۳۴۵۵۳۹
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

عکس: رونمایی از یک دوربین متفاوت

شرکت Hasselblad در ماه آوریل یک دوربین مدیوم فرمت با یک سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی معرفی کردند و حالا قصد معرفی اولین سیستم مدیوم فرمت بدون آینه دنیا را دارند.

ماهنامه شبکه: شرکت Hasselblad اخیرا در دنیای عکاسی گرد و خاک زیادی به‌پا کرده؛ آن‌ها در ماه آوریل یک دوربین مدیوم فرمت با یک سنسور ۱۰۰ مگاپیکسلی معرفی کردند و حالا قصد معرفی اولین سیستم مدیوم فرمت بدون آینه دنیا را دارند.

عکس: رونمایی از یک دوربین متفاوت

این مدل بدون آینه Hasselblad X1D نام دارد و در مقایسه با دوربین مدیوم فرمت دیجیتالی مرسوم اندازه‌ای شبیه به تبلت و نسبتا کوچک دارد. طراحی پنل آن جدید و کاملا تغییر یافته است؛ جنس بدنه آن عوض شده و حالت ارگونومی که در آن دیده می‌شود از سری معروف V همین شرکت الهام گرفته شده است.

هیچ کمبود و نقصانی در رزولوشن آن دیده نمی‌شود و یک سنسور CMOS پنجاه مگاپیکسلی با رزولوشن ۸۲۷۲x۶۲۰۰ پیکسل به این دوربین قدرت زیادی داده است. با این مشخصات می‌توان تصاویری با ۱۴ توقف دینامیکی و رنگ‌های ۱۴ بیت تولید کرد. شاید تنها نقطه ضعف این دوربین؛ قابلیت فیلم‌برداری آن باشد؛ با این‌که دوربین جدید مدیوم فرمت Hasselblad می‌تواند با اتوفوکوس فیلم بگیرد اما قدرت آن به ۳۰ فریم در ثانیه و ویدئوهای فشرده شده فول اچ‌دی H.۲۶۴ محدود می‌شود. اما مطمئنا هیچ عکاس حرفه‌ای با هدف فیلم‌برداری کردن به سراغ خرید دوربین مدیوم فرمت نمی‌رود.

عکس: رونمایی از یک دوربین متفاوت

این دوربین برای گرفتن فریم‌های بین ۶۰ دقیقه تا ۱/۲۰۰۰ ثانیه طراحی شده و برد ISO‌ آن ۲۵۶۰۰-۱۰۰ است. اینترفیس مبتنی بر صفحه‌نمایش لمسی باعث شده تا با یک دوربین مدرن و امروزی سروکار داشته باشیم. نمایشگر آن ۳ اینچ با ۹۲۰K نقطه است. بهره‌گیری از SD کارت‌های دوگانه برای ذخیره‌سازی به‌همراه یک وای‌فای و GPU از دیگر مشخصات فنی این دوربین است. هم‌چنین برای دوربین X1D یک پورت USB 3.1 Type-C؛ مینی HDMI و ورودی/خروجی صدا تعبیه شده است.

عکس: رونمایی از یک دوربین متفاوت

برای شروع؛ این دوربین با دو لنز مخصوص SCD-mount که شامل یک f۳.۵ چهل و پنج میلی‌متری و f۴.۰ نود میلیمتری می‌شود؛ کار می‌کند. کمپانی سازنده آن یعنی Hasselblad قصد دارد تا برای آن تعداد بیشتری لنز XCD به همراه یک آداپتر H-Mount هم ارائه دهد که امکان دسترسی X۱D به ۱۲ لنز اضافه را فراهم می‌کند.

عکس: رونمایی از یک دوربین متفاوت

این دوربین ماه آگوست سال جاری میلادی با قیمت پایه ۸۹۹۵ دلار فقط برای خود دوربین عرضه می‌شود. لنزهای XCD 3.5/45mm و XCD 4.5/90mm به‌ترتیب ۲۲۹۵ و ۲۶۹۵ دلار قیمت دارند. هم‌چنین باندل Hasselblad X1D با لنزهای XCD 45mm؛ ۱۱۲۹۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج