جاباما
۳۳۷۶۳۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

احداث تونل سبزکوه غیرقانونی است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ادامه فعالیت پیمانکار در احداث تونل سبزکوه غیرقانونی است و قوه قضاییه باید برخورد کند.

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ادامه فعالیت پیمانکار در احداث تونل سبزکوه غیرقانونی است و قوه قضاییه باید برخورد کند.

معصومه ابتکار در مورد ادامه فعالیت پیمانکار در احداث تونل انتقال آب سبزکوه به چغاخور با وجود اعلام ممنوعیت آن از سوی سازمان محیط زیست، افزود: این اقدام غیرقانونی را به مراجع قضایی اعلام کرده ایم و منتظر اقدام قوه قضاییه در این خصوص هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد ضمانت اجرایی در توقف احداث تونل خاطرنشان کرد: اگر قرار بر توقف فعالیت احداث تونل باشد، این موضوع باید از طریق مراجع قضایی اقدام شود اما سازمان حفاظت محیط زیست به طور ویژه پیگیر موضوع است.

وی تاکید کرد: این تونل مجوز قانونی ندارد و از نظر سازمان حفاظت محیط زیست ادامه عملیات احداث آن هیچ توجیهی ندارد و خلاف قانون است و امیدواریم به سرعت متوقف شود.

تونل انتقال آب سبزکوه به چغاخور که قرار است آب را از سرچشمه‌های رود کارون در کوه کلار به شهرستان بروجن منتقل کند، ده‌ها چشمه در استان چهارمحال و بختیاری را خشک می‌کند، دست کم ۱۵۰ میلیون متر مکعب منابع آبی را در معرض خطر قرار می‌دهد و فاجعه منابع آبی و تنش‌های شدید اقتصادی و زیست محیطی را به دنبال می‌آورد.

با وجود اینکه براساس اعلام سازمان حفاظت محیط زبست، طرح انتقال آب سبزکوه غیرقانونی است و هر فعالیتی در این پروژه باید متوقف شود، برپایه مشاهدات و گزارشات محلی، دستگاه حفر تونل با تمام توان در محل پروژه به حفاری ادامه می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج