۴۴۲۳۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ارسلان کاظمی:

پول ملاک اول بازیکنان ایرانی است!

بینندگانی که دیروز صبح از تلویزیون صدای ارسلان کاظمی را شنیدند، تعجب کرده بودند. با اینکه بازیکنان ایرانی حاضر در آمریکا کم نیستند اما این اولین باری بود که صدا و سیما گفت و گوی زنده یکی از آنها را پخش می کرد.

پول ملاک اول بازیکنان ایرانی است!

تماشا: بینندگانی که دیروز صبح از تلویزیون صدای ارسلان کاظمی را شنیدند، تعجب کرده بودند. با اینکه بازیکنان ایرانی حاضر در آمریکا کم نیستند اما این اولین باری بود که صدا و سیما گفت و گوی زنده یکی از آنها را پخش می کرد.

کسانی که بسکتبال را دنبال می کنند تا به حال ندیده بودند یکی از شبکه های تلویزیونی بخواهد به حامد حدادی، ارسلان کاظمی، فربد فرمان یا سورن دیربوقسیان توجه کند.

با این حال دیروز، برنامه بیدارباش شبکه ورزش با ارسلان صحبت کرد و از وضعیت او در تیم اورگن پرسید. شهریار ربانی مجری و افشین رضاپور مهمان حضور برنامه میزبان ارسلان بودند:

پول ملاک اول بازیکنان ایرانی است!

ارسلان اوضاع در بازی های کالج ها چطور است؟

- ما بازی هایی را باختیم که اصلا حقمان باخت نبود. این روزها از اوج فاصله گرفته ایم و شب قبل نیز بازی را در ثانیه های آخر باختیم که روی روحیه تیم تاثیر گذاشته است.

اما در این باخت ها آمار تو خیلی خوب است.

- من برای موفقیت تیم تلاش می کنم و زحمات من وقتی بیشتر نمایان می شود که تیم در بازی برنده شود.

با این بازی ها در NCAA، چقدر امیدواری به NBA برسی؟

- بازتاب در NCAA که خوب است و مربیان نیز کاملا به من اعتماد کرده اند و زمان بازی ام بیشتر شده است. من برای NBA تلاش می کنم و هدف اصلی من رسیدن به آن سطح از بازی هاست. هنوز تا تابستان وقت دارم. روی برخی از ضعف هایم کار می کنم و مربیانم فرصت های خوبی را در تمرینات و بازی ها برای من به وجود می آورند.

دقیقا انتخاب اورگن و ترک رایس هم به خاطر همین هدف بود.

- اورگن بیشتر از رایس توی چشم کارشناسان قرار دارد و من اینجا زیر ذره بین نگاه های آنها قرار دارم. پوشش تصویری بازی های این تیم بهتر انجام می شود.

بازی هایت انعکاسی هم در NBA داشته؟

- اینجا بازی ها را نگاه می کنند و به نظرم رضایت برخی از کارشناسان NBA را جلب کرده ام اما می دانید هرگونه مذاکره با بازیکن قدغن است و مذاکره مستقیم با کسی انجام نمی شود. فقط مدیر برنامه و کالج با هم می توانند درباره بازیکنی توافق کنند و تصمیم بگیرند.

در تصاویری که از حضور تو در کنفرانس خبری بعد از بازی ات با اورگن دیدیم به نظر می رسید با تسلط انگلیسی صحبت می کنی.

- بله، هر چند اینجاانگلیسی را آنطور که در ایران یاد می دهند، حرف نمی زنند و تفاوت هایی دارد اما در این ۵ سال تسلطم بهتر شده است.

قضیه بازی با واشنگتن چه بود؟ شنیده بودی که می خواهند علیه تیم شما شعارهایی بدهند؟

- بله شنیده بودم. اورگن و واشنگتن در اینجا مثل استقلال و پرسپولیس در ایران طرفدار دارند و کری خوانی بین آنها رایج است. قبل از بازی حرف هایی زده شد اما در جریان بازی اتفاقی نیفتاد. یکی از هم تیمی هایم گفت آنها برای خراب کردن روحیه ما ممکن است علیه تو که ایرانی هستی حرف هایی بزنند و تو را در زمین خراب کنند. من اصلا به این اتفاقات احتمالی و حواشی قبل از مسابقه فکر نکردم و به زمین رفتم. با شروع بازی و هر چقدر جلو می رفتیم چیزی علیه خودم نشنیدم. شعارها همان کری های همیشگی و رایج بین طرفداران دو تیم بود.

ارسلان را باید بازیکن دبل - دبل بنامیم؟

- (خنده) این نظر لطف شماست اما در هر مهارتی ثبت آمار دو رقمی هدف بازی های من است تا بلکه به تیم کمک کرده باشم. زیاد به دنبال عناوین و لقب نیستم، من کارم را انجام می دهم.

کمی از زندگی ات بگو. جایی که تو هستی غذای ایرانی یا رستوران ایرانی پیدا می شود؟

- نه متاسفانه اما از طریق برخی دوستان وقتی دعوت می شوم غذای ایرانی می خوردم.

در تصاویر شکل و شمایل تازه ای از تو دیدیم. ریش و قیافه مردانه تر و ...

- (خنده) ما هم بالاخره بزرگ شده ایم.

با قانون جدید نظام وظیفه معاف می شوی؟

- الان که با شما حرف می زنم پدرم در تهران به دنبال همین کارهاست. ظاهرا قانون سرباز قهرمان هنوز ابلاغ نشده اما در ایران می دانم که پیگیر کارهایم هستند.

خبری از فربد فرمان، حامد حدادی و سورن دیربوقوسیان داری؟

- فربد فرمان در دسته پایین تر NCAA بازی می کند اما از حال یکدیگر بی خبر نیستیم. حامد حدادی دوباره تیمش را عوض کرد و به فینیکس رفت که به نظرم می تواند در این تیم بیشتر بازی کند. از سورن هم بی خبر نیستم و در USLA که در دسته ما بازی می کند، بیشتر همدیگر را می بینیم. این بازیکنان یک سال دیگر فرصت دارند تا به واسطه ادامه تحصیل در کالج ها بازی کنند اما من آخرین سال بازی هایم است.

اخیرا تولد مایکل جردن بود، تو هم دعوت بودی؟

- آقا ما را چه به جردن! او اسطوره بسکتبال است که پنجاه ساله شده.

ارسلان، بازیکنان ایرانی می خواهند به شرایط تو برسند، باید چه کار کنند؟

- من احساس می کنم بازیکنان ایرانی با همه استعدادی که دارند کم تمرین می کنند. با بازیکنان و دوستانم که در ایران هستند صحبت می کنم و می بینم ملاک اصلی و نهایی آنها پول است و خیلی زود دست از تلاش برای رقابت و پیشرفت برداشته اند، در حالی که اینجا کاملا برعکس است. بازیکنان اول تلاش می کنند. NCAA یا NBA فرقی ندارد، در بسکتبال آمریکا برای بقا باید مدام مبارزه کرد.


دسته موتوری

ارسلان این روزها زیاد به صورتش می رسد. او ریش هایش را زده و سبیل گذاشته است. فوروارد اروگن با این شمایل در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با کالیفرنیان شرکت کرد. کاظمی این عکس را از این کنفرانس روی صفحه اجتماعی اش گذاشت و درباره آن نوشت: «دسته موتوری».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج