می‌شود به کم‌خوابی عادت کرد؟
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
ایرانیان - f تبلت1111
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
دکتر نداف کرمانی 1
فرش مرتضوی_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
دکتر نداف کرمانی 3
فرش مرتضوی_3
فرش مرتضوی_ 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
دکتر نداف کرمانی 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
فرش مرتضوی_2
دکتر نداف کرمانی 2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۳۴۳۷۲۷
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
۷۰۸۹
شاید خیلی‌ها این جمله را شنیده باشند: می‌خواهم بدنم را به خواب کمتر عادت دهم. بسیاری از افراد تصور می کنند که می توانند خود را به کم خوابی عادت دهند، اما به گفته دکتر 'زیگرید ویزی' محقق دانشگاه پنسیلوانیا، این ذهنیت اشتباه است.
ایرنا: شاید خیلی‌ها این جمله را شنیده باشند: می‌خواهم بدنم را به خواب کمتر عادت دهم. بسیاری از افراد تصور می کنند که می توانند خود را به کم خوابی عادت دهند، اما به گفته دکتر 'زیگرید ویزی' محقق دانشگاه پنسیلوانیا، این ذهنیت اشتباه است.

می‌شود به کم‌خوابی عادت کرد و وقت بیشتری در روز داشت؟

او مي‌گوید: گرچه ممکن است تصور کنیم که با کمتر خوابیدن مشکلی پیش نمی آید، اما به واقع خود را فریب می دهیم، چرا که کمبود خواب خودآگاهی ما را به هم می ریزد. 

مطالعات متعدد نشان داده است که عادت کردن به کم خوابی عملا ناممکن است و کم خوابی عمکرد افراد را به صورت مستمر کاهش می دهد. طبق گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا، حدود زمان طبیعی برای خواب شبانه اکثر بزرگسالان 7 تا 9 ساعت است لذا افراد 65 سال به بالا به حدود 7 الی 8 ساعت، جوانان به 8 تا 10 ساعت و کودکان در سال های ابتدایی دبستان به 9 تا 11 ساعت خواب نیاز دارند.

برای تشخیص میزان نیاز بدن به خواب، ایام تعطیلات طولانی بهترین زمان برای ارزیابی و نتیجه گیری است.

به گفته دکتر ویزی، در صورتی که پس از برخاستن از خواب خود را هوشیارتر می بینید، خلق و خوی بهتری دارید و تمرکز بیشتری پیدا کرده اید، بدانید که میزان خواب مورد نیاز شما قطعا تامین شده است.

'آندریا مردیت' عصب شناس در دانشگاه مریلند خاطرنشان کرد: درد، آپنه خواب و بیماری خودایمنی می تواند نیاز افراد به خواب را افزایش دهد و به هم ریختن چرخه خواب و بیداری بدن به واسطه تغییر ساعت می تواند موجب افزایش نیاز به خواب شود. 

رفتارهایی همچون مصرف نوشیدنی های کافئین دار در اوقات بعد ازظهر یا عصر، قرار گرفتن در برابر صفحه نمایشگر تلفن های هوشمند، رایانه و یا تلویزیون در ساعت نزدیک به زمان خواب، و یا حتی ورزش در زمانی از روز که بدن به استراحت نیاز دارد، می تواند موجب تغییر ساعت مغز شود.
برچسب ها:
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
اپیلاسیون نانا 1
فرش تارنگ_1
فرش ریحان 1
شیرآلات زمانی_1
شیرآلات زمانی_3
فرش ریحان 3
اپیلاسیون نانا 3
فرش تارنگ_3
شیرآلات زمانی_4
فرش تارنگ_4
فرش ریحان 4
اپیلاسیون نانا 4
فرش ریحان 2
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
فرش تارنگ_2
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
ایرانیان- فوتر موبایل222
تدبیرکالا_فوتر موبایل
چوب و هنر _فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
فنی آتل_فوتر موبایل
استیل رگال_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر
کالابرد_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
دکتر عارفی - فوتر
استیل رگال_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
سفیر بار ساقدوش_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
شفا_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
چوب و هنر _فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
فنی آتل_فوتر