5 راه برای جبران اشتباه در حق مشتری
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
سمپاشی امحا_1
کتاب لند_1
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_1
لایکو_3
اپیلاسیون نانا 3
کتاب لند_3
سمپاشی امحا_3
اپیلاسیون نانا 4
کتاب لند_4
لایکو_4
سمپاشی امحا_4
لایکو_2
اپیلاسیون نانا 2
سمپاشی امحا_2
کتاب لند_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۳۵۵۲۵۲
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
۱۱۴۹۱
چیزی که تفاوت یک مدیر کاربلد و یک مدیر خام و بی تجربه را مشخص می کند، در نحوه ی واکنش به اشتباهاتی است که در قبال مشتریانش مرتکب می شود...
وب‌سایت دیجیاتو - پیام ادیب: کمتر کارآفرین و مالک کسب و کاری وجود دارد که در طول دوران اداره ی کسب و کار خود در قبال مشتریانش مرتکب هیچ اشتباهی نشده باشد. چیزی که تفاوت یک مدیر کاربلد و یک مدیر خام و بی تجربه را مشخص می کند، در نحوه ی واکنش به چنین اشتباهاتی نهفته است. در ادامه قدم هایی را از نظر خواهید گذراند که در صورت بروز اشتباه در برابر مشتریان بهتر است انجام دهید. زیر بار جبران اشتباه نرفتن، خود اشتباه بزرگ تری است که دامن بسیاری از کسب و کار ها را می گیرد؛ هیچگاه قدرت مشتری ناراضی را دست کم نگیرید.

5 قدم برای جبران اشتباهی که در حق مشتری خود مرتکب شده اید.

۱- اشتباه رخ داده را بررسی کنید

پیش از آنکه تصمیمی بگیرید یا واکنشی نشان دهید، باید برای بررسی علت موضوع و عمق مشکل زمان اختصاص دهید. اگر متوجه نشوید مشکل به وجود آمده چگونه رخ داده و خسارت وارده به مشتری چقدر است، رسیدن به قدم های مناسب برای جبران و اجتناب از تکرار آن اشتباه دشوار خواهد بود. در این مرحله میزان صحت ادعای مشتری نیز سنجیده خواهد شد.

۲- اگر اشتباهی رخ داده آن را گردن بگیرید و عذرخواهی کنید

انجام هر کاری برای مشتریان با مسئولیت همراه است. اگر در حوزه ی عملکرد و نظارت شما اشتباهی رخ داده، مسئولیت آن بیش از آنکه بر گردن کارمند شما باشد بر عهده ی شماست. عذرخواهی برای بعضی ها صرفاً به معنای اعتراف به اشتباه است. اما عذرخواهی واقعی یعنی علاوه بر اعتراف به اشتباه، در صدد جبران اشتباه خود نیز بر بیایید. عذرخواهی، از حفظ غرور و از دست دادن رابطه ی خود با مشتری و قرار گرفتن او در جبهه ی مشتری ناراضی به مراتب کارآمد تر و ساده تر است.

۳- اگر لازم است، هزینه ی جبران اشتباه را پرداخت کنید

پس از آنکه مشکل پیش آمده را بررسی کردید، در صورت صحت، مسئولیت آن را بر عهده گرفتید و از مشتری خود عذرخواهی کردید، زمان آن فرا می رسد که خسارت احتمالی وارد آمده به مشتری خود را به او پرداخت کنید. هنگام کار با مشتریان، در قیمت گذاری خدمات خود باید حساب چنین موقعیت هایی را نیز بکنید. شما باید بتوانید خسارات احتمالی وارد شده به مشتریان خود را بدون از دست دادن منابع حیاتی شرکت خود جبران کنید.

۴- رابطه ی آسیب دیده ی خود با مشتری تان را ترمیم کنید

یکی از اساسی ترین اصول کسب و کار این است که پیدا کردن مشتریان جدید، از حفظ مشتریان قبلی هزینه بر تر است. گاهی اوقات خسارت وارده به مشتری آنقدر زیاد است که نمی توانید رابطه ی خود با مشتری تان را از قطع شدن نجات دهید. اما به یاد داشته باشید که هر کسب و کاری به اتکای استحکام همین رابطه با مشتریانش است که روی پا می ایستد. بنابراین باید بتوانید تا جایی که در توان دارید در جهت ترمیم این رابطه و اشتباهی که رخ داده اقدام کنید و این، چیزی فراتر از جبران خسارت مالی است.

۵- کاری فرا تر از توافق اولیه تان برای مشتری انجام دهید

جبران یک اشتباه لزوماً اوضاع را مثل اولش نخواهد کرد. جدای از زمان، زحمت و هزینه ی اضافه ای که از سوی شما برای جبران خسارت به میان گذاشته شده، مشتری شما در موقعیتی قرار گرفته که هیچگاه خواستار آن نبوده است. کاری برای او انجام دهید که از توافق اولیه تان فرا تر برود. برای مثال می توانید علاوه بر قدم های قبلی، یک تخفیف ویژه ی قابل توجه یا خدماتی را به صورت رایگان به او پیشنهاد بدهید. این کار تعهد شما به کار و مشتری تان را نشان خواهد داد و به او ثابت خواهد کرد رابطه ی شما به پولی که از او دریافت می کنید محدود نمی شود.

اشتباه اجتناب ناپذیر است. چیزی که شما و کسب و کارتان را از رقبا متمایز می کند نحوه ی مدیریت این اشتباهات است. تلاشی صادقانه در جهت بر عهده گرفتن قصور و خسارات وارده، و حتی فرا تر رفتن از حس وظیفه شناسی، به احیای اعتمادی که مشتری به شما و کسب و کارتان دارد کمک فراوانی خواهد کرد. موضوع را بررسی کنید، و از عذرخواهی ابایی نداشته باشید. هر جا اشتباهی از جانب شما سر زد در صدد جبران آن بر بیایید تا رابطه ای سالم و استوار میان شما و مشتریانتان برقرار باشد.
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
08:18 - 1395/05/12
تو ایران هیچ کس مسیولیت اشتباهشو نمیپذیره. این مقاله هاتون بدرد اینجا نمیخوره زحمت ترجمه بخودتونو ندید. تو یک رستوران معمولی وقتی تو غذا مو پیدا شد صاحب رستوران زیر بار نرفت! پول غذای لب نزده رو پرداخت نکرد هیچ، عذر خواهی و قبول اشتباه هم تو مرامش نبود!!! اونوقت فکر کنید سایپا هر روز بخواد واسه اشتباهات لگن هاش از مردم عذر بخواد و خسارت بده!!!! یا دولت بخاطر اختلاس و فیش های انچنانی و دکل های گمشده و...... بخواد همه چیرو درست کنه؟!!!! مگه داریم؟ اگه میشد که اونوقت دیگه اینجا ایران نبود!
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
بهمن پور_داخلی1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
بهمن پور_داخلی3
استخدام_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
شیرآلات زمانی_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
شیرآلات زمانی_4
استخدام_4
بهمن پور_داخلی4
بهمن پور_داخلی2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
استخدام_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر عارفی - موبایل فوتر
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
کیان برنا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
فنی آتل_فوتر
شفا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
دکتر عارفی - فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
تدبیرکالا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
کیان برنا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
آیلین_فوتر کاشت ابرو
قالیشویی بانو_فوتر2
رستوران باغ بهشت _فوتر