۳۶۸۶۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۱۴ استان کشور يخ می زنند

در حالي كه هنوز حدود سه هفته ديگر تا فرا رسيدن ماه دي و آغاز فصل زمستان باقي مانده است زمستان زودرس با روزهاي کوتاه، شب‌هاي طولاني و هوايي سرد، باراني و برفي پاورچين پاورچين خود را به مناطق مختلف كشور رسانده است.

خبرگزاری ایسنا: در حالي كه هنوز حدود سه هفته ديگر تا فرا رسيدن ماه دي و آغاز فصل زمستان باقي مانده است زمستان زودرس با روزهاي کوتاه، شب‌هاي طولاني و هوايي سرد، باراني و برفي پاورچين پاورچين خود را به مناطق مختلف كشور رسانده است.

طي روزهاي گذشته اكثر مناطق غربي، جنوبي و مركزي كشور شاهد بارش‌هاي كم سابقه باران و در پاره اي نقاط برف و يا جاري شدن سيلاب بوده اند، ديروز مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي ضمن هشدار نسبت به افزايش آلودگي هوا در پايتخت اعلام كرد كه طي روزهاي آينده دماي ۱۴ استان کشور به زير صفر مي‌رود.

طي روزهاي گذشته بارش‌هاي دلچسب باران و برف در بيشتر مناطق ميهن رخ داد. البته هرچقدر كه سهم نيمه شرقي از اين بارش‌ها اندك بود سهم مناطق كوهستاني غرب، جنوب غرب و شمال غرب از برف و سهم جنوب و مناطق مركزي و شمالي كشور از باران كم سابقه بوده است.

براي مثال در شهرهاي مختلف استان كهكليويه بويراحمد واقع در جنوب غرب كشورطي روز دوشنبه به طورمتوسط حدود ۶۰ تا ۶۵ميليمتر باران باريده است.ميزان بارندگي در جريان ورود جبهه هواي جديد از ابتداي هفته تا ديروز نيز دراين مناطق حدود ۷۶ميليمتر بوده است. اين در حالي است كه از ابتداي سالجاري زراعي تاکنون در ياسوج ۲۳۳ميليمتر باران باريده است. سال گذشته تا اين مدت در ياسوج ۱۹۱.۷ ميليمتر باران باريده بود.

بارندگي در ساير مناطق غرب و جنوب غرب نيز چنين وضعيتي داشته است. به نظر مي‌رسد بار ديگر هنرنمايي پاييزدر آسمان كشورمان شروع شده است و با تكميل بارش برف و باران در روزهاي گذشته به تدريج شاهد افزايش سرماي پيش رس زمستاني در مناطق مختلفي از كشور خواهيم بود.

با اين حال ظاهرا تهراني‌ها و ساكنان ساير كلان شهرها نيز در روزهاي آينده تا ميانه آذر بايد منتظر پديده وارونگي هوا و افزايش سكون و آلودگي هواي شهرها باشند. براساس اعلام اين مقام سازمان هواشناسي و مطابق نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي تا روز چهارشنبه در نيمه شرقي، سواحل درياي خزر و ارتفاعات البرز بارش باران، وزش باد و گاهي رعد و برق ادامه خواهد داشت و بارش در مناطق سردسير و مرتفع به شکل برف خواهد بود که اين سامانه اواسط روز چهارشنبه از مرزهاي شرقي کشور خارج خواهد شد.

مهندس عبدالرضا اميدوار شهري: با بين اين که تا روز جمعه خليج‌فارس و تنگه هرمز مواج است گفت: از پنجشنبه بعدازظهر و طي روز جمعه با گذر امواج ناپايدار جوي از مناطق مرکزي خليج‌فارس، افزايش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد در استانهاي بوشهر، فارس و هرمزگان رخ خواهد داد که در اين مدت خليج فارس و تنگه هرمز مواج و باراني خواهد بود.

مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي به اطلاعيه ويژه سازمان هواشناسي کشور اشاره کرد و افزود: از روز پنجشنبه هفته جاري تا اواسط هفته آينده با سکون نسبي هوا و افزايش پتانسيل آلودگي، در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت دامنه‌هاي جنوبي البرز به ويژه کلانشهر تهران، روند افزايش چگالي آلاينده‌ها، کاهش کيفيت هوا و کاهش ديد افقي پيش‌بيني مي‌شود.وي خاطرنشان کرد: از عصر پنجشنبه و طي روزهاي جمعه و شنبه بارش پراکنده باران گاهي با رعد و برق و وزش باد در برخي نقاط استانهاي بوشهر، جنوب فارس، جنوب کرمان و سيستان و بلوچستان و بارش قابل توجه باران با وزش باد و رعد و برق در جزاير ايراني خليج‌فارس پيش‌بيني مي‌شود.

طي اين مدت خليج‌فارس نيز مواج است.مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي به ايسنا گفت: بر اين اساس طي روز چهارشنبه آسمان تهران کمي ابري تا نيمه ابري خواهد بود همچنين در روز پنجشنبه آسمان پايتخت صاف در ارتفاعات نيمه ابري پيش‌بيني شده است که حداقل و حداکثر دما در اين دو روز با يک درجه کاهش به يک و ۱۰ درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد. وي خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه استان‌هاي چهارمحال و بختياري با ۸ درجه سانتيگراد زيرصفر سردترين و بوشهر با حداکثر دماي ۲۳ درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين استان‌هاي کشور خواهند بود.

مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با بيان اين که ساکنان ۱۴ استان کشور در روز چهارشنبه حداقل دماي صفر و زير صفر را تجربه مي‌کنند تاکيد کرد: بر اساس نقشه‌هاي دمايي حداقل دماي استان‌هاي آذربايجان شرقي و غربي، اصفهان، البرز، چهارمحال و بختياري، خراسان جنوبي، خراسان شمالي، زنجان، قزوين، کردستان، کرمانشاه، کهگيلويه و بوير احمد، لرستان و مرکزي به زير صفر مي‌رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج