۴۲۹۷۸۲
۳۸ نظر
۵۰۵۵
۳۸ نظر
۵۰۵۵
پ

دخترها پر توقع شده اند یا پسرها خوب نیستند؟

رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران می‌گوید: شیوع بالای پدیده طلاق در نگاه مخاطبان امری نگران کننده است که انگیزه ازدواج را تحت الشعاع قرار داده درحالی که گزارشگر لس آنجلس تایمز از این موضوع به راحتی عبور کرده است.

خبرآنلاین: رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران می‌گوید: شیوع بالای پدیده طلاق در نگاه مخاطبان امری نگران کننده است که انگیزه ازدواج را تحت الشعاع قرار داده درحالی که گزارشگر لس آنجلس تایمز از این موضوع به راحتی عبور کرده است.

بعد از انتشار گزارش لس آنجلس تایمز درباره این که چرا زنان ایرانی تمایلی به ازدواج ندارند و پس از آن، مطلبی درباره این که نظر مردان درباره ازدواج چیست، نظرهای زیادی از سوی مخاطبان خبرآنلاین برای این گزارش‌ها به ثبت رسید.

دکتر کوروش محمدی، رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران، با تحلیل بالغ بر ۴۰۰ کامنت ثبت شده از سوی کاربران درباره این موضوع، اشاره می‌کند: روزنامه لس آنجلس تامیز با نگاهی افراطی و جهت دار به قضیه ازدواج در ایران، عدم کفایت مردان را عامل تجرد زنان ایرانی قلمداد کرده است. صرف نظر از اهداف پنهان و آشکار ژورنالیستی در طرح این موضوع به نظر می رسد مبنای تدوین گزارش سنخیت چندانی با جامعه هدف این مساله ندارد.

او اضافه می کند: بی تردید سیر تحولات اجتماعی چهار دهه گذشته و تغییرات شگرف در رویکردهای اقتصادی و فرهنگی در چارچوب گذار اجتناب ناپذیر جامعه از سنتی به مدرن، فرآیند ازدواج در جامعه ایرانی را نیز هدف تاثیرات ملموس و بنیادین خود قرار داده است و این نکته همان نارسایی محتوایی و استدلالی در گزارش رسانه آمریکایی است که مخاطبان خبرآنلاین را به واکنش واداشته است. در واقع کلیدواژه های مدنظر لس آنجلس تایمز در نگاه اغلب مخاطبان خبرآنلاین که در نوع خود می توانند نمونه آماری قابل تعمیمی از جامعه جوانان ایرانی باشند، در حکم آدرسی اشتباهی عرض اندام می کنند.

محمدی با بیان این که آنچه از تحلیل محتوای کامنتهای مخاطبان خبرآنلاین در واکنش به این گزارش استنباط می شود ناظر بر خوب بودن یا نبودن مردان یا زنان ایرانی در پروسه ازدواج نیست، اضافه می‌کند: ازدواج تحت تاثیر سلسله عواملی است که پیشینه ۴۰ ساله ای از تغییرات ساختاری در باورها و نگرشهای جامعه ایرانی به این مقوله را تبیین می کنند. کلیدواژه های مخاطبان خبرآنلاین منطبق بر واقعیاتی است که جوامع درحال توسعه را در کفه ترازوی مدرنیته می سنجند و بطور خاص در ایران مشتمل بر طیف وسیعی از پارامترهای اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار هستند. بروز و ظهور تدریجی عواملی همچون تجمل گرایی در زندگی اجتماعی ایرانیان نکته بارز مورد نظر مخاطبان خبرآنلاین است که در پوشش مواردی همچون شرایط سخت زمینه ای برای ازدواج و ناتوانی جوانان در تهیه و تامین مقدمات آن، مطرح می کنند.

این کارشناس اجتماعی اضافه می کند: طبعا مخاطب خبرآنلاین از جابجایی معیارهای ازدواج از مبانی اخلاقی و عاطفی به اصولی سرتاپا مادی گرایانه هم غافل نشده و به این قصه درقاب نامیمون مهریه های سنگین و نگاه تاجرانه برخی خانواده ها سخن می راند! به زعم مخاطبان خبرآنلاین، لس آنجلس تایمز هرگز پیرامون تغییرات اساسی در جامعه اخلاقی و دینی ایران اطلاعی ندارد که صرفا بر یک عامل غیرواقعی تاکید کرده است درحالیکه بازخورد مخاطبان مبین واقعیتی است که بخشی از دلایل مهم کمرنگ شدن ازدواج جوانان را در انحطاط ارزشهای اخلاقی و تعارضات اجتماعی و ایدئولوژیک جامعه ایرانی می داند و در قالب روابط نامشروع دو جنس پیش از ازدواج به عنوان تامین کننده ای موثر برای کنترل نیازهای غریزی بسیاری از جوانان اشاره دارد.

به گفته او، شیوع بالای پدیده طلاق در نگاه مخاطبان امری نگران کننده است که نمونه های آن انگیزه ازدواج را تحت الشعاع آثار خود قرار میدهد درحالی که لس آنجلس تایمز از این موضوع به راحتی عبور کرده است.

دکتر محمدی همچنین اشاره می کند: توقعات هر دو نسل از ازدواج به نظر می رسد متاثر از فشارهای اقتصادی و معضلات اجتماعی نظیر بیکاری، نا امیدی به آینده، نارضایتی زناشویی، خیانت، مادی گرایی، کاهش سطح روابط موثر، افزایش سن ازدواج و فقدان هدف گزینی در تشکیل خانواده بشدت جابجا و نا سازگار با نظام اجتماعی و ایدئولوژیک جامعه ایران شده است! این دغدغه ها در بازخوردهای واکنشی مخاطبان به گزارش غیرواقع لس آنجلس تایمز کاملا مشهود است.

رییس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران اضافه می کند: اما در مجموع از بررسی این گزارش دو تحلیل متفاوت قابل استنباط است :تحلیل اول اینکه این گزارش و گزارشگر لس آنجلس تایمز با افکاری افراطی و فمینیستی به صورت کاملا جهت دار اما بی غرض! اقدام به تهیه گزارشی کرده است که اگرچه با واقعیتهای امروز جامعه ایرانی در باب ازدواج همخوانی ندارد اما در جای خود قابل تامل است چون لااقل در بخش اندکی از نگاه مخاطبان ایرانی مورد اقبال واقع شده است بگونه ای که تحصیلات بالا و مشاغل پردرآمد هم در تسریع مقوله ازدواج ناکارآمد تلقی می شوند و این نکته مشترک این گزارش با طرز تفکر مخاطبان خبرآنلاین به شمار می رود. بنابراین از زاویه این تحلیل نیازمند توجه و بررسی است.

او اضافه می کند: و اما تحلیل دوم تصوری هوشمندانه در صنعت رسانه و اهداف سیاسی ژورنالیستی را تبیین می کند. براساس این دیدگاه لس آنجلس تایمز از مقوله ازدواج در ایران هیچ چیزی نمی داند و دلایل توفیق یا عدم توفیقش اهمیت چندانی برایش ندارد اما ماموریت دارد تا با طرح موضوعی چالشی در جامعه ایران، ضمن ایجاد تقابل و القاء باورهای منفی و مایوس کننده بین جوانان، به هدف بزرگتری دست یابد که همانا رصد کردن دیدگاهها و بازخوردهای مخاطبان، رسانه ها و کارشناسان مسایل اجتماعی ایران نسبت به این موضوع چالشی است که به تبع خروجی این قصه، واقعیتهایی دردناک از اوضاع اجتماعی جامعه ایران است که از زبان خود ایرانیان مطرح شده و بسیار خوشایند این نشریه است. البته این نگاه ممکن است اندکی افراطی باشد اما برفرض صحت این تحلیل هم نباید نگران بود چون طرح واقعیتهای جامعه صرف نظر از سوء استفاده تبلیغاتی رسانه های غربی، اما در جای خود بسیار قابل تامل و ارزشمند است و درنهایت چاره ای نیست جز اینکه با واقعیتهای جامعه خویش آشتی کنیم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جفتش

    • بدون نام

      هم دخترها پر توقع شده اند هم پسرها خوب نیستند

    • امیر

      الان دیگه ازدواج معامله شده تا تشکیل زندگی
      یا واسه پوله یا واسه قیافه و تنها چیزی که ارزش نداره معرفته
      کم کسی اهمیت میده به شخصیت طرف ببینن طرف وضعش خوب باشه میگن بقیش درست میشه ولی بقیش تو دادگاه و پاسگاهه
      وقتی هم آقا از قیافه کسی خوشش اومد کاری به ارقام نداره که این تعداد سکه کار دستش میده
      مگه زندگی همش پول و قیافس
      بعضیا سنشون بالا رفته ولی اخلاقشون بچه گانس اصلا زندگی رو نمیفهمن

    • داش علی

      عمده دلایل عدم ازدواج اقتصادی هست و بقیه موارد در حاشیه هستند.

    • بدون نام

      دخترها ک همه پسرارو فقط واسه پولا،خونه،وماشین میخاند تموم دخترا تو تجملاتن و متاسفانه دخترای این دوره ب درد ازدواج نمیخورند.

    • ایرانی

      دخترها خیلی پرتوقع و لوس پر افاده هستند و فکر میکنن کی هستن
      خانواده هاشون هم که دنبال مهریه سنگین و سنگ اندازی هستن
      دلایل طلاق شامل عوامل زیر است:
      کار کردن زنان و دختران
      توقع زیاد زنان و دختران
      عدم پاسخگویی به نیازهای مردان ایرانی (که این موضوع در خصوص دختران اروپایی اصلا وجود ندارد)
      اگر کسی دلایل دیگری داره به این لیست اضافه کنه!

    • آنا

      به نظر من راست میگه،پسران جامعه ما به جای تلاش وساختن زندگی بیشتر به فکر زیر ابرو و مدل مو و اپیلاسیون همچنین کوتاه تر کردن فاق شلوارن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • خاسر

      اکثردخترهای ایرانی فقط می خواهند اویزان پسرها شوند بعداز ازدواج ،اجرای مهریه،طلاق خرید خودرو،وبعدازادی باتمام ابعادش،درامدشون بعدطلاق بدنیست،خدالعنتشون کنه.

    • بدون نام

      مشکل اصلی آقایان دردرجه اول شغل یاهمون درآمدهستش که آرامش خاطررابرای مردان به همه داردوقتی نداشته باشه ریسک هم نمیکنه وبرای خانم هاهم دردرجه اول واسه جواب مثبت دادن به خواستگارشغل ودرآمدمهم هستش ودردرجه دوم قیافه اون آقاوای به حال اون مردی که هردوی آن رانداشته باشدولی مطمئن هستم اگه مردی درآمدخوبی داشت وقیافه نداشت اون دخترحتمابهش جواب مثبت میده پس نتیجه میگیریم حرف اول وآخرراپول میزندالبته ناگفته نماندتوقع دخترهاخیلی زیادشده یارو خونه پدرش نون نبوده بخوره الان ازدواج کرده تمام وسایل زندگی رو یه جاباهم میخادپس فکرنکنم حالاحالااین وضعیت ازدواج درست بشه.

    • پسر شهرستانی

      خداروشکر هنوز شهرستان ما دختر سربزیر و نجیب و خونه دار زباد هست و من حاضرم یک دختر بی توقع هرچند روستایی بازدواج کنم تا اینکه با یک دختر پر توقع و زبون دراز و راحت طلب شهری ازدواج کنم البته بازم بگم در هرکجا آدم خوب و بد هست اما من درباره اکثریت ها حرف میزنم و به نظرم اکثریت دختران شهرهای بزرگ پر توقع هستند ضمنا به نظرم پسرهای شهری هم خوب نیستند

    • ایرانی

      متاسفانه همه این موارد درسته اما میشود بدون تجملات هم ازدواج کرد میشود میشود بدون مهریه های سنگین و چشم و هم چشمی ولقلقه گویی های مردم ازدواج کرد اما چه میشه کرد که جامعه رو به زوال و اشراف گرایی و تجمل گرایی پیش میره اما این وسط مردم باید تصمیم درست بگیرند ناسلامتی تمدن ایرانیها خیلی بالاتر از اروپاییان و عربهاست، ازدواج یک امر مقدس در بین ایرانیهاست، دخترها باید از توقعات کم کنن و پسرها باید شان و منزلت مردونه خودشون رو حفظ کنن

    • بدون نام

      اقايون هم كمتر از خانوما پولكي نيستن شاهدش هم افزايش ازدواج با دختراي مسن تر از خودشونه كه به خاطر نداشتن دغدغه ي مالي باهاشون ازدواج ميكنن تازه توو شهر ما تا يه دختر شاغل نباشه و حقوق بالا نداشته باشه كسي سراغش نميره

    • مرد جنوبی

      به نظر من دختران این دور و زمونه زیاد بدرد نمیخورند به چند دلیل که در زیر اشاره کردم
      1- خیانتکار در صورت امکان
      2 خود رای و سرخود
      3 پر توقع و شوهر رو برای پول خواستن
      4نساز و یکدنده و راحت طلب
      5 بهانه گیر و حرف زدن بسیار زیاد
      6 قبول نکردن زن بودن و ضعیفگی
      7 رانندگی افتضاح
      8 کشتن شوهر به دلیل دوستی با شخص ثالث(اگر میگید دروغه برید خبرهارو بخونید)
      9 دوست داشتن خانواده خود و فرار از خانواده شوهر
      بله دوستان تازه این فقط چند مورد کوچک از بدیهای دختران امروزی بود که حوصله کردم و نوشتم حالا بریم سراغ دختران قدیم و ببینید چقدر متفاوت بود
      1- سر به زیر بودن و بی توقع
      2- کارکن بودن زیاد
      3 کار کردن برای خانواده شوهر کردن
      4 سوختن و ساختن با شوهر
      5 خیانت کمتر نسبت به الان
      6- کتک خوردن از شوهر و چیزی نگفتن
      7 دلسوزی بیشتر و عدم لجاجت با شوهر
      8 فرزند آوری سالمتر و طبیعی
      خوب حالا دیگه خودتون مقایسه کنید ببینید دخترای امروزی چه شده اند و باید مواظب باشیم پسران ساده و معصوم مواظب خودتون باشید گرفتار چنین دخترانی نشوید اینم نظر من بود دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تویی که مطمیننن به درد نمیخوری تو با این فکرت برو به درد گروه داعش میخوری میتونی تیم قوی تشکیل بدی

    • بدون نام

      هردوشون..واقعا میگم هردو

    • حقیقتی که سانسور میشه

      امروزه که برای هر دو آنها خیلی خوب شده! خودشان را صاحب همه نوع ازادی(بیان،لباس پوشیدن،جنسی، دانشگاههای پوچ رفتن، پرسه زدن تو خیابون برا پیدا کردن شوهر، هفت قلم ارایش کردن برا پسرای ،و.....) میدونند. دیگه چه مرضه شونه برند ازدواج کنند.

    • نیما

      بمیرم برا اونهایی که عاشقن پول ندارن کچل هم هستند

    • سید

      خانمی که گفتی پسرا دنبال زیر ابرو برداشتن و....هستن به نظرم همونقدر هم دخترا مشکل دارن پسری که زیر ابرو بر میداره و ناز و افاده داره پسر نیست.
      جامعه ما بشدت دچار مشکله چون دختر ها زود گول پسرای عوضی رو میخورن و دختری که یکبار گول خورده همین کافیه که دیگه بدرد پسرای خوب نخوره.
      سوم اینکه اکثر دختر پسرا از پس مشکلات و مخصوصا خانواده هاشون بر نمیان.
      چهارم اینکه خانواده ها بسیار حساس و کوته فکر هستن یا خیلی بی بندو بار.
      از همه مهمتر هیچ کسی نیست تو ایران که به داد مردم برسه یعنی میترسن صحبت کنن چیزی بگن که مخالف خواسته اقایون باشه.
      والسلام

    • رحمان

      "زدست دیده ودل هردو فریاد..هرآنچه دیده بیند دل کندیاد**بسازم خجری نیشش زفولاد..زنم بردیده تا دل گرددآزاد" همه بدبختی جامعه ما اینه که اغلب نگاه پاک ندارند.هیزی وچشم چرانی روی همه چیز اثر گذاشته.تیپ وقیافه ونوع برداشت اززندگی و الی آخر.همه بدبختیها ازیک نگاه آلوده شروع میشه والبته همین نگاه هم زمینه قبلی داره.وبقول سهراب سپهری چشمها راباید شست جور دیگرنگریست!

    • بی نام

      اینایی ک میگن دخترا پر توقعن و فقط به فکر پولو مهریه زیادن. ما مهریه نخواستیم ولی حقو طلاق و حق فرزند و حق کتک زدنی ک آقایون دارن و از همه مهمتر چند زنی آقایون و هر وقت لغو کردین دخترا هم مهریه رو میبخشن میدونین چند تا زن فقط واسه اینکه بچشون پیششون باشه طلاق نمیگیرن یا مهریشونو میبخشن تنها امتیازی ک دخترا دارن مهریه ست ک اونم ماشالله خوب قسطیش کردین

    • سلی

      پسرها مرد زندگی نیستن مسئولیت پذیری وجود نداره در وجودشون و خیلی لوس پر ادعا شدن

    • مرد

      نود وپنجدرصد مشکلات مربوط به پسرها می‌شه. پسرها بی مسولیت بار میآن تا ظهر میخوابن دنبال گشت گذارن و توقع دارن یکی مثل پدرشان همه زندگی را آماده کنه بده دستشان تازه اگر عرضه نگهداری زن و بچه داشته باشن .مرد اگر وجود زندگی را داشته باشه زن در کنارش از اون هم مر دتره. مردی که عرضه تامین زندگی را ندارد چطور توقع داره زنش کنارش باشه .همه اینها بهانه است که زیر بار مسؤولیت زندگی نروند و باعث سکته پدر و مادر بشن پسر و دختر اگر از اول هم سنگ هم باشن و با واقعیت‌های جامعه زندگی کنن .نه توهم حتمآ موفق هستن. گرفتاری مستاجریوبدبختی برا همه هست و باید پای کار بود نه پای قلیان وعیاشی .اتفاقآ زمانه ای شده که پسرها خیلی کم مرد میشن و بیشتر بچه ننه هستن وگرنه هیچدختری حاضر نیست زندگی خوبش را خراب کنه و بشه مطلقه .اینها صحبتهای مردی است که در کنار همسرش از هیچ به همه جا رسید فقط باید مسولیت پذیر بود ولاغیر

    • داش علی

      خانمی که گفتی تنها امتیاز خانمها مهریه هست اینطور نیست الان خانمها ولو شاغل باشند وظیفه ای در تامین مخارج ندارن در ضمن اون مواردی هم که گفتین میتونن جزء شروط ضمن عقد بیارن.دخترای امروز دیگه مظلوم نمایی نکنن

    • بدون نام

      به نظرم سوال مسخره ای پرسیده شده
      دختر ها پر توقع اند؟؟؟؟
      جالبه
      پس پسرها وخانوادهای پسرها که پر توقع ترند
      مادر پسر اصلا صبح تا شب دنبال ظواهر فیزیکی دختر میگرده و انالیز دخترها میکنه تا در اخر یکی بپسنده
      بعد کلی هم به دخترها انگ میزنند و مسخره میکنن که اینجاش چرا اینطوریه و اونجاش چرا این مدلیهِ
      هر طور نگاه کنیم در اخر دختر خانمها با این قوانین ضد زن
      در جامعه مظلوم تر هستند.

    • بدون نام

      اون کسی هم که گفته همه ی دخترها پول پرست و ....
      حالا خودتون چی هستید...مشتی پسر هوسران
      پولتون هم تو سرتون بخوره

    • دراكولا تا به تا

      زن ايراني مظلوم نمايي ميكنه؟ زني كه شوهرش بايد اجازه خروج از كشور بده؟ زني كه همسرش ميتونه قانونا كسي رو صيغه كنه؟ زني كه حق طلاق نداره؟زني كه حتي تو مهريه ام ارزش مادي واسش قائل ميشند؟ همين زن رو ميگي مظلوم نمايي ميكنه؟ زنذ كه بعد از فوت همسر بايد بچه اش رو بده به خانواده شوهر؟ واقعا اين همه خوشبختي، محاله.زن ايراني بسيار ناشكر هست.

    • دراكولا تا به تا

      حال ننوشتيد كه لس انجلس تايمز چي گفته؟

    • علیرضازمان

      معلومه دخترا چون ضعیفگی و کوتوله بودن خودشونو قبول ندارند باکفش بیست سانت لژدار میخواند هم قدمردابشوند
      وادعادارند وفقط فکر مال دنیاهستند بیچاره پسرها

    • داش علی

      دراکولا تو نسبت مردهایی که زنی رو صیغه کردند با مهریه بگیرها مقایسه کن اونوقت می فهمی مظلوم نمایی چیه؟
      در حالیکه اگه بنا بر قانون باشه همون صیغه هم حق رد هست اما آیا همه از این حق استفاده میکنن؟

    • کوروش

      به نظرمن تا مهریه هست،تمام این مشکلات وجوددارد،ازهزاران سال پیش تابحال سرپول وطلادعوابوده وهست،،تاوقتی مساعل مالی بیادوسط انسانها نمیتونندباهم کناربیاند،حتی اگه والدین وفرزندان باشند،

    • بدون نام

      دراکولا تا به تا لوس انجلس تایمز گفته بود مردهای ایرانی برای ازدواج به اندازه کافی خوب نیستن.

    • سلام

      طبیعت دخت ر کلا این هست که در زندگی توانایی تحمل تنهایی رو نداشته باشه و بعد از پدر و خانواده پدری همیشه به دنبال یک تکیه گاه خوب برای ادامه زندگی هست .. اما کو تکیه گاه وهمدم خوب برای زندگی ؟؟؟؟؟؟؟ الان متاسفانه اکثر پسرها به دنبال عیاشی و مفت خوری و و ولگردی هستند ... پسرها با ابین شرایط ازدواج نکنن بهتره چون باعث بدبختی یکی دیگه هم میشن ... اهای پسرهایی که می گید دخترها پرتوقع و پول پرست هستند اگر پول داشتین اون موقع این حرفار و بزنید متاسفانه هنوز دارین از جیب پدر بیچاره می خورین درسته اشکال از شما نیس اشکال ازون پدرو مادر هست که لی لی به لالای شما گذاشتن و شما اینجوری شدین متاسفانه دخترها از پسرهای ابرو برداشته و خشتک تا زانو و قلیانی که صبح تاشب فقط به دنبال مفت خوری و والخرجی و عیاشی باشن متنفر هستن و فقط به دنبال یه ادم مسئولیت پذیر نان حلال خور و زحمتکش می گردن البته هستن ایسنجور پسرها ولی متاسفانه مثل یوز ایرانی درحال انقراض هستن و نسل به نسل بدتر و بدتر میشن ....

    • داش علی

      سلام عزیز شما که اینها رو گفتی یه سوزن هم به دخترا بزن چند تاشون حاضرن مثل مادران ما با کم و کاستی ها بسازن؟این مشکلات در دخترها و پسرها هر دو هست الان دخترها پرتوقع هستن و هیچ وظیفه ای برا خودشون قائل نیستن.کم کم دارن مثل سیمرغ افسانه میشن دخترای خوب..

    • بدون نام

      یک سری از این دخترا تو کل زندگی ی مدرک الکی گرفتن و خرج عمل و جراحی و این کارا کردن و هیچی ندارن بعد چه پرمتوقع هستن ... خانواده طرف هنوز مستاجر هست میگه باید خونه بخری اونم بالاشهر !!

    • ممد

      دختره تو خونه باباش گشنه بوده بعد میخواد ازدواج کنه مرده عین سگ کار کنه پول بریزه جلو دختره دختره خرج لباسو دوستاشو و تفریحاتش کنه حتی یک مسئولیت هم بر عهده نمیخواد بگیره !!

    • بدون نام

      وقتی دختر ازدواج رو معامله بدونه !
      و بخواد بعد ازدواج با یک حرف طلاق بگیره !
      و مهریه رو بگیره!
      و با پول مهریه به خواسته های کثیفش و عیاشی بگزرونه

      اینطوری کسی جلو نمیاد و خاستگاری نمیکنه

    • snowman

      ثبت رکورد مصرف لوازم و وسایل آرایشی در ایران از بین تمامی کشورهای جهان خود گویای وضعیت دختران و زنان ایرانیست و نیازی به این همه مشاجره و اثبات واقعیات نیست و مهم این که این پدیده در نهایت گریبان گیر خود زنان خواهد بود. زنانی که از هوسرانی مردان گلایه دارند باید مطلع باشند که با تزیین تمام عیار خود در خیابان، خود به دنبال جذب چشم های هوسرانان میگردند. پس پذیرا باشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج