اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۶۱۳۰۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جنجال نقش‌ آفرینی مت دیمون در افسانه چینی

به دنبال پخش اولین تیزر فیلم فانتزی-حماسی «دیوار بزرگ» بار دیگر موجی از خشم نسبت به مساله تبعیض نژادی در هالیوود ایجاد شده است.

وب‌سایت فیلم نت نیوز: به دنبال پخش اولین تیزر فیلم فانتزی-حماسی «دیوار بزرگ» بار دیگر موجی از خشم نسبت به مساله تبعیض نژادی در هالیوود ایجاد شده است.

جنجال نقش‌ آفرینی مت دیمون در افسانه چینی

داستان این فیلم در چین ۱۰۰۰ سال پیش رخ می‌دهد، اما نقش قهرمان اصلی را مت دیمن ستاره سفیدپوست هالیوود بازی می‌کند.

دیمون نقش یک سرباز در چین باستان را بازی می‌کند. «دیوار بزرگ» یک فیلم انگلیسی‌زبان است که به کارگردانی ژانگ ییمو فیلمساز سرشناس چینی ساخته شده و قرار است از فوریه ۲۰۱۷ اکران شود.

اما حضور یک بازیگر سفیدپوست آمریکایی به جای بازیگر آسیایی یا آمریکایی-آسیایی با واکنش بسیار منفی آسیایی‌ها در فضای اینترنت مواجه شده است.

کانستنس وو ستاره برنامه کمدی «مهاجران تازه‌وارد/ Fresh off the Boat» در توییتر به‌شدت به این اتفاق حمله کرده و این فیلم را «افسانه‌ای نژادپرستانه که در آن فقط یک سفیدپوست می‌تواند دنیا را نجات دهد» توصیف کرده است.

وو نوشته است: «قهرمانان ما شبیه مت دیمون نیستند. آنها شبیه ملاله، گاندی و ماندلا هستند. ما به رستگاری نیاز نداریم. ما رنگ پوست و فرهنگ و قدرت و داستان‌های خودمان را دوست داریم.»

دیمون اولین بازیگر سفیدپوستی نیست که در نقشی بازی کرده که انتظار می‌رفت یک آسیایی یا آسیایی-آمریکایی بازی کند. اما فیلم زمانی عرضه می‌شود که خشمی رو به افزایش درباره کمبود شخصیت‌های آسیایی در فرهنگ عامه و کمبود نقش برای بازیگران آسیایی وجود دارد.

انتخاب اسکارلت جوهانسن برای بازسازی انیمه کلاسیک ژاپنی با نام «شبح در پوسته» و بازی تیلدا سوینتن در نقش استاد تبتی در فیلم «دکتر استرنج» هر دو باعث متهم شدن هالیوود به «سفیدکاری» شده است. اصطلاحی که اخیرا زیاد به کار می‌رود و به شکل طعنه‌آمیز به نژادپرستی به نفع سفیدپوستان درهالیوود اشاره دارد.

دیگر نمونه‌های اخیر «سفیدکاری» شامل نقش اما استون در نقش الیسون ان‌جی در «آلوها» و بازی رونی مارا در نقش تایگر لی‌لی در فیلم «پن» و کل بازیگران فیلم «خدایان مصر» می‌شود.

بازیگران و تماشاگران به شکل مداوم عصبانیت و ناامیدی خود از انتخاب چنین بازیگرانی را در شبکه‌های اجتماعی ابرازکرده‌اند. در ماه می مارگارت چو هشتگ #WhiteWashedOut را راه‌اندازی کرد و پروژه #StarringJohnCho با پوسترهای دست‌کاری شده با فوتوشاپ آغاز شد که بازیگران آسیایی-آمریکایی را در نقش‌های اصلی نشان می‌داد تا این تصور که چه کسی می‌تواند بازیگر فیلم‌های بزرگ باشد، تغییر دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج