۳۸۳۹۴
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

گرانترین خودروی وارداتی در ایران

گران‌قیمت‌ترین خودروی سواری وارد شده به کشور در هفت ماهه امسال یک دستگاه خودروی سواری پورشه هشت سیلندر به ارزش گمرکی ۲۵۸ میلیون تومان بوده است.

خبرگزاری ایسنا : گران‌قیمت‌ترین خودروی سواری وارد شده به کشور در هفت ماهه امسال یک دستگاه خودروی سواری پورشه هشت سیلندر به ارزش گمرکی ۲۵۸ میلیون تومان بوده است.

تحلیل آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که خودروی سواری پورشه هشت سیلندر سفید ۲۰۱۲ پانامرا توربو با ۲۱۰ هزار و ۶۰۳ دلار معادل دو میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال گران‌ترین خودروی وارداتی به کشور در هفت ماهه امسال بود.

گرانترین خودروی وارداتی در ایران

این خودرو از طریق آلمان وارد کشور شده است و در صورتی که هزینه‌های واردات آن شامل ۱۲۰ درصد تعرفه واردات، هزینه شماره‌گذاری و بیمه و همچنین ۵۰ میلیون تومان به عنوان سود فروشنده این خودرو را در نظر بگیریم، قیمت این خودرو در هنگام تحویل به خریدار حداقل ۶۲۰ میلیون تومان خواهد بود که البته رسیدن این رقم به قیمتهای نجومی‌تر با توجه به نوسانهای بازار ارز و تورم شدید اتفاق چندان دور از انتظاری نیست.

چند مدل دیگر پورشه نیز جزو خودروهای وارداتی ۲۰۰ هزار دلاری به ایران محسوب می‌شوند. نزدیکترین رقیب پورشه در بین خودروهای گران‌قیمت وارداتی به ایران سواری مرسدس بنز SL۵۰۰ مدل ۲۰۱۳ ساخت ۲۰۱۲ سفید به قیمت بیش از ۱۸۶ هزار دلار است.

همچنین بعد از انواع و اقسام خودروهای پورشه و بنز، محصولی از شرکت مازراتی نیز با بیش از ۱۵۰ هزار دلار در رده سوم گران‌قیمت‌ترین برندهای خودروی وارداتی به ایران قرار گرفته است.

با وجودی که آمار حاکی از کاهش نسبی واردات کالا به کشور در هشت ماهه امسال است، اما واردات خودروهای سواری به کشور در همین مدت با رشد ۹.۶ درصدی از نظر تعدادی و ۱۸.۵ درصدی از نظر ارزشی به ترتیب به ۲۷ هزار و ۴۷۲ دستگاه و ۶۲۳ میلیون دلار رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرشید

      حتما با ارز دولتی هم وارد شده

    • صبا

      Wow!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج