۳۸۵۶۸۸
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

اسکن مغزی رازهایتان را برملا می کند!

شناخت شخصیت افراد از طریق اسکن امواج مغزی آنها، عملی بسیار جالب توجه و جذاب به نظر می رسد، اما تحقیقات اخیر دانشگاه فناوری تگزاس نشان می دهند شناسایی از طریق EEG می تواند آغازگر عصر نوینی از نگرانی ها در مورد حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات باشد.

وب سایت دیجیاتو - حمید مقدسی: شناخت شخصیت افراد از طریق اسکن امواج مغزی آنها، عملی بسیار جالب توجه و جذاب به نظر می رسد، اما تحقیقات اخیر دانشگاه فناوری تگزاس نشان می دهند شناسایی از طریق EEG می تواند آغازگر عصر نوینی از نگرانی ها در مورد حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات باشد.
اسکن مغزی رازهایتان را برملا می کند!

به عقیده کارشناسان، مشکل این نیست که امواج مغزی را بتوان مانند اثر انگشت شبیه سازی و جعل نمود، نگرانی اصلی در مورد این است که اسکن EEG می تواند اسراری بیشتر از آنچه می خواهید را از ماده خاکستری مغز شما بیرون بکشد، مثلاً می تواند نشان دهد که شما مخفیانه الکل مصرف می کنید.

«عبدل سروادا» و «ریچارد ماتوو» از محققین مرکز فوق اخیراً با استفاده از سیستم احراز هویت EEG به بررسی این موضوع پرداختند که آیا می توان اطلاعات شخصی را از اسکن امواج مغزی به دست آورد یا خیر. آنها نوعی سیستم یادگیری ماشینی طراحی کردند که امواج مغزی گروه آزمایش را با نتایج EEG گروهی از افراد الکلی مقایسه می کرد.

در نتیجه این آزمایش، سیستم توانست 25 درصد از افراد الکلی در نمونه جدید مورد آزمایش را با موفقیت شناسایی نماید. «سروادا» در این رابطه گفت: «دستاورد فوق چیز عجیبی نبود. می دانیم که سیگنال های مغزی منبعی غنی از اطلاعات هستند.»

اسکن مغزی رازهایتان را برملا می کند!

البته کاربرد اصلی نتایج EEG مغز در علوم پزشکی خواهد بود، اما با توجه به اینکه اسکنرهای امواج مغزی در بازار مصرفی هر روز عمومیت بیشتری می یابند، احتمال دارد که از آنها برای شناسایی ویژگی های شخصیتی افراد استفاده شود.

با این تفاسیر، اگر در حال حاضر به شبکه های اجتماعی در مورد فروش اطلاعات فردی خود به شخص ثالث مشکوک هستید، توجه داشته باشید که فروش داده های به دست آمده از امواج مغزی در آینده تا چه حد خطرناک و ناقض حریم شخصی افراد خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موافق

      اگر خانم برود اسکن مغز شوهرش تحویل بگیرد .چه شود ...خیلی جالب است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج