۴۲۵۵۰۲
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

انتقاد از طرفداران بازگشایی سفارت آمریکا در ایران

آیت الله مصباح یزدی گفت: در بسیاری از موارد اوضاع برعکس می شود یعنی آن چه که از نظر قرآن افساد و فساد است به عنوان مصحلت انجام می شود. قرآن باید صریحا به جنگ این ها برود، خود این ها مفسد هستند اما می گویند ما اصلاح طلبیم و می خواهیم اوضاع آرام باشد و جنگ و دعوا نشود حال اگر آمریکا یک سفارتخانه هم داشته باشد به ضرر ما تمام نمی شود و عوض آن رونق اقتصادی پیدا می کنیم و تحریم ها برداشته می شود پس مصلحت است.

پایگاه خبری انتخاب: آیت الله مصباح یزدی با بیان این که اگر شناخت درستی وجود نداشته باشد در مصلحت و مفسده ها اختلاف پیش می آید، گفت: در بسیاری از موارد اوضاع برعکس می شود یعنی آن چه که از نظر قرآن افساد و فساد است به عنوان مصلحت انجام می شود.

آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جلسه درس اخلاق با بیان این که کاری که نتیجه مطلوب داشته باشد مصلحت می شود، گفت: این مطلوب را اول عقل و اگر توان عقل نرسید وحی تعیین می کند.

وی افزود: صلاح و فساد را باید نسبت به نتیجه ای که بر آن مترتب می شود بسنجیم، ممکن است مسأله ای دو حیثیت داشته باشد که مهم را باید فدای اهم کرد نه این که اهم را فدای مهم کنیم؛ نتیجه را باید با جهان بینی بشناسیم و تعیین کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که کارهای مفید مصلحت و صلاح می شود، اظهار داشت: اگر کاری که انسان می کند با هدف آفرینش تناسبی نداشته باشد هر اندازه افراد به به کنند فایده ای ندارد و مصلح نیست.

وی ادامه داد: تا انسان نداند برای چه خلق شده و کمال واقعی چیست نمی تواند مصلحت و مفسده واقعی را تشخیص دهد، آیا بقای اسلام مهم است یا این که اسلام پایمال شود و هدف انسان باقی بماند؛ هر چیزی که برای رسیدن به هدف حقیقی باشد مصلحت است.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که اگر شناخت درستی وجود نداشته باشد در مصلحت و مفسده ها اختلاف پیش می آید، ابراز داشت: در بسیاری از موارد اوضاع برعکس می شود یعنی آن چه که از نظر قرآن افساد و فساد است به عنوان مصحلت انجام می شود.

وی عنوان کرد: قرآن باید صریحا به جنگ این ها برود، خود این ها مفسد هستند اما می گویند ما اصلاح طلبیم و می خواهیم اوضاع آرام باشد و جنگ و دعوا نشود حال اگر آمریکا یک سفارتخانه هم داشته باشد به ضرر ما تمام نمی شود و عوض آن رونق اقتصادی پیدا می کنیم و تحریم ها برداشته می شود پس مصلحت است.

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مصلحت را باید با چه چیزی سنجید، در این جا با شهید فهیمده اختلاف فتوا وجود دارد چون او می گوید باید شهید شوم تا اسلام باقی بماند اما برخی می گویند احکام اسلام پایمال شود تا ریاست داشته باشند.

وی اضافه کرد: کدام از این فتواها درست است و معیار چیست، باید هدف نهایی را از زندگی بشناسیم و بدانیم که برای چه خلق شدیم و دنبال چه چیزی باید بگردیم، اگر درست شناختیم آنچه برای رسیدن به هدف مفید است صلاح و مصلحت می شود اما عکس آن افساد محسوب می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولش کنید این آمریکا رو بد یا خوب انقدر ذهنتون رو درگیرش نکنید کلی جوون بیکار ازداوج نکرده داریم

    • سبیل کلفت

      اره شما درست میفرمایید

    • جیمبو

      امریکا شیطان بزرگ است و رییس جمهورش دجال اکبر است..ما مردم فهیم و همیشه در صحنه ایران اسلامی اجازه چنین کاری را نمیدهیم ...مرگ بر امریکا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسمت یاد کارتون جیمبو هواپیما کوچولو انداخت یادش بخیر چه کارتون های خوبی بود

    • علی

      لطفا بجای این نظریه‌ها بفکر خیل عظیم جوانان ایرانی تحصیل کرده باشید تا فردا در برابر خدا جوابگو باشید.

    • رسولی

      سلام رابطه باهمه کشورها باید داشته باشیم اگر رشد مملکت را بخواهیم ولی باج ندهیم

    • حسین

      در مورد باز شدن سفارت آمریکا بهتر نیست همه پرسی شود اصلا نظر مردم هم برایتان مهم است؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من موافق بازگشایی سفارت امریکا هستم اما نظر شما را نمیپسندم برای امور اینچنینی فکر نکنم همه پرسی کار درستی باشه

    • خسروی

      رابطه با امریکا وانگلیس هرگز چون این دو کشور خونخوار با ملت شریف وبزرگوار ایران در طول تاریخ خوب عمل نکرده اند وایران را همین دو کشور ظالم در دوران گذشته نابود وبه خاک وخون کشیدند! دیگر ضرورتی ندارد مجددا ما تاریخ راتکرار کنیم ؛ هر چی بدبختی کشیدیم از همین آقایانی است که میخواهند ایران را چند باره دودستی تقدیم انها کنند واز گذشته هم عبرت نمی گیرند یادشان رفته در طول 8سال جنگ چطور صدام رام را برای نابودی ایران تا بن دندان مسلح کرده وبه جان ایران عزیزمان انداختند؛ که بعداز گذشت سالها ازجنگ هنوز اجساد (استخوان های )مطهر فرزندان ایران که در راه دفاع از خاک وجان وناموس این کشور دفاع کردند هر چند از گاهی پیداوتشییع می شود؛ خاک بر دهان کسیکه بخواهد این راه مقدس به بیراهه بکشاند این گروه به نطر من ایرانی نیستند که به فکر نوکری مریکا افتاده اند ؛خوب اگر واقعا خیلی مایلند که چنین باشد گروهی تشریف ببرند دردامان همانها ونوکری کنند وبه مراد دلشان برسند دیگه هم از طرف مردم غیور کشورمان تصمیم نگیرند این مملکت از آن این ملت است وبعد از قرنها ان را با خون پاک شهیدان بسیار ازدست نا اهلان گرفته ودیگه نمی خواهیم به خواست گروهی نوکر صفت براحتی از دستش بدیم ؛این گروهی که می خواهند چنین اتفاقی بیافتد واقعا خائن هستند ونباید در این مملکت باشد پولهایی که از این مملکت می گیرند حرام حرام حرامشان باشد.......

    • بدون نام

      در این رابطه همه پرسی بگذارید

    • ارش

      چرا سانسور میکنی ادمایی مثل شما باعث عقب موندگی کشور میشه یا میترسی

    • جواد

      درپاسخ جناب خسروی .من مایل به بازگشایی سفارت آمریکا درایران نیستم اما باطرز فکر شماهم موافق نیستم ا........

    • بدون نام

      بزاریم تمام گروها دلایل خودشونو برای این قضیه بگند بعد همه پرسی انجام بدیم

    • بدون نام

      دقیقا سمتش در امور خارجا چیه

    • ایمان

      کشور های غربی یک روزی در جنگ شکم همو پاره می کردند چه دشمنی هایی که با هم نداشتند ولی الان برادر هم شدند ما یک روزی امپراتوری داشتیم و تا اتن هم پیش رفتیم ایا ادم نکشتیم و..... این درسته که کشور های اونا الان بگن ایران یه زمانی به ما ظلم کرد پس ارتباط بی ارتباط. و غربی ها تا اخر عمر به جون هم بیوفتن. به خاطر جنگهای جهانی. ژاپن امریکا المان فرانسه اینا را ببینید. چرا ماها اینقد سنای و ساده فکر میکنیم. کشور ما نیاز دارد تا با همه مردم دنیا تعامل داشته باشد من فکر میکنم که ملت ما ترس دارند بله ترس از اینکه دوباره توسط دولت های غربی و امریکا مستعمره و در واقع تحت امرشان قرار بگیریم. به نظر من اگه ما از مردمی اصیل هستیم به جای دشمنی باید با دوستی بتونیم خودمان را قوی و تقویت کنیم بدون زیر پا گزاشتن ارمان هایمان پس از ان که نیرومند شدیم مثل امریکا دنیا در دستانمان می چرخد و با راهتی میشه تمام ابر قدرت ها را نابود کرد واسراعیل. به ژاپن نگاه کنید. مشکل اصلی ما کشور های مسلمان اسراعیله که به خاطر اون با تمام دنیا درگیریم. اینو میشه با افزایش قدرت نظامی تبدیل به یک موش مرده کرد. البته امریکا قدرت طلبه و ممکنه با همین دوستی جلوی پیشرفت و توان نظامی ما را بگیره و حتی نفوز کنه از راه دشمنان داخلی. ولی اینو هم میشه با ایجاد یک سازمان اطلاعاتی قوی. فرهنگ سازی جلوگیری کرد . هر چند دشمنان اصلی ما همین اختلاص گران داخلی هستند که دارن ملتو ضعیف میکنن. ما در داخل ضعف داریم. که اجازه پیشرفت کشورو گرفته. وگرنه اگه ما از نظر اقتصادی قوی بودیم الان یک ابر قدرت بودیم.به نظر من در چهار چوب یک سری تدابیر باز شدن سفارت امریکا کار خوبی هست.

      پاسخ ها

      • سراج

        سلام - آقا ايمان و ديگر عزيزان:
        آمريكا كه لولو نيست ازش بترسيم . وقتي آمريكا سر عناد دارد و با ما و دنبال فرصت هاي ضربه زدن است چطور مي خواهيد لانه جاسوسي در اختيارش بگذاريد. بعضي آقايون گفتند ما جوونهاي بيكار - مگه قراره آمريكا بياد براش شما كار دست و پا كنه؟؟ مگه توي افغانستان اومده كار براي اونها آورده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج