جاباما
۳۶۸۳۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

اکران فیلم های مشکل دار آغاز می شود

فیلم سینمایی که در میان آنها دو فیلم تحریمی حوزه هنری هم حضور دارد با تم اجتماعی از ۸ آذرماه روی پرده سینماهای کشور می‌رود تا شاید سینماداران به بهتر شدن وضعیت مخاطب و فروش امیدوار شوند.

خبرگزاری ایسنا: ۳ فیلم سینمایی که در میان آنها دو فیلم تحریمی حوزه هنری هم حضور دارد با تم اجتماعی از چهارشنبه ۸ آذرماه روی پرده سینماهای کشور می‌رود تا شاید سینماداران به بهتر شدن وضعیت مخاطب و فروش امیدوار شوند البته این در حالی است که شورای صنفی نمایش دوباره سینما «آزادی» را برای دادن حواله‌ی فیلم تحریم کرده است.

در دور جدید اکران سینماهای ایران، این بار سینماداران چشم امید خود را به اسامی بازیگران و کارگردانانی مانند حمید فرخ‌نژاد، رضا عطاران، مهتاب کرامتی، ابراهیم حاتمی‌کیا، فریدون جیرانی، نگار جواهریان، لیلا حاتمی و عبدالرضا کاهانی دوخته‌اند. البته در میان سه فیلم، دو فیلم تحریم شده حوزه هنری (من مادر هستم و بی‌خود و بی جهت) هم حضور دارند.

گرچه باز هم کل ظرفیت فعلی اکران را فیلم‌هایی در یک ژانر به خود اختصاص داده‌اند اما قرار است از هفته آینده انیمیشن کمدی «تهران ۱۵۰۰» هم به جمع فیلم‌های روی پرده بپیوندد.

اکران فیلم های مشکل دار آغاز می شود

زندگی خصوصی آقا و خانم میم

«زندگی خصوصی آقا و خانم میم» دومین تجربه بلند سینمایی روح‌اله حجازی پس از ساخت فیلم «در میان ابرها» است. این فیلم که داستان اکرانش در جشنواره فجر پارسال و راه ندادن آن به بخش مسابقه سینمای ایران با جنجال و حرف و حدیث های فروانی همراه بود از بعدازظهر چهارشنبه این هفته (هشتم آذرماه) به جای «اختاپوس» در گروه قدس اکران می‌شود.

از مهم ترین نکات فیلم بازی‌ مهتاب کرامتی در کنار حمید فرخ‌نژاد و همچنین حضور و بازی ابراهیم حاتمی‌کیا در این فیلم است. علاوه بر این سه نفر، امید روحانی هم در «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» حضور دارد. همچنین هومن بهمنش کار فیلمبرداری این فیلم را برعهده داشته است.

«زندگی خصوصی آقا و خانم میم» که به قلم علی طالب‌آبادی به نگارش درآمده، داستان مقطع حساسی از زندگی زوجی به نام محسن و آواست که به دلیل اتفاقی پیش‌بینی نشده دچار چالش‌های زیادی می‌شوند.

اکران فیلم های مشکل دار آغاز می شود

من مادر هستم

«من مادر هستم» همانند کارگردانش در این چند وقته اخیر با مشکلاتی روبرو شده است. فریدون جیرانی خردادماه امسال مجبور به تحویل آنتن زنده برنامه سینمایی «هفت» به شبکه سه سیما شد و دو، سه ماه بعد زمزمه‌های تحریم فیلمش از سوی حوزه هنری شنیده شد؛ زمزمه‌هایی که اوایل مهرماه به واقعیت پیوست و «من مادر هستم» همراه با چند فیلم دیگر از سوی حوزه هنری برای نمایش در سینماهایش تحریم شد.

در این مدت، جیرانی هم مانند دیگر تهیه‌کنندگان و کارگردانان به این رویه حوزه هنری اعتراض کرد اما بالاخره همراه با سید غلامرضا موسوی تهیه‌کننده اثر ترجیح دادند فیلم را همین شرایط اکران کنند.

در «من مادر هستم» فرهاد اصلانی، حبیب رضایی، باران کوثری، امیر حسین آرمان، آرمان صورتگر، هدایت‌الله سجادی، کریم عباسی و پانته‌آ بهرام با حضور: هنگامه قاضیانی در نقش ناهید مشرقی نقش آفرینی کرده‌اند و این فیلم توسط موسسه فیلمیران به جای «پنهان» در گروه «آفریقا» روی پرده می‌رود.

اکران فیلم های مشکل دار آغاز می شود

بی خود و بی جهت

«بی‌خود و بی‌جهت» یکی دیگر از فیلم‌هایی بود که هم برای اکران در جشنواره فجر با اما و اگر روبرو بود و هم از سوی حوزه هنری تحریم شد. کاهانی هم پس از اعلام نام فیلمش در میان تحریمی‌ها با اعتراض به این رویه و همچنین سکوت سازمان سینمایی کشور و وزارت ارشاد قصد داشت آن را اکران نکند. در هر صورت به نظر می‌رسد سرمایه‌گذار اثر ترجیح داده «بی‌خود و بی‌جهت» شانس خود را در همین وضعیت امتحان کند و به جای «یک فراری از بگبو» در گروه عصر جدید اکران شود.

در خلاصه داستان «بی‌خود و بی‌جهت» آمده «محسن، مژگان، الهه و فرهاد: چیکار کنیم این همه اثاثیه رو!؟»

در این فیلم سینمایی بازیگرانی مانند رضا عطاران، پانته‌آ بهرام، نگار جواهریان و احمد مهران‌فر به ایفای نقش می‌پردازند.

اکران فیلم های مشکل دار آغاز می شود

پله آخر

علی مصفا در مدت پیش و پس از سی‌امین جشنواره فیلم فجر ترجیح داده کمترین میزان خبر را درباره «پله آخر» منتشر کند اما در این مدت این فیلم توانست در چند جشنواره خارجی جوایزی را به خود و بازیگرانش اختصاص دهد. ضمن آنکه این فیلم در اولین نمایش خود در سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را نیز به خود اختصاص داد.

لیلا حاتمی، علی مصفا و علیرضا آقاخانی بازیگران اصلی «پله‌ آخر» هستند که «هدایت فیلم» آن را به جای «میگرن» اکران می‌کند. البته این فیلم در هفته‌ی جاری به روی پرده سینماها نمی‌رود و طبق اعلام پخش‌کننده آن «هدایت فیلم» اکران آن حداقل یک هفته به دلیل حمایت از اکران «میگرن» به تعویق افتاده است.

شورای صنفی نمایش در جدیدترین تصمیم خود باز هم سینمای «آزادی» را تحریم کرده است.

شورای صنفی نمایش به دلیل تحریم شش فیلم از سینمای ایران تصمیم گرفته است که حواله دو فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «پله آخر» را برای سینما «آزادی» صادر نکند.

اگرچه قرار است فیلم‌های جدید از ۸ آذر ماه در سینماها اکران شوند اما با این تصمیم شورای صنفی نمایش، سینما «آزادی» کاملا از چرخه این اکران حذف می‌شود چرا که حوزه هنری به عنوان یکی از مالکان سینما آزادی، پیش از این «من مادر هستم» و «بی‌خود و بی‌جهت» را برای نمایش در سینماهایش تحریم کرده بود و حالا هم شورای صنفی حواله «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» و «پله آخر» را به این سینما نمی‌دهد با این روند به نظر می‌رسد سینما آزادی نتواند مجوز اکران «تهران ۱۵۰۰» را از هفته آینده دریافت کند.

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در پی تماس خبرنگار ما ضمن تایید حواله ندادن به سینما «آزادی» برای دو فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»‌و «پله آخر» گفت: تا زمانی که حوزه هنری به روند فعلی‌اش ادامه دهد این مشکل پیش می‌آید، این تقاضای اهالی سینماست.

این دومین بار در طول مجادله حوزه هنری و سازمان سینمایی است که شورای صنفی نمایش اقدام به تحریم سینما «آزادی» به عنوان اصلی‌ترین سینمای تحت مدیریت حوزه هنری می‌کند.

گرچه اقدام به تحریم سینما آزادی از سوی شورای صنفی نمایش به نظر یک اقدام مقابله‌ای با تصمیمات حوزه هنری در برابر اکران برخی فیلم‌هاست اما سینمای ایران این روزها حال و روز خوبی در جذب مخاطب ندارد و در همین شرایط مجموعه سینمایی آزادی هنوز هم پرمخاطب‌ترین سینمای کشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام

      خود ارشاد هم فهمید با این فیلم ها میتونه آمار فروش فاجعه بار امسال رو یه کم بهبود ببخشه! به هرحال فیلم های خوبین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج