارم نمیخوامم بقیه کاری باهام داشته باشن فقط خواستم بگم مرد بودن همیشه هم بد نیست

      پاسخ ها

      • saeedeh

        درکت میکنم عزیزم

      • بدون نام

        با این نفرتت از مردا بسوز تا فیها خالدون

    • لیلا

      تا چشت دراد!
      الان که خانمها در پی پیشرفت و استقلال هستند جنابعالی ساز وابسته و ضعیف شدن گذشته رو میزنید
      ازدواج هم طرفدار چندانی نداره مدش رفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرین الان مد مد ترشیدگیه ترشی بشو کی به کیه

    • لیلا

      یک پسر نوشته از زنان بداخلاق که روبرمیگردونن متنفرم! میپرسم:ایا میپسندی همسر ایندت به صورت مردان غریبه خیره بشه؟!
      پسر دیگری نوشته در احادیث از مذموم بودن زنان بداخلاق و غیرتی گفته شده
      بنظرشما احادیث را چه کسانی گفتند ایا تجاوز بر زنان کفار بر اینان حلال نبوده؟! فکر نمیکنی که ضعیف بودن زنان بنفع یکسری انسانهای منفعت طلبه نگو کافره که زن , زنه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرفت منطقی وکاملا درسته عزیزم..شاید بگن غرور شاید بگن بداخلاق ..ولی باید اینطور باشی و حدوحدود داشته باشی ک هرکس بت نزدیک نشه مخصوصا منفعت طلبا ...ارزش زنو بدونین خانوما ولی اگه از قصد کسی از اخلاقش ازانسانیتش
        مطلعین غرور کاذب نداشته باشین چون ب شدت کمه انسانیت ومیدونم همتون خوبین و همینطور خوب بمونین ...درسته زندگی وجامعه مجبورت میکنه مرد باشی ولی حس زنونتو نذاربمیره شاید واسه من مرده شاید تنها بمونم ولی نمیخوام شما ضربه بخورین میخوام خوشبخت باشین حس زنونتونو بیدارنگه دارین ولی در ظاهرمرد باشین منظور.منظور ازحس زنونه انرژی ژنونه این نیس ک شما ضعیف باشن توسری خورباشین توخونه بشورین وبسابین جبهه نگیرین.. نگفتم باید خودتونو ضعیف نشون بدین ومحتاج مرد...همه چیزو باید درحد متعادل داشته باشین هم خانومی هم شخصیت هم شیطونی هم شوخ طبغی هم درک ومنطق حتی همون غرغری ک اسمشومیذارن ک شما بش میگین نگرانی باید ب موقع بجا باشه..نگین چرا ما باید فقط تلاش کنیم مردا هیچی ...اگه همینطور ما تلاش کنیم و همینطور مردایی ک اینارو میخونن بتونن مرد بودنو یاد بگیرن نصف
        دنیارو میگیریم و زندگی هایی با دل خوش شروع میکنیم
        تو رابطتونم مشکلات و دعوا هس ولی شیرینه مدیریت بحران
        استقلال مفید انرژی زنونگی ومردونگی انسانیت ازخودگذشتی
        خوبی کردنو....همه چی جای خودش تو ضعیف نمیشی تو
        مدیریت یادمیگیری چ مرد چ زن حرفا کلیشه ای بدگفتن ازجامعه رو ول کنین تلاش کنین خودتون بسازین واسه هم و تو هم برادر خوبم من غرورم زیاده ولی ازت خواهش دارم مرد بودن رو یاد بگیر نهفقط نربودن رو بدون توهین گفتم وبلانسبت همتون ولی دختری ک سعی میکنه خوب بمونه و امیدش ب شماست رو نابود نکنید تا بشه درس بقیه و باز بقیه زنا ببینن و بگن مردا اینطورنو چ فایده ک ما خوب باشیم ...شما بهم نیاز دارین جدااز استقلال مالی وغرور و ...شما با کمک هم میتونین دنیارو فتح کنین...من کوچیکتر ازاین حرفام بخوام نصیحت کنم نصیحت نیس بیست سالمه ی دختر بیست ساله ولی خیلی چیزا کشیدم وازاینکه میبینم جامعه اینطوریه زندگیا اینطوره غصه میخورم شاید غریبه باشین ولی واقعا قلبم میشکنه واسه این وضعیت...دوس دارم همتون خوشبخت باشین و خوب بمونین ب دور ازبدیا

    • علی

      سلام علی هستم 35 ساله تهران
      دنبال یه دختر خوب پاک و سالم اهل زندگی خودم مذهبی هستم دختر خانوم هم میخوام با درک و سالم باشه ظاهر مناسب با رنگ پوست سفید شرایط مالی مناسب هم دارم تحصیلات ارشد الکترونیک و شرکت خصوصی دارم
      اهل نماز و با اصالت باشه . من غرب تهران هستم . کسی بود پیام بده .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلاممممممممم چه اعتماد به نفسی
        اگه عرضه داشتی خودت پیدا میکردی نه اینجوری اگهی بزاری خخخخخخخخخخخخخخ

      • reza

        داش علی منم شرایطم تقریبا شبیه توئه ولی نباید انقدر ضایع آبروریزی کنم که .به دوستان و همکارا بسپری بهتر نیست؟

      • بدون نام

        اخه بیچارهتو زن واسه چیته تو اینقد بی احساسی که تو این تهران نتونستی زن پیدا کنی فک میکنی دیگران بهتر از تو زنها رو میشناسن

      • راز

        اصلا کسی به این اگهی نگاه هم نمی کنه. متاسفانه آگهی های اینچنینی توش دروغ زیاده وقتی با طرف صحبت می کنی می فهمی که قصدش ازدواج نبوده!

      • sami

        من هستم.

    • نجمه

      و یه مورد دیگم اضافه کنین. دخترایی که پدر مادرشون بخاطر سخت گیری های بی مورد نمیذارن ازدواج کنن.
      من خودم دانشجوی پزشک هستم. یه دختر آرام. خواستگار که زنگ میزنه انقدر بهش سخت میگیرن که طرف میذاره میره.
      بابام به مادر پسر میگه اول من باید پسرتونو ببینم یه جایی بعدا بیاید خواستگاری. اصن اجازه نمیده کسی بیاد خونه. اگه هم کسی بیاد که هزار تا شرط میذاره جلوی پاش که خونه خوب باید داشته باشه و سه دنگشو بنام دخترم کنه.
      واقعا تنها موندم. نذاشتن با کسی که دوستش دارم ازدواج کنم.
      خدا لعنتشون کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه خدا شما رو لعنت کرده باید به حرف پدر و مادرتون گوش بدید

      • مهد

        رحمت به شعورت،،این چه مدلی که باب شده،پدر دختر اول پسر ،چراتوجمع نمیگه؟!!!!مگه حرف غیر منطقی میخاد بزنه ؟ که جلو پدر ومادر داماد نمیزنه؟ازدواج عرف خاص خودشو داره ،هنوز اینو نمیفهمند !!!؟بعدشم مطمن باشید پسر اگر بخاد بپیچونه خصوصی بهترم میپیچونه،اینو به یک عده پدر احمق بگید(نه همه ،)ا رو ببینه!!!!یا خصوصی باهاش حرف بزنه!!!

    • نگین

      من فقط ی چیز میخوام بگم هم دختر و هم پسر مشکلات خودشونو دارن و همچنین اخلاق های منفی و مثبت ما یکبار زندگی میکنیم یکبار سعی کنید خوشبخت باشید حتی باپول کم حتی قیافه زشت مگ ادم و حوا خیلی خوشگل بودن؟تو ی رابطه فقط دوتا انسان لازمه و دیگر هیچ

    • محمدمهدی

      باسلام و تشکر از سایت زیباتون
      من ۳۷ سالمه و دکتری میخونم و وضع مالیم بدک نیست، از ۱۸ سالگی میخوام ازدواج کنم ، اما باور کنید دختر خوب دیگه پیدا نمیشه ، تقریبا تمام دخترای این دوره ، تمام مواردی روکه ذکر فرمودینو دارن + مواردیکه ازقلم انداختین ؛مثل پرتوقعی ، نیش و کنایه ،طعنه زدن مقایسه کردن ، زیاده خواهی ‌ حساسیتهای عجیب ، سلطه طلبی و ....
      راستشو بخوایین تمام دوروبریام که متاهلن ، هرموقع باهم تنهاییم ، بشدت از زن گرفتن پشیمونن و خودشونو لعنت میکنن ، منم سه سالی هست که قید ازدواجو زدم ، ی چیزو میخوام بگم که حرف دلمه و ازتون خیلی عذرخواهی میکنم ؛ حقیقت اینه که دخترا خیلی بدشدن و مثل باتلاق شدن ، هرچقدر ازشون دوری کنی بنفعته ، اگه دقت کنید قشنگ بحرفم میرسید
      موفق باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرد اونه که این چیزا رو تحمل کنه زن مث یه اسب وحشیه که کم کم رام میشه تو ازدواج کن میبینی که با گذشت تر از اونی هستن که نشون میدن به دکترات هم نناز که کشکه اگه نتونی این مشکلات رو حل کنی نمیشه بهت گفت دکتر

      • محمد

        خدا لعنتش کنه نامزد سابق منو که گند زد به زندگیم یچیزی برام کاملا معلوم شد جنس خود دخترا خرابه از پایه

    • سارا

      واااا....آقای محمد مهدی...این چه حرفیه به من که برخورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه برخورد سعی کن ادم باشی

    • مریم سادات

      سلام دختری سی و هفت ساله هستم واقعا به این نتیجه رسیدم آقایون دختر خوب جلوی چشمشونه نمی بینن نسل دخترایی مثل من که حریمی رو تو زندگی حفظ کردن منقضی شده. طرز فکر و توقع آقایون منطقی نیست موضوع بحث مادیات نیست نمیدونن چی میخوان جالبه دیگه سنتی به نام معرفی کردن هم از بین رفته فقط میشه امیدوار بود توکل بر خدا

    • امیر

      کسیکة خودشونشناسه طرف مقابلشوکه اصلانمیتونه بشناسه معیارهای من بر طبق شناختی که تواین ۳۶سال ازروحیات خودم ونوع زندگیم پیداکردم مشخصة باورکنیدچندجارفتم خواستگارى فورافهمیدم طرف هیچ سنخیتی بامن نداره نه خودمواذیت کردم نه اون بیچاره هارو فقط خداکمکم کنه اونیکه واقعابه دردزندگی بامن بخوره پیدابشه زودترخیلی معذبم آخه پدرمادرم فوت کردن وتنهام همة ازدواج کردن به جزمن خیلی این چندسال سختی کشیدم ولی حاضرنیستم کسی پاروارزشهام بزاره مثلارعایت حجاب برام خیلی مهمه یارعایت حریم محرم ونامحرم خیلی حساسم ومتین وباحیابودن ودوست دارم زنم خوش برخوردوبانمک وتفکرات افراطی هم نداشته باشه آدم معتدلی باشه ازهمه لحاظ برای منم دعاکنیدواقعادارم اذیت میشم احساس میکنم توکارم تمرکزمودارم ازدست میدم یه مقدارم پرخاشگرشدم ولی همیشه توکلم به خدابودة وحتی بالاترازظرفیت خودم تلاش کردم وخستگی ناپذیرم الهی به امیدخودت مشکل من وتمام این عزیزانورفع کن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دنبال شناخت نباش که دخترا رو نمیشه شناخت بالاخره ادمه عاقل میشه بات زندگی میکنه

    • محمد

      سلام
      مطلب خوبی بود اگه پولدار باشی هر روز عاشق میشی امروز سحر و فردا مهسا
      اگه بی پول باشی جلوت تف نمیندازن کلا خانوما طبق غریزه ذاتشون ،پول که باشه همه چی اوکی میشه پسر اخلاق داره قیافه داره و نجیبه،اما تا پسر بی پول باشه صدتا فحشو بد و بی راه بهش میچسبونن و میگن این مردیکه تو دل برو نیست
      کلا دنیای زنان بسیار بسیار احساسی و ظریف و رمانتیک جوری که پول باشه خدا احساس میشن

      پاسخ ها

      • فاطمه

        کافر همه را به کیش خود پندارد

    • الی

      خیلییییییی قشنگ بود مطالبتون .
      من خداروشکرررر هیچ کدوم از این ویژگیهارو ندارم اعتماد بنفسم رفت بالا
      ولی چرا مجرد موندم اخه

    • بدون نام

      در پاسخ به آقای محمد مهدی طرز فکر شما کاملا اشتباه است. من خودم یه پسر خوشگل مهربون و بامزه دوست دارم دیگه بی پولیش یا پولداریش مهم نیس.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلقک میخوای زیاده

      • محمد

        جک نگو من پسر بقول شما خوشگل و مهربون بودم آخرش نامزدم من و ول کردن رفت زن یکی دیگه شد همتون همینید بابا شما دنبال موقعیت بهترید نه چیز دیگه

      • بدون نام

        جون دخترخوبی دوستدارن یکی مثل خودت خوب باشه وباهاش راحت زندگی کنی

    • بدون نام

      آخه پسر های الاف شما خودتون مگه مشکل ندارید برید خاستگاری ببینید اول به شما زن میدن منم دلم میخوام ازدواج کنم ولی تو این دوره زمونه با این شخصیت هایی که پسرا داران باید بترسم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انکه ترسید شوهر دار نشد

      • بدون نام

        پسرهای قدیمی مگه چی داشتن شرایط زندگی شون بدتر از جوانان الان بود یا فرقی نداشت

    • Bahar

      من خودم دختریم که هیچکدوم این موارد و ندارم.خیلی از جنبه های مثبت که یه خانوم و باید داشته باشه رو دارم.همه مهارت هایی که یه زن باید بلد باشه رو هم بلدم از نظر قیافه هم خداروشکر خوبم.تو دوران تحصیلیمم تا الان همیشه تاپ بودم.منتها چون ریزه میزم و بیبی فیس ام همه فکر میکنن بچم.گاها تو محل کارمم دیگران از رو ظاهرم قضاوت میکنند و میگن اینکه بچه است.بقولی سیاست هم ندارم که کسی رو جذب خودم کنم.خب حالا من چکار کنم که خواستگار ندارم و مطمئنم این به این خاطره که خیلیا فکر میکنن بچم

    • بدون نام

      با سلام
      بیشتر در باره خصوصیات روحی جنس مخالف خود مطالعه کنید و با دیدگاهها آنها آشنا شوید و افکار فانتزی را دور بریزید نقطه های ضعف و قدرت خودتان رو بشناسید تا بتوانید در زندگی موفق باشید همه زندگی ازدواج نیست و تضمینی برای خوشبختی در ازدواج وجود نداره متاسفانه اکثر زندگی های زناشویی چون بدون شناخت و آگاهی انجام میشه به طلاق عاطفی و یه عمر رنج منتهی میشه تا وقتی فکر میکنید چون همه ازدواج کردن شما هم باید ازدواج کنید و به نیاز واقعی خودتان فکر نمیکنم سخت در اشتباهید علایق خودتان رو بشناسید و پرورش بدید مطمئن باشید زندگی زیبایی خواهید داشت

    • Sara

      بعضی از این خصایص مال منه
      کسی مجبور نیس با هام باشه
      منم مجبور نیستم تغییر بدم خودمو
      آرهههه

    • Sara

      اصلا غر زدن مال دختره
      دختری ک غر نزنه دختر نیس
      آره اون جوریاس دادا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        غر خوبه نخ غرغره مرضه

    • علی

      خلاصه همه دخترای ایرانی ارزش این رو ندارن که باهاشون ازدواج کنی!

      پاسخ ها

      • فاطمه

        اها اونوقت مردا ایرونی بارزشن دیگه اره اگه الان بعضی از دختر ها به لجن کشیده شدن ومناسب نیستند بخاطر بی غیرتی مردای ایرانی

    • Saram

      آق محمد مهدی
      عذر می خوام شما باتالاق نباش
      بقیه باتلاق نمیشن برات

    • بدون نام

      دخترای ایرانی لایق نیستن ساکت شید

      پاسخ ها

      • فاطمه

        اولا ساکتو باید شما شید دوما مگه بیشعور تر از شما پسرای امروزی وجود داره که 80 درصدتون با هوس بازی هاتون مملکتو به لجن کشیدین

      • ارزو

        بابا پسرهای ایرونی لایق خودت ساکت شو بی لیاقت

      • راز

        از نظر دخترا هم پسرای ایرانی لیاقت زندگی و عشق زن رو ندارن. از نظر من یه زن می تونه مستقل بشه ولی یه مرد اصلا نمی تونه! فقط عرصه اجتماع ماست که کار زن رو سخت کرده وگرنه اگر نظر همسر من هم مث شما باشه بهتره اصلا ازدواج نکنم.

    • نسیم

      من همه این ویژگیها را دارم به خصوص اولی و اخری!!!
      الان فهمیدم چرا مجرد موندم با 33 سال سن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      اتفاقا همين دخترا شانس بيشتري براي ازدواج دارند دسته اول به خاطر اينكه مردا خيلي ماماني تشريف دارند و دنبال يكي هستن كه مواظبشون باشه دسته ي خرافاتي هم يه طورايي بانمكند و حس خودبرتربيني مردا رو ارضا مي كنند و قس علي هذا

    • سودی

      دوستان بیاید منطقی باشیم نمیشه جبهه گرفت مثل یکی از آقایون که میگه 37 سالمه و همه دخترا و بدن و س ساله قید ازدواجو زدم یا خانومی که می گه مردا همشون بی غیرت و بد و دستشون جلو خانواده شونو و دوست دارن زنشون ازشون هیچی نخواد!!! واقعا همه اینطور نیستن میدونید که درست میگم پس جبه گیری نکنید. من خودن یه دختر 28 ساله مجردم و تقریبا 6 سالی هست که با خواهرم جدا از خونواده زندگی میکنیم و شاغل هستیم و خودمون و سرگرم می کنیم سرکار میریم بعدم باشگاه و کلاس های مختلف و ... ممکنه یه جاهایی اشتباه کردیم و لی مطمئنا کاری نکردیم که باعث شرمندگی خودمون و آبروریزی خونوادمون بشه، دوربرم پر از آدماییای که ازدواج کردن همیشه هم میگن خوشبحالتون مستقلید مبادا ازدواج کنیدا ولی نمیدونم منم مثل هر آدمی دوست دارم با یک نفر باشم تا آخر عمر. چون همیشه که جوون نیستیم همیشه که دوروبرمون شلوغ نیست به نظرتون بهتر نیست که یه همدم واسه روزای تنهاییمون داشته باشیم اخلاقای بدمون رو حداقل وقتی ازدواج کردیم بزاریم کنار غرورمون رو واسه هرکی داریم واسه یارمون نداشته باشیم؟ یا مثلا به یارمون به چشم کیسه پول یا مثه یه عروسک خوش لعاب واسه نمایش به بقیه نگاه نکنیم؟ من همیشه دنبال آرامش بودم و نمیدونم شاید خیلی دارم فانتزی فکر میکنم چون ازدواج نکردم اینارو میگم ممکنه منم ازدواج کنم و نظرم عوض بشه ولی مطمئنم همه پسرا هوس باز و بد نیستن همه دخترا هم پول پرست نیستند و البته متاسفانه دوتا خواهر های خودم دخترای پاکی هستن ولی تو چشم کسی نمیان
      و خواستگار خوب ندارن. امیدوارم همه آدما یارشونو پیدا کنن من اعتقادی ب نیمه گمشده ندارم همه ما آدما کاملیم و فقط نیاز به یک دوست و همدم داریم ....ببخشید زیاد حرف زدم نمیخواستم نظر بدم ولی خوب دیدم هم دخترا و هم پسرا دارن طرفداری خودشونو میکنن گفتم حداقل من به عنوان یک بی طرف نظرمو بدم

      پاسخ ها

      • مینا

        سودی عزیز از ته دل واست دعا میکنم که خوشبخت باشی و یه همدم خوب گیرت بیاد که درکت کنه و قدر تو رو بدونه.من که خودم تو سن 29 سالگی ازدواج کردم و خدا رو شکر الان خیلی خوشبختم اما خیلی دخترای خوب و فهمیده مثل شما تو دور و بریام سراغ دارم که تنها موندن.اشکال از ما دخترا نیست.مقصر شرایط بد اشتغال و گرانی ها و ... که باعث شده خیلی از پسرهای خوب هم مجرد بمونن.خدا ایشالا از باعث و بانی این شرایط مزخرف اجتماعی نگذره

      • راز

        من هم با نظرت موافقم اما وقتی می بینم یه پسری اینطوری به ادبانه صحبت می کنه ناراحت میشم . به نظر من اقایون چشاشون رو باز نمی کنن. اینقدر دختر بی توقع هست منتها خوب نگاه نمی کنن. کی گفته دنبال پولداری هستن؟ نیستن دنبال خوبی طرفن. طرف اگر شغل نداره با بالای سی سال سن شما که دخترید خودت می تونی بهش بله بدی؟

    • علی

      ما که دنباله یه دختر با اخلاق و سازگار میگردیم پیدا نمیکنیم ...!!!!

      پاسخ ها

      • ارزو

        علی اقا بهتره همه ی دخترارو به یه چشم نبینی توهینم نکنی چون همه دخترا بدنیستن شما انقدر با دختر ای بد گشتی که همه ی دختررارو به چشم بد میبینی وگرنه دخترای نجیب هم وجود دارن

      • فاطمه

        شاید پیدا می کنید ولی خودتون لایق اون نیستید

    • بدون نام

      دختری که با مرد متاهل دوستی کنه هم مجرد میمونه چون هم آه یه زن دیگه پشت سرشه هم اینکه توقعش میره بالا و یه پسر بی تجربه نمیتونه راضیش کنه. اگرم شوهر کرد عاقبت به خیر نمیشه. دخترا حواستونو جمع کنین

      پاسخ ها

      • مهسا

        مرد باتجربه خوبه. پسر نمیخام. شما هواست باشه که اگه اینهمه دختر مجرد داشته باشیم اینا بعد ۴۰ سالگی دیگه واسه شما شوهردارا هم آرامش نمیذارن چون همش با شوهرای شماها عشق و حال میکنن

    • بدون نام

      لطفا نظرات قدیمی رو پاک کنید

    • دراكولا تا به تا

      چه متن مزخرفي! يعني هر كي ازدواج ميكنه، بدون نقصه و هر كي نميكنه، يه عيب و ايرادي داره؟!

      پاسخ ها

      • زیزیگولو تا ب تا

        Lolچقد اسمت میدوست

    • بدون نام

      الان بیشتر دنبال زیبایی ظاهری هستن، دختر و پسر هم نداره
      البته دخترها بعد از این گزینه میان روی پول

    • بدون نام

      محمد مهدی با چندتا دختر بودی که این همه تجربه داری و داری تجربیاتت رو به همه تامیم میدی یه نگاه به خودت بکن ببین چی هستی آیا دختری حاضر هست به تو بله بگه که داری طاقچه بالا میذاری

    • بدون نام

      الان اکثر دخترها مورد ۴ یعنی پول پرست هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکثر پسر ها هم ظاهر بین هستن یه طرفه قضاوت نکنیم بی فرهنگ نباشیم

    • اسماعیل

      جالب بود .

    • ناشناس

      برای ازدواج باید 1_ توکل به خدا 2_تحقیق فراوان 3-کاهش توقعات تا بتوان زندگی خوبی را با شریک مناسب آغاز کنیم و ادامه بدیم

    • بدون نام

      علی 11:29 برو اون کشوری که دوست داری ،ببین چقدر تحویل ات می گیرن ،همونجا زن بگیر ،حالا که دخترهای ایرانی رو بی ارزش می دونی .


      اونهایی که دختر ایرانی رو نالایق می دانند احتمالا منظورشون دختران خانواده ی خودشونه.

    • زهره

      چقدر این متن سخیف و ضدزن بود. هر آدمی یه سری اخلاق و خصوصیات داره. تو هر کسی هم صفت مثبت هست هم صفت منفی. پس طبق نظر شما کسی که یک یا چند مورد از ایت ویژگی ها رو داشته باشه هرگز ازدواج نمی کنه؟ یا همه افراد متاهل کاملا بی نقص بودن؟ و آیا داشتن این ویژگی ها برای آقایون اط نظر خانومها جذابه؟ بنظر من داشتن این ویژگی ها بصورت افراطی میتونه هر رابطه ای رو نه تنها ازدواج بلکه دوستی، فامیلی یا کاری رو هم مختل کنه و این ابدا مخصوصا خانومها نیست . ربطی به جنسیت نداره. ولی اینکه طرفین منتظر باشن یکی با تمام ویژگی های مثبت مستقیم از بهشت براشون صادر بشه محاله. این در مورد متنتون.

    • Saram

      آق علی
      اولا خودت ایرانی هستی
      ب شعور خودتم توهین کردی
      چون پس دختر ایرانی لائق ازدواج نیس
      خودم لائق ازدواج با دختر ایرانی نیستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

      • فاطمه

        کاملا موافقم

    • مهتاب

      خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

      من دیگه روم نشد چیزی بنویسم
      چقدر خلق الله دلشون پر بود
      خدایا

    • محمد

      کی اخه این دوره زمونه به فکر دختر ایرانیه وقتی دخترا تورکیه ای و...هستن
      دخترا ایرانی چه قبل چه بعد به اصول پای بند نیستن بیش از حدم زیاده خواهن! همون بهتر بقل بابا ننشون بمونن بترشن

      پاسخ ها

      • فاطمه

        دقیا من همین نظرو درباره ی پسرا ی ایرونی دارم

      • نوبری

        کدوم دختری بت اوکی نداده

      • مهسا

        من چیکار کنم که مامان بابام اصلا ناراحت نیستن ترشیده شدم. خیلی دوسم دارن. انگار بدشون نمیاد ور دلشون بمونم تا اخر

      • بدون نام

        اتفاقا خیلی نظر خوبیه
        برید با دخترای ترکیه ای ازدواج کنین از مملکت برید
        هر چه قدر تعداد مردای ایرانی کمتر بشه امنیت اخلاقی جامعه بالاتر میره

    • بدون نام

      محمد جوووون دخترهای ترکیه خودشون رو غربی می دونن اصلا خودشون رو شرقی نمی دونن ، البته دروغ هم نمی گن ،اصالت خیلی هاشون اروپایی ست ،...

    • بدون نام

      کاربر 38:
      این علی و محمد از اون مردهای به شدت خاله زنک هستند قشنگ معلومه .
      ...،همه جا بر ضد ایران و ایرانی می نویسند .

      جوابشون هم که بدی می گیرنت به باد فحش ،معلوم نیست اهل کجان دقیقا !!!!

      پاسخ ها

      • فاطمه

        بخاطر اینکه فکر می کنند همه مثل خودشون بی شخصیت و بی شعورن

    • بدون نام

      لطفا اگه خواستید سانسور کنید همه ش رو سانسور نکنید .

    • zyn

      منم یه مدت انحصارطلب شده بودم شدییییید.خداروشکر زود بهم گوشزد کردن.این عادت بد رو کنار گذاشتم.

    • هانا

      واقعا متاسفم برای زنی که بخاطر شوهر آدم از آدم بودن خودش بگذره

    • sky

      نمیدونم چرا ماایرانیا که این همه دم از فرهنگ میزنیم باز کارامون بیشتر به افراد دور از فرهنگ نزدیکه.آخه یعنی چی که همیشه دختر باید اول سنجیده بشه بعد پسر.مگه پسرا چه حسن ذاتی دارند.اصلا فرق ذاتی بین زن و مرد وجود نداره.چرا یه دختر باید یسری کارا رو انجام نده چون سرش عیب میذارن،چرا باید صاف بره صاف بیاد و هزار جور چیزای دیگه فقط برای اینکه دختره،چرا یه پسر نباید این فاکتور هارو نداشته باشه.همه ظاهر ببینن.ازدواجم قسمت و شانسه حالا نق زدن و چیزای دیگه بهانست.کلی ازین نق نقوها ازدواج کردن زندگی خوبیم دارن.آخه چرا ازدواج معضل شده چرا آدمها باهم روراست نیستن.واقعا آدمها روزبروز دارن وضعشون بدتر میشه

    • Miss Atix

      مطالب باحالی بود ولی اگه کسی واقعا کسی رو بخود و دوستش داشته باشه مطمعنن حاظره همه چیزشم قبول کنه اگه هم از بعضی رفتار های طرفش خوشش نیواومد با مشورت هم میتونن درستش کنن

    • nazi

      وای دختر های سرزمین من!!! باور نمیکنم که بعضی ها بخوان واسه یه شوهر کردن رفتار و اخلاق خودشون رو عوض کنم و جوری کنن که مرد ها دوست دارن من قبول میکنم که خیلی از رفتار ها درست نیست!چه تو دختر و چه تو پسر,,,و حتما باید اصلاح بشه 'ولی آبجی خودت باش بزاد کسی که تورو میخواد واسه خودت بخواد و از زندگیت لذت ببر و نزار به خاطر رفتارهایی که مجبوری انجام بدی زندگیت بهم بریزه:)

      پاسخ ها

      • راشین

        عاآلی بود

    • ابوذر

      سلام من ۲۸ سالمه مجردم ازلحاظ قیافه هم خوشتیم اما تاحالا دوس دخترنگرفتم‌ حالا میخوام یکی واسه ازدواج پیدا کنی دخترخوب خیلی کمه بعضی هاشون میرن مردای متاهل دوی میشن ...

    • مریم

      سلام دوستان گرامی،
      من ۳۰ سالمه و مجردم، با هیچ پسری تا به حال نبودم و ضمن اینکه آرایش نمیکنم، به نظرم دور از نظرات پسرا راجبه آرایش، یه خانم وقتی آرایش نمیکنه و متین هست خودش احساس امنیت و ارزش داره و مهمتر اینکه به دیده ابزار بهش نگاه نمیشه
      شادباشین

    • فاطمه

      سلام دوستان،
      تمام مطالبی که گفته شد درسته رفتارهای بد باید تغییر کنند و دخترو مسر نداره، اما جالب متاهل ها از ازدواج ناراضیند و مجردها از تنهایی، شاید بهترین کار این باشه اول خودمونو بشناسیم و ببینیم چی از زندگی میخوایم؟ هدفمون از ازدواج چیه؟ ، یکی از موضوعاتی که پسرا ذکر کردند اینه که ما چون پول نداریم ازدواج نمیکنیم اما جالب اینه تو زندگیای امروز دخترا هم دارن همپایه پسرا کار میکنند پس شاید دلیل اصلی تجرد آقایون مسائل دیگه مثل عدم مسئولیت پذیری و روابط های آزادی باشه که دیگه بحث ازدواجو کمرنگتر میکنه البته قصد توهین یا جسارت ندارم
      موفق باشین

      پاسخ ها

      • سمیرا

        صد در صد موافقم

    • حسن

      خیلی روابط داخل دانشگاها باحاله ادم کای چیز یاد میگیره البته از دور!
      دخترا به پسرای خیلی خوب نه اوتو کشیده یا .... منظور جز ولگرد و لات میکن نه نه
      ولی من یکی خیلی دلسرد شدم چرا دخترا همه قشر حتی خوب و فلان میرن دنبال پسرای ول بعد توقع دارن نوقع ازدواجشون پسرای خوب بیان سمتشون!
      من زیاد مورد دارم طرف خودشو میکشه بگه خانوادم خیلی مذهبی و فلانن بعد تو شب به زور میاد خونه
      من دیگه به هیچی اعتقاد ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام خوبی شما

    • کارن

      من یه مشکل خیلی بزرگ دارم من پسرم ولی متاسفانه اخلاق دخترونه دارم خیلیا هم به خاطر اینکه از شون کوچولوترم اذیتم میکنن آخه من چیکارکنم؟ هرکاری هم که بکنم نمیتونم عین مردا رفتار کنم خیلی هاهم بهم زور میگن وواقعا ٱزار دهندست . باید خدمتتون عرض کنم که من الان ۱۹سالمه

      پاسخ ها

      • ارزو

        سلام مرسی

      • فاطمه

        بهتون پیشنهاد می کنم برای رفع این مشکل به روان شناس مراجعه کنید انشالا که مشکلتون حل میشه

    • ارزو

      اقا احمد مطمعنی دختر ترکی ای بهت میدن اخه اونا خیلی خوشگلن در ضمن هیچ کس نمی ترشه خدا بزرگه

    • ارزو

      عرضه شودارم پیدا هم کردم تو از کجا میدونی که قضاوت میکنی

    • صددواجه نه مث شما پسرای الاف بیکار هر روز با یه دختر میگردین تا اسم ازدواج به گوشتون مبرسه فرار میکنین ترسو ها هه

      البته قصدمم ازدواجه نه مث شما پسرای الاف بیکار هر روز با یه دختر میگردین تا هم اسم ازدواج به گوش تون می رسه فرار میکنین هه ترسو ها

    • به تو چه

      دختران مرد که خوبه مثلا شوهر بره به بچه ها شیر بده و خانمه هم بره کار کنه بعدش بیاد خونه قورمه سبزی شوهرشو بخوره

      پاسخ ها

      • ارزو

        نه خیر من هم کار خونه میکنم هم کار بیرون نونسته ادم قضاوت نمیکنه اشغال

    • من

      دلم میخواد غر بزنم ب هیشکی ام ربط نداره. ب درک نخواد مگه کیه :) •••☆★☆٭٭٭ خودش ترشید دیگه پیر شد بره عصا دس بگیره کچل بشه الهی زودتر تمام موهاش بریزه اجنبی بیشعور

    • شادی

      هیچکدوم از موارد بالارو ندارم و تا الان هم مجردم چون فک میکنم اول باید یکم مستقل شم بعد ازدواج کنم که تو زندگیم نه به خودم و نه به شوهرم فشار نیاد از نظر مالی و البته خانمایی که کار هم میکنن باید خانم بودن خودشون رو هم یادشون نره و میتونن تعادل رو نگه دارن در کل خانمی که مقداری استقلال داشته باشه واقعا خیلی خوبه برای هردو فک میکنم خیلی تو دست و پای شوهرش نیست وا مرد راحتره که میدونه زنش از پس خودش برمیاد تکیه کردن و وابسته شدن رو اشتباه نگیریم هر زنی دوس داره که ی مرد تکیه گاهش باشه و قهرمانش و ارامش داشته باشه وابسته بودن با این خیلی فرق داره

    • متاسفانه

      سلام.این حرفها رو نگید که دختر خوب گیر نمیاد.چرا دختر خوب هست اما یک عده پسر از خدا بیخبر نابودشون میکنن.من طرفم یکسال التماس کرد تهدید کرد اگر بهش جواب مثبت ندم درس و زندگیو ول میکنه منم وقتی اینهمه اشتیاق و علاقه رو دیدم نرم شدم جواب مثبت دادم.اما پسر بعد چندسال که به کار و ماشین رسید زد زیر همه چیز.خب شما بگید دیگه به کی میشه اعتماد کرد.اولین فرد زندگیم این آقا بود و قسم خوردم آخرین باشه چون باورم شد که احساس پاک و سالم داشتن تو این دوره فقط شکست بهمراه داره.من هم دیگه طاقت آزارهای این شکلی رو ندارم.پس مجرد موندن تا آخر عمر رو ترجیح میدم و امیدوارم که یک بیشرف هم مثل خودش نصیبش بشه که به مرز جنون بکشوندش.

    • اسلام

      دختر.خوب

    • سارا خانم

      هی روزگار

    • فردین

      من که اگه یه خانم محجبه ی باحیا نصیبم بشه یه تارموی اونو به دنیا نمیدم چون هم برام دنیا میاره هم آخرت

      پاسخ ها

      • زهرا

        من خودم محجبه ام

    • شادان

      حالا فهمیدید چرا وقتی یک موسیقی یک فیلم و یا چیز دیگه ای ما رو یاد گذشته میندازه چقدر منقلب میشیم چون همه چی سرجاش بود دخترسرجاش پسر سرجاش اونقدر دوستی های حرام که اسمشو تغییر دادن نبود که یه دیوار بی اعتمادی جلوی همون جوون قرار بگیره و الان توی ازدواجش بمونه

    • رضا

      بابا چیکار کنیم که الان دخترا چنین توقعاتی دارن پول پرستن؟مدرک گرا هستن؟انحصار طلبن؟خب به درک برن مجرد بمونن تا فرد مورد نظرشون بیاد دم خونه شون آقا من همینم که هستم یه پسر جوان الحمدلله از گشنگی نمردم قد و هیکل و چهره ام هم که ردیفه کاری هم به کار کسی ندارم تو این مملکت هم تا دلت بخواد زن خوش هیکل و خوشگل و بی توقع ریخته خب مگه مرض دارم یه عمر زندگی خوش مجردیم رو به فنا بدم میرم در حد خورد و خوراکم کار میکنم و زندگیمو میکنم اینام وقتی 30 سال شون شد سرشون به سنگ میخوره میفهمن بابا زندگی پول و رفاه و تحصیلات نیست زندگی یه بحث جدی هست شریک زندگی مهم ترین ثروت و داراییش انسان بودن و وفادار و پای بند بودنش به مسئولیتی هست که قبول میکنه
      خدا شاهده زنی رو میشناسم کلی خواستگار تو 23 سالگیش رد کرد اونم به خاطر اینکه خوش قیافه و خوش اندام و تحصیلکرده بود بعدش اومد زن یه استاد دانشگاه شد که طرف همه جوره فول بود اما الان همون زنه 28 سالشه با یه پسری دوست شده که پسره کارگره تنها داراییش یه موتوره اندامش که لاغر مردنیه قیافش هم که دیگه نگم براتون

      این وسواس ها و ناز کردن ها فقط واسه دوران خامی دختراست همین و بس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلی ترین دلیل اینکه دخترها برای ازدواج یه مرد تحصیل کرده با موقعیت اجتماعی خوب میخوان اینه که آدمی مثل تو که از فقر فرهنگی رنج میبره و ملاک انتخابش ظاهر و هیکل و قیافس نصیبشون نشه

      • راز

        اتفاقا الان زنان مجرد مستقل الان دارن زیاد میشن. زن مجرد مستقل می تونه از پس خودش بربیاد نسبتا ولی مردان خیر. شاید بگید مردان هر موقع که بخوان می تونن ازدواج کنن با یه دختر کم سن و سال ولی از ادب و تربیت شما در سخنتون مشخصه که اگر ازدواج هم بکنید زندگیتون دوامی ندارد.

    • بدون نام

      مطلب چرته
      شاید کمی درست باشه ولی قطعیت نداره
      هیچکس کامل نیست هرکسی بسته به شرایط نوع متفاوتی از رفتار رو داره
      مهم اینه ک چ رفتاری داشته باشه در بعضی از موارد این موردهایی ک گفته شده به نظر من درست و بجاست و در بعضی موارد هم کاملا اشتباهه

    • راشین

      اوه اصلا متحول شدم چه چیزایی تو دل بعضیا بود

      پاسخ ها

      • فاطمه

        نکه تو دل تو نیست

    • Ē★ŀ‡Æ†ż

      بعضیا یعنی کیا؟

      پاسخ ها

      • راشین

        یعنی یه عده ای که اینجا نظر گذاشتنه اما در حد ادعا داشتن

      • فاطمه

        یه ادمایی مثل راشین ببینم خودت چیکار میکنی

    • زهرا

      چی میگین فازتون چیه یه موشت ادم بیکار نشستن دور هم چرت و پرت میگن همتون پنج سال بعد ده تا بچه ی قد و نیم قد دارید مخصوصا اون علی و فاطمه

    • راشین

      فاطمه خانم اگه حرفی تو دلم بود میگفتم و تیکه به این اون نمینداختم بعدشم شما یکم رو خودت بیشتر کار کن انگار خود درگیری داری خیلی به خودت میگیری

      پاسخ ها

      • زهرا

        اینو به شما و همه میگم زیاد به دیگران اهمیت ندین چون هرکاری کنید یه چیزی دارن که بگن بیخیال حرف مردم خودت باش

    • سما

      من ک هیچکدوم از اینا ک گفته شده نیسم

      پاسخ ها

      • فاطمه

        باشه من که می دونم تو خیلی خوبی اصن تو یه دختر کامل

    • باران

      سلام باران هستم ۲۲ سالمه واقعا مطالب خوبی رو گذاشته بودید

      پاسخ ها

      • مسعود

        احسنت انشالله خوشبخت شی

    • الیاس

      بابا زن چی مرده چی عشق چی کشکه چی پرتو پلا میکید حوصله دارید به مولا تا میتونید مجرد باشید ای مجردی خوش میگزره واسه من که خیلی خوش میگذره اصلا مجردی یه دورانیه والله نشستید دور هم دارید پرتو پلا میگید اون میگه من دختر به دنیا نمیارم اون میگه چرا من دختر شدم اون میگه فلاناون میگه بهمان یکی نیست بگه اخه اکه دختر نباشه الان پسرم نبود

      پاسخ ها

      • فاطمه

        هیچکی بهت جواب مثبت نمیده الکی این هرف هارو میزنی

    • بدون نام

      سلام مینا هستم ، دست شماها درد نکنه واقعا چیزهای خوبی گذاشتین

      پاسخ ها

      • فاطی

        و علیک .میناجون میگم این خصوصیاتو داشتی یا کلا تشکر کردی؟بیا و منو ازین سردرگمی در بیار ای مینا

    • بدون نام

      والا من که هیچکدومشون نیستم و مجردم
      لطفا از آقایانی هم نام ببرین که مجرد میمونن!
      لطفا

    • عقرب

      دوره زمونه اعتماد و لیاقت هاس واسلام

    • محسن

      دخترا ریختن زیر این مطلب و هی میگن بهتر شوهر نیست و فلان ولیوقتی فامیل یا دوستشون ازدواج میکنه از حسودی چشاشون میخواد درآد

      پاسخ ها

      • زهرا

        ببین من تاهالا به هیچکی اهمیت ندادم ولی تو هم خیلی خود خاهی بیچاره زنت البته اگه بهت جواب مثبت بدن که بعید می دونم یه دختر خوب گیرت بیاد با این اخلاق گندی که داری

      • مهسا

        بذار در مورد خودم بگم. من ۳۲ سالمه مجردم. تا وقتی ۲۷، ۲۸ سالم بود اینطوری بودم که اگه کسی شوهر میکرد حسودیم میشد ولی نمیدونم چه اتفاقی برام افتاده که الان حتی حسودی هم نمیکنم. الان تنها مشکلم اینه که بعضی وقتا حس میکنم که خیلی ارامش دارم و هیچ دغدغه ای ندارم و این خوشی زیاد برام خسته کننده میشه. البته فقط بعضی وقتا. بیشتر وقتا خیلی راضیم. اینم که میگن از یه سنی تنها میشی هنوز سراغم نیومده. کسیم اطرافم نیس فقط پدر مادرم هستن

      • بی نام

        بابا تو خیییییلی زرنگی. تو کی بودی:))))

    • آیدا

      من از خصوصیات بالا یکیشو دارم اما در کل اینکه میگن زن با محبت مرد رو غل وزنجیر میکنه اصلا بیان درستی نیست مگه مردها ببخشیدا ولی مگه حیوون هستن که غل و زنجیر بشن هیشکی کامل نیست و زن و مرد مکمل هم دیگن و به نظرم نقص های رفتاری واخلاقی با مدارا و صبر برطرف میشن...با آرزوی خوشبختی برای شما عزیزان

    • ناشناس

      هنوز به ۳۰ نرسیدم خواستگار زیاد داشتم ولی رد کردم اون موقع قصد ازدواج نداشتم ، الان خیلی بد استرس گرفتم یکم با حرفاتون من رو آروم کنید لطفا

    • مریم

      راهکارشوهریابی خخخ کامنتای دوستان خیلی باحال ترازمتن بود هیچ کاری نکنید انقد اذیت نکنیدخودتونو علف بایدب دهن بزی شیرین بیاد حالا هزارتاراهکارم پیاده کنی کسی ک نخوادبفهمه نمیفهمه پس ب نظرم سخت نگیرید مجردی زندگیتونوکنیدخصوصیات اخلاقیتونو یه ماه تغییر دادین دوماه فیلم بازی کردین سه ماه تاآخرک چی به نظرم آدم بایدخودش باشه سعی کنه جنبه منفیشوکمترکنه نه اینکه خودش نابودکنه کاملن تغییرکنه بخاطر یه نفردیگه هرکی بخوادهمینجوری میخواد خداآدمارومتفاوت خلق کرده

    • صحرااا

      خب مجرد بمونن چیه مگه؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      همه به حاجت دلتون برسین.

    • بدون نام

      همه به حاجت دلتون برسین.

    • بنده خدا

      سلام.راستش تو این دوره ای که ما هستیم اکثر پسرای جوونی که من میبینم از بس چیزا گرونه و بیکاریه و بی پولی دنبال زن گزینه ی اول میگردن که واس خودش مرد شده باشه سرکاری باشه حقوقی داشته باشه که بتونن برنبگیرنش مجبور نباشن صب تا شب کار کنن و فقط لذت زندگی رو ببرن حتی اگه زن چند سالی هم ازشون بزرگتر باشه دیدم که میگم دیگه به اون ۶مورد بقیش اصلا کار ندارن .شاید خیلیا بگن من اشتباه میکنم ولی پسرای این دوره همین زنا رو میخوان فقط گزینه ۱..و در ضمن ذهنیت همه افراد فرق میکنه و خانم ها هم واس ازدواج اصلا لازم نیست زیاد خودشونو تغییر بدن چون مشکل اینکه ازدواجا کم شده اینه که اولا گرونی زیاد شده دوما بیکاری و سوما درست نیست بگم ولی دلیلش هم میتونه این باشه که بعضی از خانما به راحتی خودشونو در اختیار مردها قرار میدن و مرد خودشو از ازدواج بی نیاز میبینه و همچنین ممکنه بی اعتمادی هم نسبت به زنا تو ذهنشون شکل بگیره گرچه مردی که عشق و احساس داشته باشه خودشو بی نیاز نمیبینه.معذرت میخوام که یکم واضح گفتم.خدانگهدارتون باشه. قصد توهین به جنس مرد یا زن رو نداشتم ولی اگر قبول داشته باشید واقعا یه همچین مشکلاتی بیشتر باعث کمبود ازدواج شده.هم واس اقایون هم واس خانما.خدانگهدار.

    • م

      من هیچکدوم از موارد بالا رو ندارم و تنها عیبم اینه که زشتم
      تا حالا دقیقاً بیست و سه خانواده با پسرهای شاغل و تحصیلکرده و آبرومند اومدن خواستگاریم و همشون هم بعد از جلسه پیغوم پسغوم فرستادن که ما آدم های صریحی هستیم صراحتاً میگیم دخترخانومتون هیچ مشکلی نداره فقط واقعاً چهره ی نازیبایی داره و برای ازدواج مناسب نیست

      ما هم از نظر مالی فقیریم و نمیتونم برم مثل دخترخانوم های دیگه بینیمو عمل کنم و دندونام رو ارتودنسی کنم، فوق لیسانس گرفتم و نشستم تو خونه

      حالا هم دنبال کارم، ولی واقعاً از نظر روحی و روانی داغون شدم وقتی دیدم هیچکدوم نه به شخصیت و سطح فکر من توجه میکنن نه به تحصیلات و نه به مقید بودن و نه هیچ، همه صرفاً زنی میخوان که چهره زیبا و اندام خوش فرمی داشته باشه

      در این صورت همون بهتر که مجرد بمونم چون مردی که قراره منو واسه چهره و اندام بخواد، دنبال شریک زندگی نیست بلکه با عرض پوزش دنبال شریک جنسیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سعی کن با مدرک فوق لیسانست اقامت یه کشور اروپایی رو بگیری اینجا ایرانه عزیزم اینجا کسی به فکر زیبایی باطنی تو نیست و نخواهد بود و این به علت فقر فرهنگیه

    • لیلا

      من که 34 سالمه قیافه متوسط یاخوبی دارم اما بااین توضیحاتتون موافق نیستم چون تمام اون ویژگیها ممکنه تو مردها هم وجودداشته باشه.والله مادهه شصتیها تمام سختی زندگی رو چشیدیم اماشوهرخوب گیرمون نمیاد امایه دهه 70/80 که راحت یه ازدواج خوب میکنه حتی خوشبخت هم میشه هیچ سختی هم نکشیده این ظلم نیست بنظرتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز من ازدواج یا هرچیز دیگه ای تو زندگی چه ربطی به دهه ای که توش منولد شدیم داره؟سختی هایی که میفرمایید دهه 60ایا کشیدن مطلقا همه اونا رو شامل نمیشه شاید شما سختی کشیدی ولی اون موقه هم یه عده براحتی زندگی کردن و به هرچی خواستند رسیدن.الان منم یه دهه هفتادی هم تو زندگیم سختی کشیدم هم هیچ چیزو براحتی بدست نیاوردم.این ربطی نداره خواهر من.منم الان ازدواج نکردم دلیل نمیشه که دهه تولدم باعثش باشه

    • ندا

      باعرض سلام خدمت همه .
      با بیشتر نظراتتون موافقم ولی طرز فکر بعضی ها تون هم اشتباه هس . اونی که داره میگه میخام تا همیشه مجرد بمونم واقعا داره اشتباه میکنه . من خودم یه دخترم و درک میکنم ولی یه عده هستن که میگن میخام مجرد باشم آخه دختر خوب وقتی پیر شدی سکته کردی افتادی گوشه خونت کی میاد بالا سرت هااااا. تا اون موقع نه ننه بابات هست نه هم کسی دیگه ولی در کل چه جنس مذکر و چه جنس مونث به یه مونس و هم درد احتیاج دارن .

      و حالا در باره گزینه 1 .
      واقعا طرز فکر نویسنده اشتباه بوده آره خیلی ها هستن که میرن سرکار و خیلی هم موفق هستن ولی نمیشه که به همشون گفت زنان مرد نما. یکی به خاطر بی پولی میره سرکار یکی واسه اینکه حوصلشون تو خونه سر نره . ما یه عالمه زن شاغل داریم . پس باید بهشون برچسب مرد نما بودن رو چسبوندم ؟ نه گلم

      پاسخ ها

      • مونا

        قرار نیست به خاطر اینکه ممکنه یه موقعی سکته کنیم یا پیر شیم یه عمر یه اقا بالاسر رو تحمل کنیم که هر روز سکته مون بده. این همه ادم دور و برمون هست، بعدم ادم بره گوشه خانه سالمندان بمیره بهتر از اینکه یه عمر زیر چتر یه مرد باشه... مجردی رو عشقه

    • Asra

      دختر ۱۸ ساله هستم الان میگن برا ازدواج زوده اما تو منطقه کورد تا ۲۰ وقت ازدواج هست بعدش میترشی به گفته بقیه از یه طرفم دلم میخواد حداقل سه سال عشق و حال باشه بعدش بچه بیارم فاصله سنی کم دوس دارم اما پسری که میخوام نیست من اهل سنت هستم دنبال یکی هستم که نماز و روزش به جا باشه مشروب نخوره پول و قیافه مهم نیست برام در حالی که خودم زیبایی خاصی دارم تعریف از خود نیست اینو اطرافیان میگن درسته همیشه مستقل بودم اما میتونم ظرافت و ناز و ضعیف بودن رو در خودم بازی بدم اما خب هرکی میاد یا شیعه هست که پدرم منو بهش نمیده یا اینکه ایمانش منو جذب نمیکنه یا نمیزاره درس بخونم

      پاسخ ها

      • h

        وقتی اطراف تو ادم های خر و خرافاتی واحمق هستن نگه دار واسه خودت بچه دبیرستانی بدبخت اسم یه قوم رو بیخود خرافاتی جلوه نده

    • ستاره

      مادرم زن خوبی است ازهمان زن هاکه پدرم بسیاردوست دارد,ساده لباس میپوشد,بی آلایش وبی آرایش!
      چندسال پیش برادرم عاشق دخترهمکلاسی شد, میگفت بسیاردخترخوبی است باهرکسی حرف نمیزندواغلب اوقات سکوت میکند,برادرکوچکترم باطعنه گفت چگونه میشوداین دختررادوست داشت؟!
      چنوقت پیش برای برادرکوچکم خواسگاری رفتیم دخترخوب موردعلاقه ی اوچشمانی پرشیطنت باخنده ای رهاداشت,همین شیطنت هادل برادرکوچکم رابرده بودومیگفت بسیااارخوب است!
      بگردیددنبال خوب خودتان!!!مردم به مادرم دمده ! به انتخاب برادربزرگترم ازدماغ فیل افتاده وبه عروس کوچکمان جلف میگویند!!!شمابه دنبال خوب خودت باش!!!

    • عقیق

      سلام من مطلب و نظرات رو خوندم....بیاید یکم واقع بین باشید یه سری نظرات که بهتره بگم بیشتر نظرات مشخصه برا افراد مجرده و اینکه خیلی به همه چیز زنانه مردانه نگاه می کنیم. من ۲۷ سالمه تا پنج سال پیش من خودم یک فمینیست دو اتشه بودم که دائما از ظلم تاریخی به زنان و خونخوار بودن مردان حرف میزدم . گاهی بی منطق گاهی با منطق...به هر حال از یه جایی به بعد تصمیم گرفتم دیدم رو عوض کنم دیگه همه چیز رو زنونه مردونه نگاه نکنم .وقتی نگاهم انسانی و واقع بینانه شد همه چیز بهتر شد نصف بیشتر نظرات این نگاه تک قطبی زنانه یا مردانه رو در لفافه تو خودش داره... باور کنید زنها اونقدر ها هم موجودات عجیب و غریبی نیستند ...مرد ها هم همینطور ...بیاید یکم خوش بین باشیم کمی سهل گیرتر باشیم میگن هر چی سخت بگیری سخت میگذره ( البته منظورم سهل انگاری نیست اشتباه نشه)...بعد که دیدتون تغییر کرد نتیجه اش رو خودتون تو زندگیتون میبینید...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز فمنیست به معنای برابری زن و مرد هست فمنیستا تلاش میکنن دیدگاه اجتماع به زن و مرد برابر باشه شما وقتی مردا رو ظالم میدیدی و زن ها رو مظلوم بهش میگن میساندری به معنای ضد مرد.لطفا سطح سواد علمی خودتون رو بالاتر ببرید

    • فطمه

      اخه چیه این همه چرت و پرت نوشتی باشه تو استاد

      پاسخ ها

      • ارزو

        مرد میاد ولی من محل سگ نمیدم فهمیدی ترشیده خانوم

    • نیکیتا

      سلاام کامنتا رو که خوندم فهمیدم مث اینکه یه بحث کوچیک شده بود ، در جواب دوستانی که گفته بودن دخترا پرمدعا هستن بگم که همه یه جور نیستن همه جا خوب و بد هست
      در جواب دخترایی که ناراحت شده بودن هم بگم که این مواردی که بالا گفته بود برای بهتر شدنه نگفته که دخترا عینا مث این موارد هستن
      ما دخترا انتقادپذیریم در قبال انتقادی که ازمون میشع سکوت میکنیم و سعی داریم قبول کنیم ولی به شرطی که انتقاد کننده هم انتفادپذیر باشه
      یه انتقاد درمورد پسرا داشته باشم:بعضی از پسرا هستن که دوران مجردی هزار کارو میکنن هزار کارووو ،بعضی پسرا لطف کنین برای ازدواج دنبال دختر چادری نگردین ممنون

      پاسخ ها

      • فاطی

        نیکیتا جون واقعا با نظرت موافقم بابا لایک .درسته هرپسری دوس داره خانومه آیندش با حجاب و سنگین باشه ولی قبل اینکه دنبال همچین موردی هستیین لطفا خودتون رو یکمی اصلاح کن این قد نگا زنو بچه مردم نکن این قد با چشاتون چش چرونی نکنین تا خدا یه همچین خانوم خوبی نصیبتون کنه چون خدا فرموده زنان پاک از مردان پاک و زنان ناپاک از مردان ناپاک هستند و در ضمن پسرای عزیز جامعه من لطفا قبل این که دنبال فاطمه باشی بی زحمت خودت علی باش

      • مهسا

        اتفاقا اونا بیشتر سراغ زن چادری میان. معمولا مردهای بی نهایت کثیف و بدبین فقط زن چادری میخان. منم واسه همین با اینکه بابام میگه چادر سرت کن گوش نمیدم. اون مردا یه زن چادری میخان که خونه رو مرتب کنه بچه بیاره آشپزی کنه. ولی بیرون خونه با یه زن بی حجاب جلف کلی عشق و حال میکنن. با چشمم دیدم که میگم

    • شهرزاد

      نیکینا جون گل گفتی

    • بدون نام

      از ماست ک بر ماست

    • فاطی

      دوستان به کجا میروید چنین شتابان ؟آقایون و خانوما من با نظر اول که ب هیچ وجه من الوجوهی موافق نیستم فک کنم این نظر از ایران باستان به جامونده ینی ک چی زن نباید کا رکنه و این حرفا ؟وای خدایا از دست این آدم ک معلوم نیس تو کدوم یک از قرون وسطا مونده .بابا سقراط تو این وضع جامعه اگه کسی نتونه خرج خودشو در بیاره ک کلاش پیش معرکس !!!

      پاسخ ها

      • بی نام

        تو ایران باستان خانما فرمانده بودن. اطلاعاتتو قوی کن بعد کامنت بذار

    • B.h

      كلاً جامعه اسلامى از آزادى زن ها و دختر ها ميترسند و اين يه دروغ بزرگه كه ميگن بخاطر غيرته نجابته و از اين جور مزخرفات و اينا ، كلاً همش براى محدود كردن اوناست

    • زهرا

      خانوم ها باید در کنار شخصیت مستقلی که دارند همسر هم داشته باشند اگر در جامعه ی ما مردانی هستند که دوست ندارند همسرشان مستقل بتشد بهتر است باهمان خاله خان باجی هایی ازدواج و زندگی کننند که دقشان می دهند من خودم خانواده ای داشتم که هدف آخر زک دختر را ازدواج می دانستند اما همسرم اینطور نبود و کمکم کرد تا برای خودم شخصیت مستقلی داشته باشم و بعد از ازدواج از زن بودنم حس خوبی دارم که مدیون همسرم هستم

    • ارزو

      ادم بمونه خونه ترشیده بشه بهتر از اینکه گیر شما پسرهای نفهم بیافته فهمیدید از همتون متنفرم فکر میکنید تحفه اید خیلی ها به من پیشنهاد اشنایی دادن ولی من قبول نکردم

      پاسخ ها

      • فری

        منم ارشون متنفرم اما با حرص خودتو ناراحت نکن عرزیم ارزششو ندارن

    • ارزو

      ایشالله خودت بترشی اشغال عوضی نفرینت میکنم

      پاسخ ها

      • امیر محمد

        اول اینکه نفرین بر میگرده دوم اینکه با فاطمه کاری نداشته باش که می دونم خیلی از تو خانم تر و با حیا تر هستش .

      • زهرا

        مگه فاطمه چی گفته چرا با همه دعوا داری

      • فاطمه

        به حرف گربه سیا بارون نمیباره

    • ارزو

      نگران نباشید دخترها خدای ما خیلی بزرگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا عزیزم چقدر بی غزتن دخترای موافق واقا متاستفم

    • بدون نام

      سلام
      علاوه بر اینکه همه چیز سلیقه ایه این لیست هم کامل نیست
      اما اینجور نیست که اگه یکی اینجوریه ازدواج نکنه
      اگه ازدواج سنتی باشه که خیلی ازین مواردو نمیتونن بفهمن دختر خانم داره یا نه
      با یکی دو هفته اشنایی نمیشه به انحصارطلب بودن یا غرغرو بودن یا خرافاتی بودن و... پی برد
      پس اینا باعث نمیشه که ازدواج نکنن
      به نظرم این یه لیست از خصوصیاتیه که اگه کسی درشون غرق شده باید خودشو اصلاح کنه و البته همه ی این خصوصیات رو باید یه کم تو خودتون داشته باشید اگه یه دختر هیچوقت غر نزنه مرد قدر سازگاریای زنشو نمیدونه فک میکنه همه ی زنا همینجوری سازگارن زنه باید نشون بده بلده غر بزنه اما اکثر اوقات صبوره اونوقت صبرش ارزش پیدا میکنه یا بقیه ی موارد اگه خدایی نکرده مرد تصادف کرد یکماه تو بیمارستان بود زنه باید بتونه تو این یه ماه از پس زندگی بربیاد پس باید بلد باشه چجوری مرد باشه و ...
      درکل ممنون از همه ی دوستان که کامنتای خوب گذاشته بودن استفاده کردم و هم ممنون بابت سایت خوبتون

    • النگ ودولنگ

      اینها همش بستگی به تقدیری هست که خودت رقم می زنی والسلام

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        کاملا موافقم

    • زهرا

      ارزو جنبه نداری نخون فهمیدی

    • مریم

      سلام خدمت همه‌. آقایون یه چیزی رو قبول کنن که مردان ایرانی خیلی به زنان امرو نهی میکنن مثلا دوس ندارم کار کنی یا دوس ندارم تحصیل کنی . مشکل از ریشس متاسفانه دختری که شوهرش میمیره یا طلاق میگیره بدون پشتیبان میشه بعضی خانواده ها که اون دخترو دیگه نمیپدیرن خوب با این وجود زن نباید درآمد یا شغلی داشته باشه که بتونه از پس زندگی بر بیاد .

      پاسخ ها

      • امین اس دی

        میگه نه چون خیلی از دخترا جنبشون صفره ، یه روز منتظر تاکسی بودم یه یارو با ماشین زانتیا زده بود کنار ده متر جلو تر از من داست تو ماشین با داد حرف میز با گوشیش تاکسی نیومد اساره کرد گفت ببرمت سوار شدم گفتم چیشده گفته زنیکه فلانه فلان شده که زنشم میشد چار روز رفته دانشگاه هی میاد میگه فلان پسر شاسی بند داره تو نداری اون مازاراتی داره تو نداری

        دقیقا بخاطر همین چیزاس که مخالفت میکنیم

    • زهرا

      یعنی پا دخترا برای اینکه شوهر کنیم باید از خیلی چیزای خودمون بگذریم
      ما دخترا خودمون باید به آرزوهامون برسیم نه اینکه منتظر باشیم یکی بشه مرد ارزوهامون و مارو به اونا برسونه.

      پاسخ ها

      • بنده خدا

        وقتشه دیدی . من کاملا باهات مخالفم اصلا هم این طور نیست .

      • امین اس دی

        خوبه خودتم داری خودتو معرفی میکنی داری میگی چون حالا مردا پولو مول بهمون نمیدن خودمون بریم در بیاریم ، نمیدونی که هدف کلی از ازدواج کنار هم قرار گرفتن زنو مردهو رسیدن به
        ارامش ، وقتی با هدف پولو مادیات میخای ازدواج کنی بایدم همین کامنتارو بزاری

    • جهاندار

      من نفرت دارم از اين دخترايي كه فقت دنبال مال ادمن

      پاسخ ها

      • بی نام

        الان همه دنبال مالن. اتفاقا کیس موردعلاقشونم پیدا می کنن. اینا همش چرته

    • زهرا

      زهرا تو که میبینی یه زهرا دیگه هست خوب دنبال اسمت یه چیز دیگه هم بنویس

    • مهرداد ابليس

      هه اقا اصلا اذواج نکنيم بهترهست زمونه بدي شده من تنهايي را دوست دارم وقتي زمين تنها پاشم عشق کدوم خري هست من خداو پدر ومادرم داداشم دارم شکر ميکنم اينا عشق من هستندوبس.

    • میترا

      این خصیصه هایی که گفتین هم میتونه وجودش در دختر خانم ها بد باشه. فقط این ها نیست که باعث مجرد ماندن دخترها میشه. مثلا قبلا بوده دخترایی که با کسی دوست نمیشن و مغرورن به هرکسی پا نمیدن بیشتر مورد توجه هستند اما الان برعکس شده. من خودم هیچکدوم از این خصوصیتا رو ندارم اهل عرغر نیستم کمی هم بی خیالم اهل هیجان و ظریفم شیک پوشم وخیلی چیزهای دیگه اما مغرورم و کلا از رابطه داشتن با پسرا خوشم نمیاد چون احساساتیم و دوست ندارم وابسته بشم بعدش آسیب ببینم امادوره ی دخترایی مثل ما نموم شده و الان پسرها بیشتر دنبال خوشگلی هستند تاط رفت خوشگل نباشه نگاشم نمیکنن الان دخترهایی راحت پا میدن با هر کسی هستند به موقع هم یه ازدواج خوب میکنند اما دخترایی مثل من چون زیاد تو دیدی نیستیم اهل جلب توجه نیستیم اکثرا تنها میمونیم و من ترجیح میدم مجرد باقی بمونم تا بخوام با هزارجور عمل زیبایی و...توجه پسر و جلب کنم و کلا خودمو عوض کنم . این طور رابطه ها هیچ وقت پایدار نمیمونه و اونهایی که میگن شوهر نیست باید بگم اتفاقا پسرهای مجرد زیادی هستند اما اونهایی که که بتونند تک پر باشن و وفادار و مسئولیت یه زندگی رو قبول کنند کم شده در واقع مرد زندگی کم شده.

      پاسخ ها

      • امین اس دی

        میگی مغرورم از رابطه داشتن با پسرا بدم میاد بعد پایین ترش
        میگی دخترایی مث ما اخرش تنها میمونن از اونور دفع میکنی از اونور میخای جذبت بشن ؟ فازت چیه خدایی ؟

    • بنده خدا

      کاملا با شما موافقم . من 15 سالمه ولی یه همچین ویزگی هارو دارم و تاحالا با کسی دوست نشدم .

      پاسخ ها

      • امین اس تی

        بچه بیا برو مشقتو بنویس
        وقتی ننه بابات از ده سالگی گوشی بدن دستت همین میشه دیگه
        جای درس خوندنو پیشرفت همینجور تو مجازی ول میچرخی

    • سحررر

      خوشبحالتون که دغدغتون شده جهاز واخلاق خوب وچیزای دیگه .من الان یه دختر۳۳ ساله هستم قیافه م معمولیه ولی توجامعه زشت حساب میشم چون هیچ عمل زیبایی نکردم بینیمو مث خوک بالا نبردموهزارچرت دیگه‌.مشکل من یکی بی پولی ونداشتن تفریحه همیشه آرزو داشتم پدرم یه بااجازه بده منم مثل این همه دختر بادوستام برم بیرون برم تفریح برم خوش گذرونی نمیذاره حتی برم جوشامو درمون کنم هی میگه خودش خوب میشه خرجمو که درست حسابی نمیده هیچ خودش هیچ جانمیره ماروهم باخودش زندونی کرده بنظرتون اینطوری میشه ازدواج کرد؟بااین فکرای عهد بوق؟!بخداخسته شدم هربارمیخوام فرارکنم میگم برم کجاباکدوم پول مادرمو میکشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو هم خوشبخت میشی

    • mosi

      همیشه بین آدما خوب وبد هست زن و مردهم نداره

    • فاطمه

      سلام، از نظر من مشکل اینجاست که پسرها خیلی "کامل طلب" شدن، یعنی همه دنبال دختری بی نقص میگردن ! دختر باید ملکه زیبایی باشه )اگه بینیش زشت باشه، یا دندوناش یا فکش یا اندامش، دختر مناسبی واسه ازدواج نیست)
      دختر باید پدر ثروتمندی داشته باشه (اگه پدرش فقیر باشه و نتونه جهاز اعیونی و اشرافی تمام وسایل رو تهیه کنه، دختر مناسبی نیست)
      دختر باید حداقل مدرک تحصیلیش فوق لیسانس باشه و شاغل باشه و حداقل حقوقش سه میلیون باشه (دختری که مدرک خوب یا شغل و درآمد خوب نداشته باشه، مناسب نیست(
      دختر باید آشپز ماهری باشه، و انواع غذاها و شیرینی ها رو بلد باشه بپزه (دختری که مهارتی توی آشپزی و شیرینی پزی نداشته باشه مناسب نیست(
      و هزاران مورد دیگه
      خب دختری که ظاهر زشتی داشته باشه گناهش چیه ؟ مگه اون خودش رو خلق کرده ؟ دختری که از یه خانواده فقیره گناهش چیه ؟ مگه اون خواسته فقیر و بی پول باشه ؟
      پسرها دنبال دختر همه چیز تمومن، این وسط دخترهای زشت و دخترهای فقیر، مجرد میمونن
      تمام صفت هایی که این صفحه نوشته بی تأثیره
      اگه یه دختر هم خوشگل باشه هم پدرش میلیاردر، حتی اگه تمام صفت های این صفحه رو داشته باشه بازم همه براش سر و دست میشکنن، اما اگه یه دختر زشت و فقیر هیچکدوم از این صفاتی که اینجا ذکر کرده رو نداشته باشه بازم هیچکی نمیره سمتش

      پاسخ ها

      • امیر

        متاسفانه دیدگاه دو طرف دچار همین اشتباه شده .. و غالبا تحلیلی واقع بینانه از خود ندارند .. البته که اگر عشق دو طرفه باشد همه ی این تحلیل ها رنگ می بازند .. اما کاملا موافق برابری طرفین هستم از هر لحاظ .. متاسفانه دافع ی دو طرف از این دیدگاه ها حاصل شده و حتی نسبت به شناخت خودشون هم در حجاب عمیقی بسر میبرند .. چه بسا شخصی که در تنهایی احساس خوشبختی نکند نباید انظار خوشبختی را در ازدواج داشته باشد .. خود را نشناسی دیگری را چطور شناسی ؟ ..

    • نوید

      ادم خودشون مقصر هستن خدا مغزه داد

    • M

      حالا جنسیت زن و مرد با اخلاق های منحصربه فردشون کنار اگه شخصی دوجنسه باشه باید زن بگیره یا شوهر کنه ایا ؟؟؟

    • امیر

      بستگی به جنسش داره.

    • ....

      پوووووفففف چه حوصله ایی بخدا تا خدا نخواد عشق به دل هیچ کدوم نه دختر نه پسر نمیوفته اینا همه چرتو پرتن فقط برای سرگرم کردن مردم خصوصا جوونایی مثل ما نوشته میشن کمی عاقلانه فکر کنید میفهمید ک نباید عقلو داد دست این مطلبا و بخصوص نظرهای بعدش . زندگی کنید و خوش باشید خدا خودش جورش میکنه طوری ک هم دختر راضی باشه هم پسره تو فکرش نرین جدی میگم اگه کسی موافقه مثبت نطر بده

    • ماریا

      سلام دیروز یکی از آقایون که باهاش سر صحبت رو باز کردم بهم گفت چرا شما انقدر مردانه هستی ...و از این بابت ناراحت شدم قبلا هم بهم گفته بودن ... بخاطر همین گفتم در موردش سرچ کنم ... مورد اول من نیستم چون ب این خصوصیت افتخار نمیکنم و دوست دارم ظرافت زنانه داشته باشم . مثل دخترهای دیگه تیپ میزنم و به خودم میرسم ولی باز این حرفهارو میشنوم .از اینکه این رو بشنوم متنفرم لطفا اگه کسی کتاب یا مطلبی در این مورد داره بهم معرفی کنه .پیشاپیش سپاس

      پاسخ ها

      • بی نام

        نگران نباش. من برعکس توام. خواستگار نیست، چون پسرا گشادن. همین. شما خودشو ناراحت نکن

      • بی نام

        پسرای امروزی به این فکر می کنن که دختر چه منفعتی براشون می تونه دشته باشه. اگه فایده ای داشت می رن سراغش و پای همه چیشم وای میستن چون منفعت داره مثلا پول، بورسیه یا کلا خونه زندگی تو خارج از ایران. اگه نه که بی خیالش می شن. شومام ناراحت نشو آبجی. عیب از شما نیست

    • حوریا

      سلام من ۲۳ ساالمه این خصوصیات منفی رو ندارم برعکس خیلی خانمم نامزد کردم جداشدم اون موقع سنم کم بود چیزی حالیم نبود الان ک به گذشته فکر میکنم احساس میکنم میشد کنار اومد زندگی کرد دلم میخاد اذدواج کنم و صاحب خونه وزندگی خودم شم سخت نگرین دخترا اینجورین پسرا اونجورین در آخر دختر پسر در کنار هم ارامش جسمی روحی میرسن

    • Ayda

      دختر ها.میتوانند.بگند.دوست دارم.ولی.پس.شرم.هیاچمیشه

    • بدون نام

      دور از جون دخترای خوب، دختری که بخاطر پول و ماشین خفن با پسری دوست بشه فرقش با هرزه چیه؟
      حداقل زن هرزه خودشو به غریزه مردونگی یه نفر میفروشه ولی این دخترا به یه تن آهن خودشونو میفروشن. بخدا خجالت آوره؛
      باز میگم دور از جون دخترای خوب.

    • سیامک

      سلام از نظر زنان ایران دو نوع مرد وجود دارد پول دار و بی پول مرد به اندازه ثروتش میتواند بد باشد . گدا ها هم زن و بچه دارن چون زندگی قبلی زن بتر از گدایی این مرد بوده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردهای ایرانی متل خودپرداز های ایران همش خرابن الکی ژست پولداری نگیرین باو

    • سیامک

      امان از دست عاشقان جیب هیچ زنی پول را با عشق عوض نمیکنه

    • نیلوفر

      بعضی از دخترها و مردها ادم خوبین و بعضیها ادمای بد . هی دختر و پسرای ضد زن تعصبی فکر نکنید و منطقی باشین

    • .......

      در جواب شما که گفته بودید هیچ خانمی پول رو با عشق عوض نمیکنه باید بگم خانم ها رفتارها و شخصیت های متفاوتی دارند نمیگم پول مهم نیست بلکه یکی از ارکان های مهم زندگیه اما هر کس بسته به معیار هاش عمل میکنه من بشخصه نمیگم تو زندگیم برام پول اهمیتی نداره اما تا اون حدم مهم نیست و تا اون حد نیست که یه روز عشقم رو بخاطرش ول کنم

      پاسخ ها

      • حامد

        سلام دیدم کامنت جدیدید-الان ی دخترست من ازش خوشم اومده بود بعد یه مدت صحبت گفت تو پولدار نیستی نمیخوامت!درحالی که من اونو انتخاب کردم چون هم خودش در حد ما بود و هم به نظر دختر خوبی میومد حداقل رو شنیده ها البته ما سطحمون پایین نیست ولی خلاصه رودست خوردم

    • وحید

      من پولکی و غرغرو و معلم تجربه کردم -همشون در مرحله اول پولکین و خیلی رو اعصابن به جز عده خاصی که واقعا کم هستند
      پوکلکی یعنی هنوز باهات دوست نشده میگه کادو کادو میخوام ماشین داری؟چقدر درامد داری؟ وقتی درامد گفت یعنی شما یک گزینه هستی در بین صدها پسر زیر دستش نمیدونم چی بگم من فرار میکنم از همشون
      ی سریا هستند تازه پولدار شدن اونا بعدا پدرتونو در میارن پیف پیف این چیه اون چیه

    • بدون نام

      یوهو من دو سومشو دارم

      پاسخ ها

      • محمد

        میخوابگم دوست بشم و یک بار
        من زنگ مزنم یک بار تو

    • پروانه

      من هیچ کدوم از اینا نیستم ولی چرا هنوز مجردم؟

    • بی نام

      آقایون بشینید سر جاتون، کار کنید، مرد باشید, معرفت داشته باشید و زن بگیرید. والسلام

    • بدون نام

      اين خصلت ها خصوصيات 99% دخترهاي ايراني است .
      يه دوست دارم عماني اند چند تا برادرن يكيشون زنش ايرانيه
      از صبح تا شب بخاطر اين خصوصيات زن ايرانيش ناله ميكنه خ خ

    • من

      من برا ازدواج نمیدونم ولی این مشخصات برا بشریت ضرر داره.

    • فرزانه

      ببندین بابا.هی دنبال اینن رو دخترا عیب و ایراد بذارن و همه رفتارامونو کنکاش کنن و انگ بچسبونن.دخترا مجردن چون دلشون میخواد مجرد باشن.چون به بیخود بودن مردا پی بردن.عیب از خودتونه تمام

      پاسخ ها

      • زهرا

        گل گفتی

      • مونا

        واقعا... بعدم یه جور میگن دخترها فقط دنبال پولن انگار همه پسرهای بی عرضه ایرانی بانکداری میکنن، چندرغازتونو اخه ما میخوایم چکار بدبختا. خدارو شکر خانم بیشترشون دانشگاه رفته و شغل دارن دیگه اقا بالا سر میخوایم چکار

      • بدون نام

        برعکس گفتی.

    • دراکولا تا به تا

      واقعا کسی این مقاله رو خوند؟ واقعا کسی فکر میکنه که دلیل تجرد، رفتار بد هست؟ ایا خانمهایی که ازدواج کردند، همگی شون هیچ خصلت بدی ندارند؟ الان خانم نماینده مجلس که گفته هر کی رو که رای نداده، خفه میکنه که اصلا باید مونده بود تو خونه باباش. مجردها، این چرت و پرتها رو نخونید و از هر چی منفی هست دور شید.

      پاسخ ها

      • بی نام

        زیبا فرمودین که

    • همیشه مجرد موندم چون

      ویژگی بعضی دخترا رو ننوشتید و اینکه هر کی رو دوست داشتن هیچوقت دوستشون نداشت و هر کی دوستشون داشت رو بهش علاقه ای نداشتند،یه پارادوکس!!!!!!!!!!!

    • علي

      سلام به همه دختراي عزيز سرزمينم
      چند تا راهكار عملي بهتون ميگم انجام بديد ازدواج خوب ميكنيد
      اول اين كه سعي كنيد اين خصلت هاي بالا رو نداشته باشيد
      دوم اينكه با هر پسري اشنا شديد خودتون كامل در اختيارش نذاريد
      سوم شرايط اقتصادي و بد كه براي پسرها مملكت پيش اورده را درك كنيد
      چهارم به مردها بگيد توقعاتتون كمه و شرايط اقتصادي رو درك ميكنيد و باهشون كنار و دختري سازگار هستيد البته در عمل بايد نشون بديد نه فقط با حرف
      پنجم مهرباني

      پاسخ ها

      • زهرا

        نه بابا از کجا فهمیدی اسکل

    • ستایش

      من هیچکدام رو ندارم... ❤️

    • كامران

      تجربه 48 ساله بنده زندگي پس از سالها زندگي در اروپا و اسياي شرقي و كشورهاي عربي بد ترين دخترها دنيا دختر هاي ايراني هستند جبهه نگيريد و بد و بيرا نگيد اين يك واقعيته اميد وارم كم كم اصلاح و آگاه بشوند
      ناسازگار
      پرتوقع
      احترام نذاشتن
      غر غر و
      پولكي
      و با توقعات بالاي احساسي
      حسود
      ..............

      پاسخ ها

      • بی نام

        الان به خودت افتخار می کنی که دخترای همه جای دنیا رو امتحان کردی؟ خاک

    • بدون نام

      دختراي ايران فقط دنبال پول و خونه و ماشين شوهر هستند همين و بس

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا مردای ایرانی هم فقط زه فکر هرزگی و تنوع طلبی ان

    • Marsella

      خخخ شوهر کیلو چنده ول کنیت خودمون دخترا رو عشقهههه

    • هیچ

      در مورد این ویژگی ها خودم بشخصه اینارو زیاد دیدم و حتی موارد دیگه ای هم هستن که گفته نشده که بعضی هاشون میشه گفت فاجعست! از موارد بسیار مهم که زیاد هم بچشم میاد میشه آهن پرستی و هرزه بودن دخترا و هوس باز بودن پسر هارو مثال زد ، همه ی این مشکلات برمیگرده به فرهنگ مون که ریشش تقلید از رسانه های غربیه، در کل عقلمون به چشمونه دیگه بدبختانه تقلید م بلد نیستیم بکنیم، یه سری قوانین خود ساخته مندراوردی هم میزاریم روش اونوقت مملکته ما هم میشه اسلامی.

    • آدم فضایی

      واقعا موجودات عجیبی هستید انقدر برای هم ناز میاید بعد از اون طرف واسه ازدواج خودتون رو میکشید. برام جالبه واقعا
      واقعا متاسفم برای کسایی که تنها بلدن توهین کنن و بدون کمی تفکر صحبت کنن کسایی که هنوز بلد نیستن احترام طرف مقابل رو نگه دارن.
      لطفا کسایی که خودشون رو برتر می دونن ازدواج نکنن

    • ساغر

      اصلا کی گفته زن باید بچه بیاره بزرگش کنه ، هر روز همه چی شام ناهار برات حاضر کنه توی خونه بچپه با گوشی و نق نق بچه. اونوقت شما مردا معلوم نیس واقعا دارین چیکار می کنین(البته منظورم به اکثریت نسل اینده است چون من خودم نوجونم این ذهنیت منه .من دوست دارم ارمانگرا باشم و اتفاقا درسمم خیلی خوبه تیزهوشانی ام....والسلام!

      پاسخ ها

      • زهرا

        پوز نده بد بخت اان کمتر کسی پیدا میشه که به درس اهمیت نده همه زرنگن من خودم تجربی ام معدلمم 19 80 ده برا همینه که انقدر رقابت تو جامعه زیاده هی میگه تیز هوشنیم خوب که چی مثلن تو ارزشت همینه ک ازدواج کنی از این بیشتر لیا قت نداری

    • شکیلا

      خخخخخخ

    • :(

      وای من همه این خصوصیاتو دارم

    • سحر

      چرت پررررت

    • دانا

      اقایان وبانوان شما یکی رو به من بدید که واقعا مرد باشه خودم میرم نسل مردها منقرض شده

    • راشین

      یجوری میگن دخترا دنبال پول پسران انگار چه خبره حالا
      طرف میاد میگه دختره منو بخاطر پولم میخواد نه خودم، ببینم مگه خودت چیزی غیر از پول و قیافه و ماشین و تیپو اخلاق این چیزا هستی ببخشید میشه بگی دقیقا تورو باید بخاطر چی بخوان
      اگه اینجوریه پس حتما پسرا هم یه دخترو برا خوشگلی و اندامش میخوان این قضیه دو طرفس پس یه دوست داشتن افسانه ای از طرف مقابل نخواین وقتی در قبالش اینو ندارین

      پاسخ ها

      • مینا

        اتفاقا برعکس.دختر فقط میخواد پسر توانایی اداره زندگی مستقل تو این شرایط گرونی داشته باشه این پسرعان کع دنبال پدر زن پولدارن مفت خورها

    • محمد

      س

    • علی

      سلام،دختر خانم ها شوهر نیست که نیست،مگه پای دخترها به پای پسران بسته هست،مگه پسرها چهکاره هست ،خدا دختران را متولد کرده خودش باید جوابگو باشد نه پسران،به ما چی،بعد هم بهترین نعمت برای پسرها مجردی هست نه ازدواج زن اگر نمیدانید،حالا بدانید،وسلام،

    • TARA

      سلام خسته نباشید
      از آقایون محترم میخوام که منو تو این موضوع راهنمایی کنن
      یه پسری هست که همش بهم نگاه میکنه ولی تو نگاهاش هیچ حسی نیست و به حالت آنالیزوری نگاه میکنه
      به پشرعمشم انگار خیلی حساسه چون اون خواستگار من بوده و وقتی پیششه عصبیه (تو جمعی که هم من باشم و هم پسرعمش)
      تو هر جمعی هم مامانش پیش من میشینه
      میشه راهنماییم کنید که منظور کار های این خانواده چیه؟
      مرسی

    • علی

      سلام،منظور شما درباره ازدواج کردن را من نمی فهمم،فکر کنم منظور شما،اینه،امروز،ازدواج،فردا دختره،ترک خانم بخت ،خدا حافظی،طلاق،مهریه،پسره هم بخاطر نداشتن،مهریه،پشت میله،های زندان،مثل بلبل،منظوره،شما اینه،اره،اره،اره،اره،اره،خیلی هم خوبه،

    • علی

      سلام من پسرهستم،وقتی که یک پسر به دختری نگاه میکنه یعنی از دختره خوشش آمده،منتظره دختر هم یک حرکتی از خودش نشان بده تا پسره نزدیک بشه به دختره،اگر دختره حرکتی نشان نده،پسره پیش خودش فکر میکنه دختره از من خوشش نیامده،دو دل میشه،در آن وقت،،پیش خودش میگه اگر به دختره نزدیک بشم شاید دعوایی،مشکلی برای پیش بیاد،اگر دید دختره هم حرکتی نشان نمیده ،منصرف میشه میره دیگه پسره،تا دختره حرکتی نشان نده ،پسره تر سه را دارد،نزدیک دختره نمیشه،

      پاسخ ها

      • بینام

        حرفتون متین.ولی میشه بگید واکنشی ک یه دختر نشون باید بده در چنین مواقعی چیه؟

    • jimin s.m

      سایت خوبیه واینکه درست میگه
      ولی دختر هر چقدر هم پول پرست باشه به نظرم اول شوهرشو دوست داره بعد پول رو

    • مونا

      پس بفرمایین مردهای همه چیز تمام و پولدار ایرانی یک عدد نوکر خوشگل بی جیر تو سری خور میخوان و دخترها هم میگن چشم. گم شین بابا شوهر یعنی اقا بالا سر یعنی محدودیت

    • مریم

      من با این که اکثر این ویژگی ها رو دارم و تازه نوزده سالمم هست تا حالا چهار تا خواستگار رد کردم,اینا قطعی نیستن الکی باور نکنین

    • ساینا

      پسراااا یه جانوراین که هیچوقت شناخته نمیشن ازمن به همه دخترانصیحت توروخدا گولشونو نخوریدفقط به فکربرطرف کردن نیازاشونن
      این ویژگی هاهم هیچ ربطی به ازرواج نکردن نداره
      شما یه مرد نشون مابدین تامازنشون شیم پسرای این دوره زمونه مردنیستن فقط نررررررررن همین

    • رضا

      من ی دختر با خانواده برای زندگی میخوام

      پاسخ ها

      • محدثه

        چند سالته اهل کجایی؟

    • یونس

      کسی که پول زیادی نداشته باشه ازدواج کنه دیوونس کسی که پولدار باشه ازدواج کنه خیلی دیووونس!

    • حامد

      یدختره بود قبل قرار ملاقات شماره حساب داده بود!
      یکیم بود دوستشو فرستاد گفت فلان چیز هدیه کن بهش بده برام بیاره!
      درسته پول مهمه ولی دیگه نه اینطوری زن ادمم اینکارو نمیکنه چ برسه ب اشنایی
      تجربیات من از دخترای دانشگاه ی سریا هستن ادم دعوت میکنن جایی ادرس غلط میدن بعد میخندن اونم مسافت های خیلی دور بعد میگن چ حساس!
      و یمدلم هست هرچی میشه ب همه میگن و خودشون قدرت تصمیم گیری میدن ب دوستاشون عملا با دیگران زندگی میکنی

    • خخ

      وااااااااای مردم از خنده. اونایی که میگن دختر نمیتونه مستقل باشه زر زیادی میزنن. دختریو میشناسم که تنها ترسش اینه که تنهایی بمیره و کسی جنازشو دفن نکنه.شرایط زندگی برای همه یکسان نیس. بعضیا تنهایی زندگی کردنو ترجیح میدن چون زخم خوردن بعضیام چون با تنهایی حال میکنن.بعضیام هر دو. دنیا ها متفاوت.قرار نیست بقیه مطابق عقیده ما زندگی کنن.نذارین اون خدایی که قبولش دارین از اینکه انسان رو اشرف مخلوقات کرده پشیون شه.تفکر لطفا

    • محدثه

      ما انسان ها کامل نیستیم باید نقاط ضعف خودمون رو بشناسیم اون ها رو برطرف کنیم بعدش انتخاب همسر متاسفانه اسلامی نیست بیشتر مردم عقل و منطقشون تو چشمشونه طرز تفکر غربی برای ازدواج زیاد شده متاسفم برای این جامعه شما نمدونین همه چیز پول و ثروت نیست دنبال حیای دختر نیستن متاسفانه بیشتر تون دنبال دخترای بی حیا هستین دخترای با حیا رو ول میکنین میوفتین دنبال دختری که تیپ داره تاسف واسه شما کمه

    • سامیار

      سلام به همه دوستای مهربون.اقایون دختر خوب وجود داره خانومها پسر خوب هم وجود داره لطفا نگید نسل پسر خوب یا دختر خوب از بین رفته.

    • رها

      سلام،، کسانی که اومدن اینجا نوشتن دختر ترکیه ای خوبه و این طور چیزا برای ازدواج آره خیلیییی ام خوبه ولی اگه منم و امثال من هم آرایش کنیم و دامن کوتاه بپوشیم موهامونو بندازیم بیرون پاهامون بیرون باشه تاکید میکنم نه همه پسرا بعضیاشونو میگم با همه نیستم... اون موقع آب دهنشون رو نمیتونیم جمع کنیم بعله اینجا کسی زور نمیکنه با ما ازدواج کنید ما هم میریم با پسر ترکیه ای ازدواج میکنیم همین و بس

    • ترشیده

      جهندم

    • ناشناس

      به خدا قسم دخترا پول پرستن به کم هم قانع نمیشن به اون خدا قسم هرگز عاشق نمیشن اینا به سرم اومده حتی اگه یه امام هم باشی ولت میکنن یادگرفتن آدم باپولش دوس داشته باشن

    • مریم

      این حرفا چیه مگر مجرد بودن چه عیبی داره ، که حالا معیار و ملاک شده باب میل مردها شدن که چی چرا نمینویسین چه دلیلی داره خیلی از دخترها دوست ندارن با بعضی از مردها ازدواج کنن فقط نظر مردها براتون مهمه شاید یک دختری نخواد ازدواج کنه دیدگاهتون واقعا سطحی و کوتاه بینانه هست متاسفم

    • ناشناس

      دوست عزیز درسته دخترا پول پرستن در اصطلاح یعنی راحت طلب شدن چون نظام دنیا رو به سرمایه داری رفته ونمیشه کاریش کرد .دنیای امروز کاملا زیرو رو شده اما مگه مجبوری به طرف دخترا بری رهاشون کن

    • Kian

      دختر خانما خودتون رو خوب نشان میدین ۱درحالی که پول پرستین ۲ معرفت تون مادیه ۳ فریب رو با گوش ها تون میخورید که اونم مادیه هیچ دختر یازنی عاشق هیچ پسر یامرد خوبی نمیشه اما باهاش درد ودل میکنه (ویکتور هوگو)

      پاسخ ها

      • zahra

        باسلام .همه ی دخترا که اینجوری نیستن.پول اصلا مهم نیست بدون پول زندگی هردوزوج پراز مهربونیه..به نظرمن پسراهم دختراروفریبم میدن .درسته که میگن برعکس شده ولی پسراهم اینجوری هستند .مرد خوب به این میگن که مهربون باشه .اخلاق خوب.اهل نمازوروزه باش ه همین بسه برا دخترا.لطفا جمع نبندید.یاعلی

    • Kian

      دوبار در زندگی بااین مونث های مار صفت بودم مثل افعی نیشم زدند دختر جماعت ماره روی گنج میخوابه اقایان رهایشان کنید اگه دنبال معرفت وانسانیت در دخترایید در خوابید مارفتیم.بزاریدشون واسه پولدارا بقیه شو روزگار روشون پیاده خواهد کرد

    • سحر

      مزخرف ترین متن و راهکارایی بود که در زندگیم خوندم! کی میخواید تمومش کنید؟

    • سارا

      به جهنم که مجرد می ماند ،،،، دلش هم بخواهد ....

    • ناشناس

      بیشتر کسایی که نظر دادن قصدشون بازییه درد دل هم نیس میدونی جواب این سوال چیه؟ حکایت یه آدم زرنگ ویه آدم فوق زرنگه این دست بالا دسته درواقعیت خانم ها وآقایون کارمامردم ایران شده کلاه گذاشتن سرهم دیگه بماند حالا ازدواج ....

    • ناشناس

      یه دختر وفتی جلو تغییرشو بگیری رهات میکنه زنا ودخترا دوس دارن همیشه به روز باشن اما یه مرد تغییر نمیکنه چون پایه اشه اگه ببینه پایه اش رو میخوای عوض کنی فورا رهات میکنه .

    • خودم

      خخخخخخخخخخخخخخ دمت گرم دقیق گفتی همه اینا راسنه

      پاسخ ها

      • شیوا

        تهش میریم خانه سالمندان یکی و پیدا میکنیم اون موقع سر هر دو طرف به سنگ خورده اکی

    • س

      دختران و پسران مناسب ازدواج به نظر من اون دستهوافرادی هستن که صاحب قدرت زمینه دین و معرفت باشند نه سایرین

    • بی نام

      زمونه الا طوری شده که دختر های بد روبیشترمیخوان البته بعضی ازپسرها هم خوششون ازاینطوردخترها میاد

    • حسام

      عجب نظرات پخته ای دادید حضرات گرامی!!!
      زمان ازدواج برسه چه مخالفین ازدواج چه موافقین همگی با کله ازدواج میکنید همه کسانیکه میگن مجردی خوبه شرایط ازدواج خوب رو نداشتن متاهلین محترم بدبخت شده هم اگر خوشبخت میشدن میگفتن ازدواج خوبه به نظر من به همون ضرب المثل ازدواج هندونه سر بسته هست اکتفا کنید دقیقا شانسی هست نه به مدرک ربط داره نه به دارایی نه قیافه نه تیپ همگی نسبی هست دنبال صد در صد نرید ما رفتیم نبود الان ۳۲ سالمه موقعیتش پیش بیاد زن میگیرم

    • مبینا

      ازدواج به چه دردی میخوره وقتی من خودم از پس خودم بر میام پس واسه چی شوهر شوهر کنم من هم خوشگلم هم خوش اخلاق کسی منو میخواد خودش بگه ولاا

    • ناشناس

      ازدواج در ایران بادختر ایرونی یعنی خودکشی درجه ۱ چون از خدا یه شوهر میخوان واز شوهر یه خدا حالا امار طلاقم که دیگه وا ویلای . اما کشورهای اروپایی نه چون اونا ارزش های دیگه براشون مهمه مثل علاقه رفتارهای اجتماعی مدیزیت های زندگی .....

      پاسخ ها

      • نگار،،،،

        واقعا هم این بی منطقی و توقع زیاد دخترا رو می رسونه، اما بی انصافیه بگیم خودکشی درجه ۱! همه ی دختره که این مدلی نیستن

    • نسرین

      فکر نکنم منظور مورد اول دخترهای مستقل و خودساخته باشه..اگر دقت کنید اشاره داره به رفتارهای مردونه مثل بازوهای مردونه و صدای کلفت و از این حرفا..
      استقلال و خودساختگی فقط مخصوص مردها نیست، بنظرم دخترهایی با این خصوصیات، زندگی سالمی دارند و همین لیاقتشون رو بالا میبره.
      و اینکه قطعا هر دختری یک یا دو تا از این خصوصیات رو داره!

    • بدون نام

      ازاون خانم که گفتند بعضی پسران نه پول دارن نه خونه نه ماشین. بهتره دنبال شوهر باشن تا زن. وافترا که بدتر ازاون که. گفتند یه بسته صابون گلنار بدین برن پی کارشون درجواب باید بگم انحراف جنسی داری خودت بیشتر به صابون نیاز داری به مردم صفت بد نده ودرپایان بگم پدرخودت هم اون زمان این چنین بود نکنه به کمک صابون بزرگ شدی.

    • ناشناس

      پس چی انتظارات ،انتظارات میره جواب سوال باسوال میاد دختری که هدف اولش پول ورفاه پسر مقابلشم گول نمیخوره اقا این از دوره پیدایشه زن میگفته مرد گول میخورده اما تمام شد

    • ناز

      سلام
      مطلب بسیار قشنگی بود . مشکل من اینه که همیشه عصبانی هستم یعنی با دوستام و هم سن و سالام رفتار خیلی خوبی دارم و هر وقت خونه ام به خاطر موضوع های الکی داد و فریاد راه میندازم . نمیدونم چیکار کنم !!! به قول خانم معلممون شما چون نوجوون هستید زمانی که اعصبانی میشید باید خودتون رو کنترل کنید و خشم خودتون رو بروز ندید اما من نمیتونم !!!

      پاسخ ها

      • M

        سلام به مورورزمان خوب میشی منم همین جوری بودم جوری میشی که دیگه نمیحوای با وسی حرف بزنی بی حوصله میشی

    • بدون نام

      چه قدر پاچه همو میگیرین؟!!!

    • مهرداد

      اینا بطور کلی شاید به نظر درست بیاد
      ولی برای همه درست نیست.
      مثلا من خیلی پسرا رو دیدم که مورد اول اتفاقا براشون جذابه ولی مشکل اینه که دخترای مستقل معمولا مهارتهای عاطفیشون کمتره

      اما بطور کلی قبول دارم دخترایی با این مشخصات شانسشون برای ازدواج کمتر میشه. ولی به طرف مقابلشون هم بستگی داره

    • مهرداد

      اینا بطور کلی شاید به نظر درست بیاد
      ولی برای همه درست نیست.
      مثلا من خیلی پسرا رو دیدم که مورد اول اتفاقا براشون جذابه ولی مشکل اینه که دخترای مستقل معمولا مهارتهای عاطفیشون کمتره

      اما بطور کلی قبول دارم دخترایی با این مشخصات شانسشون برای ازدواج کمتر میشه. ولی به طرف مقابلشون هم بستگی داره

    • سامان

      این حرفا همه راسته دخترها فقط دنبال پول هستن چون خیلی هارو دیدم خودم هم سرم امده واقعان چرا همش ازپول حرف میزنن ازصدتا یکی پول پرست نیستن

      پاسخ ها

      • اسکار

        به همون دلیل که پسرا از صدتا یکیشون قصدش بد نیست دوست عزیز

    • ناشناس

      اقاسامان سلام شما همه دخترا را از یکدید نگاه نک ن من خودم دخترم اینو قبول ندارم

    • سارا

      خوشحالم که همه این خصوصیات رو دارم و مجبور نیستم یه بوگندوی به درد نخور که فقط دنبال س ک سه رو کنار خودم تحمل کنم.

    • H

      اقایان نگیرید زن پیرتون میکنه آخر سرم دار وندارت میکشه بالا به خصوص این دوره دخترا این عصر نه حوصله دارن نه زندگی میکنن به زور اریشم خشگل نمیشن

    • اااا

      متاسفم برای پسرای لاشی آس و پاس مردا همشون یه کرباسن تره به تخمش میره پسر عوضی به ..........

      پاسخ ها

      • M

        همه مرد ها پس دلت بد جور پره

    • به توچه

      عالی بود خوش اومدم یه جمله کوچیک واسه دخترا گران باش تا بدست آوردنت سخت باشه کسی دنبال اسونا نمیره
      مچکر از سایت خوب تون

    • محمد

      سلام دوستان گل من از گزینه اخری خیلی خیلی بدم میاد بلانسبت
      روی مخن یه جمله قدیمی هست میگه
      از هرچی بدت بیاد سرت میاد
      ایشالا که این جوری نشه تشکر از سایت خوب

    • مایکل

      مفید بودوبه درد بخور مرسی


      فقط چرابعضی ها چرت وپرت میگن؟؟؟؟؟؟؟؟

    • احمد

      من اون تیپ اولی خانم شبیه مرد و اون تیپ خانم انحصار طلب و میخوام...

    • ناشناس

      چادری اگرهستم لباسهای قشنگ هم دارم .غروب جمعه اگه دلم میگیرد.شادی ودیوونه بازیای دخترونم سرجایش است.سرسجاده اگرگریه میکنم .گاهی از ته دل میخندم.شایدجایم بهشت نباشد.اماچادرمن بهشت من است.برایتان ارزوی خوشبختی دارم .یاعلی

    • ام

      الهی فدات بشم با همچین نظری تو مال خودمی شک نکن

    • آرمیتا

      خانم ها خواهشا یه ذره مستقل باشید مگه همه چیز شوهر کردنه مگه از این مردا چیزی در میاد ؟ البته بازم خوشحالم که طرز فکر یه عده از خانم ها عوض شده و توی کامنتا مشخص بود بابا از تو همه ی این مردا هیچی در نمیاد همشون یه مشت بی لیاقتن که با احساسات دخترا بازی می کنن من خودم اصلا دختر احساسی نیستم واسه همین تا حالا گول هیچ پسری رو نخوردم

      پاسخ ها

      • اسکار

        لایک داری به مولا

    • ممد

      چرند بود من از زن مستقل خوشم میاد تا کی به عنوان جنس دوم به زن نگاه میکنید..؟

      پاسخ ها

      • اسکار

        دست خوش برادر

    • یه نفر ک داشت رد میشد

      چه خبرررره اینهمه کامنت همه اینا چرته بابا هر کی یه سلیقه ای داره یکی مزخرف پسنده چیکارش دارین اخه عامل مجردی کل جوانهای ایران اگه گفتین چیه؟ بله بی پولیه

    • واقعا چرت و مزخرف بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج