۳۷۴۷۵۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

پاسخ جالب نعمت‌ زاده به صحبت‌های ترکان

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اظهارات ترکان گفت: این صحبت‌ها را می‌توان از چند منظر بررسی کرد؛ یکی این‌که آقای ترکان برادر خوبمان است و خودش باید پاسخگوی حرف‌هایی که زده، باشد. ما هم از او به عنوان برادر گله و شکایتی نداریم، اما احتمالا شما خبرنگاران او را سوال‌پیچ کرده‌اید که عصبانی شده است؛ البته من مصاحبه را ندیده‌ام، اما گویا از کوره در رفته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به اظهارات ترکان گفت: این صحبت‌ها را می‌توان از چند منظر بررسی کرد؛ یکی این‌که آقای ترکان برادر خوبمان است و خودش باید پاسخگوی حرف‌هایی که زده، باشد. ما هم از او به عنوان برادر گله و شکایتی نداریم، اما احتمالا شما خبرنگاران او را سوال‌پیچ کرده‌اید که عصبانی شده است؛ البته من مصاحبه را ندیده‌ام، اما گویا از کوره در رفته‌اند.

محمدرضا نعمت زاده امروز - دوشنبه - در نشستی خبری که در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: قطعا ترکان سوء‌نظری نداشته است. وی مسئول دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و در این رابطه کارهای کارشناسی انجام داده‌ است. بحثی که قابل اشاره بوده این است که این مناطق دوبار در شورای عالی مناطق آزاد مطرح شدند و تعداد آنها در حالی که بیشتر از این بود در نهایت مصوب شد.

وی با اشاره به این‌که عنوان کردند ما مخالف ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید هستیم، گفت: جالب است که بدانید ما رای مثبت داده‌ایم و این مساله را نیز امضاء کرده‌ایم. اما باید گفت که هفت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدیدی که قرار است ایجاد شود و عاملی برای رونق اقتصاد باشد چه کارهایی می‌توانند انجام دهند. آنچه بنده بارها و بارها عنوان کردم این است که اولین منطقه ویژه اقتصادی در سیرجان را بنده به امضاء رساندم آن زمان به عنوان منطقه ویژه حراست شده در قالب ماده ۱۹ و ۲۱ یکی برای مناطق آزاد مدنظر قرار گرفت که در مجلس مصوب شد و ما پیشنهاد دهنده این لایحه بودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما از حامیان مناطق آزاد هستیم، اما اگر قرار است فروشگاه بزنیم و جنس بفروشیم بنده نه تنها به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، بلکه به عنوان یک شهروند نیز مخالف این مساله هستم، ما باید به مناطق آزاد کمک کنیم و مدیرانی را در این مناطق قرار دهیم که مدیران تولیدمحور و صادرات‌نگر باشند.

وی در مورد عملکرد سه ساله دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: جا دارد در حوزه فعالیت های صنعت، معدن و تجارت از کلیه فعالان اقتصادی در این بخش اعم از کارگران، مهندسان، تشکل ها و همه کسانی که در این صحنه فعال هستند تشکر کنیم.

به گفته او، بیش از ۳۴ تا ۳۵ درصد از اشتغال فعال کشور در بخش صنعت، معدن و تجارت است و حدود یک سوم تولید ناخالص ملی در این بخش خلاصه می شود. بنابراین باید میزان این گستردگی را درک کنیم و دیگران وقت و همت بیشتر و مطلوب تری را به این بخش اختصاص دهند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، رشد منفی ۱۰ درصدی در سال ۱۳۹۱ در بخش صنعت به رشد ۵.۶ درصدی رسید، اما در سال گذشته این رشد صفر بود، چرا که فشارهای وارده از سوی رکود و نرخ تورم عاملی بر این مساله شد.

نعمت زاده افزود: ۳۶ طرح کلان را مدنظر قرار داده‌ایم که بخشی از آن در هفته دولت و بخش دیگر آن تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی معتقد است که توافق ۱+۵ به صورت جدی صورت گرفته، اما مسئله مربوط به اثرات آن، موضوع دیگری است.

نعمت زاده در مورد رشد بخش صنعت، معدن و تجارت، عنوان کرد: گاهی مطالبی منتشر می‌شود که رکود پدر صنعت را درآورده است، اولا ما تمام این مسائل را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم. خیلی از این کارخانجاتی که متوقف شده از ۱۰ سال پیش این اتفاق در مورد آنها رخ داده و این طبیعت کار است . اگر یک صنعتی نتواند تکنولوژی‌اش را پیشرفته و کالاهای خود را به‌روزرسانی کند مجبور است از بین برود. به دلیل ماهیت، نوع صنعت و بازار برخی صنایع باید با پیشرفت روبه‌رو شوند به‌طور مثال کارخانه ارج بود که طی یکی دوماه اخیر مطالبی در مورد آن نوشته شد. اگر این صنعت پس از ۵۰ سال نوسازی نشود با توقف روبه‌رو خواهد شد. متاسفانه به خاطر جابه‌جایی مالکین عملا مالکین جدید که عمدتا وابسته به دستگاه‌های غیرخصوصی بودند سرمایه‌گذاری نکردند و طبعا به همین دلیل لوازمی که تولید می‌شد از بازار خارج می‌شود. ما سعی کردیم تا ارتباطی را با مالکین قبلی برقرار کنیم و امیدواریم مشکلات موجود هرچه سریع‌تر حل شود تا همان برند پس از ۵۰ سال شرایط‌اش را پیش‌ ببرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: حتی به تولیدات ایران خودرو توجه کنید اگر همچنان پیکان را تولید می‌کرد قطعا با تعطیلی روبه‌رو می‌شد، اما این شرکت بر روی محصولات و طراحی‌های جدید سرمایه‌گذاری کرده و حتی باید بهتر از این باشد، حداقل این‌که با تغییراتی که اعمال کرده توانسته کار خود را پیش ببرد. ما باید به برخی مسائل توجه کنیم به‌طور مثال در سال گذشته در آلمان ۳۵۰ شرکت ورشکست شدند، در حالی که این کشور دارای اقتصادی فعال است. اما باید بدانیم که این مسائل جزیی از کار است، چرا که برخی شرکت‌ها رشد می‌کنند و جلو می‌روند و برخی‌ها افت می‌کنند.

نعمت‌زاده با تاکید بر این که به دلیل رکود داخلی و یا خارجی یک شرکت لطمه ببنید نسبت به آن حساس خواهیم بود، بیان کرد: ما نسبت به این مساله حساسیم و جلوی این اتفاق را می‌گیریم به‌طور مثال در همین سه سال گذشته در زنجیره نوسازی مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و نزدیک به پنج میلیارد دلار حواله ارزی داده شده و یا ال سی مدنظر قرار گرفته است و از فاینانس‌های خارجی استفاده کردیم. مدت‌ها بود که سرمایه‌گذاری جدید متوقف شده بود و این مساله مربوط به بخش صنعت می‌شد که بخشی از آن جبران شده و امیدواریم با گشایش روابط بین‌المللی این بخش را بهبود بخشیم.

وی بیان کرد: کاهش تورم یکی از نکات بسیار مهم اقتصادی این دولت است، اما هنوز سرعت کاهش تورم نمی‌تواند رکود را برطرف کند هرچند امیدواریم از امسال با شرایط جدید داخلی و خارجی اوضاع بهبود یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد صادرات و طرح رونق تولید، خاطر نشان کرد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید بر رونق صنایع کوچک و متوسط بود که از ابتدای سال ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کرد و طرح‌هایی را به آنها ارائه کردیم که حداقل ۷۵۰۰ واحد کوچک و متوسط که یا متوقف‌اند به دلیل عدم نقدینگی و یا ظرفیت پایین‌تر کاری، سرمایه‌گذاری در آنها مدنظر قرار گیرد. در سراسر استان‌ها از طریق کارگروه‌های رونق تولید و رفع موانع تولید پیگیری کرده‌ایم و خوشبختانه طبق آخرین آمار حدود ۳۰۰۰ واحد صنایع کوچک و متوسط اولین قسط خود را از بانک دریافت کردند و ضرب‌الاجل گذاشته‌ایم تا پایان شهریورماه سایر واحدهای باقی‌مانده از ۷۵۰۰ واحد تولیدی را نیز مدنظر قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      .. نیاز نبود این همه توضیح بدی

    • علی

      به گفته نعمت زاده ما در مونتاژ خودرو رشد داشته ایم بله ولی رشد در مونتاژ آشغال و زباله های بی کیفیت که جان و مال مردم را هدف قرار داده است.حتما تعریف نعمت زاده از ماشین اینست که ماشین یه چیزی است که فقط چهارتا چرخ داشته باشد و فقط راه برود و موقعی که نمایندگی میخواهد آنرا قالب کند استارت بخورد و روشن شود و همینکه از در خراب شده نمایندگی خارج شد دیگر هیچ کاری نداریم و خدمات پس از فروش هم فقط شعار و ترفند و دوز و کلک میباشد.حتما نعمت زاده گاری و سه چرخه و درشکه را با خودرو اشتباه گرفته است.لازم به ذکر است که همین خودروهای پراید و پژو که نعمت زاده از آن بجای پیکان تعریف و تمجید میکند خیلی وقته که در کشور سازنده آن منسوخ و باطل و از رده خارج شده است اگه نعمت زاده راست میگوید خوب با افتخار پراید را سوار بشود.!قطعا نعمت زاده به امنیت خود اهمیت میدهد و هرگز پراید یا پژو سوار نخواهد شد.

    • بدون نام

      جناب مهندس نعمت‌زاده عزیز خدا شما را حفظ کند مشخصا صنعت امسال بهتر از سال گذشته عمل کرد ایشالا هر چه زودتر به اهداف برسیم در ضمن آموزش مهارت شغلی به جوانان محصل را هم تکلیف و وظیفه کنید برای شرکت های صنعتی

    • طاهر

      نعمت زاده سال هاست که سمند سوار میشه علی جان

    • مینا

      واسه رد گم کنی سمند سوار میشه وگرنه حقوق نجومی دارن طاهر جان ساده نباش برادر

    • بدون نام

      ...... .نرمتر صحبت کرد چون ترکان تهدید به افشاگری کرده بود

    • بدون نام

      از تهدید افشاگری ترکان بشدت ترسیده.

    • بدون نام

      آقایان پرایدکه چه عرض کنیم اصلاخودروی ایرانی روسوارنمیشن بهترین ماشین مدل روزبابهترین کیفیت روسوارمیشن.مطلب بعداینه که جفتشون ازیه دولت وجناه هستن

    • طاهر

      مینا جان ایشون انسان صاف و زحمت کشی هستند اگر نبود میگفتم نیست اما خب هست. باید راست گفت نمیشه دروغ گفت خواهرم وگرنه منم ساده نیستم

    • فرهاد طاهری

      باید دقیق شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج