۴۰۲۸۴۳
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

سرقت ۷۰۰ میلیونی از کارت‌های بانکی مشتریان

مغازه‌داری که با استفاده از دستگاه اسکیمر توانسته بود بالغ بر هفت‌ میلیارد ریال از کارت‌های بانکی مشتریان خود سرقت کند، در عملیات کارشناسان پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

روزنامه شرق: مغازه‌داری که با استفاده از دستگاه اسکیمر توانسته بود بالغ بر هفت‌ میلیارد ریال از کارت‌های بانکی مشتریان خود سرقت کند، در عملیات کارشناسان پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ «سیدمصطفی مرتضوی»، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنها مبالغ زیادی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار ویژه پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و تحقیقات وسیع و گسترده کارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی برای شناسایی عامل برداشت‌های غیرمجاز انجام و سرانجام هویت اصلی متهم که یک مغازه‌دار بود، شناسایی شد. سرهنگ مرتضوی گفت: در بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد متهم از استان اصفهان به استان دیگری رفته که بلافاصله اکیپی از مأموران پلیس فتا به آن محل رفتند و در یک عملیات غافلگیرانه هنگامی که متهم قصد برداشت وجوه از حساب بانکی یکی از شهروندان را داشت، دستگیر و به اصفهان منتقل شد.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان درباره نحوه سرقت صورت‌گرفته به خبرنگار ما گفت: متهم در مغازه خود دستگاهی به نام اسکیمر قرار داده بود که وقتی کارت مشتری را برای پرداخت وجه کالا دریافت می‌کرد، آن کارت را وارد دستگاه اسکیمر می‌کرد و به این ترتیب کلیه اطلاعات کارت کپی‌برداری می‌شد. مرتضوی تصریح کرد: متهم سپس این اطلاعات را با دستگاه دیگری به کارت‌های خام بانکی منتقل می‌کرد و به این ترتیب یک نسخه از همان کارت بانکی که مشتری در اختیار داشت، نیز در دست فرد سارق قرار می‌گرفت و او در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب وی در خارج از استان می‌کرد.

وی افزود: با اعتراف صریح متهم، پرونده مقدماتی تشکیل و وی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد. سرهنگ مرتضوی درباره استفاده از دستگاه اسکیمر هشدار داد و گفت: امروزه یکی از دستگاه‌هایی که برای سرقت اطلاعات مردم و سرقت حساب شهروندان استفاده می‌شود، دستگاه‌های اسکیمر است که از سوی مغازه‌داران سودجو و فرصت‌طلب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میرزا

      هم بد بود هم خوب بود

    • بدون نام

      هههه من همون قدر تو کارتم پول هست که بتونم با حساب و کتاب تا ته ماه برسونمش فکر کنم مغازه داره حساب منو ببینه دلش بسوزه یه چیزی بریزه توش که تا آخر ماه کم نیارم

    • بیهمتا

      سلام اقامیرزامیشه نکته ی خوب این خبرروتوضیح بدین متشکرم

    • بدون نام

      قطع دست باید شود

    • میرزا

      سلام ؛بیهمتا جون :بعضیها معترضا که بنده طولانی مینویسم!! اما بنا به دستور سرکار باشه چشم، خوب بودن این موضوع برای سوءاستفاده گران هیچی ندار که به راحتی به این دستگاه اسکیمر دست پیدا میکنند و حالا کارتهای خام را از چه طریقی به دستم می آورند بنده واگذار میکنم به تشخیص شما عزیزان!!! چون کارت خام بانکی به راحتی و آسودگی در دست هر شخصی نیست؟؟؟خوب بودن همین خبر افشاگرانه است!!! در خصوص بدی آن هیچگاه حساب افرادی که در آنها میلیلردی پول خوابیده که مورد دست برد قرار نمیگیره!!! فقط افراد بیچاره و فقیر مثل بنده و امثال بنده که با ماهی یک و پانصد، ششصد تومان را یک دفعه میبرن که دادمان به هیچ کجا نرسد!!! پس خوبی آن افشاگری و بدی آن چرا در دست همه افراد میتونه قرار بگیره!!! امیدوار هستم با توضیح کوتاه راضی شده باشید،!؟؟

    • میرزا

      سلام مجدد، بیهمتا جون به جای آقا!! منو میرزا جون خطاب بفرما ببخشید از یادم رفت بار اول بنویسم! ممنون

    • بدون نام

      بدلیل نیست که میگن ایرانیان،اگرازطریق راه های مثبت ودرست بحقوق حقه خودنرسند؟ازطرق غیر منطقی وبه حق ناجوانمردانه اقدام خواهندکرد

    • بدون نام

      اینجور ادما قانع هم نیستن میخوان تا عمر دارن به کارشون ادامه بدن اخه احمق من تا حالا ۵۰میلیون هم نداشتم اونوقت ۷۰۰میلیون دزدیدی بازم ادامه میدی دزد به همه چیز
      میرزا درست میگن کارت خام بانکی ...

    • خودساخته

      خسته نباشید این کلاهبرداری فقط با توجه به نوشته میرزا جون فقط کارمند و کارگر ها را لخت میکنه، والا دستش به گردن کلفت های پولدار نمیرسه! یک نوع هم افشا کردن بانکها جهت کارتهای بانکی هم هست،!! خدایی، میرزا جون چیز خوبی گفتن؟؟

    • یک مرد باتقوا

      میرزا یک خانم هست خیلی راحت بایشان میگید میرزا جون نمیدونم خودشان با انکه معولا در احکام دینی هم وارد میشن چرا نمیدونن نباید بایشان مردها بگن میرزا جون رعایت کنید

    • رضا حسن

      ای بابا این یک قلم لو رفته وگرنه ایران پر از پادشاهه

    • میرزا

      سلام جناب مرد با تقوی ... در مورد حقیر خداوند بزرگ در روز معاد معلوم و مشخص میکند که چه شخصیتی اعمال یمین هستن یا اعمال شمال!!! خداوند بزرگ و الرحم الراحمین دوستان را به راه نیک و طینت پاک هدایت کند، آدمیزاد در قیاس و حدی نیستم که معاذالله بجای خداوند یکتا. احد و واحد تصمیمات بگیرد و حکم صادر نمایند!! .... این دنیا بنا به فرموده شهید بهشتی، زندان مومن است و بهشت کافر،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج