اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۴۵۰۸۷۸
۲۲ نظر
۵۰۰۹
۲۲ نظر
۵۰۰۹
پ

روزنامه دولت: گور خواب شدن کارتن‌ خواب‌ها نتیجه تفکر ما مردم بوده، حالا از چه چیزی ناراحتیم؟

روزنامه ایران در یادداشتی انتقادی درباره واکنش ها به معتادان گورستان نصرآباد نوشت: معتاد کارتن خواب را نمی‌توان حذف یا محو کرد. این یک واقعیت است آنها وجود دارند فقط وقتی در شهرها و در کنار مردم احساس امنیت نکنند، به‌ جایی می‌روند که احساس آرامش داشته باشند و از خشونت‌ها و انگ‌ها در امان باشند.

روزنامه ایران در یادداشتی انتقادی درباره واکنش ها به معتادان گورستان نصرآباد نوشت: معتاد کارتن خواب را نمی‌توان حذف یا محو کرد. این یک واقعیت است آنها وجود دارند فقط وقتی در شهرها و در کنار مردم احساس امنیت نکنند، به‌ جایی می‌روند که احساس آرامش داشته باشند و از خشونت‌ها و انگ‌ها در امان باشند.

این روزنامه در ادامه آورده است: آنها مردگان را به زندگان ترجیح دادند و به قبرستان رفتند. ما قبرستان را آرامگاه ابدی مردگان می‌دانیم اما قبرستان گویا برای این کارتن‌خواب‌ها مکانی شده بود که آرامش این جهانی را در آن یافته بودند. چون از خشونت و طردشدگی رهایی یافته بودند.
اما سؤال اینجاست چرا مردم از اینکه تعدادی کارتن‌خواب‌ دریکی از گورستان‌های اطراف تهران زندگی می‌کنند، برافروخته شده‌اند؟ آیا آنها نمی‌دانند که خودشان کارتن‌خواب‌ها را به گورستان‌ها و حاشیه شهرها هدایت کرده‌اند؟ آیا آنها نمی‌دانند که آنها برای فرار از تحقیر و خشونت‌های همین مردم، به این قبرها پناه آورده‌اند؟

حدود دو ماه پیش یکی از مراکز کاهش آسیبی که به معتادان خدمات‌رسانی می‌کند مورد حمله و هجمه مردم محلی قرار گرفت و چه بسیار خبرهایی به گوشمان می‌رسد که مردم یک منطقه به وجود سرپناه شبانه معتادان در محله‌شان اعتراض دارند. آنها می‌گویند دوست نداریم این سرپناه در محله‌مان باشد چون نمی‌خواهیم فرزند ۷ ساله‌مان هرروز که می‌خواهد به مدرسه برود معتاد کارتن‌خواب در خیابان ببیند؛ اما چرا همین مردم، امروز تحمل ندارند عکس چند معتاد متجاهر را که در قبرها ساکن شده‌اند ببینند و فریاد وامصیبتا سرداده اند؟ شبکه‌های اجتماعی پر شده است از عکس این به اصطلاح «گور خواب‌ها.»

همه سؤالشان این است که چرا باید این افراد در گورها زندگی کنند؟ چرا باید جای آنها در گورستان باشد؟ مگر گورستان با پاتوق‌های دیگر که هرروزه در حاشیه اتوبان‌ها از کنار آن رد می‌شوند چه تفاوتی دارد؟ نکند نگران آن هستیم که این افراد قبرهایی که در آن خواهیم خفت را آلوده و کثیف کنند؟ باید به این مردم بگوییم جای این‌ها در گورستان است چون شما آنها را از جای اصلی‌شان رانده‌اید. جای آنها در محله‌ها و کوچه و خیابان‌های اطراف خانه شما بود.
در مراکز کاهش آسیبی که در محله‌های شما باید برای این افراد راه‌اندازی می‌شد که اجازه ندادید راه‌اندازی شود، چون نمی‌خواستید آنها را ببینید. شما اجازه ندادید که آنها در محله‌های شما زندگی کنند و خدمات کاهش آسیب دریافت کنند و کم‌کم کیفیت زندگی‌شان بهبود پیدا کند و فرایند بازگشت آنها به جامعه تسهیل شود. مگر شما نبودید که می‌گفتید این‌ها را جمع‌آوری کنید؟ گور خواب شدن کارتن‌خواب‌ها نتیجه تفکر شما بوده اما چرا حالا تاب نمی‌آورید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی دل

      وای عامو خوب زمستون سرد رفتن تو این چاله های

    • رسول

      جالبه تقسیر افتاد گردن مردم. دولت که بی تقصیره حتما این مردمند که اختلاس کردند و پولهای دولت رو بالا کشیدند و دولتمردان به فلاکت افتادند!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از خواب بیدار شو
        فهم این مقاله زیاد سخت نیست. چرا چپکی تفسیر می کنی؟

    • دراكولا تا به تا

      انگار تو يه دور باطلي گير افتاديم و هر كدوم يكي ديگه رو مقصر ميدونه. مردم به معتاد ها رحم نميكنند، معتاد ها به خودشون! متن انتقادي گزنده اي بود.

    • بدون نام

      گور خوابی نتیجه سوء مدیریت گذشنه است ما به مدیریت به شکل تحصصی توجه نمی کنیم عامل مهم دیگر برخورد جناح ها با هم به شکل مبارزه منفی که روز بروز بیشتر میشه

    • بدون نام

      خبر ها در موردش منتشر میشه
      عکس ازشون میگیرن
      اینور و انور درباره اون ها جلسه میزارن
      هر کس طرفداری میکنه و مقاله میده
      اما اون ها دیگه در گور هم جایی ندارند

    • ناشناس

      حالا همه فقط معلم ادبیات شدیم

    • بدون نام

      حرف حساب!

    • محمد

      بروخورد با اینها واقعا تاسف باره!

    • حسن رحیمی

      انها نتیجه عمل کرده وتفکر مردم نبوده بلکه تفکر وعمل کرد دولت مردان وتفکرات اقتصادی وسیاسی واجتماعی دولت مردان انها را گور خواب کرده سعی نکنید درمقاله ها تقصیر را به گردن مردم بیندازید

    • امیر

      اون قبرها و گودالها هیچ وقت خالی نمیشند تا زمانی که آقایون دنبال منفعت و تبلیغات شخصی خودشون هستند . چه گناهی کردند که حتی اجازه ندارن تو گور آرامش داشته باشند . ....

    • ایرانی

      تحلیل درستی است . معتاد شدن که ربطی به دولت نداره خیلی از افراد خانواده های مرفه هم هستند که معتاد هستند . منتهی چون از خانواده اعیان هستند به اینصورت در جامعه دیده نمی شوند .

    • حسین مهدوی

      جای تاسف داره که بجای اینکه مسولیت روقبول کنندمردم رومقصرمی دونند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم واقعیت رو گفته

    • بدون نام

      حرف حق جواب نداره درست میگویید کسانی که عیب وننگ خود را در ایینه نمیبینند ولی در وجود انسانهای که از جامعه ومردم طرد شده اند خیلی خوب تحلیل میکنند مگر شما مردم حتی خود من وقتی یک خبرنگار را میبینیم فریاد مان گوش فلک را کر میکند همه میگویند اینها امنیت خانه محله وفرزندانمان را به خطر میاندازند دریغا که اگر جان داشتن به این حال در نمیامدند مگر ما نیستیم که اگر سوار تاکسی شویم ژنده پوشی را ببنیم خودمان را یک متر عقب میکشیم مبادا برخوردی داشته باشیم بین این ادمها هیاهوی زندگی نیست چنگ بر داشته ها نمیزنند واکر هم بزنند برای ساعتی فرار از جدال است انها زمین وزمان را ترک کرده اند وبه دنبال جان پناهی که ما مردم ان را هم از انها دریغ داریم هستند در بین انها که دیگر خسته شده اند ودنبال یک ناجی هستند شما من تو او و مسولین میتوانیم از این ادمهای دور شده از جامعه انسانهای دیگری بسازیم فرهادی حرف دلش را زد سیاه بازی نبود ولی اگر ما از کنار انها بیخیال گذر کنیم دیگر کسی بفکر دیگری نیست بخدا کسی نمیخواهد مایعه ننگ باشد یا خودشان یا خانواده ویا جامع مقصر است

    • سلام

      من قبول دارم که دوست ندارم صبح که از خانه میام بیرون معتاد و کارتن خواب ببینم و خودم و جامعه خودمم به اندازه ای مقصریم ولی علت اصلی به وجود آمدن این افراد مدیریت غلط و دعواها ی سیاسی بر قدرت و خارج شدن پول و سرمایه های این ملت برای آبادانی چند تا کشور مشخص

    • بدون نام

      یه سری فقط میخوان هیاهو درست کنن
      اون بدبختا از ترس نگاه شماها رفتن خودشونو اونجا قایم کردن حالا این مردم شدن کاسه داغتر از آش
      شماها حاضرید هر روز تو محله تون معتاد ببینید؟ اگه حاضرید که برم بیارمشون تو محله تون پیادشون کنم!!!

    • بدون نام

      نتیجه تفکر ما مردم نبوده بی لیاقتی و سوء مدیریت بوده

    • بدون نام

      پس تقصیر مردمه اینم؟؟

    • بدون نام

      بقولی کشور تونس تونست ما نتونس
      هرروز از خیل متوسط به ضعیف شیفت میکنند و این شیفت کردن ادامه دارد تا آنجایی که کارتن خواب میشود گور خواب. .
      انتظار معجزه هم از دولت نداریم.

    • باقر رمزی باصر

      بیماری اعتیاد یک بیماری منجر است
      باید از نگاه فرهنگی به آن پرداخت

    • مرد

      ببینید گیر چه دوره ای افتادیم که با سفسطه اساتید سفسطه میخوان به ما مردم بقوبولانند که شما بودید این بدبختهارو گورخواب کردید!!! ای وای بر ما ملت ! چطور میشه از شر این نگرش و شعور و البته مکرو حیله که بر سرما آمده خلاص شد؟ بهر حال فردایی هم هست....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج