۳۴۶۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

يا آويزي باشد يا تـك نـگين!

همه طلا و جواهراتي که باید بخرید!

آنچه طلا و جواهر‌فروشان بر آن باور دارند اين است كه همچنان مشتري طلاي سفيد از طلاي زرد بيشتر است اما اگر از دوستداران طلاي زرد هستيد نگران نباشيد چرا كه در مدل‌هاي جديد روز دنيا، سليقه شما هم درنظر گرفته شده و مدل‌هاي زيبا و متفاوتي از طلاي زرد در اختيارتان قرار گرفته است.

همه طلا و جواهراتي که باید بخرید!

بسياري از نقاشي‌هاي كهن و سنگ‌نوشته‌هاي بسيار قديمي از اشتياق خانم‌هاي آن زمان‌ها نسبت به وسايل تزئيني، طلا و جواهرات روايت مي‌كنند و از آن جايي كه با گذشت زمان از شدت اين علاقه كم نشده است، طراحان مطرح جهان هم دست به كار شده‌اند و براي پاسخگويي به اين اشتياق هر سال با خلق مدل‌ها و طرح‌هاي جديد خانم‌ها را به وجد مي‌آوردند. آقاي بزرگ زاد يكي از طلا و جواهر‌فروشان تهران است كه بعد از بازگشت از نمايشگاه طلا و جواهرات سال 2011 بانكوك كلي حرف براي گفتن دارد. از او درباره جديدترين و زيباترين مدل‌هاي طلا و جواهرات و به روز اين بازار گران‌قيمت پرسيديم.


همه طلا و جواهراتي که باید بخرید!


زرد يا سفيد؟

عيار شمش خالص طلا ۲۴ است كه اين خلوص با افزودن ميزاني از مس يا نقره كم مي‌شود تا به حد استاندارد هر كشور برسد. استاندارد طلا در ايران ۱۸، در ايتاليا و بيشتر كشورهاي اروپايي ۱۴ و در كشوري مثل عربستان ۲۲ است. طلاي زرد با اضافه‌كردن ميزاني از مس به طلاي خالص به‌وجود مي‌آيد و طلاي سفيد با اضافه كردن ميزاني از نقره. طلاي زرد هميشه طرفداران پر و پا قرص و خاص خود را داشته و طلاي سفيد هم از آنجايي كه پايه مناسبي براي تركيب شدن با سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي است نگاه‌بسياري را به سمت خود مي‌كشاند و خانم‌ها را براي خريدن آن مشتاق مي‌كند. ولي آنچه طلا و جواهر‌فروشان هم بر آن باور دارند اين است كه همچنان مشتري طلاي سفيد از طلاي زرد بيشتر است اما اگر از دوستداران طلاي زرد هستيد نگران نباشيد چرا كه در مدل‌هاي جديد روز دنيا، سليقه شما هم درنظر گرفته شده و مدل‌هاي زيبا و متفاوتي از طلاي زرد در اختيارتان قرار گرفته است.


همه طلا و جواهراتي که باید بخرید!

برند‌هايي كه حرف اول را مي‌زنند

بيشتر كشورها از مدل‌هاي طلا و جواهرات ايتاليا پيروي مي‌كنند اما در سال‌هاي اخير رقباي تازه نفسي هم مثل هنگ كنگ به ميدان آمده و با ارائه طرح‌ها و مدل‌هاي چشمگير با قيمت‌هاي كمتر، مشتري‌هاي خاص خود را پيدا كرده‌اند ولي در هر حال طراحان كهنه كار و اصيل كشورهايي مثل ايتاليا و فرانسه همچنان منبع الهام بسياري از طلا و جواهرسازان جهان هستند. برند داماس (ايتاليا) و شوپارت (فرانسه) جزو برندهاي مطرح و پرطرفدار اين صنعت هستند؛ اسم‌هاي آشنايي مثل بولگاري و گوچي كه در زمينه‌هاي ديگر هم خود را به اثبات رساندند را نبايد فراموش كرد.

همه طلا و جواهراتي که باید بخرید!


همه طلا و جواهراتي که باید بخرید!

از كجا بخريم؟

به طلاي بدون سنگ قيمتي را نيمه قيمتي مي‌گويند طلا و به طلايي كه روي آن سنگ سوار شده باشد مي‌گويند جواهر، طلايي هم كه روي آن نگين اتمي به كار رفته باشد به كار نگين اتمي معروف است. به‌همين‌سادگي. حالا اگر به‌دنبال مراكز اصلي‌ فروش طلا و جواهر هستيد، بهتر است اول انتخاب كنيد كه طلا مي‌خواهيد يا جواهر. دوستداران طلا مي‌توانند سري به بازار بزرگ تهران، امامزاده حسن‌(ع) و تهرانپارس بزنند. به طرفداران جواهر هم پيشنهاد مي‌كنيم ديدن مركز خريد ميلاد نور، گلستان، ميدان محسني، خيابان كريم خان و گاندي را از دست ندهند. به هر كدام از اين مناطق كه سري بزنيد مي‌توانيد انواع گوناگوني از طلا و جواهرات را در مدل‌هاي متنوع و چشمگير ببينيد.


همه طلا و جواهراتي که باید بخرید!

سال توپاز

مثل هميشه در طرح‌هاي جديد قبل از هر چيز تنوع و زيبايي درنظر گرفته شده و شما هر چقدر هم كه سخت‌پسند باشيد دست‌كم يكي از اين مدل‌ها چشم‌تان را مي‌گيرد البته در آخرين مدل‌هاي روز دنيا ظرافت و متفاوت بودن هم در نظر گرفته شده و شما مي‌توانيد طرح‌هايي كه قبلا شبيه آنها را سراغ نداشتيد انتخاب كنيد. مدل‌هاي جديد پر است از ايده‌هاي فانتزي و جالب توجه. هنگام انتخاب‌تان به ياد داشته باشيد اين روز‌ها ديگر از آن طرح‌هاي سنتي خبري نيست.

براي خانم‌هايي با سن بالا مدل‌هاي حجيم و درشت‌تر و براي خانم‌هاي جوان مدل‌هاي ظريف و با حجم كمتر پيشنهاد مي‌شود. امسال جواهرات با برليان سياه بيشتر از هميشه مورد توجه بوده و تركيب آن با برليان سفيد روي پايه طلاي سفيد نوعي پارادوكس چشم نواز را ايجاد مي‌كند. سنگ‌هاي توپاز يا همان سنگ‌هاي نيمه قيمتي كه در رنگ‌هاي متنوعي از ساير سنگ‌ها وجود دارند امسال طرفداران زيادي در اروپا پيدا كرده‌اند، جواهراتي كه سنگ‌هاي توپاز دارند به‌علت گوناگوني و شاد بودن رنگ‌هاي‌شان بيشتر مناسب دختران جوان هستند. اين سنگ‌ها به نسبت سنگ‌هايي مثل زمرد و ياقوت قرمز قيمت كمتري دارند و شايد اين يكي از دلايل محبوبيت اين سنگ‌ها در اروپاست.


با جواهرات تان مهربان باشید

طلا بعد از ساخت آن براقي و شفافيتي را كه بايد داشته باشد را ندارد و بعد از صيقل دادن، پوليش‌كردن و آمدن لايه‌اي از آب پلاتينيوم يا آب زرد است كه جلوه واقعي كه طلا بايد داشته باشد را پيدا مي‌كند. اگر مي‌خواهيد طلا و جواهرات‌تان مدت طولاني‌تري درخشاني روز اول خود را حفظ كنند، اين توصيه‌ها را جدي بگيريد:

  • طلا‌هاي‌تان را كنار هم نگذاريد، بهتر است هر قطعه طلا يا جواهرتان هر كدام جعبه مخصوص به‌خود را داشته باشند. تا آن جايي كه امكان دارد از ساييدگي ميان طلا و جواهرات‌تان جلوگيري كنيد.
  • مواد شوينده اسيد‌دار، عطر يا آستون و هرگونه ماده اسيد‌دار با مرور زمان جلوه و براقيت طلا را ازبين مي‌برد.
  • شايد براي‌تان پيش آمده باشد بعد از برگشتن از مهماني كه خسته هستيد و حوصله جا دادن جواهرات‌تان را در جعبه‌هاي خود نداريد آنها را روي ميز آرايش پرت كنيد. بهتر است بدانيد آن چنگ‌هايي كه سنگ يا نگين را نگه داشته‌اند آنقدر قوي نيستند كه بر اثر ضربه يا پرتاب شدن آسيبي نبينند لبه سنگ ممكن است در اثر برخورد آسيب ببيند يا سنگ شل شود و بعد از مدت كوتاهي بيفتد. پس در قدم اول جاي مشخصي براي هر كدام از زيورآلات‌تان در نظر بگيريد و در قدم بعد با آن‌ها كمي مهربان‌تر باشيد.


همه طلا و جواهراتي که باید بخرید!

سنگ شگفت انگيز ايراني

اگر صورت گرد يا مربعي شكل داريد امسال شانس با شماست چرا كه گوشواره‌هاي بلند و آويزي كه به مدل شرابه‌اي معروفند امسال بيشتر از هميشه روي بورس آمده‌اند. اين مدل از گوشواره‌ها از گردي و حالت مربعي بودن صورت كم كرده و باعث مي‌شوند صورت شما كشيده‌تر به‌نظر بيايد. البته اين به آن معنا نيست كه اگر صورت كشيده يا بيضي شكل داريد، نمي‌توانيد از اين مدل‌ها استفاده كنيد، اين مدل‌ها در هر حال و براي هر صورتي جذابيت فوق العاده‌اي به همراه دارد.

از مدل‌هاي ديگر امسال بايد به گوشواره‌هايي با يك نگين و يك رنگ كه به تك نگين معروفند اشاره كرد. تركيب طلا با مرواريد، با جذابيتي كه هر كدام از اين به‌صورت جداگانه دارند هم امسال مورد توجه قرار گرفته و جلوه‌اي متفاوت از زيور‌آلاتي كه تا‌كنون داشتيد را به شما نشان مي‌دهد. در اين سال مرواريد سياه، سفيد و طلايي را فراموش نكنيد، تركيب منحصر به فرد هر كدام از اين ۳ رنگ با طلاي سفيد، شما و اطرافيان شما را شگفت‌زده مي‌كند.

ياقوت قرمز كه سنگ محبوب بسياري از خانم‌هاي ايراني است، امسال بيشتر از گذشته توانسته نظر‌ها را به‌خود جلب كند. اين سنگ نوعي از رسميت را در جواهرات نشان مي‌دهد كه استفاده آن براي مراسم مهم و رسمي پيشنهاد مي‌شود. سنگيني و رسمي بودن ياقوت قرمز باعث نمي‌شود كه آن را فقط مناسب خانم‌هاي ميانسال بدانيم، اين سنگ در حجم كمتر و ظريف‌تر برازنده خانم‌هاي جوان هم هست.

از دستبند‌هاي محبوب و مورد توجه امسال بايد به مدل تنيس اشاره كرد كه در آن رديف‌هايي از برليان كنار هم سوار شده‌اند. هر چه تعداد رديف برليان‌ها كمتر باشد، كار ظريف‌تر و نازك‌تر است و هر چه تعداد رديف‌هاي برليان‌ها بيشتر باشد كار حجيم‌تر و سنگين‌تر مي‌شود. در كنار دستبند‌هاي برليان، دستبند‌هاي رنگي با سنگ‌هاي توپاز هم امسال توانستند خودي نشان بدهند و طرفداران زيادي پيدا كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج