درس های بازاریابی به روش مک‌ دونالد (2)
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - f تبلت1111
فرش مرتضوی_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
دکتر نداف کرمانی 1
دکتر نداف کرمانی 3
فرش مرتضوی_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
دکتر نداف کرمانی 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
فرش مرتضوی_ 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
فرش مرتضوی_2
دکتر نداف کرمانی 2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۳۷۰۵۳۳
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
۱۰۹۴۹
در مجموع درس‌های مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب‌ و کار می‌توان از مک‌دونالد آموخت. برخی از آن‌ها در زمینهٔ مدیریت انبار، مدیریت جریان نقدی یا پیش‌بینی تقاضا است...
وب‌سایت آی بازاریابی: در مجموع درس‌های مختلفی وجود دارند که در زمینهٔ بازاریابی و مدیریت کسب‌وکار می‌توان از مک‌دونالد آموخت. برخی از آن‌ها در زمینهٔ مدیریت انبار، مدیریت جریان نقدی یا پیش‌بینی تقاضا است.
 
اما درس‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم (4 مورد در بخش اول و ادامه 4 مورد دیگر در این بخش پایانی) . . . کلیدهایی برای نگاه کردن به یک تصویر بزرگ‌تر و شکل دادن به یک شرکت بزرگ همراه با دسترسی به مشتریان در گوشه و کنار دنیاست.

 هشت درس بازاریابی و مدیریت کسب‌وکار از مک‌دونالد – بخش دوم

5- تقویت هسته اصلی و اولیه کسب‌وکار

کسب‌وکار تنها شامل بازده و نرخ بازگشت سرمایه و میزان فروش نمی‌شود، بلکه شامل نوعی کشش و جذابیت برای مشتری هم می‌شود. این درواقع همان‌جایی است که هسته اصلی یک کسب‌وکار تقویت‌شده و رشد می‌کند.
 
درس حقیقی از مک‌دونالد که در اینجا آموخته می‌شود این است شما نیاز به ساخت ارزش برند خود در هر بازاری که وارد آن می‌شوید، دارید و ارزش برند با استفاده صحیح از ارتباطات بازاریابی میسر می‌شود. در همین زمان، نقطه تماس نیز نقشی اصلی را بازی می‌کند. به هر یک از شعب مختلف مک‌دونالد در این رابطه توجه کنید و می‌بینید که در این شعبه‌ها از رنگ‌های زنده و روشن و همچنین جوی لذت‌بخش استفاده‌شده است.
 
و این موضوعی است که درواقع به‌راحتی قابل‌مشاهده و احساس کردن حتی از فاصله‌ای 200 متری از شعبه موردنظر است. درواقع حداقل سودآوری یک کسب‌وکار این است که در کنار اندیشیدن به دسترسی پیدا کردن و برقراری ارتباط با مشتری در حین توسعه کسب‌وکار، باید از آمدن و جلب شدن مشتری به سمت خودتان هم اطمینان کسب کنید که از طریق استفاده از ابزارهای مناسب بازاریابی ممکن هست.

6- بسته‌بندی محصولات

تاکنون هیچ برندی راندیدم که بهتر از مک‌دونالد از مفهوم بسته‌بندی در بازاریابی استفاده کند. مثلاً بسته‌بندی غذای کودکان در مک‌دونالد با عنوان "هَپی میل” شامل یک همبرگر، یک نوشابه و سیب‌زمینی سرخ‌شده می‌شود. چه راه بهتری برای فروش سه قلم از محصولات خود باهم و به‌صورت هم‌زمان سراغ دارید؟ چرا تنها یک همبرگر به مشتری خود بدهید، درحالی‌که وی با اندک هزینه‌ای بیشتر قادر به تهیه یک همبرگر، یک نوشابه و یک بسته سیب‌زمینی سرخ‌کرده دارد؟
 
اما توجه کرده‌اید که زمانی که اخذ آن مقدار قیمت اندک و اضافی را در بیش از 35000 شعبه اجرا می‌کنید، حجم پول اضافی بیشتر دریافت شده چه مقدار می‌شود؟ بنابراین درسی که در اینجا از مک‌دونالد یاد می‌گیریم فروش هم‌زمان چند محصول یا فروش یک یا چند محصول دیگر در کنار یکی از محصولات اصلی خودتان است که منجر به خرید محصولات بیشتر از شما و درنهایت کمک به افزایش حداقل شود شما از منبع این تعامل با مشتری می‌شود.

7- قد علم کردن در برابر رقابت

کی اِف سی، برگر کینگ و سابوِی برخی از رقبایی هستند که گوشه‌ای سهم بازار مک‌دونالد را از آن خودکرده‌اند. ازآنجایی‌که مردم کشورهای توسعه‌یافته توجه بیشتری به‌سلامتی روزمره خوددارند، و تعداد بیشتری از آن‌ها از این برند خسته و درمانده شده‌اند، مجموع فروش این برند در حال کاهش پیدا کردن است.
 
اما مک‌دونالد هم آرام نشسته و شروع به توسعه کسب‌وکار خود به کشورهای درحال‌توسعه کرده و همچنین برخی از اقلام غیر محبوب یا با طرفدار کمتر را از لیست غذایی خود حذف کرده یا آن‌ها را با انواع غذاهای سلامت و مفیدتر جایگزین کرده است.
 
این کار درواقع دست بالا بردن به نشانه تسلیم علیرغم رقابت سخت در جریان است. درس اصلی در این رابطه از برند مک‌دونالد داشتن یک توانایی اصلی و هسته‌ای است که موجب تمایز شما از هر کس دیگری می‌شود. امروزه حتی کِی اِف سی و سابوِی هماهنگی در محصول را که مک‌دونالد ارائه‌کننده آن در شعبات خود دارد را ارائه کنند.

8- هدف قرار دادن چرخه زندگی خانواده

یک درس مهم و باارزش از مک‌دونالد درزمینهٔ توسعه کسب‌وکار این است که شما نیاز به اندیشیدن به کل چرخه زندگی خانواده و پیشنهاد دادن محصولاتی بر اساس مشتریان خودتان دارید. مک‌دونالد وعده غذایی "هَپی میل” را برای ارائه به کودکان طراحی کرده است و به همین ترتیب گزینه‌هایی هم برای بزرگ‌ترها و . . . داشته و در تنظیم منو خود به تمام اعضای خانواده توجه خاصی دارد.
 
ارتباطات بازاریابی از طرف شرکت نیز در تلاش برای هدف قرار دادن افراد مختلف در هر خانواده به شیوه‌های مختلفی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند. مثلاً اگر از یکی از شعب مک‌دونالد بازدید کرده باشید، حتماً دیده‌اید که هر یک از اعضای خانواده بر اساس نیازهای وی جای خاصی برای استفاده از غذاها در اختیار دارد که بر این اساس به بخش‌هایی برای مراجعه همراه با خانواده، برای مراجعه درزمانی که کاری دفتری یا . . . داشته و نیاز به انجام دادن آن دارید و همچنین جایی برای مراجعه درزمانی که بازنشست شده‌اید. بنابراین همه اعضای مختلف یک خانواده رو هدف قرار دهید تا از هر دسته از مشتریان به سمت شما مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
فرش ریحان 1
فرش تارنگ_1
اپیلاسیون نانا 1
فرش تارنگ_3
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
فرش ریحان 3
اپیلاسیون نانا 4
فرش ریحان 4
فرش تارنگ_4
شیرآلات زمانی_4
شیرآلات زمانی_2
اپیلاسیون نانا 2
فرش ریحان 2
فرش تارنگ_2
کالابرد_فوترموبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
شفا_فوترموبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
استیل رگال_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوتر2
فنی آتل_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
بانک کتاب پایتخت_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
کالابرد_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
استیل رگال_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
شفا_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
دیاکو_فوتر داخلی
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
فرش تارنگ_فوتر