جاباما
۳۶۱۲۹۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کوکو شانل؛ روایت ۱۰۳ سال برند بودن!

ترویج میراث کوکو شانل ازجمله اهداف اصلی این برند است که توسط متصدیان آن دنبال می‌شود، به طوری که این میراث به‌خوبی در طرح‌های شانل خود را نشان می‌دهد. ارائه فیلم‌های کوتاه درباره داستان برند شانل و همچنین معرفی زندگی موسس آن ازجمله اقدامات خلاقانه این برند در تبلیغات دیجیتال است...

وب‌سایت شنبه - فهیمه خراسانی: کوکو شانل یادآور عطر خوشبو، لباس زیبا، ساعت لوکس و... در دنیای مد است. تمرکز بر ارائه محصولات زنانه، حضور پررنگ در مجلات لاکچری دنیای مد، داشتن مخاطبان خاصی مانند چهره‌های معروف هالیوودی، حفظ طرح‌های اولیه و قدیمی، استفاده از دنیای دیجیتال و... باعث باقی ماندن برند لاکچری شانل در میان دیگر رقبای سرسخت خود در جهان شده است.

برند فرانسوی شانل یکی از پیشروترین نام‌های تجاری در دنیای مد است که طبق ارزیابی که در سال ۲۰۱۳ انجام شد، در میان برندهای ارزشمند و لوکس جهان رتبه ششم را به دست آورده است. تمرکز عمده شانل بیشتر روی دنیای مد زنان است و در زمینه مد مردانه بیشتر به خاطر عطرهای خود معروف است. برند شانل توسط یکی از معروف‌ترین چهره‌های مد فرانسه یعنی خانم گابریل بونور با نام مستعار کوکو شانل تاسیس شد.
او که به افسانه مد معروف است، یکی از طراحان پیشتاز مد فرانسوی محسوب می‌شود که توانست در قرن بیستم با ارائه طرح‌های خلاقانه و مدرن خود، جایگاه ویژه‌ای در دنیای پوشاک زنانه به دست آورد. اولین فروشگاه کوکو شانل در سال ۱۹۱۳ در پاریس افتتاح شد و بعد از مدت زمان کوتاهی، شانل به یکی از برندهای موردتوجه زنان در دنیای مد و پوشاک تبدیل شد.
کوکو شانل با تمرکز عمده‌ای که بر طراحی لباس‌های زنانه داشت، به دنبال ایجاد سبک خاصی در پوشاک زنان مدرن قرن بیستم بود، اینکه زنان این دوره با چه فلسفه‌ای باید به دنیا نگاه کنند، چگونه لباس بپوشند و چطور عمل کنند از نکات مهم در طرح‌های موسس این نام تجاری بوده است.
پوشاک، جواهر، عطر، ساعت، کالاهای لوکس و... ازجمله محصولات عمده این برند به شمار می‌روند. بعد از مرگ شانل در سال ۱۹۷۱، یکی دیگر از چهره‌های شاخص این برند که با طراحی‌های منحصربه‌فرد خود جایگاه برند شانل را در جهان تثبیت کرد، کارل لگرفلد بود. او با الهام از طرح‌های قدیمی این برند و تلفیق آن‌ها با ایده‌های جدید، مدل‌های پوشاک زنانه قابل‌توجهی را برای این نام تجاری طراحی کرد.
کوکو شانل؛ روایت 103 سال برند بودن!

ترویج سبک کوکو شانل در دنیای دیجیتال

ترویج میراث کوکو شانل ازجمله اهداف اصلی این برند است که توسط متصدیان آن دنبال می‌شود، به طوری که این میراث به‌خوبی در طرح‌های شانل خود را نشان می‌دهد. کوکو شانل زنی بود که طرح‌های مردانه، رنگ‌های سیاه‌وسفید و پارچه‌های کشباف را به‌عنوان فاکتورهای اصلی برند خود انتخاب کرد و این میراث به‌خوبی توسط ادامه‌دهندگان این برند حفظ شده و در طرح‌های روز این نام تجاری دیده می‌شود. به همین منظور، کمپانی شانل برای نشان دادن سرسپردگی خود به میراث کوکو شانل، اقدام به ساختن چند فیلم کوتاه درباره او و سبک زندگی‌اش کرده است.
ارائه فیلم‌های کوتاه درباره داستان برند شانل و همچنین معرفی زندگی موسس آن ازجمله اقدامات خلاقانه این برند در تبلیغات دیجیتال است. این فیلم‌های کوتاه که در فضاهای مجازی پخش می‌شوند، توجه میلیون‌ها مخاطب را به خود جلب کرده است. از آنجایی که کوکو شانل از زنان موفق در زمینه دنیای مد جهان به شمار می‌رود که طرح‌های پوشاک و سبک زندگی خاصی داشت، مورد اقبال عمومی زیادی نیز قرار می‌گیرند.
در همین راستا ازجمله اقدامات خلاقانه لگرفلد در سال ۲۰۱۳، کارگردانی دو فیلم کوتاه با عنوان «روزی روزگاری» و «بازگشت» در مورد زندگی موسس این برند، کوکو شانل، بوده است. فیلم دیگری نیز با عنوان «درون شانل» از جمله ساخته‌های اخیر این کمپانی در زمینه معرفی و شناساندن برند شانل است.

برپایی نمایشگاه‌های اختصاصی

شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف ازجمله راهکارهای تبلیغاتی مناسب برای معرفی برندها و نام‌تجاری است، اما برای برند شناخته‌شده‌ای مانند شانل، شرکت در نمایشگاه پوشاک و مد چندان جلب‌توجه نمی‌کند؛ اما در مقابل، برپایی نمایشگاه‌های شخصی و خاص این برند می‌تواند یکی از نقاط عطف بازاریابی آن باشد که به صورت اختصاصی به معرفی محصولات برند مذکور می‌پردازد و حتی می‌تواند معرفی چند محصول خاص، از اهداف اصلی برپایی آن باشد. در همین راستا ازجمله دیگر اقدامات کمپانی شانل در زمینه بازاریابی و تبلیغات، برپایی نمایشگاه در شهرهای مختلف جهان است.
این اقدام که از سال ۲۰۰۸ با نمایشگاه «هنر متحرک شانل» آغاز شد، در سال‌های اخیر نیز ادامه داشته است. نمایشگاه فوق با هدف نشان دادن حضور برند شانل در اکثر نقاط جهان برپا شده بود و به همین دلیل نیز در عنوان خود از واژه «متحرک» استفاده کرده است. در این نمایشگاه طرح‌های جدید و هنری این کمپانی نمایش داده شد و در بیشتر شهرهای جهان مانند هنگ‌کنگ، توکیو و نیویورک برگزار شد. نمایشگاه «ژاکت سیاه کوچک» نیز از دیگر نمایشگاه‌های این برند در سال ۲۰۱۳ بود که در سنگاپور، نیویورک، پاریس، شانگهای، دبی، مسکو و... به نمایش درآمد.

ارتباط آنلاین با مشتریان

دیدار با مصرف‌کنندگان برای برند شانل تنها در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های آن معنا نمی‌یابد، بلکه شانل نیز مانند بسیاری از برندهای معروف جهان، از دنیای دیجیتال غافل نبوده و به‌خوبی از فرصت‌هایی که این فضا برای تبلیغات در اختیار برندها می‌گذارد استفاده می‌کند. سایت اختصاصی و رسمی برند شانل، ازجمله فضاهایی است که این کمپانی برای ارتباطات بیشتر با مشتریان از آن سود می‌جوید.
به‌روزرسانی و ارائه اطلاعات جدید در مورد محصولات و تحولات این برند، ازجمله اقدامات اصلی شانل در فضای آنلاین اختصاصی خود است؛ همچنین وب‌سایت اختصاصی شانل دارای یک کانال مستقیم برای تماس با مشتریان است که می‌توانند از طریق آن سوالات، نظرات و پیشنهاد‌های خود را با کمپانی مطرح کنند.
تماس‌های مستقیم با مشتریان نیز از دیگر راهکارهای بازاریابی این برند در ارتباط با مصرف‌کنندگان است که یا به صورت تلفنی و یا از طریق ایمیل در همه روزهای هفته انجام می‌شود و در نتیجه باعث پیوندی ماندگار با مشتریان می‌شود.

داشتن مشتریان خاص

از آنجایی که شانل یکی از برندهای برتر جهان در زمینه ارائه کالاهای لوکس و لاکچری محسوب می‌شود، مجلات معروف دنیای مد که مخاطبان خاص خود را دارند از دیگر فضاهای مناسب تبلیغاتی برای این برند به شمار می‌روند. شانل نیز در کنار دیگر برندهای لاکچری جهان، جایگاه ویژه‌ای را برای خود در این مجلات حفظ کرده است. از طرفی برخی چهره‌های معروف سینمایی جهان نیز از مشتریان و مصرف‌کنندگان برند مذکور هستند و یکی از اهرم‌های تبلیغاتی برای آن به شمار می‌روند.
در همین راستا جشنواره‌های مختلف سینمایی و هنری فرصت‌های مناسبی هستند که محصولات شانل را بر قامت هنرپیشگان معروف سینمای جهان نشان می‌دهند. مرلین مونرو، کایرا نایتلی، کاترین دنوو و... ازجمله مشتریان معروف این برند هستند. نیکول کیدمن نیز ازجمله هنرپیشگان مشهوری است که در تبلیغات تجاری این برند حضوری فعال داشته و خصوصا عطر ۵No این برند توسط این هنرپیشه در یک تبلیغ تجاری معرفی شده است.

لوگوی ساده و لاکچری کوکو شانل

لوگوی برند شانل با ادغام دو حرف (C) نمایش داده می‌شود. این دو حرف به هم چسبیده در اول اسم بنیان‌گذار و طراح اصلی این برند یعنی گابریل شانل دیده می‌شوند و فلسفه کنار هم قرار گرفتن آن‌ها نیز همین است. ترکیب رنگ این دو حرف در فضایی سیاه‌وسفید صورت گرفته است. با کمی دقت مشخص می‌شود که دو رنگ سیاه‌وسفیدی که در لوگوی این برند به کار رفته، کاملا مطابق با سبک محصولات شانل است، ظرافت و در عین حال اصالت ازجمله ویژگی‌های اصلی این برند است که به دنبال ارائه محصولاتی ساده و در عین حال خالص و اصیل بوده است.
محصولات شانل در عین ظرافت و سادگی، شیک و لوکس هستند، رنگ‌های مات و متضاد نیز ازجمله ویژگی‌های اصلی آن‌هاست که مفاهیم لوکس بودن و در عین حال سادگی را به ذهن متبادر می‌کند، مانند لوگوی خلاقانه این برند نیز که در عین سادگی، شیک و ظریف به چشم می‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج