۴۴۹۸۳۶
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

«بلید رانر» و معماهایی که حل‌نشده باقی ماندند

«بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner۲۰۴۹) دنباله‌ای است بر فیلمی که ریدلی اسکات در سال ۱۹۸۲ ساخت. فیلمی که به کارگردانی دنیس ویله‌نو سال آینده اکران خواهد شد.

وب سایت فیلم نت نیوز: «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner۲۰۴۹) دنباله‌ای است بر فیلمی که ریدلی اسکات در سال ۱۹۸۲ ساخت. فیلمی که به کارگردانی دنیس ویله‌نو سال آینده اکران خواهد شد.
«بلید رانر» و معماهایی که حل‌نشده باقی ماندند

قسمت اول بلید رانر در حالی به پایان رسید که سوال‌های مهمی را در ذهن مخاطبانش به جای گذاشت. این که آیا ریک دکارد با بازی هریسون فورد، یکی از مامورهای «بلید رانر» و مخصوص تعقیب و دستگیری روبات‌ها بود یا خودش هم تمام مدت یکی از رپلکان‌ها (روبات‌های انسان‌نما)‌ است؟ هرکسی نظر و تئوری خودش را گفت و تا سال‌ها بحث درباره‌ی پایان‌بندی این فیلم بین مردم و خود سازندگان ادامه داشت. حالا که دنباله‌ی فیلم بعد از ۳۵ سال ساخته شده، این سوال‌ها و معماهای فیلم بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

ممکن است بعضی از علاقه‌مندان بلید رانر منتظر گرفتن جواب سوال‌ها و ابهاماتشان در دنباله‌ی آن باشند. این فیلم به قدری جا را برای برداشت‌های متعدد باز گذاشته است که حتی خود دست‌اندرکارانش هم در حدس و گمان‌های داستان درگیر شدند. هریسون فورد و فیلمنامه‌نویس فیلم همپتون فنچر بر این عقیده بودند که کاراکتر هریسون فورد در فیلم انسان بود. اما ریدلی اسکات خلاف این نظر را داشت. ظاهرا این گره‌ها و ابهام‌ها قرار است نامکشوف باقی بمانند. چرا که سازندگان قسمت دوم بلید رانر تصمیم گرفتند سوال‌های قسمت اول را عمدا بدون جواب بگذارند. کارگردان این دنباله، دنیس وینه‌لو، توضیح داد که چطور هنوز هم این مسئله بهانه‌ای برای بحث و تبادل نظر بین عوامل می‌شود: «واقعا تجربه‌ی بامزه‌ای بود. من خودم را وسط جر و بحث بین ریدلی اسکات و هریسون فورد می‌دیدم که تلاش می‌کردند یکدیگر را قانع کنند که ریک دکارد روبات است یا انسان.»

هریسون فورد همیشه موضعش سر انسان بودن دکارد بود. او این بار اظهار نظری نمی‌کند و می‌گوید که باید صبر کنیم تا فیلم را ببینیم: «من دوست دارم سر این فیلم رازهایم را نگه دارم. این سوالی است که در فیلم اول ذهن من را هم به خودش مشغول کرده بود و آن زمان جوابی از سازنده‌ها نگرفتم. به نظرم جواب این سوال‌ها ارزش صبر کردن را دارد.»

قسمت دوم بلید رانر با بازی رایان گاسلینگ، هریسون فورد و رابین رایت اوکتبر ۲۰۱۷ (مهر ۹۶) اکران خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج