۴۲۴۸۲۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بانک ها و موسسات پولی ملزم به اخذ مجوز شدند

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: روز گذشته در کمیسیون تلفیق تصویب شد که کلیه مؤسسات مالی، بانکها و صندوق هایی که در کشور فعالیت مالی و پولی خواهند کرد مکلف هستند بر اساس مجوز و دستورالعمل های بانک مرکزی عمل کنند.

خبرگزاری میزان: محمدرضا نجفی؛ عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به نظام ناکارآمد اقتصادی و بانکی کشور گفت: روز گذشته در دونوبت صبح و عصر در کمیسیون تلفیق جلسه برگزار ودر خصوص موضوعات مهم پولی و بانکی از جمله تخلفات بانکی ونظارت بانک مرکزی بر رفتار بانکها و موسسات مالی بحث و گفتگو شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بسیاری از رفتارهای موسسات مالی ، پولی وبانکی امنیت و کلیت فعالیت های اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد ، اظهار داشت: در جلسه روز گذشته تصویب شد که کلیه موسسات ، بانکها و صندوق هایی که در کشور فعالیت مالی و پولی می کنند مکلف هستند بر اساس مجوز و دستورالعمل های بانک مرکزی عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: در نتیجه ملزم به گرفتن مجوز هستند و اگراین کار را نکنند فعالیت آنها غیر قانونی و غیر مجاز است و تحت پیگیرد قانونی قرار می گیرند.

نجفی با بیان اینکه روز گذشته ماده ۲۸ کمیسیون تلفیق تمام شد، بیان داشت: کمیسیون تلفیق دو هفته دیگر کار دارد.

وی با اشاره به جلسات طولانی روز گذشته کمیسیون تلفیق بیان داشت: در این جلسات عمدتاَ مسائل بانکی، بانک مرکزی، سیاست های پولی و یک تعدادی هم تجدید رأی مطرح شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: سیاست ها و نظامات بانکی و بانکداری عمدتاَ حول سیاست های کلان در حوزه اقتصاد کلان بود و یک مصوبه هم در زمینه تخلفات بانکی صورت گرفت.

نجفی در خصوص موارد بحث شده حول تخلفات بانکی اظهار داشت: آنچه به صورت جدی بحث شد موضوع نظارت بانک مرکزی برکلیه موسسات ، بانکها و صندوق هایی بود که در حوزه پولی، بانکی و مالی کشور فعالیت می کنند.

وی افزود: بخش مهمی از اقتصاد کشورمان شامل صنعت و تولید ما متاثر از نظام بانکی ماست و اگر نظام بانکی ما یک نظام کارآمد، مؤثر و تولید محور باشد قطعا آن سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه بخش مهمی از صنعت ، تولید و اقتصاد کشور ما لنگ نظام ناکارآمد غیر مولد و غیر تولیدی حاکم بر بانکهای کشور است ، تأکید کرد: گر جهت گیری این بخش بتواند ا صلاح شود قطعا ما در حوزه اقتصاد، صنعت و تولید ( اقتصاد صنعت محور و تولید محور) یک تحول جدی پیدا خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منصور

      شما را به این ماه خون قسم میدهم به بانکها دستور اکید دهید وامهایی که که دو ماه پیش میبایست بدهند به حسابمان واریز کنند
      مخصوصا بانک توسعه تعاون متشکرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج