اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۳۹۸۰۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

تولید گندم ۲.۵ برابر شد

جشن خودكفايي گندم، دوشنبه ۲۲ آذرماه در حالي برگزار مي شود كه به گواه آمارها تولید گندم در مقایسه با سه سال پیش بیش از ۲.۵ برابر شده و در نتیجه هزینه خرید تضمینی گندم از ۴۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به حدود ۱۴۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: جشن خودكفايي گندم، دوشنبه ۲۲ آذرماه در حالي برگزار مي شود كه به گواه آمارها تولید گندم در مقایسه با سه سال پیش بیش از ۲.۵ برابر شده و در نتیجه هزینه خرید تضمینی گندم از ۴۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۲ به حدود ۱۴۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش ایسنا، امسال ۱۴ میلیون تن گندم در ایران تولید شده که به این ترتیب گندم مورد نیاز در داخل تامین و کشور از واردات بی نیاز شده است. همچنین آمارها نشان مي دهد با توجه به مقايسه ميزان توليد و مصرف گندم در ایران كه حكايت از برتري توليد دارد، مي‌توان اين گونه نتيجه گرفت كه "نان ايراني‌ها، ايراني شده است".

اولویت بندی پرداخت تسهیلات نیز بر اساس افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت های جدید و مغفول بخش کشاورزی نظیر زراعت و فرآوری گیاهان دارویی، توسعه آبزی پروری به شیوه پرورش در قفس با امکان تولید یک میلیون تن، توسعه روش های نوین آبیاری، کشت های گلخانه ای و توسعه باغ های دیم در اراضی شیبدار که طبق سخنان وزیر کشاورزی جزو برنامه های این وزارتخانه در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

لازم به ذکر است که عامليت خريد تضميني گندم كشور پس از ١٠ سال وقفه از سال ۱۳۹۴ مجددا به بانك كشاورزي بازگشته است. ضمن این‌که با عاملیت این بانک در سال زراعی جاری تا کنون ۱۱.۵ میلیون تن گندم به ارزش ۱۴۵ هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش کشاورز

      بله من خودم کشاورزم بهتره مینوشتی گندم شیمیایی سه برابر شده چون کشاورزها سه برابر دارن از کود شیمیایی استفاده میکنن.همش مریضی قبلا چرا مریضی کم بود؟

    • بدون نام

      وقتی بحث بی آبی میشه این آقا کجاس توضیح بده تولید گندم و محصولات دیگه بروش غیر علمی چه بر سر منابع اب ورده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج