۴۱۳۱۴۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مشاغل پراسترس عمر را کوتاه می‌کنند

بر اساس مطالعه جدیدی که در نشریه "روانشناسی فردی" به چاپ رسیده، مشاغل پراسترس با اختیاراتِ شغلیِ محدود، منجر به کاهش طول عمر کارمندان می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس مطالعه جدیدی که در نشریه "روانشناسی فردی" به چاپ رسیده، مشاغل پراسترس با اختیاراتِ شغلیِ محدود، منجر به کاهش طول عمر کارمندان می‌شود.

کار کردن در مشاغل پرتنش و به ویژه در شرایطی که کارفرما حق مدیریت و کنترل را از کارمندان خود سلب می‌کند و اختیاراتِ شغلی آنها را محدود می‌سازد نه تنها بسیار خسته‌کننده و طاقت‌فرساست بلکه این استرس دائمی می‌تواند حتی منجر به کاهش طول عمر کارمندان شود.

افزایش اختیارات شغلیِ کارکنان حتی در مشاغل پرتنش می‌تواند برای پرسنل و نیروی کار، انگیزه‌بخش و مفید باشد. "اریک گونزالز - مول" استادیار "منابع انسانی و رفتار سازمانی" در دانشکده تجارت Kelley در دانشگاه ایندیانای آمریکا و نویسنده ارشد این مقاله گفت: ما در این مطالعه دریافتیم افراد در مشاغل پراسترس با اختیاراتِ محدود در مقایسه با کارمندانی که کنترل و اختیارات بیشتری در شغل خود دارند در سنین پایینتر و جوانتر می‌میرند.

به گزارش یونایتدپرس، متخصصان در این مطالعه همچنین دریافتند که برعکس این وضعیت نیز صادق است یعنی احتمال مرگ زودرس در کارمندانِ مشاغل پراسترسی که کنترل و مدیریت بالایی بر شغل خود دارند تا ۳۴ درصد کاهش پیدا می‌کند.

متخصصان معتقدند کارمندان و کارگرانی که در مشاغل سخت و استرس‌زا کار می‌کنند و در عین حال آزادی بسیار اندکی در پیشبرد امور شغلی خود دارند در نهایت به دلیل عدم رضایت از شرایط کاری، به رفتارهای ناسالم نظیر استعمال سیگار، بی‌تحرکی و تغذیه ناسالم روی می‌آورند در حالی که افزایش اختیاراتِ شغلیِ کارکنان حتی در مشاغل پرتنش نیز می‌تواند برای پرسنل و نیروی کار، انگیزه‌بخش و مفید باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج