بشقابی پرانرژی برای خانم باردار
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
ادیب_1
اپیلاسیون نانا 1
شیرآلات زمانی_1
شیرآلات زمانی_3
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
ادیب_4
شیرآلات زمانی_4
اپیلاسیون نانا 4
اپیلاسیون نانا 2
شیرآلات زمانی_2
ادیب_2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۴۲۲۸۴۱
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
۱۰۵۲۲
رژیم هایی که فاقد مواد غذایی کلیدی هستند، می تواند بر رشد کودک تاثیر منفی بر جای گذارد. عادات بد غذایی و افزایش وزن بیش از حد همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت بارداری و عوارض ناخوشایند تولد را افزایش دهد.
ماهنامه زندگی سالم: پیروی از یک رژیم غذایی سالم در طول بارداری بسیار مهم است. در طول این دوره، بدن شما به مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی اضافی نیاز دارد. درواقع، در طول سه ماهه دوم و سوم روزانه به 300-350 کالری اضافی نیاز دارید. رژیم هایی که فاقد مواد غذایی کلیدی هستند، می تواند بر رشد کودک تاثیر منفی بر جای گذارد. عادات بد غذایی و افزایش وزن بیش از حد همچنین ممکن است خطر ابتلا به دیابت بارداری و عوارض ناخوشایند تولد را افزایش دهد.
 
به عبارت ساده، انتخاب غذاهای سالم و مغذی کمک می کند تا از سلامت خود و فرزندتان مطمئن شوید. همچنین کاهش وزن پس از وضع حمل را بسیار ساده تر خواهدنمود. یکی از حیاتی ترین سنگ بناها در ساختمان بدن شما که در ساختن پوست، ماهیچه، مو و استخوان نقش اساس دارد، پروتیین است. به همین دلیل نقش آن به هنگام بارداری هم برای کودک و شما (برای اطمینان از رشد طبیعی و جلوگیری از وزن پایین به هنگام تولد) و هم برای خود شما (برای حفظ سلامت بافت های بدن) بسیار بااهمیت است.
 
در حقیقت هنگام بارداری یا شیردهی، نیازهای روزانه شما افزایش می یابد و به صورت میانگین به 46 تا 71 گرم در روز (و حتی بیشتر از آن به هنگام داشتن چندقلو) می رسد. در اینصورت شما در حدود 25 گرم بیشتر از حالت عادی به صورت روزانه پروتیین مصرف می کنید. خیلی درگیر شمردن واحدهایی که مصرف می کنید نباشید، بیشتر خانم ها چه باردار باشند و چه نباشند، بیشتر از میزانی که به آن نیاز دارند، پروتیین مصرف می کند. بعضی از منابع پروتیین نسبت به بعضی دیگر، برای بدن شما و کودکتان بهتر می باشند.
 
بشقابی پرانرژی برای خانم باردار 
 
مرغ
 
سعی کنید در پخت غذا روش جدیدی را جایگزین روش های قبلی کنید. یک سالاد با سبزیجات تازه به همراه تکه هایی از مرغ بومی برای شما بشقابی سرشار از مواد مغذی را فراهم می آورد، یا این که می توانید تکه های مرغ به صورت سرد یا گرم را با اسفناج تازه یا کلم پیچ ترکیب کنید و با مقداری سرکه آن را صرف کنید.
 
گوشت مرغ و میوه ترکیب بسیار عالی را می سازند، پس مقداری میوه خشک شده یا میوه های تازه مورد علاقه تان را ریز کنید (سیب، هلو، آناناس، پرتقال یا گریپ فروت را برش دهید یا دانه های انگور را نضف کنید) و آن را به صورت سرد یا در دمایی به اندازه دمای اتاق، به همراه سینه یا ران مرغ صرف کنید. می توانید با افزودن ادویه یا چاشنی خوشمزه ای آن را طعم دار کنید.

تخم مرغ
 
به هزاران دلیل باید تخم مرغ را به عنوان بخشی از برنامه پروتیینی خود قرار دهید. به عنوان یک دلیل، یک تخم مرغ بزرگ حداقل 6 گرم پروتیین را تامین می کند، 2.7 آن در زرده و 3.6 آن در سفیده آن است.
 
مهم نیست که چطور آن را می پزید، به هرحال تخم مرغ یک صبحانه، نهار یا شام عالی و رضایت بخش را برای شما فراهم می سازد. وقتی شما باردار هستید و خیلی حوصله آشپزی ندارید، املت یک غذای سریع و مغذی است. کمی خلاقیت داشته باشید. می توانید تخم مرغ های آب پز را به سالاد یا پاستا اضافه کنید یا به شکل نیمرو آن را با سیب زمینی پخته، همبرگر، گوجه فرنگی کبابی یا نودل ترکیب کنید.
 
بشقابی پرانرژی برای خانم باردار 
 
گوشت
 
اگر از گوشت به عنوان یک جاشنی و یا به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده در ترکیب غذایی شما استفاده شود بسیار سالم تر از حالتی است که به عنوان غذای اصلی در بشقاب شام شما دیده شود. از آن جایی که گوشت های نازک تر و فاقد چربی از پروتیین با کیفیت بالا، غنی می باشند، مصرف مقدار کمی از آن هم می تواند مصرف روزانه پروتیین در شما را افزایش دهد. پس تکه کوچکی از گوشت گاو یا بره را به خورش، سالاد، برنج یا نودل خود اضافه کنید. با این کار می توانید از بسیاری از مزایای غلات، حبوبات و سبزیجات نیز اضافه کنید.

ماهی
 
غذاهای دریایی سرشار از پروتیین هستند. همه ماهی ها هنگامی که به همراه لیمو، خردل، سرکه، خامه ترش، ماست، گوجه فرنگی یا ترشی سبزیجات پخته و مصرف شوند، طعم فوق العاده ای خواهندداشت. حتی می توانید با ترکیب ماهی و پوره سیب زمینی کیک ماهی درست کنید!
 
بشقابی پرانرژی برای خانم باردار 
 
شیر
 
شیر برای خانم های باردار فوق العاده است. نوشیدن یک لیوان شیر در بعدازظهر می تواند برای خانم های باردار بسیار مفید باشد. با شیر می توانید سوپ سفید و انواع سس پاستا درست کنید. می توانید با افزودن یکی دو قاشق پودر شیر خشک در اسموتی، پودینگ، هات چاکلت، پنکیک یا وافل های کره ای و خمیر برای کیک یا شیرینی، یا با استفاده از پنیر پارمیزان در سوپ، سبزیجات، تخم مرغ، غلات یا با برنج، یا حتی با استفاده از ماست در سوپ یا ترکیب آن با دیگر موادغذایی، انواع خوردنی های متنوع را داشته باشید. (می توانید با مخلوط کردن ماست و سس مایونز و ترکیب آن با سیب زمینی، مرغ با سالاد تن ماهی یک خوراکی خوشمزه بخورید)

حبوبات
 
راه های زیادی برای افزودن حبوبات سرشار از پروتیین به رژیم غذایی شما وجود دارد. می توان آن را به سالاد، سوپ سبزیجات یا به خورش گوشت، پاستا یا برنج اضافه کرد.

آجیل ها و دانه ها
 
بادام زمینی، گردو، پسته و بادام همگی منابع خوبی از پروتیین گیاهی هستند، ولی میزان کالری آنها بالاست در نتیجه باید در حد اعتدال از آنها استفاده کرد.
 
شما می توانید با ترکیب آجیل مورد علاقه خود و میوه های خشک یک آجیل سفارشی برای خود درست کنید. می توانید از آجیل های ریز و خردشده در سوپ و سالاد، در بستنی و یا به همراه تکه هایی از میوه استفاده کنید. سعی کنید بادام، سویا یا کنجد را در کنار کیک به هنگام صبحانه مصرف کنید و از طعم و بافت بی نظیر آنها لذت ببرید.
 
بشقابی پرانرژی برای خانم باردار 
 
غلات
 
غلات به طور طبیعی حاوی سطح بالایی از پروتیین می باشند. غلات می توانند مقادیر قابل توجهی از پروتیین را به صبحانه، سالاد و غذاهای پخته شما افزوده و یا به عنوان یک خوراکی جانبی در کنار غذا استفاده شوند. از برنج قهوه ای به جای برنج سفید استفاده کنید و پاستا یا ماکارونی های غنی شده را جایگزین کنید. به هنگام پختن نان، مافین، کیک، بیسکوییت یا انواع کوکی ها، از دانه های (جوانه) گندم استفاده کنید

روغن چگر ماهی
 
روغن جگر ماهی از جگر ماهی های چرب و اغلب ماهی کاد گرفته می شود. روغنی بسیار غنی، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، EPA و DHA، که برای رشد مغز و چشم جنین ضروری است.
 
روغن جگر ماهی نیز ویتامین D زیادی دارد، که متاسفانه بسیاری از مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنند. این روغن برای افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی یا مکمل های با امگا 3 یا ویتامین D نمی خورند، بسیار مفید است. کمبود ویتامین D با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالاو پروتیین در ادرار در ارتباط است. این عارضه بالقوه خطرناک و با ورم دست و پا همراه است.
 
مصرف روغن جگر ماهی در اوایل دوران بارداری منجر به تولد نوزادی با وزن متناسب و کاهش خطر ابتلا به یبماری در طول زندگی کودک مرتبط است. مصرف یک وعده یا یک قاشق غذاخوری روغن جگر ماهی مصرف روزانه توصیه شده امگا 3، ویتامین D و ویتامین A را فراهم می کند.

توت ها
 
انواع توت ها شامل آب،کربوهیدرات سالم، ویتامین C، فیبر و ترکیبات گیاهی هستند. آنهابه طور کلی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C می باشند ویتامین C برای سلامت پوست و عملکرد سیستم ایمنی بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
انواع توت ها موجب کاهش شاخص قند خون می شوند، بنابراین حاوی قند بالایی نیستند. انواع توت ها می توانند یک میان وعده عالی باشند.
 
بشقابی پرانرژی برای خانم باردار 
 
بروکلی و سبزی های برگ دار و تیره
 
کلم بروکلی، سبزیجات سبز و تیره ماننده کلم پیچ و اسفناج شامل بسیاری از مواد مغذی می باشند که زنان باردار به آن نیاز دارند. آن ها شامل فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم هستند.
 
علاوه بر این، کلم بروکلی و سبزیجات سبز سرشار از آنتی اکسیدان هستند. آنها همچنین حاوی ترکیبات گیاهی می باشند که برای سیستم ایمنی بدن و گوارش مفید است.
با توجه به فیبر بالا، این سبزیجات همچنین می توانند به پیشگیری از یبوست کمک کنند. یبوست شایع تر مشکل بسیاری از زنان باردار است. مصرف سبزیجات برگدار و سبز نیز با کاهش خطر تولد نوزادان کم وزن مرتبط است.
مطالب مرتبط
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
دکتر نائبی_1
گروه تولیدی نیلوفر_1
سفیر بار ساقدوش_1
دکتر نائبی_3
سفیر بار ساقدوش_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
گروه تولیدی نیلوفر_4
دکتر نائبی_4
سفیر بار ساقدوش_4
دکتر نائبی_2
سفیر بار ساقدوش_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
روشا فارمسی_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
پارسیان طب - فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
آیلین_تزریق چربی موبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
تنورستان_فوتر موبایل
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
روانشناسی مرهم_ فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
نیکان فارمدمهر_فوتر
پارسیان طب - فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
تنورستان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
اورانوس_فوتر2
دکتر لاجوردی_فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی ثمین_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
فنی آتل_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
روشا فارمسی_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر