۳۸۷۰۸۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برزیل همچنان در تنش سیاسی

پارلمان برزیل با اکثریت برای گرفتن کرسی رییس سابق پارلمان این کشور به اتهام فساد و تخطی از قانون، رای داد.

خبرگزاری ایسنا: پارلمان برزیل با اکثریت برای گرفتن کرسی رییس سابق پارلمان این کشور به اتهام فساد و تخطی از قانون، رای داد.

مجلس برزیل با ۴۵۰ رای موافق در مقابل ۱۰ رای مخالف و همچنین ۹ رای ممتنع ادواردو کونیا، رییس سابق پارلمان این کشور را پس از چند ساعت بحث و مناظره از پارلمان بیرون کرد و کرسی وی را گرفت؛ این اقدام درپی اتهام فساد و رسوایی‌های گسترده علیه وی صورت گرفته است.

رییس سابق پارلمان برزیل از سوی دادستان‌های این کشور به دریافت میلیون‌ها دلار رشوه مرتبط با رسوایی فساد گسترده مربوط به شرکت نفتی پتروبراس متهم شده است. اما مساله‌ای که باعث شد تا قانون‌گذاران مجلس برزیل کرسی رییس سابق پارلمان را به اتفاق آرا بگیرند، مظنون شدن به داشتن حساب‌های بانکی مخفیانه در سوییس بود.

کونیا که گفته است این حساب‌ها متعلق به صندوق سرمایه گذاری مشترک است پس از مشخص شدن اینکه حساب‌هایی در بانک‌های سوییس دارد، مجبور شد به عنوان رییس پارلمان برزیل از سمت خود کناره گیری کند. اما از سمتش به عنوان یکی از قانونگذاران پارلمان برزیل کناره گیری نکرد.

ادواردو کونیا به عنوان رییس پارلمان برزیل اصلی‌ترین شخص در روند استیضاح دیلما روسف، رییس جمهوری برکنار شده برزیل بود و همچنین متحد اصلی میشل تامر، معاون روسف و رییس جمهوری کنونی برزیل به شمار می‌رفته است.

وی در جریان یک نشست خبری گفت:‌ این یک روند سیاسی است چون من بودم که استیضاح روسف را کلید زدم. آنها یک غنیمت و جایزه می‌خواستند. دولت کنونی دستور عملی را برای برکناری من روی میز کار داشت. من می‌خواهم با انتشار کتابی هر آنچه را که درباره استیضاح روسف اتفاق افتاد، بازگو کنم.

کونیا با از دست دادن کرسی پارلمان مصونیت خود را از دست می‌دهد و به زودی تحت بازجویی از سوی دادستان‌های برزیل قرار می‌گیرد. در برزیل تنها دادگاه عالی می‌تواند درباره متهم کردن و دادگاهی قانونگذاران تصمیم بگیرد.

دادستان‌ها بر این باورند که کونیا یکی از افرادی است که به فساد شرکت تفتی پتروبراس مرتبط است. در جریان این پرونده، تعدادی از قانونگذاران ارشد برزیلی و مدیران اجرایی این کشور مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج