جاباما
۴۴۲۳۷۷
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ساخت وای فای کم مصرف

وای فای بسیار شگفت انگیز است اما نمی توان انکار کرد ساعات استفاده از تلگرام و فیسبوک گردی واقعا انرژی مصرف می کنند و به سرعت عمر باتری گوشی شما را کاهش می دهند.

وب سایت کلیک: وای فای بسیار شگفت انگیز است اما نمی توان انکار کرد ساعات استفاده از تلگرام و فیسبوک گردی واقعا انرژی مصرف می کنند و به سرعت عمر باتری گوشی شما را کاهش می دهند.
ساخت وای فای کم مصرف

اکنون مهندسین آمریکایی نوعی روش انتقال وای فای ساخته اند که ۱۰،۰۰۰ برابر کمتر از روش های قبلی برق مصرف می‌کند. به این ترتیب شما قادر خواهید بود بدون نگرانی از کاهش عمر باتری، به دانلود ادامه دهید. این وای فای برای گوشی های هوشمند موجود در دست کاربران نیز می تواند استفاده شود.

تا کنون این تیم از دانشگاه واشنگتن توانسته است با اتصال جدید به سرعت ۱۱ مگابایت در ثانیه برسد. البته آن‌ها مشغول کار بر روی اتصالات سریع تر هستند و از همه مهم تر اثبات کرده اند که این فناوری "وای فای انفعالی" در دنیای واقعی نیز کار می‌کند و با روترها و گوشی های هوشمند موجود نیز تعامل دارد.

شیام گولاکوتا یکی از اعضای تیم می گوید "ما می خواهیم بدانیم آیا استفاده از انتقال وای فای بدون برق امکان پذیر است یا خیر. مساله چیزی است که وای فای انفعالی ارائه می کند. ما می توانیم از وای فای تا ۱۰،۰۰۰ برابر مصرف برق کمتر استفاده کنیم."

یک مقاله در مورد نتایج در سمپوزیم سال آینده USENIX در مورد طراحی سیستم های شبکه و اجرای آن‌ها ارائه خواهد شد. این طرح هنوز باید مورد بررسی کارشناسان مستقل قرار گیرد اما این فناوری نوید بخش به نظر می رسد و از هم اکنون توسط مجله فناوری MIT در لیست یکی از ده فناوری پیشرو در سال ۲۰۱۶ ذکر شده است.

این فناوری چگونه کار می‌کند

سیگنال های فعلی وای فای نیازمند اطلاعات هستند تا از طریق یک سری فرکانس دیجیتال ارسال شوند که به آن باند دیجیتال می گویند، و همینطور رادیو فرنکانس های آنالوگ (RF) قدیمی.

این دو فرکانس با یکدیگر کار کرده تا بسته های اطلاعاتی را ارسال کنند که توسط گوشی هوشمند شما رمز گشایی می شود. در حالی که فناوری باند دیجیتال در طی چند دهه اخیر بسیار کارآمدتر شده و امکان ارسال اطلاعات بدون انرژی را فراهم می‌کند، اما رادیو فرکانس های آنالوگ هنوز درجا می زنند و صدها میلی وات برق مصرف می کنند.

مشکل همین‌جاست زیرا دریافت وای فای در گوشی هوشمند شما نیازمند یک گیرنده RF آنالوگ است و عمر باتری شما را کاهش می دهد. این تیم تحقیقاتی بر این مساله فایق آمده و آنالوگ و دیجیتال را از هم جدا کرده است، و تمام عملکردهای RF آنالوگ را به یک پلاگین در دستگاه محدود می کند.

این پلاگین در دستگاه سیگنال های وای فای را با استفاده از آرایه ای از سنسورها تولید می‌کند، و سپس این بسته های وای فای منعکس شده و با استفاده از سوئیچ دیجیتال جذب می شوند که به آن دستگاه "وای فای انفعالی" گفته می شود و بدون هیچ انرژی کار می‌کند.

وای فای انفعالی اطلاعات را به گوشی هوشمند یا روتر شما هدایت کرده و از این طریق می توان تنها با مصرف ۱۵ الی ۶۰ میکرو وات برق از آن استفاده کرد. در آزمایشات دنیای واقعی منعکس کننده های انفعالی می توانند با گوشی های هوشمند حتی در فاصله ۳۰ متری ارتباط برقرار کنند.

این فناوری جدید نه تنها عمر باتری شما را حفظ می کند بلکه در نهایت می تواند اینترنت اشیا را عملی تر می سازد زیرا در گذشته هزینه باتری برای چنین مواردی بسیار بالا بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج