۴۵۳۳۴۹
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

جمهوری ما چقدر اسلامی است‌؟

اگر از یکایک ما بپرسند چه‌طور می‌شود که در میان صدها میلیون نفر مسلمان جهان انواع جرم‌ها و جنایت‌ها وجود دارد و حتی در میان هم‌وطنان مسلمان خودمان انواع بزهکاری‌های ریز و درشت از دروغ و غیبت تا خیانت و تهمت دیده می‌شود؛ خواهیم گفت‌: مسلمانی که به اسم نیست‌، این‌ها فقط اسمشان مسلمان است‌!

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در صبح نو نوشت: اگر از یکایک ما بپرسند چه‌طور می‌شود که در میان صدها میلیون نفر مسلمان جهان انواع جرم‌ها و جنایت‌ها وجود دارد و حتی در میان هم‌وطنان مسلمان خودمان انواع بزهکاری‌های ریز و درشت از دروغ و غیبت تا خیانت و تهمت دیده می‌شود؛ خواهیم گفت‌: مسلمانی که به اسم نیست‌، این‌ها فقط اسمشان مسلمان است‌!
همان‌طور که همه ما در حوزه فردی رفتار و کردار اسلامی را ملاک مسلمانی می‌دانیم‌، در حوزه اجتماعی نیز ملاک و میزان تحقق عنوان اسلامی برای نظام سیاسی و ساختار اداری و فضای عمومی جامعه مجموعه عملکردها و رویدادهایی است که توقع می‌رود بر اساس معیارها و شاخص‌های اسلامی روی دهد.
در میان نظام‌های سیاسی حاکم در جهان تنها ما نیستیم که نام جمهوری اسلامی داریم و همه درک می‌کنیم و می‌پذیریم که تنها داشتن این عنوان موجب تحقق مفهوم اسلامی برای نظام ما نخواهد بود؛ بلکه باید واقعیت‌های عینی نظام سیاسی و عملکرد قوای سه‌گانه و نهادهای مختلف حاکمیتی اسلامی باشد و هر مقدار که مجموعه این عملکردها اسلامی بود؛ به همان نسبت می‌توان این جمهوری را اسلامی دانست.
این روزها -که به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم- فضای سیاسی کشور بیش از گذشته رنگ و بوی رقابت و تقابل می‌گسترد و تلاش‌های فشرده‌تری برای تثبیت خود و تخریب رقیب دیده می‌شود.
هدف این فعالیت‌های سیاسی و حاشیه‌های خواسته و ناخواسته آنها به‌طور طبیعی کسب قدرت است؛ که اگر برای تعالی جامعه و خدمت به مردم باشد ارزش دارد و می‌توان این رفتار را اسلامی دانست و اگر چنین نباشد به تعبیر شهید مظلوم دکتر بهشتی تهدید جدی به‌شمار می‌آید.
ایشان خطاب به خود و سایر مسوولان جمهوری اسلامی می‌گویند‌: «ما اگر ذره‌ای از سیره نبی اکرم منحرف شویم، اگر در مناسبات داخل جامعه اسلامی و مناسبات بیرون جامعه اسلامی، تنها الفبایی که با آن حرف می‌زنیم الفبای قدرت باشد، به‌خدا سوگند این جمهوری دیگر جمهوری اسلامی باقی نخواهد ماند. ما اگر در هر برخورد، در هر رفتار، در هر رابطه نشان بدهیم که عاشق آن هستیم که انسان‌هایی را به راه نورانیت و اسلام وارد کنیم، با سخنمان، با عملمان، با عدلمان، با حقمان و با صدقمان؛ و حاکمیت بر جامعه اسلامی، حاکمیت صدق و حق و عدل شود، آن وقت است که می‌توانیم مطمئن باشیم جمهوری اسلامی ما جمهوری اسلامی باقی خواهد ماند.»
آن تهدید که شهید بهشتی سال‌ها قبل از آن سخن می‌گفت؛ امروز بیش از هر زمان به ما نزدیک است و خطرش را جدی‌تر احساس می‌کنیم. به راستی اگر عملکرد سیاسی و رفتار انتخاباتی‌مان مانند احزاب و جریان‌های سیاسی آمریکایی باشد دیگر به چه چیز آمریکا می‌خواهیم ناسزا بگوییم و شعار مرگ بر آمریکا سربدهیم‌؟



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خدا

      صادقانه بگیدچقدر؟

    • بدون نام

      همه اش

    • خاسر

      شما که می ترسید برای چه نظرمردم رامی خواهید،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج