جاباما
۳۷۳۵۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

آخرین قیمت فروش آپارتمان در تهران

ضرب المثل «دست بالای دست بسیار است» این روزها مناسب اوضاع و احوال بازار مسکن در تهران شده است.

دنیای اقتصاد : ضرب المثل «دست بالای دست بسیار است» این روزها مناسب اوضاع و احوال بازار مسکن در تهران شده است.

در حال حاضر حجم بنگاه‌های املاک به اندازه‌ای در حال گسترش است که در برخی محله‌‌ها کاملا مشخص است که تعداد آژانس‌های املاک بیش از تعداد سوپرمارکت‌‌ها است !

دریافت بدون دغدغه و شرط و شروط جواز کسب برای راه‌اندازی یک بنگاه املاک از سوی متولیان و از سوی دیگر حضور عده‌ای با عنوان مشاور املاک اما در باطن دلال غیرحرفه‌ای به دور از چشم مسوولان، باعث شده تا حریم صنفی برای بنگاه‌های املاک در برخي محله‌های مختلف تهران رعایت نشود.

این مساله به نقل از مشاوران املاک پیامدهای آسیب‌رسانی همچون گرانی کاذب در بازار مسکن را سبب خواهد شد و از سوی دیگر کاهش حجم معاملات و قراردادها در بنگاه‌‌ها را به دنبال خواهد داشت و همچنین میزان کلاهبرداری از متقاضیان مسکن با رشد مواجه می‌شود.

بنگاه مسکن، ساده ترین راه درآمدزایی

یکی از مشاوران املاک فعال در خیابان آیت‌الله کاشانی درباره تعداد بنگاه‌های مسکن در حریم صنفی شان گفت: در حال حاضر یکی از مشاغلی که بدون سرمایه می‌توان راه‌اندازی کرد «بنگاه مسکن» است. حتی در شغل بنگاهداری مسکن می‌توان شاهد این موضوع بود، در برخی بنگاه‌‌ها افرادی که سوادشان به اندازه سیکل است در این حوزه در حال فعالیت هستند. با این تفاسیر کاملا مشخص است که به چه دلیل تقاضا برای ورود به عرصه مشاور املاک زیاد است.

موسوی تصریح کرد: با یک نگاه به این محله کاملا پی به این امر خواهید برد که به‌طور ۱۰۰ درصد حدود صنفی رعایت نمی‌شود.

وی دلیل افزایش رشد بیش از حد حجم بنگاه‌های املاک در یک محله را عدم نظارت و بازرسی اتحادیه اعلام کرد و خاطرنشان کرد: اگر مسوولان برنامه مشخصی داشته باشند که هر چند وقت یکبار تعداد بنگاه‌های املاک در هر محله را به‌صورت مرتب بررسی کنند به طور یقین دست روی دست، آن هم بی حساب و کتاب زیاد نمی‌شود.

افزایش بنگاه، افزایش قیمت و پورسانت

در منطقه تهرانپارس بر اساس گفته تعدادی از دلالان مسکن، حضور مشاوران املاک در محدوده بلوار پروین فراتر از حد استاندارد است و حتی درصدی از آنها بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

یکی از بنگاهداران در این منطقه اظهار کرد : حضور این تعداد بنگاه مسکن در هر محله باعث آشفته شدن بازار مسکن و عدم اعتماد متقاضیان می‌شود، زیرا اکثر بنگاهداران برای جلب فروشنده‌‌ها به آنها وعده می‌دهند واحدشان را بالاتر از قیمت پیشنهادی دیگر مشاوران املاک به خریدار عرضه کنند و این مساله تنها به یک بنگاه ختم نمی‌شود بلکه اغلب بنگاه‌های مسکن چنین روشی را در پیش می‌گیرند.

راد خاطر نشان کرد: این‌گونه چرخه رفتاری مشاوران املاک باعث شده است تا قیمت پیشنهادی فروش به‌صورت کاذب افزایش پیدا کند و از سوی دیگر با توجه به بالا رفتن قیمت فروش حق کمیسیون بنگاه‌های املاک هم افزایش یابد.

این دلال مسکن عنوان کرد : به نظر می‌رسد بنگاهدارانی که محل کسب‌شان استیجاری است برای تامین اجاره بها از روش‌های غیرحرفه‌ای زیادی بهره می‌برند.

حضور بنگاه‌های پنهانی در بازار مسکن

برخی از مشاوران املاک معتقد هستند آن دسته از بنگاه‌های املاک که بدون جواز کسب به این حرفه مشغول هستند معمولا در فرعی یا داخل ساختمان هایی فعالیت می‌کنند که از چشم بازرسان پنهان باشند.

یکی از مشاوران املاک در میدان صادقیه دراین باره گفت: در محدوده کاری ما به اندازه‌ای تعداد بنگاه‌های مسکن افزایش یافته است که تعداد سوپرماکت‌‌ها با آنها قابل مقایسه نیست. وی همچنین سود و درآمد مناسب از طریق بنگاه‌های املاک را دلیل دیگری برای ورود تقاضای بی حد و اندازه به این شغل عنوان کرد.

آخرین قیمت فروش آپارتمان در تهران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Bibi

      Bi chareh mostajer......khodakoneh hichkas moshkele bi khunegi na dashtebasheh

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج