۴۲۵۴۷۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

۱۰ ابررایانه برتر دنیا مشخص شد

فهرست موسوم به ۵۰۰ ابررایانه پرسرعت و قدرت جهان TOP۵۰۰ به‌روز شد تا صدرنشینی چین علیه آمریکا با دو ابررایانه TaihuLight به‌قدرت ۹۳ ترافلاپس و Tianhe-۲ به‌قدرت ۳۳ ترافلاپس همچنان حفظ شود.

خبرآنلاین: فهرست موسوم به ۵۰۰ ابررایانه پرسرعت و قدرت جهان TOP۵۰۰ به‌روز شد تا صدرنشینی چین علیه آمریکا با دو ابررایانه TaihuLight به‌قدرت ۹۳ ترافلاپس و Tianhe-۲ به‌قدرت ۳۳ ترافلاپس همچنان حفظ شود.
10 ابررایانه برتر دنیا مشخص شد

دو ابررایانه جدید وارد ۱۰ ابررایانه برتر شده‌اند که از پردازنده اینتل Knights Landing Xeon Phi ۷۲۵۰ ۶۸-core processors در قلب خود بهره برده‌اند. یکی از آنها Cori باقدرت پردازش ۱۴ ترافلاپس (هر ترافلاپس معادل یک تریلیارد (یا ۱۰ به توان ۱۲) عملیات ممیز شناور بر واحد ثانیه است.) نام دارد که در رتبه ۵ جدول قرارگرفته و متعلق به مرکز کامپیوتر موسسه تحقیقات انرژی برکلی /NERSC است و دیگری Oakforest-PACS با کلاستر Fujitsu Primergy CX۱۶۴۰ M۱ و قدرت ۱۳.۶ ترافلاپس متعلق به مرکز تحقیقات پیشرفته ژاپن است که در رتبه ششم جدول برترین ابررایانه جهان قرارگرفته است.

از بین ۵۰۰ ابررایانه در این لیست، ۴۶۲ ابررایانه از تراشه اینتل، ۲۲ ابررایانه از تراشه‌های آی بی ام و ۷ ابررایانه نیز از تراشه‌های AMD بهره برده‌اند.

از سوی دیگر پردازنده موازی Manycore روی ۹۶ ابررایانه، گرافیک انویدیا روی ۶۰ ابررایانه، Xeon Phi روی ۲۱ ابررایانه، AMD FirePro روی یک ابررایانه،PEZY روی یک ابررایانه، ۳ ابررایانه حاوی ترکیبی از گرافیک انویدیا و Xeon Phi نصب‌شده‌اند.

همچنین معماری کابلی اترنت گیگابیت روی ۲۰۶ ابررایانه و معماری مجهز به فناوری InfiniBand روی ۱۸۷ ابررایانه و معماری جدید اینتل موسوم به Omni-Path روی ۲۸ ابررایانه در بخش اتصالات شبکه‌ای تعریف‌شده است.

در مجوع ۵۰۰ ابررایانه لیست شده در Top۵۰۰ بیش از ۶۷۲ پتافلاپس قدرت محاسباتی دارند که در مقایسه با نوامبر سال گذشته ۶۰ درصد افزایش پرفورمنس داشته‌اند.

در زیر جدول ۱۰ ابررایانه برتر جهان را بر اساس میران قدرت محاسباتی بر مبنای ترافلاپس، نام کشور و میزان انرژی مصرفی مشاهده می‌کنید:
10 ابررایانه برتر دنیا مشخص شد
The top ۱۰ supercomputers from the November ۲۰۱۶ Top۵۰۰.org list
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج