۳۸۱۷۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طنز؛ غیرت‌هایی که چپ و راست قلمبه می‌شوند!

پیمان مقدم در روزنامه ایران نوشت:


چند وقتی است که بحث غیرت داغ است. از قدیم و ندیم می‌گفتند فلانی یا بهمانی غیرت به خرج دادند یا غیرت نشان دادند. منتها در این روزگار، غیرت‌ها به جای خرج شدن به صورت عجیبی شلیک می‌شوند. به چند نمونه گل درشت توجه فرمایید:

۱-غیرت سفارتخانه‌ای: یعنی هر چه که بزرگان مملکت بگویند غیرت هیجانی ممنوع، باز دوستان حمله می‌کنند و سفارتخانه کشوری خاطی و موزمار را اشغال می‌کنند. این‌جوری می‌شود که کشور مزبور از موضع ضعف و زبونی، زبان درازی می‌کند و خسارت چند میلیاردی تابلوی نقاشی‌اش را هم از ما می‌گیرد. ما هر چه که در چند سال اخیر در رخدادها غور کردیم فایده این ورقلمبیدن غیرت سفارتخانه‌ای را حالی‌مان نشد. تفسیر دفاعیات این غیرتمندان در دادگاه هم از درک فلسفه افلاطون دشوارتر است!

2- غیرت ورزشی: در سال‌های اخیر ظاهراً تماشاچی‌های فوتبال این‌طور توجیه شده‌اند که تا اجداد و اقوام درجه یک حریف را روی چال نبرند، برای تیم‌شان غیرت به خرج نداده و تماشاچی بی‌خاصیتی بوده‌اند. این حماسه ورزشی از فحاشی‌های شهری و قومی جماعت علیه هم شروع شده و تا شعارهای نژادپرستانه علیه رقبای خارجی ادامه می‌یابد. جدیداً مد شده که اگر با فحاشی‌های موزون همراهی نکنید علیه‌تان بیانیه صادر می‌کنند: هر کی نخونه فلانه یا هر کی بشینه بهمانه!

۳- غیرت مجازی: این یکی تازه تأسیس است. به لطف تلفن‌های هوشمند همه برای ابرازش دست به اسلحه هستند. فقط کافی است کسی غیرت‌شان را انگولک کند. به صفحه‌اش هجوم می‌برند و غیرت بارانش می‌کنند. فحش‌های پرملات فارسی را توی صفحه فرنگی‌ها می‌نویسند، بعد توی همان صفحه‌ها با هم دعوای‌شان می‌شود و همدیگر را غیرت پیچ می‌کنند، حتی به نام طرف صفحه درست می‌کنند تا غیرت‌شان را اون تو خالی کنند.

4- غیرت کنسرتی: این یکی قدیم‌ها هم کم و بیش بود اما به تازگی دوباره مد شده. عده‌ای تمام غیرت‌شان را به ریسمان برگزار نشدن یک کنسرت گره می‌زنند. تمام اضلاع کائنات را هم برای اثبات غیرت‌شان به شهادت می‌گیرند.آنقدر در این فقره اصرار و ابرام خرج کرده‌اند که الان خود کنسرت هم رویش نمی‌شود برگزار شود و غیرتش زیر سؤال برود.

۵- غیرت سینمایی: این هم تکامل یافته ژانری قدیمی است. یعنی قبلاً فیلم را از روی پرده پایین می‌کشیدند یا نسخه قاچاقش را دست به دست می‌چرخاندند. حالا تفسیر عده‌ای از محتوای یک فیلم مصداق بی‌غیرتی است که برای خوش آمدن فرنگی‌ها ساخته شده. عده‌ای دیگر هم در اقدامی ضربتی می‌خواهند همان روز اول و صبح خروسخوان فیلم مزبور را روی پرده ببینند تا غیرت‌شان را در چشم گروه اول فرو کرده باشند.

*عزیزان سیاسی و فرهنگی و غیره، غیرت سبزه نوروز نیست که به دم هر چیزی گره می‌زنید تا بخت خودتان باز شود.... ای وااای دیدین چطور شد؟ غیرتم رو گاز سر رفت. اَاَاَاَاَه...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج