۴۱۹۹۴۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

انتخابات آمریکا می‌تواند معادلات جهان را بر هم زند

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز سه‌شنبه در برخی ایالات‌ از جمله در شهرها و روستاهای کوچک ایالت نیوهمپشایر آغاز شد.

خبرگزاری فارس: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز سه‌شنبه در برخی ایالات‌ از جمله در شهرها و روستاهای کوچک ایالت نیوهمپشایر آغاز شد.

نشریه فرانسوی زبان «لاپرس» چاپ کانادا طی گزارشی تحلیلی پیرامون این انتخابات مهم نوشت: انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا می‌تواند عرصه جهانی را تکان داده و آن را بر هم بزند.

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر خلاف «هیلاری کلینتون» رقیب دموکرات خود، نسبت به اتحاد با سایر کشورها از خود مقاومت نشان می‌دهد و طبق ارزیابی‌ها و تحلیل‌های برخی از کارشناسان و تحلیلگران، پیروزی وی در این انتخابات می‌تواند تأثیر مهمی بر نظم بین‌المللی، سیاسی و اقتصادی جهان داشته باشد.

«توماس رایت» تحلیلگر اندیشکده مؤسسه بروکینگز طی اظهاراتی اعلام کرد: برای یافتن انتخاباتی به اهمیت انتخابات کنونی ریاست جمهوری آمریکا باید به انتخابات ابتدای سال‌های دهه ۳۰ آلمان برگشت؛ انتخاباتی که طی آن راه برای به قدرت رسیدن «آدولف هیتلر» دیکتاتور سابق آلمان باز شد؛ البته باید توجه داشته باشید که قصد ما از این تشبیه به هیچ وجه القای این موضوع که دونالد ترامپ هم یک دیکتاتور است، نمی‌باشد.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که جهت‌گیری‌های اساسی یک قدرت غربی بزرگ طی آن تغییر می‌یابد و آثار بی‌ثبات‌کننده عمیقی بر نظم بین‌المللی خواهد داشت و این مسئله معمولا در موارد پیروزی نامزدهای جمهوری‌خواه نمود بیشتری پیدا می‌کند.

حرکت در جهت مخالف

شماری از تحلیلگران در تلاشند که سیاست خارجی دونالد ترامپ را در قالب ملغمه‌ای از مواضع ازهم گسیخته نشان دهند. بررسی و ارزیابی دقیق اظهارات عمومی تاجر بحث‌برانگیز آمریکا طی دهه‌های اخیر در واقع این مسئله را القا می‌کند که وی به برخی ارزش‌های اساسی که در تناقض با سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های سنتی این کشور قرار دارد، علاقمند است.

بطور مثال، دونالد ترامپ بر خلاف هیلاری کلینتون رقیب دموکرات خود نسبت به هرگونه اتحاد با سایر کشورها از خود مقاومت نشان می‌دهد و آن را ایده‌ای بد می‌داند.

بر اساس این گزارش، ترامپ بارها و بارها هزینه حمایت‌های نظامی آمریکا از ژاپن، کره جنوبی و اروپا را محکوم و اعلام کرده که کمک‌های آمریکا باید کاهش یافته یا بطور کامل حذف شوند.

علاوه بر این، خروج کامل یا نسبی آمریکا از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌تواند تمایلات و اهداف توسعه‌‌طلبانه روسیه در قبال غرب را تغذیه کند.

توماس رایت می‌گوید: «گمان نمی‌کنم که دونالد ترامپ نگران این موضوع باشد چرا که به اعتقاد وی این مشکل اروپاست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج