جاباما
۳۴۳۱۳۳
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

بازگشت شبنم قلی خانی به تلویزیون

«من به تازگی در یک سریال به نام«دیوار شیشه‌ای»به کارگردانی راما قویدل حضور داشتم که فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است. کار بعدی‌ام که از نیمه تیرماه کلید می‌خورد؛ سریال «یکتا» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است.»

خبرگزاری صبا: «من به تازگی در یک سریال به نام«دیوار شیشه‌ای»به کارگردانی راما قویدل حضور داشتم که فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است. کار بعدی‌ام که از نیمه تیرماه کلید می‌خورد؛ سریال «یکتا» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است.»

شبنم قلی‌خانی؛ بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است که نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی را هم تجربه کرده است. قلی‌خانی که حدود چهار سال از فضای تلویزیون دور بود؛ پیشنهاد‌های متعددی برای بازی داشته است وی با اشاره به جدیدترین کار خود در گفت‌وگو با ما عنوان کرد: من به تازگی در یک سریال به نام«دیوار شیشه‌ای»به کارگردانی راما قویدل حضور داشتم که فیلمبرداری آن به اتمام رسیده است. کار بعدی‌ام که از نیمه تیرماه کلید می‌خورد؛ سریال «یکتا» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است.

بازگشت شبنم قلی خانی به تلویزیون

قلی‌خانی با بیان ویژگی‌های نقش خود در سریال «یکتا» توضیح داد: این نقش با نقش‌های قبلی‌ام خیلی متفاوت است. من در این سریال نقش یک زن که در ظاهر خیلی قوی است ولی در باطن شاید تصمیمات سطحی بگیرد را ایفا می‌کنم. زنی که کارها و تصمیماتش از موضع بالاست و خودش را در رابطه با دیگران و اتفاقاتی که می‌افتد و همچنین تصمیماتی که می‌گیرد در همه جنبه‌هایش محق می‌داند. متفاوت بودن این نقش، علت اصلی بود که من را مجاب به این انتخاب کرد.

این بازیگر درباره نقش خود در سریال «دیوارشیشه‌ای» و موضوع این سریال توضیح داد: مدتی پیش من خبری با این مضمون در یکی از مطبوعات خواندم که خیلی برایم جذابیت داشت. داستان به این شکل بود که یک زن به ملاقات برادرش در زندان می‌رود و با هم‌بندی برادرش که محکوم به اعدام بوده است ازدواج می‌کند و گویا دادگاه هم با این موضوع موافقت می‌کند. این همیشه در ذهن من ماند تا این که فیلمنامه «دیوار شیشه‌ای» را خواندم و متوجه نزدیکی موضوع این فیلمنامه با داستانی که در روزنامه خواندم شدم اما داستان «دیوار شیشه‌ای» به شخصیت یک وکیل زن می‌پردازد که وکالت فردی که مرتکب قتل غیری عمد شده را می‌پذیرد و در طول وکالت خودعلاقه‌ای بین او و موکلش رخ می‌دهد. این نقش به‌نظرم خیلی متفاوت آمد و از طرفی باعث شد من شرایط یک وکیل در رابطه با پرونده قتل را از نزدیک لمس کنم. علاوه بر این علاقه وکیل به موکل خود و این که چطور به آن کمک می‌کند هم برایم جذاب بود.

این بازیگر در ادامه درباره دلیل فاصله گرفتنش از تلویزیون گفت: من به دلیل شغل همسرم چهار سال در ایران زندگی نکردم و از طرفی شرایط تحصیلی که در رشته کارگردانی و فیلم داشتم باعث دوری‌ام از تلویزیون شد. در این بین خداوند به من فرزندی عطا کرد که مشغول نگهداری از او بودم اما تنهایی و غربت برایم واقعا سخت بود و نمی‌توانستم تحمل کنم تا این‌که در فروردین سال ۹۵ به ایران بازگشتیم. پیش از آن آخرین سریالم «سرزمین کهن» بود که در سال ۸۹ ساخته شد.

بازیگر سریال «اولین شب آرامش» در پاسخ به این سوال که آیا پس از گذشت چهار سال پیشنهادهای کاری‌اش مانند چهار سال قبل است یا نه، گفت: بعد از بازگشتم به ایران، به این فکر می‌کردم که باز هم پیشنهاد دارم یا نه؟ این برایم خیلی جالب بود و اولین پیشنهادم با تئاتر شروع شد اما در اواسط کار به دلیل این‌که زمان کار کم بود و بازیگر نقش اصلی مشکلی برایش پیش آمد و نتوانست به کار ادامه دهد، این تئاتر کنسل شد اما واقعا در این مدت کمی که آمده‌ام پیشنهادها شروع شده است و اتفاقا خیلی از کارگردانان دوست دارند کسی را انتخاب کنند که در همه سریال‌ها بازی نکرده است ولی مردم با آن خاطره زیادی دارند.

وی ادامه داد: این روزها تکرار سریال‌ها را دائما شبکه‌ «آی فیلم» و شبکه شهرستان‌ها پخش می‌کند، در حال حاضر هم شبکه سه سیما سریال «پنجمین خورشید» را هر روز ساعت ۱۶ نشان می‌دهد. این جالب است سریالی که هفت سال پیش پخش شده است دوباره پخش می‌شود و جالب‌تر این که هنوز هم برای مردم جذابیت دارد. این تکرار به نظرم به خاطر تولید کم سریال‌ها در تلویزیون است وگرنه می‌توانیم سریال‌های جذاب‌تری داشته باشیم. ما امسال برای ماه مبارک رمضان تنها دو سریال داریم و این خوب نیست، امیدوارم در سال‌های آینده این اتفاق نیفتد و سریال‌هایی به روز پخش شود در غیر این صورت سریالی که هفت سال پیش پخش شده، باز‌پخش آن چه فایده‌ای دارد ضمن این‌که مردم داستان آن را می‌دانند.

وی با ارزیابی وضعیت کنونی تلویزیون نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد: متاسفانه آن چیزی که از تلویزیون نسبت به سال‌های گذشته می‌بینم اصلا خوب نیست زیرا تولیدات باید خیلی بیشتر و داستان‌ها باید جذابیت بیشتری داشته باشند چون مردم ما قصه‌های قدیمی و تکراری را دوست ندارند و قطعا منتظر قصه‌های جدیدی هستند. به نسبت سال‌های قبل من شرایط تلویزیون را خوب نمی‌بینم. ما در سال‌های گذشته سریال‌های خیلی خوبی کار کردیم مثل «اولین شب آرامش» که با گذشت چند سال از پخش آن باز مردم دوستش دارند.آن موقع کارها خیلی پخته‌تر بود و با عجله ساخته نمی‌شد و برای کار بودجه خوبی صرف می‌شد همه اینها ارزش کل کار را بالا می‌برد و مخاطب بیشتری جذب می‌کند. چرا مخاطب ما باید به سراغ سریال‌های ماهواره‌ای برود و باز تکرار آن سریال بی‌محتوا را ببیند ؟ علتش این است که تلویزیون ما مثل سال‌های گذشته تلاشش را نمی‌کند و طبیعتا علت این نیست که مردم دوست ندارند؛ تلویزیون بیینند بلکه مردم دوست دارند سریال خوب بینند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نازنین

      من‌هیچکارم‌

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج