۴۱۰۵۲۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نکونام: حمایت‌ها در وزارت ورزش کمرنگ شد

مربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: چنانچه این‌بار هم مثل ۴ سال گذشته انتخاب وزیر ورزش به تاخیر بیافتد، ممکن است تیم ملی صدمه ببیند.

خبرگزاری فارس: جواد نکونام ، کاپیتان سابق و مربی فعلی تیم ملی فوتبال ایران می گوید امیدوار است با انتخاب سلطانی فر، روابط وزارت ورزش و جوانان با فدراسیون فوتبال که پیش از این صدمه دیده بود، ترمیم شود.

نکونام بیشترین بازی ملی را در کارنامه دارد و حالا هم یکی از نزدیک ترین افراد به کارلوس کی روش است. وی در گفت‌وگویی که خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد شرایط کلی ورزش کشور، انتخاب وزیر ورزش و همچنین موقعیت تیم ملی ایران برای راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانیم:

به نظر می رسد که انتخاب وزیر ورزش جدید هم برای تیم ملی فوتبال ایران اهمیت زیادی پیدا کرده است. به عنوان کاپیتان سابق و مربی فعلی تیم ملی نظرتان در این زمینه چیست؟

ما امیدوار بودیم در دولت آقای روحانی، توجه ویژه ای به ورزش به خصوص فوتبال شود. خود ایشان خوشبختانه کاملا ورزشی هستند و در چند ملاقاتی که با رئیس جمهور داشته ایم، به بچه های تیم ملی ابراز لطف کرده‌اند.

اما رئیس جمهور در دوره قبلی جام جهانی نشان داد که به شدت پیگیر نتایج تیم ملی است.

بله، یادم هست قبل از بازی آخر ما در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴، ایشان به هتل ما در کره جنوبی زنگ زد و با خود من به عنوان کاپیتان تیم صحبت کرد و کلی روحیه داد. اما متاسفانه به دلایلی این حمایت ها در وزارت ورزش کمرنگ بود. مقاطع زیادی بود که واقعا تیم ملی نیاز به حمایت ویژه دولت داشت، منظورم فقط حمایت مالی نیست. خیلی وقت ها ممکن بود سرکشی از اردوی تیم ملی، یا یک احوال پرسی صادقانه و صمیمی، کلی به بچه های تیم و کادرفنی روحیه بدهد، اما متاسفانه همین هم دریغ می شد.

حالا قرار است که وزیر ورزش جدید معرفی شود. چقدر به آینده امیدوارید؟

دوست ندارم در مورد مدیران قبلی زیاد حرف بزنم یا گلایه ای بکنم. ترجیح می دهم مثبت نگاه کنم و امیدوار باشم که اتفاقات خوبی برای ورزش مملکتم می افتد.

تا چه حد از سلطانی‌فر، وزیر پیشنهادی شناخت دارید؟

تا جایی که شنیده ام سلطانی فر علاقه زیادی به فوتبال دارد و این موضوع خوشحال کننده است. از طرفی معلوم است که آقای رئیس جمهور هم ایشان را خیلی قبول دارند که برای دومین بار به مجلس معرفی کرده است.

از وضعیت تیم ملی چه خبر؟ خیلی‌ها معتقدند که پس از شکست دادن کره‌جنوبی راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ هموار شده است.

درست است که تیم ملی خوب نتیجه گرفته و اکنون از ۴ ما ۱۰ امتیاز کسب کرده‌ایم، اما هنوز تا صعود به جام جهانی راه زیادی داریم.

چرا راه زیاد؟

مطمئن باشید اگر همه دست به دست هم ندهیم، رسیدن به جام جهانی سخت خواهد بود. امیدوارم مجلس کمک کند تا مثل سه سال پیش پروسه انتخاب وزیر ورزش طولانی نشود. خدای نکرده اگر این اتفاق بیافتد، در این مقطع حساس ممکن است تیم ملی هم صدمه ببیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج