۴۲۲۲۸۰
۳۸ نظر
۵۰۰۶
۳۸ نظر
۵۰۰۶
پ

نامه ضد ایرانی امارات و ۱۰ کشور به سازمان ملل

امارات به همراه ۱۰ کشور دیگر عضو شورای همکاری و اتحادیه عرب در نامه‌ای به مجمع عمومی سازمان ملل از صدور انقلاب اسلامی ایران به کشورهای دیگر ابراز نگرانی کردند.

خبرگزاری فارس: امارات به همراه ۱۰ کشور دیگر از جمله کویت، مصر، مغرب، سودان، اردن، دولت مستعفی یمن، بحرین، قطر‌ و عمان (کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب) نامه‌ای خطاب به سازمان ملل نوشتند و در آن از آنچه سیاست‌های توسعه‌طلبانه ایران و بر هم زدن ثبات منطقه نامیدند ابراز نگرانی کردند.

خبرگزاری رسمی امارت «وام» گزارش داد این نامه که به «پی‌یر تامسون» رئیس هفتاد و یکمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل نوشته شده و در پایان میان تمامی اعضای توزیع شده، در راستای حق رسمی امارات برای پاسخ به اظهارات نماینده ایران در سازمان ملل مربوط به تاریخ ۲۶ سپتامبر و در مجمع عمومی سازمان ملل نوشته شده است.

در این نامه آمده است که «از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به صادر کردن انقلاب ایران به کشورهای دیگر فرا می‌خواند نگرانیم؛ ایران کشوری حامی تروریسم در منطقه است از حزب‌الله در سوریه و لبنان گرفته تا حوثی‌ها در یمن و گروه‌های تروریستی در بحرین، عراق، عربستان و کویت و غیره، حمایت می‌کند».

در نامه مذکور و در پاسخ به اظهارت نماینده ایران مبنی بر محکومیت حمله نظامی ائتلاف عربی علیه یمن آمده است: دولت مشروع یمن -به ادعای آنها- در مارس سال گذشته خواستار کمک نظامی شورای همکاری و اتحادیه عرب برای حمایت از ملت یمن در برابر حوثی‌ها و ایران شد و ما در پاسخ به این درخواست به رهبری عربستان سعودی به کمک آنها شتافتیم.

امارات و دیگر امضاکنندگان در ادامه به هدف قرار گرفتن یک کشتی اماراتی در باب‌المندب که به گفته آنها توسط انصارالله هدف قرار گرفته، نیز اشاره و آن را بشدت محکوم کردند؛ آنها افزودند: این گونه اقدامات، کشتیرانی را در تنگه باب‌المندب و اطراف آن که یکی از گذرگاه‌های راهبردی کشتیرانی و مهم است، مورد تهدید قرار می‌دهد.

در نامه یاد شده آنچه مداخله ایران در جنگ یمن ارائه کمک‌های ملی، نظامی و راهبردی به انصارالله و نیز ارسال کشتی‌های حامل اسلحه نامیده شده، محکوم شده است و آن را نقض آشکار قطعنامه ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ سازمان ملل نامیده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: از زمان امضای توافق هسته‌ای میان ایران و ۵+۱ چیزی جز افزایش اقدامات خصمانه در منطقه و ادامه حمایت از گروه‌های تروریستی توسط ایران ندیده‌ایم.

در ادامه این نامه به حادثه «منا» و کشته شدن صدها تن از حجاج نیز اشاره شده و سخنان نماینده ایران در محکومیت این حادثه ، ادعاهایی کاذب برای بهره‌برداری از آن نامیده شده است.

نویسندگان نامه به موضع ایران در خصوص جزایر سه‌گانه نیز پرداخته و مدعی شد‌اند: این جزایر، جزایری عربی و جزء لاینفک امارات هستند و ایران ادعا می کند اینها جزء جدانشدنی از کشورش هستند.

در پایان نامه مذکور ادعا شده: تحقق ثبات و شکوفایی اقتصادی در حاشیه خلیج فارس بر پایه حسن همجواری و احترام به حاکمیت و عدم مداخله در امور دیگر کشورهاست و شیوه ایران مخالف با این موضوعات است.

«عباس یزدانی» دبیر اول نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ۲۸ سپتامبر (۷ مهر) در پاسخ به ادعاهای «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات اعلام کرده بود: ادعاهای عبدالله بن زاید مضحک و بی‌اساس است و درخواست وی درباره مطالبه جزایر سه‌گانه، تمامیت ارضی ایران را هدف قرار داده است.

بن زاید در مجمع عمومی گفته بود ایران باید جزایر سه‌گانه را به امارات بازگرداند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش این ده کشور با ایران درگیر بشن
      برا هر کدوم یه موشک بالستیک کافیه
      دیگه از این حرافی هاشون راحت میشیم
      بابا به اندازه عرضه و جراتتون حرف بزنید اعراب هزار رنگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته که تک به تک عددی نیستن جلو ایران
        ولی وقتی همه با هم باشن میشن همون قضیه شیر و کفتار
        بیایم واقع بین باشیم الان کلا" همه با ما دشمنن

      • بدون نام

        اصلا نمیخوام جنگ بشه چون فقط مردم آسیب میبینن. نه فقط مردم ما بلکه مردم اونا هم برای من مهم هستن.

    • بدون نام

      شما جدی نگیرید یکم بخندید و بعدش برید چای بخورید!

    • رضاصیامی

      کورخونده اندایران هیچ وقت جزایرخودشوبه نمیده بهتره که سرجای خودشون بشینن وخودشونوکوچیک وبی آبرونکنن.

    • بدون نام

      از قدیم گفتن حرف حق تلخه . اما درمورد جزایر سه گانه امارات شکر زیادی خورده

    • بدون نام

      ده فروند موشک شهاب سه نیازدارن فقط

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آدم عاقل هیچوقت دشمن رو دستکم نمیگیره

      • بدون نام

        شما فکر می کنی فقط خودت جنگ افزار داری؟

    • بدون نام

      با اینکه متن نامه درسته ولی باید بدونن که ما خودمونم اینجا زیاد مشکل داریم

    • خرمشهر

      ای دوست دارم این ها رو ایران یه روزی بزنه خورد و خاک شیرشون کنه ! ..

    • فرهاد

      کجای کوروش کجایی که چی میگن اگه امروز اینجا بودی حکم به برداشتن عراب غیر ایرانی میدادی

      پاسخ ها

      • امین

        شما 2500 سال عقبی عزیزم
        و این خیلی بده

    • بدون نام

      كاربر ١٦:٥٩ حرف حق تلخه يعني چي يعني ايران حامي تروريسته ؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقاً

    • بدون نام

      اقایون سیاسیون رونالدوبیاین جواب بدن به مردم،کشورایران باتمدن2500ساله چه اتفاقی افتاده تمامی کشورهای همسایه دشمن شن وزیربنبارانه تحریمه؟!!!!!!

    • حسين

      حرف زيادى موقوف

    • بی نام

      مگه کوروش نژاد پرست بود؟؟؟؟؟
      منطقی و علمی نظر بدید،در هیچ برهه ای و در هیچ جایی جنگ تضمین کننده پیروزی کشوری علیه کشور دیگه نبوده.وقتی که وزیر خارجه همچون دکتر ظریف رو داریم چه نیازی به جنگ هست
      ضمنا از مطالب نژاد پرستانه و قومیتی پرهیز کنید

    • بدون نام

      عمان كه با ايران خوبه كويتم همينطور...كاش مثل روسيه بوديم تو يه هفته تمام اين شيخ نشينارو ميگرفتيم يه راي گيري سوري هم ميكرديم ميزديم تنگ كشورمون البته

    • ایران زمین

      ما ایرانیها تا یه چی میشه،همه ش از جنگ و نابودی و توهین و ناسزا صحبت میکنیم.اون آقایی ک نوشتن تمدن دو هزار و پانصد ساله داریم کجاس ک بگه چرا با اونهمه قدمت و اصالت،کارمون شده تهدید و موشک شهاب سه و بددهنی ب سایر ملل.ما در دوهزار و پانصدسال پیش تمدن داشتیم،اما الان .........

    • خوزستان

      حق دارن چون اگه یه بار فقط یه بار بزنه تو دهن این گستاخ ها دیگه اینقدر ور ور نمیکنن یه مشت مفت خور که همشون اندازه یه نقطه ایران نیستند

      پاسخ ها

      • یاسر

        شما مشخص است آدم شدیدا نژاد پرست هستی

    • علی خاسر

      جزایرمتعلق به ایران وتااخرین قطرخون پاش وا می.ایستیم،اما درمورد صدور انقلاب حق باانهاست،اگرخوبه چراباید صادرش کنیم،پیش خودمان نگه داریم وسودش ببریم،.

    • بدون نام

      تا کی باید بشینیم و چرندیات این بی شخصیتا رو گوش بدیم آخه چرا امور خارجه ما اینا رو سر جاشون نمیشونه ؟اگه یه تودهنی به آل سعود کثیف زده بودن حالا این نوچه هاش جرات نمیکردن سرشون رو بیارن بالا.

    • ناشناس

      برو قوی شو که ضعیف نابود است. باید اتحاد را حفظ کنید که این کوتوله ها منتظر تفرقه هستند

    • امیرفرزادی

      احساسی نباشیم.نه با کسی دشمنیم نه سرجنگ داریم .ولی حرفهای این شاهزادها بوی فتنه میدهد.شنیدن ترامپ فلان نظرراداده وگفتندتا تنورداغه نون رو بچسبنند.!! تاریخ گواه است این حضرات درطول جنگ غلطهای زیادی کردندونهایت خودشان قربانی جنگ شدند.کویت ظرف چهارساعت به اشغال صدام درآمد.روستاهای مرزی عربستان تخلیه وچنداستانشان فراری شدند.وهمان اشغال باعث لشکرکشی امریکا به خلیج فارس شد.این جنابان فعلا پشتشان به امریکاوفتنه های حاضردرجهان اسلام گرمه .ازطرفی امارات هم میخواهددلخوری عربستان را ازخودش برطرف کند درواقع نوکری اش رامیخواهدنشان بدهد. وگرنه خودشون میدونن چه خبره .بی غیرتهای بی آبرو حرمت اسلام رابردند وحرف ازدین میزنند... حالا پشه چیه که کله پاچه اش به چشم بیاد.!!ماوحدت خودمون روحفظ کنیم .

    • سیاوش

      بر فرض محال که مال شما بوده است، حال که جزایر دست ماست ، جرات دارید بیاید بگیریدش. چهار تا اسباب بازی آوردند تو کشور که نه ، آلونک شون ، جو گرفته شون.اگه اینطوری باشه قبلا از شرق تا خود هند و از غرب تا مصر و مرزهای اروپا و از جنوب بحرین هم مال ایران بوده است و عربستان هم نبوده ، چون نادر شاه فکر نمی کرده که در آن نفت پیدا شود و گرنه اونجا رو هم می گرفت اگه به زمان کوروش برگردیم که اصلا نصف دنیا مال ایران بوده است، پس لطفا حرف مفت نزنید.

    • بدون نام

      نوشته امارات به همراه ده کشور نامه دادن، ولی اسم نه کشور را آورده....

    • بدون نام

      وای .جنگ نمیشه..ضرر میزنن..شماها کجایی هستید که این پیامهارو میذارید.واقعا جایی که هستید اینترنت وجود داره یا خیر...شایدم تو کویر زندکی میکنید

    • امیر

      هر کدوم از این کشورها موشک شهاب سه میخاد تا ببینم دیگه حرفی دارند بگویند فکر کردند ایران همان ایران سی و هفت ساله پیشه ایران امروز توی سوریه و یمن و عراق و ... دهن همشون را به خاک مالیده بی غیرتا.

    • ایرانی

      مرگ بر عربستان و روسیه

    • بدون نام

      وقتی داخل کشور درب وداغونه.... مردم نون ندارند بخورند ....

    • بدون نام

      بر اساس اسناد و مدارک نه تنها سه جزیره مورد ادعا بلکه کل امارات و بحرین جزو قلمرو سرزمینی ایران بوده که باید به خاک اصلی ملحق شود همچنانکه در شبه جزیره کریمه این اتفاق و کریمه به سرزمین اصلی روسیه ملحق شد دیگر حرف اضافی موقوف و دیگر از این غلطهای اضافی نکنید اگر شما غیرت دارید بروید در فلسطین ادعا داشته باشید ولی افسوس از یک ذره غیرت ،و اینجوری در مقابل رژیم غاصب ذلیلانه دریوزگی می کنید ولی در مقابل ما این روبهان شیر شده اند کار این حقیر و ذلیل آدم را یاد شعر معروف فردوسی می اندازد

    • بدون نام

      تاچندسال پیش کشورهای عربی رابطه وافکارشان رابابرخی کشورهامثل اسرائیل انکار میکردتدولی بروزی افتاده اندکه دیگه مردم فریبی نکرده وعللا" همه چیزرابازگومیکنندفقط یک اصل مهم بگویم تازمانی که بچه کوچک است قیم میخواهد بزرگ که شد خودش همه اموررابدست میگیردزمانیکه درتمام زمینها چه اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی نظامی بااستفاده ازنوابغ ووحدت کلیه اقوام ومردم ایرانی پیشرفت کرده وتکی فقط به نفت نباشیم نه اعراب بلکه هیچ کشوری هیچ غلطی نمیتواند بکندولی بدون اینها دیگران قیم مامی شوند

    • ویدا

      چقد تنهاهستیم تودنیا

    • بدون نام

      امریکا رو به نابودی و فنا هست

    • دیوانه روزگار

      ب نظر من اینها همش سیاسته و ما یک مشت بازیچه هستیم همه چیز در چند صد سال اینده معلوم میشه که نفت و سرمایه همه کشورها تموم میشه و امریکا منابع نفتش رو رو میکنه و حاکم کل دنیا میشه ما باید ب این درک برسیم ک دارن با سیاست کاری میکنن ک ما ب جون همدیگه بیفتیم.و با یک جنگ
      بیخود همه انرژیمون رو مصرف کنیم ولی افسوس از این مردم چون روزی که این حقیقت رو بفهمیم خیلی دیره خدا ب هممون ب جای پول سیاست بده ایشالا

    • بدون نام

      این امارات را از جنبه اقتصادی ورفاه وپیشرفت هم نگاه کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج