جاباما
۳۳۹۰۷۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

چینی‌ها ۸ سانتی متر قدبلندتر شده‌اند

تازه ترین بررسی های علمی و پزشکی نشان می دهد، چینی هایی که در زمان حاضر به دنیا می آیند در مقایسه با چهار دهه قبل، قدبلندتر، قوی تر و البته چاق‌تر شده‌اند.

ایرنا: تازه ترین بررسی های علمی و پزشکی نشان می دهد، چینی هایی که در زمان حاضر به دنیا می آیند در مقایسه با چهار دهه قبل، قدبلندتر، قوی تر و البته چاق‌تر شده‌اند.

سال هاست که پزشکان و دانشمندان چینی با بررسی و مطالعه شرایط ژنتیکی مردم این کشور در حال متحول کردن شرایط فیزیکی آنان هستند و نتایج یک کار علمی و پژوهشی نشان می دهد که آنان تا حدودی نیز موفق به این کار شده اند.

براساس گزارشی که اخیرا توسط کمیسیون برنامه ریزی و بهداشت ملی چین منتشر شده، گویای این واقعیت است که قد چینی ها در این دهه نسبت به ۴۰ سال قبل ۸ سانتیمتر بلندتر شده است.

این کمیسیون در گزارش خود اعلام کرده که این نتیجه پس از تحقیقات صورت گرفته بر روی ۱۶۱ هزار کودک زیر هفت سال در ۹ شهر و منطقه در سراسر کشور بدست آمده است.

نتایج این تحقیقات مربوط به سال ۲۰۱۵ میلادی است اما پیشتر و از سال ۱۹۷۵ میلادی انجام آن آغاز شده و تقریبا هر دهه یک بار صورت گرفته است.

براساس این گزارش، هم کودکان دختر و هم کودکان پسری که سال گذشته میلادی در این برنامه پژوهشی شرکت کرده بودند، نتایج بدست آمده نشان می دهد که آنان در مقایسه با کودکان هم سن سال خود در سال ۱۹۷۵ میلادی هشت سانتیمتر افزایش قد داشته اند.

همچنین اعلام شده که علاوه بر افزایش قد، آنها از نظر جثه نیز در مقایسه با کودکان ۴۰ سال قبل قوی تر، کمی درشت تر و دارای وزن بیشتری بوده اند.

نکته جالب توجه در این تحقیقات این است که اکنون تفاوت زیادی میان کودکان روستایی و شهری چین از نظر بلندی قد و قوی بودن همانند تفاوت های فاحش سال ۱۹۷۵ میلادی دیگر به چشم نمی خورد.

یکی از موضوعات دیگری که در تحقیقات نسبت به آن اشاره شده مسئله چاق‌تر شدن کودکان چینی است که این مسئله از مباحث داغ امروز خانواده ها و جامعه این کشور به حساب می آید.

چینی ها که زمانی به لحاظ جثه در زمره ریزترین و ضعیف ترین مردم دنیا بوده اند امروز، هم شکل و شمایل متفاوتی دارند و هم از نظر ژنتیکی متحول شده اند.

یکی از دلایلی که در این خصوص به آن اشاره می شود، گرایش بیش از حد کودکان چینی در استفاده از غذاهای سریع پخت موسوم به «فست فود» است که خانواده ها نیز قدرت مقابله با آن را ندارند.

از سوی دیگر ورزش نیز در بین این افراد جدی گرفته نمی شود و همین مسئله باعث تنبل تر شدن آنان شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج