۴۵۴۴۹۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ توریست باز!

مهدي احمديان در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

یکی از موانع چرخ توریسم همانا خود مردم‌اند. طرف از اروپا اومده رفته اصفهان به عشق میدون کبوتر. آدرس اشتباه که بهش ندادن هیچی، ورداشتن بردنش خونه تا می‌خورده بهش خوروندن، لهجه انگلیسیش رو تحت تاثیر قرار دادن، شب رو همون‌جا براش جا پهن کردن، با قلیون آشناش کردن، فرداش کلی گز و پولکی و فلان بیسار بارش کردن و راهی‌اش کردن رفته.

یکی دیگه از چین اومده بازار رو ببینه که بعدها ببینه نون تو چیه. از یکی پرسیده: «آقا من خواست رفت بازار، از کجا ماشین گرفت؟»

طرف گفته مشتی ما مگه می‌ذاریم فامیلای بروسلی با تاکسی و اتوبوس جابه‌جا شن؟ بیا بالا خودم می‌رسونمت. تو راه هم مدام گوشزد می‌کنه که کلاهت رو ورندارن و این حرفا! توجیه‌شون هم اینه که خدای ناکرده خارجی‌ها فکرنکنن ما ایرانی‌ها مهمون‌نواز نیستیم. بابا کلا چهارتا دونه توریست داریم. خب با لبخند راهنمایی‌شون کنید برن هتل و تاکسی بگیرن که دونفر دیگه هم نون بخورن. یه دوستی من دارم به اسم محمد. بچه خیابون خوش و اون‌طرف‌هاست. این آدم، ژنتیکی سفید و بوره. یه بار همینجوری با کوله‌پشتی تو خیابون جمهوری قدم می‌زده که دوتا جوان جلوش رو می‌گیرن که مستر، سر ظهره، خون آریایی تو رگامون نیست اگه بذاریم مهمون خارجی تو این شهر گشنه باشه و می‌برنش رستوران. اینم نامردی نمی‌کنه چلو برگ و ماست موسیر و سالاد شیرازی و دوغ رو باهم سفارش می‌ده و میزبان‌هاش رو به وجد میاره که این همه عاشق غذای ایرانیه. در حد چهار کلمه هم انگلیسی تحویلشون می‌ده.

آخه عزیزان، هر موبوری که خارجی نیست. هر خارجی هم توریست نیست. هر توریستی هم بدبخت بیچاره نیست. بذارید چرخ این صنعت بچرخه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      پرچم خوش بالاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج