جاباما
۳۷۷۲۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پدیده ای فراگیر در چین

به نظر می رسد استفاده از تلفن همراه و مسائل و مشکلات مرتبط با بکارگیری این وسیله برای همه دنیا به نوعی یکسان باشد اما این مسئله در کشور چین به شکل دیگری است و در ابعاد شدیدتر و گسترده تری خودنمایی می کند.

خبرگزاری ایرنا: به نظر می رسد استفاده از تلفن همراه و مسائل و مشکلات مرتبط با بکارگیری این وسیله برای همه دنیا به نوعی یکسان باشد اما این مسئله در کشور چین به شکل دیگری است و در ابعاد شدیدتر و گسترده تری خودنمایی می کند.

تلفن های همرا امروزه به یکی از مشخصه های اصلی جامعه چین تبدیل شده که در آن بسیاری از مردم در هر نقطه ای از اجتماع مشغول کار با آن هستند.

به گزارش ایرنا، توسعه شبکه اینترنت و بالا رفتن استانداردهای زندگی مردم باعث گردیده است تا مردم چین نیز در هر جا که هستند مشغول کار و بازی با تلفن های خود باشند و افزایش اعتیاد کاربران این فناوری، سبب شده تا پژوهشگران و محققان اجتماعی این کشور از افزایش این روند به شدت ابراز نگرانی کنند.

امروزه اگر کسی در خیابان های شهرهای چین تردد کند، صحنه هایی را مشاهده می کند که در آن همه مردم در هر رده سنی، از نوجوان گرفته تا افراد میانسال؛ در پیاده روها، در حال راه رفتن و حتی رانندگی مشغول استفاده از گوشی تلفن همراه و بازی های اینترنتی هستند.

دسترسی به اینترنت در چین بیشتر از هر کشور دیگر جهان است و به ندرت می توان مکانهایی مانند رستورانها، فروشگاهها و محل های کار را یافت که به این شبکه و خطوط بی سیم مرتبط نباشد.

وزارت اطلاع رسانی چین در آخرین بیانیه ای که در ارتباط با استفاده مردم این کشور از تلفن ها همراه منتشر کرد، از روند کنونی به شدت ابراز نگرانی کرده و استفاده از این وسیله را بی رویه دانسته است.

آمار این وزارتخانه نشان می دهد که نزدیک به ۳۰ درصد از جمعیت بالای یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری چین فقط به اینترنت نسل چهارم پر سرعت متصل هستند که این معادل جمعیت کشوری مانند آمریکاست.

روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ از شکل گیری پدیده اعتیاد اینترنتی با تلفن همراه در چین خبر داده و نوشته است که امروزه مردم این کشور از صبح تا شب و در تاریکی و روشنایی و به عبارت دیگر در همه حال؛ مشغول بازی و یا مشاهده صفحه این تلفن ها هستند.

نزدیک به ۹۲ درصد از مردم چین با استفاده از تلفن همراه به اینترنت متصل می شوند و این در شرایطی است که بسیاری از موتورهای جستجوگر و سایت های مهم دنیا در چین از جمله توییتر، یوتیوب و گوگل نیز مسدود است و کسی اجازه دسترسی به آنها را ندارد.
هم اکنون میانگین مدت زمان استفاده کاربران چینی در حال حاضر از وبسایت ها، 3.8 ساعت در روز است که این رقم نسبت به سال 2015 نشان دهنده افزایش زمانی معادل 0.3 ساعت است.

انتشار این گزارش در حالی صورت می گیرد که اداره نظارت بر شبکه های اینترنتی در چین اوایل تیر ماه سالجاری اعلام کرده بود که با افزایش مدیریت بر نرم افزارها و شبکه های جهانی، باید نظارت و سختگیری های بیشتری برای کاربران در نظر گرفته شود.

کارشناسان مسائل اجتماعی در چین هشدار داده اند که موضوع تلفن های همراه و اینترنت باید جدی تلقی شود زیرا این مسئله می تواند کانون خانواده را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.
آنان می افزایند، در بسیاری از خانوارها والدین حتی کودکانشان را نادیده می گیرند و مشغول کار و بازی با تلفن های همراه هستند و این موضوع مسائل وحدت خانه و جامعه را تهدید می کند.

در سال ۲۰۱۲، موسسه ECRI، موسسه ای غیرانتفاعی متمرکز بر کیفیت مراقبت سلامت؛ حواس پرتی ناشی از استفاده تلفن همراه را در بین ۱۰ عامل خطرناکی که فناوری بر امنیت بیماران دارد، آورده است و این موضوع نیز امروزه به خوبی در جامعه چین خودنمایی می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج