۳۵۵۷۰۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دفاع پر از نوستالژی هانیه توسلی از مهرجویی

بازیگر فیلم «مردن به وقت شهریور» با انتشار مطلبی در اینستاگرامش هم از داریوش مهرجویی و هم از پزشکان دفاع کرد.

وب‌سایت فیلم نت نیوز: بازیگر فیلم «مردن به وقت شهریور» با انتشار مطلبی در اینستاگرامش هم از داریوش مهرجویی و هم از پزشکان دفاع کرد.

دفاع پر از نوستالژی هانیه توسلی از مهرجویی

در ادامه نبر پزشکان و داریوش مهرجویی و برخی هنرمندان سینما از جمله حامد بهداد و نوید محمد زاده که با انتشار ویدئو فیلم نت از سخنرانی جنجالی و پر از فریاد کارگردان فیلم «آسمان محبوب» حالا هانیه توسلی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون با انتشار عکس و متنی از داریوش مهرجویی با بیان خاطره ای نوستالوژی گونه از اولین آشناییش با فیلم های داریوش مهرجویی نوشت:

«مهرجویى براى من یعنى سینما. سینما براى من با هامون شروع شد. آنروز، وقتى در پانزده سالگى مسخ شده و دیوانه تمام مسیر مدرسه تا خانه را گیج و ویج رفتم، مى دانستم چیزى در من بیدار شده،فهمیده بودم چیزى که دیدم با تمام فیلم هاى که قبلن دیده ام فرق دارد. زمانى که در نمازخانه ى مدرسه بچه هاى کلاس مان را نشاندند تا دو ساعتى که دبیر نداشتیم فیلم برایمان پخش کنند،هنوز داریوش مهرجویى را نمى شناختم. آن دستگاه قدیمى وى اچ اس درب و داغان مدرسه یا دبیر غایب یا خوش شانسى انتخاب هامون از میان ده ها فیلم دیگر بود که مسیر زندگى ام را روشن کرد. مجله فیلم خریدنمان شروع شد و کشف کردن هایمان. جادوى سینما میان خانه مان آمد و اسم ها و فیلم ها کشف مى شد. کیارستمى،بیضایى،مخملباف،تقوایى و مهرجویى. اینها همه چیز من بودند آن سالها.

سارا و پرى و لیلا!لیلا لیلا لیلا!لیلا را حفظ بودم کامل. حتا صداى افکت و جاى فید شدن موسیقى را مى دانستم.همان سالها زمانى که اولین تصویر متحرک داریوش مهرجویى را از تلویزیون دیدم بلند بلند و ناخودآگاه زدم زیر گریه.نگاه متعجب پدرم را هنوز به یاد دارم!داریوش مهرجویى یکى از تاثیرگذارترین انسان هاى زندگى ام در دوران نوجوانى و بلوغ است.چه خوب که هست.چه خوب که فیلم ساخت. سینماى ایران بدون اجاره نشین ها و گاو و هامون و لیلا قابل تصور نیست براى من. مهرجویى معناى سینماى ایران است برایم. و با تمام وجودم از کوچکترین توهینى به او خشمگین و عصبانى ام. او مهم است. جایگاه او در تاریخ فرهنگ و هنر این مملکت ثبت شده. توهین به او فقط و فقط زیر سوال بردن شخصیت توهین کننده است و بس!مهرجویى مهم است. کاش این اهمیت درک شود و این رفتارهاى عجیب و غریب و توهین هاى شرم آور و وقیحانه زودتر جمع شود. پزشکان شریف و کاربلد و درست و حسابى و مسئولیت پذیر که کم نداریم. کاش آنها فکرى به حال بعضى همکاران عجیب شان بکنند.»

دفاع پر از نوستالژی هانیه توسلی از مهرجویی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج