۳۹۳۵۵۸
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

با رمزهای عبور خداحافظی کنید

موضوع هک شدن رمزهای عبور و به خطر افتادن اطلاعات کاربران به موضوع بسیار جدی‌تری تبدیل شده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ تصمیم گرفته‌اند که جایگزینی برای استفاده از رمز عبور پیدا کنند.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: حتما می‌دانید که حساب کاربری ۵۰۰ میلیون کاربر سایت یاهو هک شده و این شرکت راه‌هایی برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران منتشر کرده که یکی از آنها تغییر رمز عبور و فعال کردن سیستم فعال‌سازی دو مرحله‌ای بود؛ اما موضوع هک شدن رمزهای عبور و به خطر افتادن اطلاعات کاربران به موضوع بسیار جدی‌تری تبدیل شده و بسیاری از شرکت‌های بزرگ تصمیم گرفته‌اند که جایگزینی برای استفاده از رمز عبور پیدا کنند. به تازگی شرکت لنوو اعلام کرد که همکاری جدیدی را با سازمان FIDO آغاز کرده تا بتوان از سیستم تشخیص اثر انگشت روی لپ‌تا‌پ‌ها و کامپیوترهای مختلف استفاده کرد.

با رمزهای عبور خداحافظی کنید

در حال حاضر شرکت‌های لنوو، اینتل، ساینپتیک و پی‌پال روی این تکنولوژی جدید کار می‌کنند و قصد دارند یک چیپ‌ جدید طراحی کنند که روی لپ‌تاپ‌ها نصب می‌شود و می‌توان به وسیله‌ی آن از اثر انگشت برای وارد شدن به حساب‌های کاربری مختلف استفاده کرد. این سیستم جایگزین رمز عبور می‌شود. اطلاعات کاربران در ابتدا به سرورهای سازمان FIDO منتقل می‌شود و سپس هویت کاربر تایید می‌شود و برای سازمان‌های دیگری مانند پی‌پال ارسال خواهد شد.

سازمان‌ FIDO چند سال پیش توسط پی‌پال و لنوو تاسیس شد و شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، گوگل و Band of America هم از ان پشتیبانی کردند. این سازمان وظیفه دارد روشی جایگزین به‌جای استفاده از رمز عبور درست کند که کار با آن بسیار راحت باشد. این سازمان قبلا راه‌کارهایی مانند استفاده از کلید‌های USB، فرمان‌های صوتی و حتی تشخیص چهره ارایه کرده بود که تمام آن‌ها نتوانستند استانداردهای امنیتی لازم را به دست بیاورند.

لازم به ذکر است که مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که قصد دارد از تکنولوژی‌های سازمان FIDO در سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده کند. یکی از مسئولان سازمان FIDO هم مدیر بخش امنیت شرکت مایکروسافت به حساب می‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      افرییییییین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج