۳۹۸۲۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

«حکومت نظامی» در خاورمیانه

کارگردان نمایش «حکومت نظامی» می‌گوید این اثر با اقتباس از نمایشنامه آلبر کامو به هجوم و رشد داعش در منطقه اشاره می‌کند.

خبرگزاری مهر: کارگردان نمایش «حکومت نظامی» می‌گوید این اثر با اقتباس از نمایشنامه آلبر کامو به هجوم و رشد داعش در منطقه اشاره می‌کند.
«حکومت نظامی» در خاورمیانه

تینو صالحی نویسنده و کارگردان نمایش «حکومت نظامی» که قرار است از ۱۳ مهر روی صحنه تماشاخانه ایرانشهر برود به ما گفت: «حکومت نظامی» بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام اثر آلبر کامو نوشته شده است. البته ابتدا در نظر داشتم اصل متنی را که کامو نوشته بود اجرا کنم اما بنا به دلایل تحلیلی و محدودیت ها به این نتیجه رسیدم که حتما باید کار بازنویسی شود یعنی بر اساس تحلیل خودمان یک برداشت آزاد از این نمایشنامه کردیم و من بر اساس مدلی که در ذهن مان بود آن را بازنویسی کردم.

وی افزود: از طرفی در بازنویسی به این نتیجه رسیدیم که کار را از نظر زمانی به روز کنیم و از آنجا که دلم نمی خواست به متن اصلی که بسیار مشهور است و طرفداران زیادی دارد دست ببرم دیدم بهتر است متن مستقلی بنویسم که خدشه به نمایشنامه اصلی وارد نشود به همین دلیل نمایش «حکومت نظامی» به یک اثر مستقل تبدیل شد.

صالحی همچنین در مورد بازیگرانی که روی صحنه خواهند رفت، بیان کرد: بازیگران این نمایش ترکیبی از کسانی است که اولین بار با ایشان همکاری می کنم در کنار هنرمندانی که چند تجربه همکاری با همدیگری داریم به علاوه بچه های دانشگاه های مختلف که از طریق ورکشاپ ها و کلاس هایی که داشتم انتخاب شدند در کنارمان هستند که به این ترتیب ۲۵ بازیگر قرار است روی صحنه بیایند.

این کارگردان بیان کرد: در نمایش هایی که معمولا کار کردم همیشه حواسم بود تا اثر برای همه مردم قابل فهم و استفاده باشد تا هم آنها که در جریان های روشنفکری هستند و هم مردمی که عموما برای دیدن تئاتر می آیند برداشت قابل درکی از کار داشته باشند. فکر می کنم این نمایش هم از این قاعده مستثنی نیست و از هر طیفی می تواند مخاطب داشته باشد.

وی در پایان درباره موضوع تازه ترین اثر خود گفت: «حکومت نظامی» نمایشی سیاسی است و اگر این مقوله را از آن بگیرید نمایشی باقی نمی ماند. ما کار شریفی را روی صحنه می بریم و سیاستی که به آن پرداخته می شود در دایره روز خاورمیانه است و به هجوم و رشد داعش در منطقه اشاره می کند و در این میان جامعه فعلی ایران هم نمایش داده می شود.

نمایش «حکومت نظامی» به کارگردانی تینو صالحی مهر و آبان ١٣٩٥ در سالن سمندریان مجموعه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت و بازیگرانی چون علیرضا مهران، توماج دانش بهزادی، پژمان جمشیدی، نازنین کریمی، هومن سلطانی، حسین شفیعی، سامان کرمی، سینا نصرالهی، نجلا نظریان، سحرناز افتاده، مینا گلپایگانی، پریسا روزبهانی، ارغوان راستی و... در این اثر حضور دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج