۴۱۷۵۸۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

طنز؛ قلب بخشنده ایرانی‌ها

پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

طبق گزارش سال ۲۰۱۶ بنیاد امداد خیریه (CAF) میانمار، عراق، لیبی و آمریکا، بخشنده‌ترین کشورهای جهان هستند و از هر ۱۰ نفر مردم این کشورها هشت نفر به یک غریبه کمک کرده یا به یک خیریه پول داده‌اند.

بنیاد CAF گفته: مبنای سنجش «بخشندگی» در تحقیق آنان ۱) کمک به غریبه ۲) اهدای پول به خیریه‌ها و ۳) کار داوطلبانه است.

به نظر ما این پژوهشگران غربی چون پولشان را از غرب می‌گیرند طبیعی است که یک‌طوری تحقیق کنند که نتیجه به‌نفع آمریکایی‌ها باشد. مثل همین تحقیق که گفته آمریکا کشور بخشنده‌ای است. البته ممکن است بپرسید عراق و میانمار را چرا بالاتر از آمریکا اعلام کرده‌اند؟ خب این هم از مارموزه‌بازی غربی‌هاست. می‌خواهند عراق را گول بزنند که شل کند.

اما ما چرا معتقد هستیم تحقیق CAF غلط است؟ چون در هر سه بخش این تحقیق، ما افراد مشهور زیادی داریم که ترکانده‌اند.

١) کمک به غریبه:

آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد از بخشنده‌ترین مردم جهان است و خودش به‌تنهایی یک کشور محسوب می‌شد، چون بودجه یک ملت را تنهایی خرج می‌کرد. او نه‌تنها به کشورهایی مثل ونزوئلا و بولیوی کمک نقدی و جنسی زیادی کرد، بلکه این‌قدر بخشنده بود که جهیزیه دختران کومور را هم تأمین می‌کرد.

٢) اهدای پول به خیریه‌ها:

برخي شهرداری‌ها درحال‌حاضر به نظر ما بخشنده‌ترین ایالت مستقل جهان هستند، چون دیده شده زمین و پول زيادي به بعضی خیریه‌ها کمک کرده‌اند.

٣) کار داوطلبانه:

مردم ایران در هر انتخابات به صورت داوطلبانه به تبلیغ کاندیداها می‌پردازند و دیده شده که بر سر کاندیدای مذکور به جان هم نیز افتاده‌اند. کاندیدای مذکور هم- حالا هر کی که می‌خواهد باشد- بعد از انتخابات در اولین سخنرانی، از کار داوطلبانه مردم تشکر می‌کند و آنان را به امان خدا می‌سپارد تا انتخابات بعدی. چنین کار داوطلبانه‌ای در هیچ‌کجای جهان سابقه ندارد که همه تلاش کنند یک نفر شغل پیدا کند و طرف بعد از کار پیداکردن، کاری به کار و شغل مردم نداشته باشد. در نتیجه ایرانی‌ها به صورت مردم و مسئولان، بخشنده‌ترین هستند و تحقیقات CAF فاقد وجاهت علمی است و معلوم است که پژوهشگران آنجا از غرب تأمین مالی شده‌اند تا از غرب تعریف کنند.

نتیجه

ایرانی‌ها بخشنده هستند، چون واقعا هر چیزی می‌شود، می‌بخشند و تاریخ یادشان نمی‌ماند.

وصیت

سوفیا... عشق من... من الان یک سال است که به عشق تو برای بابات کار داوطلبانه می‌کنم، طوری که الان بابات کار نمی‌کند و من کار می‌کنم و حقوقم را می‌دهم به بابات. بعد هم من هرچی پول داشتم، به بابات که با من از صدپشت غریبه، غریبه‌تر است، داده‌ام. درضمن اگر بابات خیریه بود و من این‌قدر بهش کمک کرده بودم، الان می‌توانست بانک بزند. آیا من بخشنده‌ترین کشور جهان نیستم؟ آیا تو نمی‌خواهی سفری به این کشور بخشنده کنی؟ و در قلب این کشور مقیم شوی؟ قربان تو: میدون دوم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طنز.مغز نویسنده پوک است.خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج