اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۴۲۱۶
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

بحران آب فقط با صرفه جویی برطرف نمی شود

پدر علم کویرشناسی ایران با بیان اینکه بحران کم آبی در کشور از مرز خطر هم گذشته است، گفت: این بحران تنها با صرفه جویی برطرف نمی شود.

خبرگزاری ایرنا: پدر علم کویرشناسی ایران با بیان اینکه بحران کم آبی در کشور از مرز خطر هم گذشته است، گفت: این بحران تنها با صرفه جویی برطرف نمی شود.

پروفسور پرویز کردوانی روز یکشنبه در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان البرز افزود: بزرگترین اشتباه این بوده که آب را برای کشاورزی محدود کرده اند این در حالی است که برای شهرها همچنان استفاده از آب آزاد بوده و در شهرها احساس کم آبی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی های نادرست در نهایت سبب شد تا شاهد موج عظیمی از مهاجرت کشاورزان به شهرها باشیم و اگر قرار است ممنوعیتی در مصرف آب صورت گیرد این ممنوعیت باید در تمامی بخش های کشاورزی، صنعت و شرب باشد و همه به صورت مساوی در استفاده نکردن از آب مشارکت داشته باشند.
کردوانی با بیان اینکه با شعار دادن این بحران کم آبی حل نمی شود اظهار داشت: این تفکر که اگر بارندگی ها بیشتر شود بار دیگر دشت ها احیا خواهند شد تفکر نادرستی است چراکه دشت ها فشرده شده اند و بارندگی ها دیگر تاثیری نخواهد داشت.
وی ادامه داد: بحث انتقال آب از یک استان کشور به استان دیگر نیز سبب شده تا شاهد نابودی هر چه بیشتر برخی استان های کشور باشیم با انتقال دیگر مشکل حل نمی شود چرا که آبی وجود ند ارد.
پدر علم کویر شناسی ایران در بخش دیگری از سخنان خود به مخرب بودن سدها در کشور اشاره کرد و گفت: سدها عامل نابودی محیط زیست هستند.
کردوانی با بیان اینکه سد کرج و لتیان به خاطر تهران هشت سال است که باز نشده اند اظهار داشت: در مسیر این سدها منازل، دانشگاهها، مدارس و شهرهای بسیاری ساخته شده و در صورتی که سطح آب سدها بالا بیاید در آینده نزدیک این سدها ورامین و کرج را می بلعند.
وی ادامه داد:برای دیرتر پر شدن سد ها سه اقدام آبخیزداری در بالا دست سدها، سدهای رسوب گیر و شستشو هیدرولیک باید صورت گیرد و با توجه به اینکه سدهای کرج و لتیان زود پر می شوند باید با لایروبی سدها مانع طغیان آنها شد.
کردوانی افزود: تهران تا 50 سال آینده دیگر آب زیر زمینی ندارد و آب های سطحی نیز در وضعیت خوبی نخواهند بود.
پدر علم کویر شناسی با بیان اینکه یک خطر بزرگ به نام تهران استان البرز را تهدید می کند گفت: کاری کنید که آب را به ارتفاعات و یا روستاهای استان ببرید.

وی با اشاره به اینکه باید آب بارانی را جمع آوری کنیم اظهار داشت: نیاز نیست در شرایطی که نیازمند نان هستیم آب زیاد برای کشت پنبه و پسته استفاده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راست می گن دیگر نباید پسته و پنبه و چیز هایی که آب زیاد مصرف می کنند بکاریم، مثل آلمان، دیگر مهم نیست که وارد می کنیم مهم آب هست.

    • رهگذر

      درجواب شمابایدبگم اتفاقاپسته خیلی به اب کم نیازداره بایدیه انشعاب بکشن به همه خانه هااب غیراشامیدنی مخصوص ماشین شستن وحیاط وچیزایی که اب اشامیدنی اینقدمصرف نشه خیلی افرادهم وسواس دارن وبینهایت اب مصرف میکنن اوناروبایددرست کردکه بحران اب نباشه

    • بدون نام

      تنها راه نجات کم آبی کشور فقط کوریدور شمال به جنوب میباشد که از این طریق هزاران شغل ایجاد میشود و کشاورزی ایران در منطقه رونق مییا بد

    • شرکت

      در جایی که من زندگی میکنم پنج تا حلقه چاه اب وجود داره و چیزی حدود ده هزار هکتار ابیاری میکنه و مردم درامد دارن..ولی در همینجا دو تا شرکت بزرگ وجود داره در این دوتا شرکت بیست حلقه چاه اب داره شبانه روزاب مصرف میکنن..شرکتها هم پرمصرف هستن .مدرن نیستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج