۳۸۴۹۷۱
۱۱ نظر
۵۰۱۳
۱۱ نظر
۵۰۱۳
پ

رضا داودنژاد: اشتباه پزشکی من را به کما برد

رضا داودنژاد با بیان اینکه اشتباه پزشکی من را به کما برد، گفت: بازگشت من به زندگی چیزی شبیه یک معجزه بود.

خبرگزاری صبا: به گزارش روابط عمومی برنامه «اکسیر»؛جدیدترین قسمت این برنامه که به موضوع قصور پزشکی می‌پرداخت، میزبان رضا داونژاد شد.

داودنژاد با حضور در این برنامه، بیماری خود را ناشی از خطای پزشکی دانست و گفت: آنچه بر سرم آمد ناشی از اشتباهات پزشکی بود.

وی افزود: وزن بالا و چاقی مفرط، زندگی را برایم سخت کرده بود و از این موضوع بسیار ناراحت بودم. به‌همین دلیل در صدد کاهش وزن برآمدم و پس از مراجعه به پزشک و با تشخیص او عمل «بای پس روده» را انجام دادم.

داودنژاد ادامه داد: روند کاهش وزنم در ابتدا بسیار خوب پیش رفت و حس می‌کردم به وزن طبیعی نزدیک شده‌ام اما این روند به یکباره تغییر کرد. بی‌حالی‌های پی‌درپی و ضعف بدنی به تدریج بر من غالب شد. بسیاری از اوقات به خواب عمیق می‌رفتم، اشتهای خود را به کلی از دست داده بودم و حس بی‌حالی دائمی داشتم، به طوری که سر صحنه فیلمبرداری سریال «فراموشی» که برای عید سال ۹۱ ساخته می‌شد، به‌کلی از حال رفتم. در این نقطه بود که احساس خطر کردم.

بازیگر سریال «پشت کنکوری‌ها» اظهار داشت: پس از مراجعه به بیمارستان، پزشک تشخیص داد که دچار نارسایی کبد شده‌ام و باید ویتامین‌های خاصی را با تزریق مصرف کنم اما پس از مدتی بیماری‌ به‌حدی پیش رفت که به CCU رفتم. در تمام این مدت پزشک معالج، نه با خود من و نه با خانواده‌ام درباره بیماری سخنی نگفت و تنها حرفی که به ما زده شد این بود که من نهایتاً ۴۸ ساعت دیگر زنده خواهم ماند.

وی اضافه کرد: برای عمل جراحی توسط دکتر «ملک‌حسینی» وارد شیراز شدم اما به‌محض ورود به این شهر به کما رفتم. آنچه من را نجات داد بیشتر شبیه یک معجزه بود. دعای خیر مردم و البته زحمات گروه پزشکی این معجزه را رقم زد.

داودنژاد خاطرنشان کرد: یکی از عوامل مهم در بهبود بیماری، ارتباط نزدیک بیمار و خانواده او با پزشک معالج است؛ چیزی که متأسفانه پزشک اول من رعایت نکرد اما در شیراز دکتر ملک‌حسینی مدام با خود من و البته خانواده‌ام در ارتباط بود و مراحل معالجه را بیان می‌کردند و حتی به پدرم گفته بودند تنها ۱۰ درصد امکان بهبودی پس از عمل وجود دارد. این ارتباط کمک بسیاری به تسریع بهبودی فرد بیمار می‌کند.

وی افزود: بعدها متوجه شدم عمل «بای پس» سه برابر استاندارد پزشکی انجام شده است و این اولین خطای پزشک بود. از سوی دیگر زمان حضور من در بیمارستان بیش از حد بود و اگر زودتر به شیراز منتقل می‌شدم به جای عمل جراحی سخت، حتی با تجویز دارو نیز می‌توانستم سلامتی خود را به دست آورم و به زندگی عادی بازگردم.

داودنژاد در پایان با اشاره به اینکه اکنون در سلامت کامل به‌سر می‌برد، گفت: به تازگی بازی در فیلم سینمایی «فِراری» ساخته پدرم را به پایان رسانده‌ام و قصد دارم در آینده با قدرت به سینما بازگردم.

این برنامه که تهیه کنندگی آن بر عهده «مصطفی شریفی» است در قسمت‌های گذشته خود نحوه مواجهه با بیماری‌هایی چون «ام اس»، «سرطان»، «سکته مغزی و قلبی» و... را مطرح و بررسی کرده و با اجرای فرزاد حسنی و نیز همراهی «دکتر مسعود صابری» از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بله حق با شما است. ولی چند خطای خودتان را به شما گوشزد میکنم تا تکرار نکنید و البته خودتان را هم سرزنش کنید؛
      اول، چرا بی مبالاتی کردید که آنقدر چاق شوید؟
      دوم، چرا بی مطالعه عمل بای پس گوارشی کردید؟
      سوم، چرا رفتید که پیوند کبد کنید؟ چند سال دیگر لابد فکر میکنید این هم قصور پزشکی بود!!!
      انسانی بایستی در حادثه ای بمیرد و پزشکی باید دچار خطای پزشکی شود تا فرد پرتوقع و مقصری مثل شما زنده بماند!!!
      یک کمی فکر کن و اگر دوست داشتی از خودت خجالت بکش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای محترم خودتون میدونید که سوال تون از این آقا اونم اینجا کار بی معنی هست و جوابی از ایشون دریافت نخواهید کرد
        ولی من به شما میگم که یک همه چاقی ها به دلیل افراط در خوردن نیست و میتونه چندین دلیل پزشکی داشته باشه و از دست خود شخص خارج باشه دو یکی از اعتراضات ایشون که خیلی هم بجا هست این بود که پزشک اطلاعاتی رو که یه مریض باید قبل از عمل داشته باشه در اختیارش نمیذاره و ارتباط درستی با بیمار و خانواده بیمار نداره و این موضوع باعث میشه که تقریبا خود بیمار نتونه هیچ پیش زمینه ای از عملی که قراره روش انجام بشه داشته باشه
        سوم هیچ کس نمیره که پیوند چیزی روش انجام بشه آدم فقط برای بیماری و ناراحتی که داره به پزشک مراجعه می کنه و پزشک تشخیص میده که باید چه کاری بکنه مثلا ممکنه شما برید و به دکتر بگید من میخوام پیوند قلب انجام بدم مسلما خیر این پزشک هست که به شما میگه چکاری باید انجام بدید و شما هم بنا به اعتمادی که به عالم بودن پزشک دارید راه ایشون رو میرید تا به سلامتی برسید و در آخر خدمتتون باید بگم که پیوند کبد میتونه از یه انسان زنده گرفته بشه و نیازی نیست یک نفر بمیره تا دیگری بتونه کبد پیوندی بگیره

    • بدون نام

      اقای داوود نژاد رفتی جراحی زیبایی کردی تا لاغر شی این عمل از بیخ و بن اشتباهه و تو با تصمیم خودت خواستی این عمل روت انجام شه حالا ادعای اشتباه از طرف پزشک میکنی...هاهاها خنده داره والا

    • مجید صفوی

      در این ماجرا اشتباه پزشکیش کجا بود ایشون که از زحمات پزشکا تعریف کرده.....

    • بدون نام

      به خاطر قصور پزشکی پسر عمم ویک هفتس از دست دادیم جوان ۳۰ ساله حالا خونوادش و دوتا بچش باید بسوزند وبسازن

    • لیلی

      کاش دروغ مث حناق بود . عمل بای پیس چه ربطی به نارسایی کبد داره ؟ چرا از ناآگاهی مردم سواستفاده میکنید ؟ مصاحبه های قبلی این آقا موجوده که میگن به دلیل گوش نکردن به حرفای پزشکشون اینطور شده . از خدا که پنهان نیست از شما چه پنهون ............. برترین ها خیلی نامردی اگه تایید نکنی همه تون به پزشکا حمله میکمنید بدون اینکه خدارو در نظر بگیرید . واسه قبول شدن تو کنکور 12 سال درس میخونیم . & سال دوره ی عمومی با بیشترین کشیک ها و سخت ترین درسا . 4 سال دوره ی تخصص و تحمل بدترین شرایط جسمی و روحی و با کمترین درآمد بعدشم 4 سال طرح با کمترین حقوق و بدون هیچ امکاناتی . بعدشم که مستقل میشیم و تا ابد باید مثل دانشجو مطالعه داشته باشیم و هر دقیقه به دقیقه زندگیمون پر استرسه . پر حرفای شماها پر بد و بیراه همراه و کتک کاریاشون . گناه ما چیه جز اینکه عاشق کارمونیم ؟

    • بدون نام

      دوستان متن رو خونديد؟ پزشك ٣ برابر استاندارد ناحيه رو برداشته.
      پزشك روند درمان رو براي بيمار توضيح نداده.
      احتمالا پزشك از خطرات اين عمل هم براي بيمار توضيح نداده.
      متاسفم براي كامنت گذار اول. جواب شما رو من ميدم
      ١-مطمئنم هر كدوم از ما به چيزي معتاديم. شده جوش رو صورتتون رو بتركونيد در حاليكه ميدونيد نبايد إنجامش بديد. يه چاق هم نميتونه خودش رو كنترل كنه و از يك وزني نياز به كمك پيدا ميكنه.
      ٢- تحقيق! به پزشك مراجعه كرده و پزشك عمل رو تجويز كرده و قاعدتا مراحل رو توصيف كرده. نكنه انتظار داشتي بره از هر كسي كه عمل كرده بپرسه؟ اگر به پزشك نشه اعتماد كرد، پس به كي ميشه
      ٣- پيوند رو به تشخيص پزشك انجام داده، اين موردي نيست كه فردي بدون معلومات پزشكي نظر بده. نكنه ميخواي بره تمام كتابهاي پزشكي رو مطالعه كنه؟
      شوهر خاله پزشك من هم بر اثر اعتماد به همكاران پزشكش فوت كرد ولي به هر حال مجبور به اعتماد بود.

    • بدون نام

      ليلي خانم شما درس نخوني سنگين تري. همين الان سطح سوادت مشخصه. نري مردم رو به كشتن بدي. حداقل قبل از اينكه بگي رابطه اي بين نارسايي كبد و عمل وجود نداره جزوه ات رو بخون.

    • فریبرز

      آقای داوود نژاد, آیا واقعا فراموش کرده اید که در شیراز جناب دکتر ساسان نیک اقبالیان شمارا تحت عمل جراحی قراردار و از مرگ حتمی نجات یافتید؟
      برای شما خیلی متاسفم که حتی نام پزشک معالج خود را نمیدانید,

    • بدون نام

      این به اصطلاح دکترا بیکارن میان برترینها میخونن.!!برید به کارتون برسید انگار جواب همه رو باید بدن،بد جور سوختین ها.خوب اقای داوود نژاد راست میگه جون ادمها برا شما بساز بفروشها اهمیت نداره.

    • پزشک

      اتفاقا دراثراشتباه پزشکی هم ازکما خارج شدند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج