۳۳۹۸۸۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

رنگ کردن پی‌درپی موها و استفاده روزانه از سشوار چه آسیبی به همراه دارد؟

در روزهای گرم موها را نسوزانید!

شايد شما خانم‌ها فكر كنيد كه رنگ مو و سشوار به شما كمك مي‌كند تا مدل مويي به روز و زيبا داشته باشيد اما خوب است بدانيد كه از نظر متخصصان، اين مسئله تنها مدت كوتاهي ادامه دارد.

مجله سیب سبز: شايد شما خانم‌ها فكر كنيد كه رنگ مو و سشوار به شما كمك مي‌كند تا مدل مويي به روز و زيبا داشته باشيد اما خوب است بدانيد كه از نظر متخصصان، اين مسئله تنها مدت كوتاهي ادامه دارد. موادشيميايي رنگ مو و وسايل گرمازايي كه به موهاي‌تان حالت مي‌دهند مي‌توانند آسيب زيادي به آن وارد كنند و این موضوع در شرایطی که از محصول نامرغوب استفاده کنید بیشتر و بیشتر می‌شود.

در مطلب زير زودي درالس، استاد دانشگاه پزشكي دوك و عضو انجمن متخصصان پوست در آمريكا در مورد شايع‌ترين مسائلي كه به مو صدمه مي‌زنند صحبت كرده همچنين چند نكته براي داشتن موهاي سالم و درخشان را پيشنهاد مي‌كند.

در روزهای گرم موها را نسوزانید!

رنگ‌هاي شيميايي نامرغوب چه ضرري براي مو دارند؟

مواد شيميايي يكي از اصلي‌ترين دلايل موهاي آسيب‌ديده هستند. استفاده افراطی از رنگ مو باعث مي‌شود تا چربي طبيعي و لايه محافظتي كه روي سطح كوتيكول مو قرار دارد، از بين برود و در نتيجه مو خشك، شكننده و مجعد ‌شود.

بهترين راه براي جلوگيري از آسيب‌ديدگي مو چيست؟

كساني كه موهاي مجعد و فر دارند حتما بايد از حالت‌دهنده مو يا شامپوهايي كه حاوي نرم‌كننده هستند را به‌طور مرتب استفاده كنند تا ظاهر موهاي‌شان زيباتر شود. شامپوهايي كه خاصيت دو در يك را دارند يعني چربي را از روي پوست سر پاك كرده، مو را تميز مي‌كنند و بعد از آب‌كشي حالت زيبايي به آن مي‌دهند نيز انتخاب خوبي براي موهاي شما هستند. علاوه‌بر اين‌ها سرم‌هاي مو كه براي تقويت ساقه مو به كار مي‌روند مي‌توانند موثر باشند.

از شامپو حالت‌دهنده، اسپري و كرم‌هاي مو استفاده كنيد كه حاوي ديمتكيون (Dimethicone) باشند. اين ماده باعث كاهش الكتريسيته ساكن موهاي‌تان مي‌شود، به درخشندگي آن‌ها كمك مي‌كند و فرم و حالت زيبايي به آن‌ها مي‌بخشد. البته فراموش نكنيد، بهترين راه پيشنهادي براي جلوگيري از آسيب مو رنگ نكردن موهاي‌تان است و اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان را رنگ كرده سعي كنيد حداكثر تا ۳ درجه با رنگ طبيعي موهاي‌تان تفاوت رنگي داشته باشد. به‌طور كلي تيره كردن مو ترجيحا ضرر كمتري از روشن كردن آن دارد.

در روزهای گرم موها را نسوزانید!

آيا نور خورشيد به مو ضرر مي‌زند؟

موي شما مثل پوست‌تان مي‌تواند با نورخورشيد بسوزد و آسيب ببيند. بايد بدانيد كه در معرض اشعه فرابنفش خورشيد بودن و آفتاب گرفتن براي برنزه شدن، جنس موهاي‌تان را ضعيف كرده و منجربه شكنندگي و نابودي آن‌ها مي‌شود. چتر و كلاه بهترين محافظ دربرابر نورآفتاب هستند و البته حالت‌دهنده‌هايي كه حاوي ضدآفتاب هستند تاثير زيادي در جلوگيري از آسيب مو دارند. موي خاكستري و بلوند از جمله موهايي بوده كه بيشتر در معرض خطر نورآفتاب هستند. اگر موي خاكستري داشته و مجبوريد بدون كلاه زيرنور خورشيد قرار بگيريد سعي كنيد تا موهاي‌تان را تيره كنيد. اين عامل باعث مي‌شود، موي خاكستري شما مقاومت بيشتري در برابر آفتاب پيدا كند. آسيب‌ديدگي به وسيله آفتاب ضرر خيلي بيشتري از رنگ مو دارد.

سشوار چه تاثيري روي مو دارد؟

وجود آب در موها موجب انعطاف‌پذيري آن مي‌شود. وسايل گرمازايي مثل سشوار كه براي خشك كردن مو استفاده مي‌كنيد، آب را به همراه ساقه مو داغ مي‌كند و مي‌سوزاند و حالتي كه در اثر اين حرارت بالا به وجود مي‌آيد موجب نابودي كوتيكول مو مي‌شود. بوي سوختگي كه از مو بلند مي‌شود نشان‌دهنده اين است كه مو آسيب‌ديده است و درنتيجه شكل مجعد به خود مي‌گيرد و به‌راحتي شكسته و ضعيف مي‌شود.

در روزهای گرم موها را نسوزانید!

چطور مي‌توان بدون صدمه به مو آن را خشك كرد؟

بگذارید موهاي‌تان خودش در هوا خشك شود. اگر مجبور شديد از سشوار استفاده كنيد، ابتدا از درجه پايين آن را روشن كرده و به‌تدريج گرماي آن را افزايش دهيد. استفاده از كرم‌هاي مو به طور مرتب به ظاهر موهايي آسيب‌ديده كمك مي‌كند تا بهتر به نظر برسند اما نبايد از اين نكته گذشت كه موهايي كه از طريق حرارت زياد از بين رفته‌اند، ديگر به حالت عادي برنخواهند گشت. بايد موهاي آسيب‌ديده را كوتاه كرد و اجازه داد تا دوباره رشد كنند.

چطور مي‌توان موها را صاف كرد؟

اگر مي‌خواهيد موهاي‌تان را به وسيله وسايل گرمايي صاف كنيد، سعي كنيد از دکمه‌های تنظیم‌کننده هوای آن که هوای سرد را با هوای گرم مخلوط می‌کند استفاده کنید. محصولي به نام كراتين صاف‌كننده مو وجود دارد كه در تركيباتش حاوي گلوترآلدئيد يا فرمالدئيد است كه براي صاف كردن مو با گرما اختصاص يافته است. وقتي از اين ماده براي موهاي‌تان استفاده مي‌كنيد، حالت‌دهنده‌اي كه در پروتئين كراتين وجود دارد از شكنندگي موها جلوگيري مي‌كند. سعي كنيد، موهاي‌تان را خشك نگه داريد. از وسايلي كه با حرارت به موهاي‌تان حالت مي‌دهد در روزهاي متوالي استفاده كنيد.

در اين صورت ضرر كمتري به مو وارد مي‌شود و موهاي‌تان وقت ترميم خود را پيدا مي‌كنند هرچند كه براي مدتي صاف نخواهند بود. وقتي از شامپو استفاده مي‌كنيد يادتان باشد، به مقدار كافي از نرم‌كننده هم استفاده كنيد. اگر موهاي‌تان به هر دليلي مجعد و شكننده شد، روش‌هاي صاف كردن مو به وسيله سشوار و حرارت بالا را كنار بگذاريد و اجازه دهيد تا به طور طبيعي رشد كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج