اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۱۹۹۵۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اوباما ۱۷ بار در کارزار انتخاباتی هیلاری حضور یافت

شبکه تلویزیونی &#۰۳۹;سی ان ان&#۰۳۹; امروز سه شنبه گزارش داد: باراک اوباما در اقدامی غیرمعمول و با هدف جلوگیری از ورود نامزد دیگری به کاخ سفید، تاکنون ۱۷بار در کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون حضور یافته است.

خبرگزاری ایرنا: شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' امروز سه شنبه گزارش داد: باراک اوباما در اقدامی غیرمعمول و با هدف جلوگیری از ورود نامزد دیگری به کاخ سفید، تاکنون ۱۷بار در کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون حضور یافته است.
در حالیکه امروز نخستین حوزه های رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در ایالت 'نیوهمپشایر' واقع در شمال شرق آمریکا گشوده شدند، سی ان ان با اشاره به حضور غیرمعمول و پرشمار اوباما در کارزارهای انتخاباتی کلینتون گفت که وی نگران میراث سیاسی برجای مانده از خود در کاخ سفید است.
'جولیان زلیزر' (Julian Zelizer) مورخ و استاد دانشگاه 'پریستون' دراین باره به سی ان ان گفت: روسای جمهور پیشین آمریکا زمانی که برسرکار بودند و در کاخ سفید حضور داشتند، همواره درمورد رقابت های انتخاباتی سکوت اختیار می کردند.
این استاد دانشگاه پریستون افزود: اینکه قرار است چه فردی وارد کاخ سفید شود، این امر به یک مساله شخصی برای اوباما تبدیل شده است.
اوباما احساس می کند آمدن رئیس جمهور بعدی به جای وی، یک امر شخصی است و تصور می کند کارزار انتخابات کنونی برای میراث (سیاسی) وی می باشد و اوباما خواهان ادامه آن توسط هیلاری کلینتون است.
این مورخ آمریکایی در ادامه گفت: اوباما در واقع هیلاری کلینتون را میراث دار سیاسی خود می داند و احساس می کند ترامپ بر ضد این میراث است.
سی ان ان در حالی این مطلب را مطرح کرد که انتخابات ریاست جمهوری در ایالت نیوهمپشایر آغاز شده است.
بنابر آخرین گزارش اعلامی خبرگزاری آسوشتیدپرس، دونالد ترامپ توانسته است تاکنون با کسب ۳۲ رای ماخوذه از مجموع سه حوزه رای گیری در 'دیکسویل ناچ'، 'هارتز لوکیشن' و 'میلسفیلد' واقع در ایالت نیوهمپشایر، بر رقیب دمکرات خود که در مجموع ۲۵ رای به دست آورده است، پیروز شود.
امروز نخستین رای گیری ریاست جمهوری آمریکا بنابر یک سنت دیرینه که از سال ۱۹۶۰میلادی مرسوم است، در روستای ۷۰ نفره 'دیکسویل ناچ' واقع در شمال ایالت نیوهمپشایر آغاز و در مجموع هشت رای به صندوق ریخته شد.
از این تعداد چهار رای به هیلاری کلینتون، دو رای به ترامپ، یک رای به گری جانسون نامزد حزب لیبرترین و یک رای نیز به میت رامنی نامزد شکست خورده در انتخابات ۲۰۱۲ آمریکا داده شد.
در هارتز لوکیشن ۱۷ رای به کلینتون، ۱۴ رای به ترامپ، سه رای به گری جانسون، دو رای به 'برنی سندرز' و یک رای نیز به 'جان کیسیک ' داده شد.
در 'میلسفیلد' ایالت نیوهمپشایر نیز ۱۶ رای به ترامپ، چهار رای به هیلاری کلینتون و یک رای نیز به برنی سندرز داده شد.
بنا بر قوانین ایالت نیوهمپشایر، شهرها و مناطقی که جمعیت آنها کمتر از ۱۰۰ نفر است، می توانند در هشتم ماه نوامبر، زمان آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پس از نیمه شب و ورود به روز جدید؛ رای گیری را آغاز کنند و حوزه رای گیری بلافاصله پس از آنکه رای دهندگان ثبت نام شده آرای خود را به صندوق ها انداختند، بسته می شود.
در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شش نامزد به رقابت می پردازند.
علاوه بر دو نامزد دمکرات و جمهوریخواه، گری جانسون از حزب لیبرترین، 'جیل استاین' از حزب سبز، درل کسل (Darrell Castle) نامزد حزب قانون اساسی و اوان مک مالین (Evan McMullin) نامزد مستقل و از ماموران ارشد سابق سیا شرکت دارند.
نظام انتخابات آمریکا بگونه ای است که هر ایالت بطور مستقل رای گیری و نتایج را اعلام می کند. حوزه های رای گیری در اغلب ایالت ها از ساعت هفت صبح به وقت محلی باز می شود، هر چند در برخی ایالت ها از جمله مِین، نیویورک، ویرجینیا، کنتاکی، ایندیانا و... حوزه های رای گیری از ساعت شش صبح به وقت محلی (۱۴:۳۰ ظهر ایران) آماده رای گیری هستند.

در اغلب ایالت ها رای گیری تا ساعت ۷ یا ۸ شب ادامه دارد، اما ایالت هایی مانند نیویورک یا داکوتای شمالی هم هستند که زمان انتخابات را تا ساعت ۹ شب اعلام کرده اند. البته به دلیل پهناوری جغرافیایی ۵۰ ایالت آمریکا که از شرق به غرب این کشور گسترده شده است، بعضی از روستاهای ایالات شرقی آمریکا مانند 'دیکسویل ناچ' به صورت سنتی از ایالت نیوهمپشایر به محض ورود به ساعت اولیه هشت نوامبر، انتخابات را زودتر از سایر ایالت ها و خارج از زمان بندی رسمی اعلام شده آغاز می کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج