۳۸۱۷۵
۲۴ نظر
۵۲۶۸
۲۴ نظر
۵۲۶۸
پ

راز زندگی موفق شهرام شکوهی و همسرش

گپي مختصر با شهرام شكوهي و همسرش، دلارام داشتيم تا رازهاي يك زندگي زناشويي موفق را از قول اين زوج بشنويم. دلارام، همسر شهرام متولد سال ۵۹ است و ملودي دختر ۴ساله‌اي است كه حاصل اين زندگي مشترك است.

راز زندگی موفق شهرام شکوهی و همسرش

مجله ایده آل : شهرام شكوهي از خوانندگان تازه‌وارد دنياي حرفه‌اي موسيقي است كه تقريبا يك سال از انتشار آلبوم اولش مي‌گذرد اما زندگي مشترك او نزديك ۶ سال است كه شروع شده و حضور دختر كوچولوي آنها به نام ملودي، گرمي اين زندگي را بيشتر كرده است. گپي مختصر با شهرام شكوهي و همسرش، دلارام داشتيم تا رازهاي يك زندگي زناشويي موفق را از قول اين زوج بشنويم. دلارام، همسر شهرام متولد سال ۵۹ است و ملودي دختر ۴ساله‌اي است كه حاصل اين زندگي مشترك است.

راز زندگی موفق شهرام شکوهی و همسرش

شهرام: وجود ملودي در زندگي واقعا به من انگيزه داد. وقتي شما خانواده داريد و مسئوليت آنها بر‌عهده شماست هر كاري كه انجام مي‌دهيد براي خوشبختي آنهاست؛ اگر من آدم مجردي باشم كه هيچ هدفي در زندگي نداشته باشم، ممكن است به جاي اينكه يك مسير حساب شده را طي كنم، خيلي دلبخواهي كار ‌كنم؛ بنابراين داشتن خانواده باعث مي‌شود منسجم‌تر كار كنيد؛ اين همان هنرمند متعهد است. وقتي شما نگران بچه خودتان باشيد كه گرفتار فلان آفت نشود، خب طبيعتا اين نگراني فردا براي همسايه شما هم به وجود مي‌آيد؛ در يك جمله: اگر براي خانواده خودت نگراني داشته باشي براي همه افراد جامعه هم نگراني.

مردها بي‌انصاف هستند:

دلارام: مردها كلا بي‌انصاف هستند و هرقدر كه به آنها كمك كنيد باز هم به نظرشان شما كم‌كاري كرده‌ايد. هرقدر هم از خودگذشتگي كنيد باز هم توقع مردها بيشتر است؛ البته من اين را در مورد شهرام نمي‌گويم چون اصلا چنين آدمي نيست و هميشه قدردان بوده اما من هميشه از خيلي چيزها كه مربوط به خودم مي‌شده، گذشتم تا كمك حال شهرام باشم و خيلي از مواقع به دليل اينكه درگير بوده از خيلي تفريحاتي كه دوست داشتم با هم داشته باشيم گذشتم و با روي خوش با اين قبيل مسائل برخورد كردم تا فشار كمتري به شهرام وارد شود و بتواند در كارش پيشرفت كند؛ مثلا در غذا درست كردن بايد احتياط كنم و از ادويه‌جات و غذاهاي سرخ‌شده استفاده نكنم تا به حنجره‌اش آسيبي وارد نشود؛ هرچند كه خيلي قدرشناس است اما فكر مي‌كنم يك جاهايي مي‌توانسته منصف‌تر باشد. البته بي‌انصافي هم نمي‌شود گفت چون به‌نوعي، خصلت آقايان است كه متوقع هستند.

راز زندگی موفق شهرام شکوهی و همسرش

ماجراي چاي روز خواستگاري

دلارام: شهرام خيلي چاي‌خور است و من هم با فلسفه چاي ريختن روز خواستگاري مشكل دارم. روز خواستگاري وقتي قرار بود چاي بياورم به مادرم گفته بودم كه چاي را در آشپزخانه در استكان‌ها بريزد و آماده كند. بعد از چند دقيقه من به آشپزخانه رفتم و چاي را آوردم و همه چيز طبق برنامه‌ پيش رفت و چون آن موقع‌ها نمي‌دانستم كه شهرام خيلي چاي‌ دوست دارد، فكر نمي‌كردم چند دقيقه بعد دوباره چاي بخواهد. وقتي شهرام دوباره چاي خواست، به آشپزخانه رفتم و ديدم زير كتري خاموش است و از همان چاي كه يخ كرده بود، يك استكان ريختم و براي شهرام آوردم و با نگاه منظورم را به او رساندم كه در جمع به روي خودش نياورد چاي يخ كرده و شهرام خيلي خوب فيلم بازي كرد و طوري چاي را خورد كه كسي متوجه نشد!

موفقيت در موسيقي با همراهي همسر

شهرام: بدون وجود دلارام ادامه فعاليت در زمينه موسيقي براي من امكان‌پذير نيست. چون موسيقي اصلا كاری معمولي نيست؛ هم از نظر بازخوردهايي كه در محيط بيرون از خانه وجود دارد كه معمولا در روابط خانوادگي مشكل ايجاد مي‌كند و هم نوع كار. به عنوان مثال يكي از مواردي كه در گذشته دلارام با آن مشكل داشت ساعت كاري من بود. چون كار موسيقي تازه از ساعت ۹ شب شروع مي‌شود و تا ۶ صبح ادامه دارد و مثل يك كار اداري نيست كه ساعت كار مشخصي داشته باشد. ممكن است كسي كه در اين زمينه فعاليت مي‌كند يك ماه كامل در خانه باشد اما ۲ ماه اصلا نتواند به خانه بيايد. به هر حال اين اتفاقات وجود دارد؛ مثلا در روند توليد آلبوم علاوه بر اينكه حضور فيزيكي نداري، حتي مواقعي هم كه هستي، درگيري فكري داري و اينجا خانواده بايد تحمل كند.

دلارام: رابطه ما به دليل اعتمادي كه در آن وجود دارد خيلي كم دچار مشكل مي‌شود چون رابطه من و شهرام مثل رابطه ۲ دوست صميمي است و اگر جايي مشكلي پيش بيايد با هم صحبت كرده و مشكل را حل مي‌كنيم.

راز زندگی موفق شهرام شکوهی و همسرش

کار مشکل​زا نيست

دلارام: به نظر من در زندگي مشترك شهرت خيلي اهميت ندارد چون بستگي به ذات آدم دارد كه در زندگي چه رفتار و اخلاقي داشته باشد. وقتي كسي تعهد دارد، ديگر شهرت داشتن يا نداشتن خيلي نمي‌تواند در نحوه زندگي او تاثيري داشته باشد اما بالاخره يكسري مشكلات خواه‌ناخواه وجود دارد كه خوشبختانه تا به امروز توانسته‌ايم آن را مديريت كنيم.

مشکل از خانم​هاست يا آقايان؟

شهرام: اعتماد نداشتن، اصولا مشكل خانم‌هاست. بيشتر خانم‌ها هستند كه اعتماد ندارند اما من هميشه به دلارام اعتماد داشته‌ام.

دلارام: اتفاقا من با اين حرف مخالفم چون آقايان كارهايي مي‌كنند كه باعث مي‌شود خانم‌‌ها بدبين شوند و اصولا خانم‌ها از اول اينطوري نبودند. اگر مشكلي وجود داشته باشد كه زن و شوهر، يك مقدار نسبت به هم بدبين شوند مطمئنا يكي از طرفين بايد كوتاه بيايد تا مشكل حل شود اما در مورد رابطه ما خوشبختانه چنين مشكلاتي تا به حال نداشته‌ايم. مسلما در هر زندگي يك مقدار بالا و پايين وجود دارد اما در همان اوايل در مورد اين موضوعات صحبت كرديم چون به هر حال در اوايل زندگي مشترك شناخت كافي نسبت به هم نداشتيم؛ بنابراين سعي كرديم مسائل را بين خودمان حل كنيم هرچند كه در اوايل، فعاليت‌هاي هنري شهرام به شدت امروز نبود؛ بعد از اينكه كمي زمان گذشت و فعاليت‌هاي شهرام حرفه‌اي شد، خب بالطبع مشكلات جديدي به وجود آمد كه تعدادي از آنها حل شد اما بعضي از آنها روي هم ماند و تلنبار شد اما خب يك اتفاق همه چيز را تغيير داد و مسير زندگي ما عوض و اعتماد بين ما صد درصد شد.

قوانين توافقي

دلارام: قبل از ازدواج شهرام از من پرسيد كه با شغلش مشكلي دارم يا نه و من هم گفتم نه، چون فكر نمي‌كردم كه دايره اين كار وسعت پيدا كند و اوايل يك مقدار هم مخالفت مي‌كردم و خيلي تمايل نداشتم كه به صورت حرفه‌اي وارد اين كار شود اما هرچه فكر كردم، ديدم با اين طرز فكر دارم جلوي علاقه و رشد شهرام را مي‌گيرم. وقتي اينقدر در اين زمينه استعداد دارد به خودم اجازه ندادم كه اين حق را از او بگيرم؛ بنابراين يكسري قوانين بين خودمان گذاشتيم كه تا وقتي طبق اين قوانين پيش برويم مشكلي پيش نخواهد آمد. اين قوانين راجع به رفت‌وآمدها، ساعت‌هاي كار و... كه به صورت توافقي بود و قسمت عمده‌اي از مشكلات ما را حل كرده است.

شك از كجا شروع مي‌شود؟

شهرام: راستش را بخواهيد من تا به حال به شك كردن فكر نكردم و كلا آدمي هستم كه اعتماد كردن را دوست دارم و به نظرم هيچ‌كس دزد نيست مگر اينكه خلافش ثابت شود و خودم هم به دنبال اين نمي‌روم كه خلافش به من ثابت شود. هرچند بارها پيش آمده كه اشخاصي بوده‌اند كه از اعتماد من سوءاستفاده كنند. در چنين شرايطي تنها كاري كه مي‌كنم اين است كه آن شخص را به طور كامل كنار مي‌گذارم و ارتباطم را با او محدود مي‌‌كنم. به نظر من اصلا آدم بد وجود ندارد؛ حتي كساني كه همه مي‌‌گويند آدم بدي هستند، باز هم مي‌تواني در آنها جنبه‌هاي مثبت پيدا كني چون ذات همه آدم‌ها خوب است و همه ذات‌شان را از خداوند گرفته‌اند؛ بنابراين به نظرم آدم بدذات وجود ندارد و شرايط محيط و تربيت خانوادگي است كه روي آدم تاثير مي‌گذارد.

راز زندگی موفق شهرام شکوهی و همسرش

هركسي را بهر كاري ساختند

شهرام: اعتقاد دارم كه هركسي براي كاري به دنيا مي‌آيد. من قبل از موسيقي خيلي چيزها و كارها را امتحان كردم؛ هرچند كه در آن زمان هم موسيقي را به صورت تفريحي دنبال مي‌كردم اما هيچ‌كدام از آن كارها براي من ساخته نشده بود و اين كار خوشبختانه تاثير بدي روي زندگي خصوصي من نداشته است؛ به خصوص اينكه در حال حاضر خيلي‌ها من را به قيافه نمي‌شناسند.

زندگي مجردي آرامش ندارد

شهرام: هركسي در مرحله‌اي در زندگي نياز پيدا مي‌‌كند كه ازدواج كند ولي خب، بعضي از تبعات قبل از شهرت باعث مي‌شود از ازدواج كردن فاصله بگيريد يا گاهي آنقدر مشكلات‌تان زياد مي‌شود كه باعث مي‌شود تصميم بگيريد آدم ديگري را درگير مشكلات‌تان نكنيد. در كار ما بحث آرامش خيلي مهم است و بايد آرامش فكري داشته باشي تا بتواني روي كارت تمركز كني و كار خوبي ارائه دهي. معمولا زندگي‌هاي مجردي فاقد اين آرامش است. اثر يك هنرمند درحقيقت آينه‌اي از زندگي و محيط اطراف و خانواده اوست؛ بنابراين اگر يك اثر هنري خوب و دلنشين است، مطمئن باشيد از محيط شكل گرفته كه آن هم خوب و دلنشين بوده و بالعكس اگر از يك زندگي پرتلاطم و پردردسر شكل گرفته بود مطمئنا اثر خوبي روي بيننده يا شنونده نمي‌‌گذاشت.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تینا جان نظری راجع به خوشگلی و زشتی خانومش نداری یا فقط بلدی راجع به شهاب حسینی بد گویی کنی؟

    • حسن71

      اصلا ازش خوشم نمیاد ولی به احترام شما مسولین سایت که زحمت کشیدید و این مطلب را گذاشتید و هواداران این خواننده سکوت میکنم و میگم
      فقط و فقط فرزاد فرزین
      ودر رپ فقط وفقط یاس

      پاسخ ها

      • هموطن

        بالاخره هركسي يه تعدادي طرفدار داره يه تعدادي مخالف،حالا نميدونم شما چرا و در مورد چي سكوت ميكنين.همينكه به اعتقاد ديگران احترام قايل شديد ممنون

    • یوحنا

      خواننده بسیار خوش صدا و خلاق

      پاسخ ها

      • فرنوش

        صداشون خوبه ولی من هر وقت میشنوم دلم میگیره . تو صداش یه غم داره

    • yasaman

      هنرمند و استاد بی نظیر ، خلاق و متواضع . امیدوارم همیشه موفق باشه .

    • تارا اسدی

      سبک اسپانیایی ترانه های آقای شکوهی بسیاردلنشینه.همواره درکنارخانواده تان درآرامش...

    • استار

      بيا با من مدارا كن كه من مجنونم و مستم....

    • بهناز

      کارهای آقای شکوهی هم بسیار عالیست.برای ایشان و خانواده ی محترمشان آرزومند بهترینها هستم.

    • bahar

      واقعا صداش حرف نداره...

    • مجتبی نقی زاده

      مرحبا کاربر جان از حرفت خیلی خوشم اومد شما هم مثل من همه جا هستید راستی آدرس کافی شاپ هنر را دادم امیدوارم خوانده باشی

    • تکی

      بی نظیره..اهنگاش احساسه ادمو نوازش میده

    • یلدا

      من خیلی از شهرام خوشم میاد وهمچنین از اهنگاش وبخصوص از اهنگه وای از هوس امید وارم زندگی خوبی با خانواده اش داشته باشد.

    • فرزانه

      من عاشق این صدای بم هستم صدای آقای شکوهی احساسی بی نظیر در من ایجاد میکنه که باعث شده من هر روز آهنگاشونو گوش بدم(طوری که انگار عضوی از خانواده ی من هستند)بخاطر طرفداراتون به خوندنتون ادامه بدهید.

    • گلی

      من عاشق این صدام...مدام در حال پخشه توی خونه...خصوصا اسیری....چقدر باهاش ریه کردم....
      بقول فرزانه جون خواهشا به خوندن ادامه بدید.....بخاطر ملودی.......

    • گلی

      من عاشق این صدام...مدام در حال پخشه توی خونه...خصوصا اسیری....چقدر باهاش ریه کردم....
      بقول فرزانه جون خواهشا به خوندن ادامه بدید.....بخاطر ملودی.......

    • ELHAM

      vaghean sedash 20 biste

    • بدون نام

      عاشقشم

    • سید امیرعباس

      فقط و فقط حامد زمانی

      پاسخ ها

      • محمود

        منم با شما موافقم

    • نوید

      اسطوره خوانندگی هستن ایشون فوق العادس صداشون واقعا از ته دل دوسشون دارم منتظر آهنگ های جدیدشون هم هستیم.

    • fatemeh

      دوسشون دارم خیلیییی.......
      استاد شکوهی صدای خاص ایران

    • مهدي

      شهرام شكوهي

    • محبوبه

      اگه یک روز صداشون رو گوش ندم انگار ی چیزی گم کردم انشاءا.......همیشه در کنار خانواده شاد وموفق باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج