۴۴۴۷۵۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پایان بحران پپ، آغاز بحران ونگر؛

خواندنی‌های آماری منچسترسیتی - آرسنال

حساس ترین مسابقه هفته هفدهم لیگ برتر با پیروزی منچستر سیتی مقابل آرسنال به پایان رسید. نگاهی متفاوت به این بازی از دریچه آمار و ارقام

وبسایت نود: منچستر سیتی در مسابقه حساس و حیاتی مقابل آرسنال توانست شکست نیمه اول را با پیروزی ارزشمند ۲-۱ در پایان بازی معاوضه نماید. توپچی ها با گل زودهنگام تئو وولکات روی پاس ارسالی الکسیس سانچز از میزبان خویش جلو افتاده و همچون سایر بازی های این فصل، نیمه اول را با موفقیت به پایان رساندند ولی باز هم قافیه را در نیمه دوم به حریف واگذار کردند.

خواندنی‌های آماری منچسترسیتی - آرسنال

منچستر سیتی تیم برتر میدان در نیمه دوم بود و به دو گل توسط لروی سانه و رحیم استرلینگ دست یافت که البته گل سانه مشکوک به آفساید بود. داوید سیلوا و کوین دی بروینه دو هافبک قدرتمند سیتیزن ها دو پاس گل دادند تا سرنوشت بازی را معکوس کنند. آرسنال دقیقاً چنین شکستی را در بازی پیشین مقابل اورتون نیز تجربه کرده بود. توپچی ها برای اولین بار از ژانویه ۲۰۱۲ در دو بازی متوالی به چنین سرنوشتی دچار شدند. آرسنال حتی یک شوت داخل چارچوب در نیمه دوم نداشت!

خواندنی‌های آماری منچسترسیتی - آرسنال

آرسنال پس از ۷ بازی بدون باخت مقابل منچستر سیتی در کلیه رقابت ها بالاخره طعم شکست را چشید. در واقع باید گفت که پپ گواردیولا راه شکست دادن آرسنال را به سیتیزن ها آموخت. آرسن ونگر طی ۹ رویارویی با تیم های پپ گواردیولا فقط ۲ بار پیروز شده و هرگز در بازی های بیرون خانه در مقابل یاران پپ طعم برد را نچشیده است.

خواندنی‌های آماری منچسترسیتی - آرسنال

آرسنال برای اولین بار از آوریل ۲۰۱۴ در دو بازی متوالی بیرون خانه در لیگ برتر شکست خورد.

پیتر چک برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر نتوانسته در ۸ بازی پیاپی کلین شیت کند.

خواندنی‌های آماری منچسترسیتی - آرسنال

اگر فوتبال ۴۵ دقیقه ای بود، هم اکنون آرسنال می توانست صدرنشین لیگ برتر باشد زیرا توپچی ها طی ۱۷ بازی در فصل جاری لیگ، هرگز در نیمه اول شکست نخورده اند. ۸ برد و ۹ تساوی در نیمه اول برای آرسنال به ثبت رسیده ولی افسوس که فوتبال ۹۰ دقیقه است. وقتی که شاگردان آرسن ونگر در نیمه مربیان ناکام می شوند، حساسیت هواداران آرسنال نسبت به این شکست ها بیشتر خواهد شد و احتمالاً آنتی ونگرها دوباره از نهان خانه ها بیرون می آیند.

الکسیس سانچز در کلیه بازی های لیگ برتر با پیراهن آرسنال، در ۵۹ گل تیمش مشارکت مستقیم داشته که شامل ۴۱ گل و ۱۸ پاس گل می شود. طی همین مدت فقط سرخیو آگوئرو با مشارکت مستقیم در ۷۰ گل منچستر سیتی، عملکردی بهتر از الکسیس داشته است. این ستاره شیلیایی طی ۲۸ بازی اخیر در لیگ برتر توانسته در ۲۸ گل تیمش نقش مستقیم ایفا کند. (۱۹ گل و ۹ پاس گل)

خواندنی‌های آماری منچسترسیتی - آرسنال

وضعیت دو تیم منچستر سیتی و آرسنال در این روزها مشابهت زیادی به یکدیگر دارد. سیتی پس از دو باخت متوالی توانسته دوباره به روند خوب بازگردد و حالا نوبت آرسنال است که پس از ۱۴ بازی بدون باخت، اکنون دو باخت متوالی را تجربه کند. باید دید که آیا توپچی ها کمر راست می کنند یا خیر؟

بازیکن های سیتی با پوشیدن پیراهن گوندوعان پیش از آغاز بازی، اتحاد خویش را نشان دادند. کمتر کسی تصور می کرد که لروی سانه به جای نولیتو در خط حمله آبی های آسمانی قرار بگیرد. آرسن ونگر هم در این بازی از خط حمله سه نفره استفاده کرده و الکس آیوبی را جانشین الکس آکسلید چمبرلین نمود. چمبرلین در نیمه دوم به بازی رفت و پس از ۱۳ دقیقه مصدوم و تعویض شد.

خواندنی‌های آماری منچسترسیتی - آرسنال

تعویض پابلو زابالتا در بین دو نیمه و حضور باکاری سانیا در ترکیب سیتی به جای زابالتا، تقابل سانیا و کلیشی با تیم سابق خود، حضور مجدد الکساندر کولاروف در قلب خط دفاعی و نیمکت نود دقیقه ای جان استونز از مهم ترین تصمیمات پپ گواردیولا در این بازی بود. پپ پس از پایان این بازی از جان استونز به علت نیمکت نشین کردن وی عذرخواهی کرد!

خواندنی‌های آماری منچسترسیتی - آرسنال

در ۴ بازی که شکودران موستافی غایب بوده، آرسنال ۴ بار باخته است! تفاوت های بارز بین موستافی و گابریل از همین نکته عیان می شود.

منچستر سیتی برای اولین بار از نوامبر ۲۰۱۲ توانست باخت در نیمه اول را با یک پیروزی در نیمه دوم عوض کند. آرسنال برای سومین بار در این فصل، برد را با باخت عوض نمود.

آرسن ونگر همچون دیدار مقابل اورتون، داور را مقصر دانست و آنها را با شیرهای درون باغ وحش مقایسه کرد و از پیتر چک نیز انتقاد نمود. هفته کابوس وار آرسن ونگر با قرعه بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان و دو باخت مقابل اورتون و منچستر سیتی تکمیل شد!

خواندنی‌های آماری منچسترسیتی - آرسنال

۶۱% مالکیت توپ برای منچستر سیتی، فقط و تنها فقط یک شوت داخل چارچوب و یک کرنر برای آرسنال، ۵۰۱ پاس سالم برای سیتی و ۲۸۸ پاس سالم برای آرسنال

بیشترین تعداد پاس سالم در این بازی؛ یحیی توره، نیکولاس اوتامندی و الکساندر کولاروف به ترتیب با ۸۸، ۵۶ و ۵۵ پاس سالم

خواندنی‌های آماری منچسترسیتی - آرسنال

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج