ادعای کشف مقبره ارسطو
اپیلاسیون نانا 2
دکتر ولدخانی_2
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
گجت نیوز: ارسطو همواره به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین چهره‌های فلسفه و منطق شناخته می‌شود. روح این دانشمند بزرگ 322 سال قبل از میلاد مسیح در مقبره گم‌شده‌اش آرام گرفت و تاکنون هیچ نشانه دقیقی از آن مقبره یافت نشده است. به‌تازگی باستان‌شناسی یونانی در طی کنفرانسی علمی مدعی شده که مقبره این دانشمند فقید را کشف کرده است.

ارسطو یکی از بزرگ‌ترین متفکران و دانشمندان تاریخ بشریت، 2400 سال پیش در مهد علم و فرهنگ جهان، یونان متولد شد. وی یکی از برجسته‌ترین شاگردان افلاطون فلسفه دان قرن بود که علاوه بر تکمیل کننده تئوری منطق افلاطون به‌عنوان اولین دانشمندی که دامنه تحقیقات و مطالعات وی از مرز علوم فیزیک و ریاضیات عبور کرده و تا علوم زیستی گسترش یافته شناخته می‌شود. متاسفانه مدارک و شواهدی که مقبره وی را مشخص کند وجود ندارد اما اخیرا باستان‌شناسی یونانی مدعی شده که محل دفن ارسطو را در نزدیکی یونان مقدونی پیدا کرده است.

Kostas Sismanidis ادعای خود را در کنفرانسی که به مناسبت زادروز ارسطو در شهر Thessaloniki یونان برگزار شده بود، مطرح کرد و طبق گزارش‌های خود از 20 سال گذشته تاکنون اعلام کرد که به نشانه‌ها و شواهدی دست یافته که او را در یافتن مقبره ارسطو به یقین رسانده است.

ادعای کشف مقبره ارسطو

محلی که Kostas مدعی است فیلسوف بزرگ در آنجا مدفون است سال‌ها پیش توسط باستان شناسان قدیمی کشف شده بود اما کسی تاکنون به این نتیجه نرسیده بود که این مقبره محل دفن ارسطو است. ادعای Sismanidis محققین یونان را دست به کار کرد تا به کشف مقبره گم شده ارسطو نگاهی جدی‌تر داشته باشند.

طبق متون قدیمی و کهن محلی که Sismanidis مدعی است که دانشمند بزرگ در آنجا آرام گرفته از لحاظ معماری و منظره بسیار شبیه به آرامگاه حقیقی ارسطو است و استدلال محکم آنان برای اثبات این موضوع ساختمانی است که به‌عنوان بنایی تاریخی و در جهت یادبودی از این دانشمند بزرگ‌سال‌ها پیش توسط مردمان قدیمی یونان در نزدیکی محل زندگی ارسطو ساخته شده است.
ارسطو که اشرافی کامل بر تمامی علوم فلسفی داشت، دانش بشری را به سه بخش عمده فلسفه نظری، فلسفه عملی و فلسفه ادبی تقسیم می‌کند

در همین حین دو لوح بسیار کهن که قدمت آنها به همان سال‌های اولیه مرگ ارسطو در سال 322 قبل از میلاد مسیح می‌رسد کشف شده‌اند که در این دو لوح ثبت شده که خاکستر دانشمند فقید پس از مرگ وی از یونان به منطقه‌ای به نام Stagira منتقل شده است. در نقض این موضوع ساختمانی دیگر کشف شد که درون آن پر از سکه‌ها و سفال‌های سلطنتی که قدمت آنها به زمان اسکندر مقدونی که یکی از شاگردان ارسطو بوده می‌رسد.

این ساختمان دارای سقفی گنبدی شکل و زمینی مربع است که از سنگ مرمر پوشانده شده است. محققین بر همین اساس به این نتیجه رسیدند که بازمانده این سقف قوسی شکل مربوط به همان مقبره ارسطو است.

با این وجود هر روز مدارک و شواهدی جدید کشف می‌شود که هر یک ناقض کشفیات ما قبل خود هستند بنابراین نمی‌توان حکمی محکم و استدلالی قوی در جهت مشخص کردن مقبره صادر کرد. شاید مقبره‌هایی که کشف می‌شوند تنها یکی از هزاران هزار آرامگاه‌های ساخته شده قبل از میلاد مسیح است و مقبره گم شده دانشمند بزرگ در مکانی بسیار دورتر از آنچه ما تصور می‌کنیم قرار داشته باشد.